Medlem – Frågor & svar

img0065

Sedan 1992 har East Front oavbrutet och outtröttligt stöttat Öster. Det gör oss faktiskt till en av Sveriges äldsta fortfarande aktiva supporterföreningar till fotbollslag. Genom åren har Öster åkt upp och ner, men vi har troget stått på läktarna vid de arenor laget spelat. Vi är mycket glada och stolta över att just du är nyfiken på hur man blir medlem hos oss.

Nedan har vi satt ihop en hel del frågor och svar gällande medlemskap i East Front, och hittar du inte svaret på din fråga här så föreslår vi att du kontaktar oss genom att posta ett inlägg i vårt forum under subforumet InFoRum.

Fråga: Jag vill bli medlem nu! Hur gör jag?
Svar: Härligt! Först en motfråga – har du registrerat en användare på vårt eminenta forum? Om inte, så börja gärna med att klicka här. När du sedan har en registrerad användare i forumet och är inloggad på forumet/hemsidan så rekommenderar vi att du använder dig av vår nya och enklare Medlemstjänst (klicka här eller välj Medlem > Medlemstjänst i menyn ovan) som uppdaterades 2020. Där kan du enkelt lägga till dig själv som en ny medlem (eller söka upp dig själv i medlemsregistret om du betalt tidigare) och få en QR-kod för Swish eller information om hur du betalar din avgift till vårt Plusgiro.

Fråga: Jag ser inte min betalning? Men jag har betalt?!?
Svar: Även om du är inloggad på hemsidan/Medlemstjänst samt betalt din medlemsavgift via QR-kod/Swish eller Plusgiro så kan det dröja några dagar innan din medlemsavgift blir markerad som betald. Uppdateringen sker efter att medlemsansvarig sett betalningen på vårt konto. Ditt kvitto på betalningen i Swishappen/Plusgiro är ditt medlemsbevis fram tills dess att du fått ditt medlemskort (se även nedan).

Fråga: Jag har mer frågor kring mitt medlemskap!
Svar: Kontakta vår medlemsansvarige direkt här på hemsidan genom att klicka här eller gå in på InFoRum på forumet och skriv din fråga där.

Fråga: Vänta nu… Brukade inte East Front ta kreditkort?
Svar: Från och med 2020 så hanterar inte East Front kreditkort eller kontanter. Endast Swish och Plusgiro godtas som betalningssätt.

Fråga: Kan jag inte bara skippa det här med hemsida/medlemstjänst och betala direkt via Plusgiro/Internetbank eller Swish?
Svar: Det går förstås utmärkt att betala in din medlemsavgift direkt till PG 620 24 14 – 6 eller Swish till 123-338 34 86. Glöm isåfall inte att skriva ditt tidigare medlemsnummer eller fullständig adress om du är ny medlem.

OBS! Det finns några nackdelar med att inte använda Medlemstjänst. Till exempel kan du i Medlemstjänst enkelt se och uppdatera din adress/uppgifter så att vi inte skickar ut våra utskick till dig (t ex Öster News) galet. Det kan också vara svårt att få med mycket betalningsinformation som t ex adress i internetbanker/betalningstjänster m.m.

Fråga: Vilka priser gäller för 2020?

Ungdomsmedlemskap* 100 SEK
Stödmedlemskap 100 SEK
Medlemskap 200 SEK
Familjemedlemskap** 500 SEK

* Ungdomsmedlemskap räknas som medlemskap och gäller de som är födda 2001 eller senare.
*** Familjemedlemsskap innebär att upp till fem familjemedlemmar på samma address kan läggas till på Medlemstjänstsidan. Endast ett nummer av Öster News skickas ut till hela familjen.

Fråga: Vad är det för skillnad mellan Medlemskap och Stödmedlemskap?
Svar: I dagsläget är det helt ärligt ingen större skillnad. Men det kan bli aktuellt att priser för vissa bussresor, supporterprylar eller annat enbart gäller fullvärdiga medlemmar (Ungdomsmedlemskap, Medlemskap, Familjemedlemskap).

Fråga: Vad hände med Guld/Silver/Bronsmedlemskap?
Svar: Guldmedlemskap brukade betyda att man blev medlem i både East Front och Öster samtidigt – något som administrerades av oss i East Front. Men på grund av att både East Front och Öster 2017 införde familjemedlemskap och egna rabatter kopplade till abonnemang m.m. så blir det mer fördelaktigt för de som vill vara medlemmar i Östers IF att teckna sina medlemskap direkt hos dem. Silver och Bronsmedlemskap motsvaras idag av Medlemskap/Ungdomsmedlemskap och Stödmedlemskap.

img0012Fråga: Vad hände med livstidsmedlemsskapen?
Svar: Egentligen ingenting. Vi hade dock kommit till en punkt där ett livstidsmedlemsskap helt enkelt inte lönade sig att administrera för oss. Styrelsen diskuterade en prishöjning, men kom sedan fram till att det bästa var att slopa alla nya livstidsmedlemsskap helt. Dock så berörs inte de nuvarande livstidsmedlemmarna utan de kan givetvis även i fortsättningen njuta av Öster News i brevlådan och billigare bortaresor genom att de automatiskt erhåller ett stödmedlemskap under kommande säsonger.

Fråga: När får jag mitt medlemskort?
Svar: När du har betalat ditt medlemskap via Swish eller Plusgiro ser vår medlemsansvarige när pengarna kommit in på vårt konto. Efter det så sker utskick kontinuerligt efter hand som säsongen pågår. Normalt ska medlemskortet därför dröja 1-2 veckor efter inbetalning, men med tanke på att allt arbete inom East Front sker idéellt så ber vi dig ha överseende om det skulle dröja några dagar eller veckor utöver detta. Observera att ditt kvitto från Swish eller Plusgirot gäller som medlemskort tills du fått det fysiskt.

Fråga: Hur registrerar jag extra familjemedlemmar till mitt familjemedlemskap?
Svar: Efter att du betalt avgiften så kan du gå in i Medlemstjänst och välja ”Ändra uppgifter” för den personen som du angett som huvudmedlem vid registreringen. Där kan du lägga till upp till fem extra familjemedlemmar. Notera att alla familjemedlemmar måste vara skrivna på samma adress som huvudmedlemmen.

0 kommentarer på “Medlem – Frågor & svar
1 Pings/Trashbacks för "Medlem – Frågor & svar"