Landskrona borta

Inga ursäkter nu hjälper vi laget!! Alla till Landskrona!!

Gillad av:Manne, JFA (2 totalt)
«13456711

Kommentarer

• Supportmässigt såklart en stor fördel med Landskrona vs Umeå med närheten på torsdag. Hur är det, fortfarande rötägg i leden eller har de tappat sugen efter en sväng i ettan? Vi ses på IP!

• Så här står det på bois forum
    ”Spelar ingen roll, de blir självsäkra och det kan straffa sig också. Vi har allt att vinna i ett kval. Öster är trötta o gamla”
    De verkar vara jätteglada o få öster,

• Tar vi med oss varningarna in i kvalet, eller nollställs det? Kanske EF:s egen Åtvidaberg, Hansen, kan svara på? (Facit) B)

• @Oldtimern sa:
    Så här står det på bois forum
    ”Spelar ingen roll, de blir självsäkra och det kan straffa sig också. Vi har allt att vinna i ett kval. Öster är trötta o gamla”

Så här står det också på samma forum

"Öster med den formen de har, och hur svårt vi har mot dem - en mardröm just nu"

"Nåväl, Öster alltså. Sämsta tänkbara i min bok men inget att göra åt, bara att titta fram"

• Matchen spelas 19.00 på Landskrona IP.
    100 kr för inträdet för vuxna på bortastå.

• När kommer bussarna avgå från Växjö?

• Grymt bra stämning idag på klack sektionen!!!! Riktigt bra ös från matchminut 1 till 93, nu anmäler vi oss till denna bortamatch och sjunger hem en seger till Växjö, nu har vi toppat formen till kvalet. 4 segrar på dom 6 senaste....Forza ÖIF

Gillad av:Pekka, Redarmy88 (2 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Tar vi med oss varningarna in i kvalet, eller nollställs det? Kanske EF:s egen Åtvidaberg, Hansen, kan svara på? (Facit) B)

Ska erkänna att jag trodde varningarna hängde med men eftersom jag inte är något facit verkar det vara fel. I annan tråd hävdas att varningar annulleras.

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • @NonPhixion sa:

@Oldtimern sa:
    Så här står det på bois forum

Så här står det också på samma forum

"Öster med den formen de har, och hur svårt vi har mot dem - en mardröm just nu"

"Nåväl, Öster alltså. Sämsta tänkbara i min bok men inget att göra åt, bara att titta fram"

Böjd att hålla med. Vi var mardrömsmotstånd för dem och de för oss av de tre kandidaterna hade jag helst sett att BoIS den andra platsen efter oss i superettan. Frej är ett tramslag och Umeå är en resa ingen vill ha.

• @Peter_Hansen sa:

@Jockeluring sa:
    Tar vi med oss varningarna in i kvalet, eller nollställs det? Kanske EF:s egen Åtvidaberg, Hansen, kan svara på? (Facit) B)

Ska erkänna att jag trodde varningarna hängde med men eftersom jag inte är något facit verkar det vara fel. I annan tråd hävdas att varningar annulleras.

Står så i tävlingsbestämmelserna, om jag inte läst eller tolkat fel i all hast.

• @Redarmy88 sa:
    När kommer bussarna avgå från Växjö?

16.00 Resecentrum 16.15 Myran.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Vilken tid startar matchen på söndag?

• Vet inte ännu. Men första matchen döms av Johan Krantz och returen av en viss Adam Ladebäck...

• @xonitex sa:
    Vet inte ännu. Men första matchen döms av Johan Krantz och returen av en viss Adam Ladebäck...

Haha, var Ladebäck som dömde på Myran när Boisarna kastades ut.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:

@xonitex sa:
    Vet inte ännu. Men första matchen döms av Johan Krantz och returen av en viss Adam Ladebäck...

Då är han van.

• @fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:

@Peter_Hansen sa:

@xonitex sa:

Då är han van.

Gav oss även straff :)

• @xonitex sa:

Krantz är ju ingen favorit direkt...

• Gäller hålla ner siffrorna i landskrona, inga 3-0 som senast de begav sig borta mot frei.
    1-0 kan vi vända hemma eller 2-1.

• För övrigt har Dragan en brant stigande formkurva. Fem mål på två matcher. Fem till i kvalet?

• Någon som vet vilken tid matchen på Myran kommer spelas?

