Örgryte IS - Östers IF

124

Kommentarer

• @Pelle sa:

@Tompa sa:
    Två gamla Värnamospelare som gör mål. När gjorde våra gamla Värnamospelare mål senast?

Senast vi vann en match.

Oj, är det så länge sedan??

• @Tompa sa:

@Pelle sa:

@Tompa sa:
    Två gamla Värnamospelare som gör mål. När gjorde våra gamla Värnamospelare mål senast?

Senast vi vann en match.

Oj, är det så länge sedan??

Ja, Silka gjorde enda målet.

• Hoppas vi klarar kval

• @xonitex sa:
    Hoppas vi klarar kval

2014 så gick det inte så bra ikvalet

• @Knugen sa:

@xonitex sa:
    Hoppas vi klarar kval

Om man ens fixar att ta sig upp på kvalplats

• @Knugen sa:

@xonitex sa:
    Hoppas vi klarar kval

Nej, men du kanske vill att vi åker ur idirekt istället?

• Man undrar lite vad vi tränade på på träningslägret...

Gillad av:Christoffer (1 totalt)
  • Har inte skrivit någonting här på länge angående vår tränare som jag inte behöver nämna för att jag haft delade åsikter om dennes avgång/stannande. Men denna matchen var den berömda droppen som fick bägaren att rinna över. AVGÅ!

Gillad av:dokken, razz97 (2 totalt)
  • Det ser riktigt illa ut. Örgryte är inte särskilt bra egentligen men dom har ju spelare som kan avgöra. Vi har återigen mycket hörnor men förvaltar dom inte. Vi är lättlästa sista tredjedelen och skapar nästan ingenting på 90 minuter. Vi är alldeles för klena o vinner inga närkamper. Bäst idag Månz och Tobbe. Lundgren gör inte bort sig heller.

• Tränare och ledare måste slita sitt hår efter en så bedrövlig dåligt genomförd match både taktiskt och prestationsmässigt. Duellspelet är total katasrof ,hotande anfallspel obefintligt, ingen spelare höjer sig och gör en bra match, försvars spelet och spel på fasta är ju div 5 klass.
    Är bänknötarna verkligen sämre än de som spelar varje match? Då behöver vi 5-6 nya spelare pronto.

• @Knugen sa:

@Ozze sa:
    Var det efter denna matchen vi skulle kyssa Järdlers fötter?

Ja enligt @Redarmy88 =) =) =) =)

Varför ska ni kyssa hans fötter? Fan va pervo :/

• @Calle01 sa:

@Knugen sa:

@xonitex sa:
    Hoppas vi klarar kval

Nej, men du kanske vill att vi åker ur idirekt istället?

Har jag sagt det? Jag påminde bara hur det gick

• redigerade July 13

@Bluearmy84 sa:

@Knugen sa:

@Ozze sa:

Han sa att vi skulle göra det för han sa att vändningen skulle komma idag och öster skulle spela skitbra och vi skulle ha fel men om igen vi fick rätt som var pesimistiska

• @Knugen sa:

@Bluearmy84 sa:

@Knugen sa:

@Ozze sa:

Han sa att vi skulle göra det för han sa att vändningen skulle komma idag och öster skulle spela skitbra och vi skulle ha fel men om igen vi fick rätt som var pesimistiska

Va du hittar på. Lägg ner flaskan

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • Järdler och Öster är ingen perfect match. Tyvärr. Nu går det snart inte vara idealist längre. Om vi tappar poäng mot TFF är det tack och hejdå.

Gillad av:1967conny (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    Järdler och Öster är ingen perfect match. Tyvärr. Nu går det snart inte vara idealist längre. Om vi tappar poäng mot TFF är det tack och hejdå.

Är beredd att hålla med men frågan är vad alternativet är? Var det därför man tog in ottosson för att låta honom ta över eventuellt?
    Vad gör Nanne nuförtiden?

• Är det ens någon mening att ens lägga hörnorna vi spelar oss till? För vi är urkassa på dessa.
    Lika kassa som vi är i anfallsspelet, vi kan dutta runt bollen en massa till varandra men det är helt ofarligt för motståndaren. När det ska till avgörande passningar då ör vi för dåliga, springer och gömmer oss eller så är passningarna för dåliga.
    Duellspel i eget straffområde, där håller vi inte heller. Tyvärr är det de tongivande spelarna som viker ned sig, de som ska vara rutinerade på denna nivån.

