Superettan 2020

Många negativa tankar på vårt supporterforum. Vi som fortfarande tror på Superettan 2020 kan väl skriva i den här tråden.

För några år sedan låg Mjällby pyrt till i division 1. Varberg kvalade för att hålla sig kvar förra säsongen. När vi rett ut det här året så gör vi oss av med ett gäng spelare. Vi fyller på med några bättre o flyttar upp några ungdomar. Sedan spelar vi i Allsvenskan 2022.

Gillad av:Slangen, olka6806, Oscar J, Tompa, soje, Jögge, Lewinsky, Petter Bengtsson (8 totalt)
«134567

Kommentarer

• Jag tror på det! I min värld ska man visserligen ALLTID spöa Mjällby stort, men att pressa serieledarna på bortaplan gör mig inte mindre optimistisk. Det kommer lättare matcher. Inget är klart ännu.

• redigerade October 2019

EDIT/MOD: Att väcka gamla trådar kan skapa mer förvirring än att en ny tråd får samma namn som en gammal. Vi kan tyvärr inte slå ihop två trådar på det här forumet så vi väljer att behålla den nystartade samt den gamla längre ner i flödet för mest relevans.

• Hejdå Superettan 2020 vi ses aldrig igen, och hej division 1,2,3,4,5,6

• @Knugen sa:
    Hejdå Superettan 2020 vi ses aldrig igen, och hej division 1,2,3,4,5,6

Så skönt att slippa se dig. Jag och Öster kommer att fortsätta i Superettan.

Gillad av:Jögge, Bissan, olka6806, Slangen, Tompa, Peter_Hansen, Petter Bengtsson, Oscar J (8 totalt)
  • @Lindstig sa:

@Knugen sa:
    Hejdå Superettan 2020 vi ses aldrig igen, och hej division 1,2,3,4,5,6

Så skönt att slippa se dig. Jag och Öster kommer att fortsätta i Superettan.

Vem har sagt att jag ska dra? för övrigt, dra åt helvete

Mer naiva supportrar än i Öster finns det fan inte, folk tror fortfarande att vi ska spela i Superettan nästa år, ärligt talat kom igen, även om vi fixar kvalplatsen är det inte ens säkert att vi klarar kvalet för fan. INSE FAKTA OCH ÖPPNA ERA ÖGON

• @Knugen sa:
    Mer naiva supportrar än i Öster finns det fan inte, folk tror fortfarande att vi ska spela i Superettan nästa år, ärligt talat kom igen, även om vi fixar kvalplatsen är det inte ens säkert att vi klarar kvalet för fan. INSE FAKTA OCH ÖPPNA ERA ÖGON

Och du säger division 6.....

• @Knugen sa:

Nu har du ägnat fredagkvällen åt att vara inne och negga i tre trådar....

Gillad av:Petter Bengtsson, Tompa (2 totalt)

@Peter_Hansen sa:

@Knugen sa:

Och du säger division 6.....

8:e divisionen, ser fram mot att möta de hårda pojkarna i den serien 2025. :p

Negativa tankar i det här sammanhanget ser jag mer som realistiska. Om man klassas negativ för att man är realist så för all del, då får det väl vara så. Att vi spelar i Söderettan 2020 var ju klart redan tidigt i somras. För oss som inte svävar i det blå alltså. Jag ser positivt på framtiden; nu blir det en nystart i Söderettan och därmed en möjlighet att göra oss av med alla de spelare som underpresterat i år. Vi får chansen att bygga ett nytt och hungrigt lag som, är jag övertygad om, kommer att ledas av en helt ny tränarstab nästa säsong. Vi har fortsatt en av landets finaste arenor och många människor som bryr sig om Öster. Att gnälla på varandra här inne är ju också j-vligt dumt, nu om någon gång borde vi ju hålla ihop och vara vänliga mot varandra oavsett om vi är realister eller dagdrömmare. Det kommer en morgondag och jag tror den kan bli fin.

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • @TheSmokingMan sa:
    Negativa tankar i det här sammanhanget ser jag mer som realistiska. Om man klassas negativ för att man är realist så för all del, då får det väl vara så. Att vi spelar i Söderettan 2020 var ju klart redan tidigt i somras. För oss som inte svävar i det blå alltså. Jag ser positivt på framtiden; nu blir det en nystart i Söderettan och därmed en möjlighet att göra oss av med alla de spelare som underpresterat i år. Vi får chansen att bygga ett nytt och hungrigt lag som, är jag övertygad om, kommer att ledas av en helt ny tränarstab nästa säsong. Vi har fortsatt en av landets finaste arenor och många människor som bryr sig om Öster. Att gnälla på varandra här inne är ju också j-vligt dumt, nu om någon gång borde vi ju hålla ihop och vara vänliga mot varandra oavsett om vi är realister eller dagdrömmare. Det kommer en morgondag och jag tror den kan bli fin.

Hur kan du säga att det är klart att vi spelar i Superettan 2020? Hur tänker du? Det är ju vidöppet. Vi ligger förvisso på nedflyttningsplats, men har Syrianska hemma kvar. Ingen given vinst men av alla lag matcher i Superettan skulle jag, om jag fick välja, helst vilja möta Syrianska hemma. Annars håller jag med dig i mycket. Jag tror också på Östers framtid, oavsett serietillhörighet nästa år.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Klubben är i god vigör så det här året ska nog ses som ett steg bakåt som följes av två steg fram.
    OM Öster skulle åka ut så behåll alla spelare som vill vara med på återtåget. Söndra och ställa ett ungt lag med några spännande exotiska namn brukar inte gå så bra, se Gefle och Åtvidaberg.