• Jag har letat överallt känns det som, men jag har inte hittat någon info om hur dags matchen på myran börjar på söndag

• Under division 1-säsongerna 2015 och 2016 samt i superettan ifjol vann Östers IF alla inbördes möten mot Landskrona Bois (sex totalt), och i superettan 2014 blev det två kryss.
    Östers IF har inte förlorat mot BOIS sedan hösten 2012.
    Östers assisterande tränare KGB, som har ett förflutet som assisterande tränare i Landskrona Bois 2004, säger så här om BOIS årgång 2019:
    ”Vi är bättre än Bois. Framförallt är vårt lag mer fysiskt. När vi kollat på Landskrona har dom spelat en frejdig fotboll, men sett lite tunna ut och tagit risker när dom försökt spela sig ur även utsatta situationer.”

KGB är skillnaden som gör att Öster nu har en chans att spela elitfotboll även på det kommande glada tjugotalet. Snart fyller Öster 90 år! Hoppas att de lever då! <3

• redigerade November 4

Är inte känslan så positiv den kan bli inför ett negativt kval, jämfört med vad det ofta brukar vara. 4 segrar av de 6 senaste. Känslan är bra. Framförallt när det gäller att leverera under press. Vi såg ju inget vad gäller nerver under gårdagen.

• Jag hoppas att hybris inte infinner sig. Det är november och mörkt och får vi två skitmål och ett rött kort mot oss är det plötsligt väldigt jobbigt. Man kan inte leva på att vara förhandsfavorit. Jag hoppas på samma gedigna laginsats som mot Frej.

• En buss fylld men det är två för lite. Komigen nu så stöttar vi grabbarna på plats. Det är ju rea priser på resan.

Gillad av:ojabysupport (1 totalt)
  • Bättre läge inför ett negativt kval kan man knappast ha. Vi har varit uträknade flera gånger under säsongen, framförallt inför matcherna mot Halmstad och VSK då vi hade fem eller sex poäng upp till kvalplatsen. Sedan dess har vi tagit tag i oss själva, spelarna har slitit som vargar på planen och plötsligt har vi fått se lite av deras kvaliteter också. 2 segrar på de 24 första matcherna har bytts ut till 4 segrar av de 6 senaste. På hemmaplan har vi även där vunnit 4 av de 6 senaste och framförallt 3 raka hemmasegrar.

Men - vi måste behålla ödmjukheten. Utan samma kämparglöd kommer det bli riktigt tufft. Men kan vi komma upp till motsvarande nivå som vi hade senast mot Frej har jag svårt att se att Landskrona ska kunna rå på oss...

Gillad av:ubie67, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Gräs eller plast i Landskrona?

• 14.30 på söndag har jag hört.

• @Bissan sa:
    Bättre läge inför ett negativt kval kan man knappast ha. Vi har varit uträknade flera gånger under säsongen, framförallt inför matcherna mot Halmstad och VSK då vi hade fem eller sex poäng upp till kvalplatsen. Sedan dess har vi tagit tag i oss själva, spelarna har slitit som vargar på planen och plötsligt har vi fått se lite av deras kvaliteter också. 2 segrar på de 24 första matcherna har bytts ut till 4 segrar av de 6 senaste. På hemmaplan har vi även där vunnit 4 av de 6 senaste och framförallt 3 raka hemmasegrar.

Men - vi måste behålla ödmjukheten. Utan samma kämparglöd kommer det bli riktigt tufft. Men kan vi komma upp till motsvarande nivå som vi hade senast mot Frej har jag svårt att se att Landskrona ska kunna rå på oss...

Känns som att gör vi "bara" vårt jobb så tar vi detta, emot oss kan vara vädergudarna samt ngt olyckligt självmål/utvisning. Nog ok med 1-1 där, hemma blir det samma karaktär likt Frej o där skall vi "bara" köra över dem en normal dag, hoppas att vi har fokus nog att göra detta!!!!

• Vinsten mot Frej är inte värt någonting idag om inte Landskrona avfärdas, så full fokus nu från Velic att ta hem det här kvalet . Tycker inte vi får glömma Örnblom o Månz insats igår, väldigt bra ihop som hela backlinjen inklusive Malmqvist

Gillad av:Manne, Zingo, Labila Kabila, Ruuben, Atiba, Pekka (6 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.