Och, hur kan man välja at byta in silka för Andréasson? Borde varit helg för att få till lite kantspel.

• Fick rätt vi har ingen chans mot öis, som jag sa, nu börjar det väl klarna att järdler o öster inte går ihop, trelle o syrianska, sen kan det vara avgjort, BP leder tydligen också.

• @fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
    Är det ens någon mening att ens lägga hörnorna vi spelar oss till? För vi är urkassa på dessa.
    Lika kassa som vi är i anfallsspelet, vi kan dutta runt bollen en massa till varandra men det är helt ofarligt för motståndaren. När det ska till avgörande passningar då ör vi för dåliga, springer och gömmer oss eller så är passningarna för dåliga.
    Duellspel i eget straffområde, där håller vi inte heller. Tyvärr är det de tongivande spelarna som viker ned sig, de som ska vara rutinerade på denna nivån.

Och, hur kan man välja at byta in silka för Andréasson? Borde varit helg för att få till lite kantspel.

Detta med hur usla vi är på hörnor är helt obegripligt. Hur svårt kan det vara sätta några varianter och rörelsemönster på förhand så att det åtminstone blir farligt?

• @Redarmy88 sa:

@Knugen sa:

@Bluearmy84 sa:

@Knugen sa:

@Ozze sa:

Citat från dig igår "Du kommer tacka järdler du får se knugen. Imorgon kysser du järdlers fötter."

• Matchen går i repris på cmore , ska bli intr o se hur det såg ut

• @Knugen sa:

@Redarmy88 sa:

@Knugen sa:

@Bluearmy84 sa:

@Knugen sa:

@Ozze sa:

Citat från dig igår "Du kommer tacka järdler du får se knugen. Imorgon kysser du järdlers fötter."

Det stämmer inte

• Öster är helt under isen, vi ligger där vi ligger för att spelare, tränare, och sportslig ledning inte är bättre.

Jag hörde av mig till Öster för ett tag sedan för att jag ville hjälpa dem med ideellt arbete, men de ringde aldrig tillbaka. Ärligt talat känns det rätt skönt just nu, för jag känner att mitt intresse för Öster börjar försvinna.

• @NonPhixion sa:
    Öster är helt under isen, vi ligger där vi ligger för att spelare, tränare, och sportslig ledning inte är bättre.

Jag hörde av mig till Öster för ett tag sedan för att jag ville hjälpa dem med ideellt arbete, men de ringde aldrig tillbaka. Ärligt talat känns det rätt skönt just nu, för jag känner att mitt intresse för Öster börjar försvinna.

Tråkigt att du inte fått svar och tråkigt att du känner så. Vad hade du tänkt hjälpa till med? Berätta, så ska jag försöka förmedla en kontakt.

• redigerade July 13

@Redarmy88 sa:

@Knugen sa:

@Redarmy88 sa:

@Knugen sa:

@Bluearmy84 sa:

@Knugen sa:

@Ozze sa:

Det stämmer inte

Anklagar du mig för att ljuga? Bara bläddra tillbaka till det du skrev igår

• Kollar första halvlek , sämsta jag sett tror jag, inget eget spel alls, ,, handlar väl om inget självförtroende , inte många passnigar som går rätt,
    O pedro, hittar vi inget bättre i div 1 , var han ens med, såg honom inte , jo några ggr bnär han snubblade på bollen

• @Lutavallen sa:
    Har Östers A-lag någonsin varit sämre?

Kanske 2015 i division 1

• 2007 var sämre än detta, även 2014

• Nu såg jag inte matchen men känns tveksam med Järdler när han nu kör med samma förlorande manskap som tidigare utom framtvingande skada på Stefan och som det verkar samma taktik som tidigare inte fungerat

• Känns som att det är mer prestige i att behålla Järdler efter hur turerna gick när han förhandlades hit. När han hade värvats höjdes Fidde G till skyarna, nu riskerar han är få bära hundhuvet för evigt..

Säsongen känns mycket lik förra gången vi åkte ut ur SE då Söderberg missade ner Öster i skiten. Ingen insåg allvaret förrän det var försent.

Logga in eller registrera för att kommentera.