På tränarsidan har en lågvolatil och en högvolatil stil testats. Den ena blir för tråkig och folk står inte ut, den andra blir sönderläst av Robledo&co som bara väntar ut misstagen.
    Lassa in pengar och testa den högvolatila igen för att kunna spela modellen i praktiken och slippa volatiliteten kan nog vara farligt om organisationen inte är redo för kraftig och snabb tillväxt.
    Mff:s eventuella damlagssatsning med en progressiv budget som ökar en 4 miljoner per år tillsammans med en uppvriden Askebrandmodell eller nervriden Järdlermodell borde borga för energi, synergi och framgång. Där hinner även organisationen med att växa i takt.

Askebrand verkar även vara duktig på att hitta spelare så är han ledig kanske han ska vara någon som letar upp guldkorn. Då behöver han heller egentligen inte vara i Växjö hela tiden om det nu är ett hinder.

• Hur många vill spela i div 1, tror inte det blir mÅnga o def inte de bästa, , vi lär förlora halva laget, o då är goda råd dyra, har inte gett upp hoppet dock, får vi lite flyt, borde vi fixa kvalplats,

@Slangen sa:

@Knugen sa:

Om man inte är negativ i detta läge så vet jag fan inge vart man är ute och svävar

• @Knugen sa:

@Slangen sa:

@Knugen sa:

Om man inte är negativ i detta läge så vet jag fan inge vart man är ute och svävar

Vad är det mest konstruktiva vi kan göra i det här läget? Ska vi ge upp eller ska vi försöka ta den chans som uppenbarligen finns? Jag röstar för det senare.

Gillad av:Tompa, öster i väster, outdoor_miner (3 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:

@Knugen sa:

@Slangen sa:

@Knugen sa:

Vad är det mest konstruktiva vi kan göra i det här läget? Ska vi ge upp eller ska vi försöka ta den chans som uppenbarligen finns? Jag röstar för det senare.

Håller med dig, Petter. Helt öppet, som jag skrev i ett tidigare inlägg.

• @Petter Bengtsson sa:

@Knugen sa:

@Slangen sa:

@Knugen sa:

Jag har inte sagt att man behöver ge upp men det går inte att vara alltför positiv i detta läge som öster befinner sig i just nu

• @Knugen sa:

@Petter Bengtsson sa:

@Knugen sa:

@Slangen sa:

@Knugen sa:

Jag har inte sagt att man behöver ge upp men det går inte att vara alltför positiv i detta läge som öster befinner sig i just nu

Det går om man vill. Senast förlorade vi med uddamålet mot serieledaren och innan det var det två raka segrar. Vi har allt att kämpa för. Inställningen avgör.

• Det vi kan göra är att sluta upp mot syrianska. Sen åka till Degerfors, för att återigen sluta upp mot Frej.
    Sen tar vi oss an landskrona.

Gillad av:Petter Bengtsson, Tompa (2 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:

@Knugen sa:

@Petter Bengtsson sa:

@Knugen sa:

@Slangen sa:

@Knugen sa:

Det går om man vill. Senast förlorade vi med uddamålet mot serieledaren och innan det var det två raka segrar. Vi har allt att kämpa för. Inställningen avgör.

Nja, vi har faktiskt redan bra inställning numera men räcker inte då vi släpper till alldeles för enkla baklängesmål, så än viktigare med mer fokus o rakare spel där vi aldrig tillåter oss att sälja oss bakåt!!!!

• Synd om J Södra o Mjällby försvinner till Allsvenskan. Brukar vara roligt att åka till de hålorna. Att få slippa möta Syrianska och BP/Frej kommer att vara skönt. Ljungskile gammal tråkig motståndare vi ställls mot igen. Likaså unnar jag inte AFC några framgångar. Man hoppas ju av hela sitt hjärta att vi får möta kalmarpacket nästa år.

• Tre matchen kvar. En i serien o två i kvalet. Därefter kan vi börja diskutera vilka spelare vi vill förnya kontraktet med och vilka vi vill vinka hej då till...

• Undrar hur intresserade folket i Eskilstuna är att gå och se på fotboll i Superettan nästa år? Kalmars dåliga form gör säkert att de förlorar kvalet. Ska bli kul att få möta avarterna igen. Jag tror Calle gör segermålet i matchen på Myran.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Vi får väl hoppas att vi blir ett mer stabilt mittenlag nästa säsong och inte behöver vara nervös för att åka ur igen hoppas jag på

• Frej då hej då!

• redigerade November 2019

Kul att Robin fick avsluta med hållen nolla. Faktum är att han den här säsongen förbättrar sin statistik vad gäller hållna nollor ytterligare något. Jag har tjatat om det, men skulle tro att han på just den fronten har bäst statistik av alla målvakter sedan superettan startade, iaf av dem som gjort fler än typ tre säsonger.

Gillad av:Lewinsky, Memory Man (2 totalt)
  • redigerade November 2019

Hur kommer det sig att han slutar? Så gammal är han inte. Dock slutar han på topp. Hans insats i kvalet var mycket bra. Han stod för flera helt avgörande räddningar. Tack för allt, Robin!

• Tack för allt Robin. Och du visade mig och andra belackare idag varför du hade en jävligt gedigen karriär.

Gillad av:Ols, Lewinsky (2 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Hur kommer det sig att han slutar? Så gammal är han inte. Dock slutar han på topp. Hans insats i kvalet var mycket bra. Han stod för flera helt avgörande räddningar. Tack för allt, Robin!

Just därför tror jag. Han känner nog själv att han hade fått svårt att ta rollen som etta i målet nästa år, och vill inte sluta med en säsong på bänken. Sen verkar ju ögonen spöka en del också. Men han dyker nog upp i nån mindre klubb nästa år.

Gillad av:Manne (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.