Öster i media

194969899100

Kommentarer

• redigerade June 12

@El_barto sa:
    Man kan inte leva på historia allena (även om det vore rätt gött).

Här känns det som någon var inne och läste i vårt forum. :) (Och det här var rätt gött att se. Men nog inte något som varken Hammarby eller Kalmar retweetar.)

Gillad av:El_barto, Lewinsky (2 totalt)
  • redigerade June 12

@Hansen sa:

@El_barto sa:

Här känns det som någon var inne och läste i vårt forum. :) (Och det här var rätt gött att se. Men nog inte något som varken Hammarby eller Kalmar retweetar.)

Alltså: det kunde vart värre, vi kunde vart ÖIS eller GAIS. Gällande nuläget alltså.

• @jores sa:

@Hansen sa:

@El_barto sa:

Alltså: det kunde vart värre, vi kunde vart ÖIS eller GAIS. Gällande nuläget alltså.

Helt uppriktigt tror jag att nuläget varit värre även i det fall vi vore HIF.

• Artikel om Andre Gustafson i P19 i Smålandsposten.

• Undrar om Öster kommer nämnas i P4 Extra i dag. Nån författare, som skrev om en hundraåring en gång i tiden, är visst gäst.

Gillad av:Jockeluring, Slangen (2 totalt)
  • @Tompa sa:
    Undrar om Öster kommer nämnas i P4 Extra i dag. Nån författare, som skrev om en hundraåring en gång i tiden, är visst gäst.

Pratade nästan inte om annat <3 .

Gillad av:Tompa, Hansen, Pelle (3 totalt)
  • Öster har fyra röster så här långt, Östersund har nio. Vakna!
    (VSK leder..)

• @Hansen sa:

Öster har fyra röster så här långt, Östersund har nio. Vakna!
    (VSK leder..)

Röstat! Sex röster nu!

• @Bissan sa:

@Hansen sa:

Öster har fyra röster så här långt, Östersund har nio. Vakna!
    (VSK leder..)

Röstat! Sex röster nu!

Chans att vinna ett matchställ från t ex Utsikten dessutom!

• Blir ÖIS eller VSK som kommer vinna, säkert ÖIS då mer folk som kan rösta. BP o Dalkurd ingen som verkar bry sig o bra är väl det...

• Detta var enligt mig självmål av Östers social medier.

• @Manne sa:
    Detta var enligt mig självmål av Östers social medier.

Nej, klockrent. :)

Gillad av:ÖIF135, ÖÖIIFF, Plantagenparkeringen, Slangen, El_barto, olka6806 (6 totalt)
  • redigerade June 21

Seger i U21-serien mot ett ungdomligt Kalmar ger ju bara dem läget att påpeka att deras representationslag sedan länge ligger en nivå upp och att det dessutom var ett väldigt ungdomligt U21-lag som vek ner sig. Går inte att vinna mot dem i sånt här förrän vi är uppe och om dem i Allsvenskan eller om de åkt ur, tyvärr.

Vem är det för övrigt som ansvarar för Östers twitterkonto? Har ibland önskat mer att man lyfter fram eget material, ibland har man gjort det t ex då man visat historiska mål etc. Man har ju även gjort fina filmer t ex när man förlängde med Kusu. Att börja skämta med andra klubbar blir oftast kontraproduktivt även om de konton som gör det riktigt bra kan bidra med något. Var väl Romas engelskspråkiga konto som var bra på det och på ett annat sätt Torns IF som drev med sig själva en del.
    Svår balansgång.
    Det här tycker jag är lagom om man ska retas med andra klubbar (personen är någon sorts journalist som hänger med Torns IF):

• redigerade June 21

@Hansen sa:
    Seger i U21-serien mot ett ungdomligt Kalmar ger ju bara dem läget att påpeka att deras representationslag sedan länge ligger en nivå upp och att det dessutom var ett väldigt ungdomligt U21-lag som vek ner sig. Går inte att vinna mot dem i sånt här förrän vi är uppe och om dem i Allsvenskan eller om de åkt ur, tyvärr.

Äh, klart att vi ska passa på att påpeka att vi körde över dem, U21 eller inte så representerar man alltid klubbmärket. Förhoppningsvis förstår båda sidor nivån på den här typen av inlägg. Det är retfullt på en lagom harmlös nivå

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • redigerade June 21

@Slangen sa:

@Hansen sa:

Äh, klart att vi ska passa på att påpeka att vi körde över dem, U21 eller inte så representerar man alltid klubbmärket. Förhoppningsvis förstår båda sidor nivån på den här typen av inlägg. Det är retfullt på en lagom harmlös nivå

Jo, kanske bara inte blåsa upp det för mycket då vi genast får i ansiktet att vi inte besegrat deras a-lag sedan 80-talet(!!).

Det kanske bara är jag som tröttnat på hela grejen Kalmar och inte ens tycker de är något att lägga så mycket notis om.

Vår ungdomsverksamhet levererar, hela organisationen är på gång och a-laget har hugg på allsvenska platser snart. Nöjer mig där!

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • @Hansen sa:
    Vår ungdomsverksamhet levererar, hela organisationen är på gång och a-laget har hugg på allsvenska platser snart. Nöjer mig där!

Det håller jag med om! Ungdomarna imponerar.

• Såklart vi skall ge dem lite skit när vi har chansen. Men om det skulle fortsätta år det dumt. Men det tror jag också Östers ledning tycker. Hade KFF kört sin första tweet om antalet SM-guld varit 4-1 i deras favör istället för 1-4? Tveksamt. Det är något som smärtar i östra Småland.

• redigerade June 21

@Calle01 sa:
    Såklart vi skall ge dem lite skit när vi har chansen. Men om det skulle fortsätta år det dumt. Men det tror jag också Östers ledning tycker. Hade KFF kört sin första tweet om antalet SM-guld varit 4-1 i deras favör istället för 1-4? Tveksamt. Det är något som smärtar i östra Småland.

Nä precis, låt Kalmar, Värnamo, Jönköping och de andra hålla på så jobbar vi på för att komma åter dit vi var. De där tre klubbarna var bara något perifert på 90-talet. Var väl lite mindre rotation på vilka som fanns i Allsvenskan i stort då så det det blir väl inte som då något mer men att vi kan och ska upp överst på tronen igen är mer en tidsfråga än något annat.

• Ibland är den bästa reaktionen ingen reaktion.

Gillad av:Hansen, Kalle Dahl, Atiba, Manne (4 totalt)
  • Här måste vi få med Öster på något sätt. Jag skickar in ett flertal av mina krönikor som jag skrev på svenska fans och hoppas på det bästa. :)

https://superettan.se/fotbollpariktigt/

• @Hansen sa:
    Här måste vi få med Öster på något sätt. Jag skickar in ett flertal av mina krönikor som jag skrev på svenska fans och hoppas på det bästa. :)

Känns ju givet för både @Hansen och @Jockeluring att skicka in bidrag.

• redigerade June 23

@Slangen sa:

@Hansen sa:
    Här måste vi få med Öster på något sätt. Jag skickar in ett flertal av mina krönikor som jag skrev på svenska fans och hoppas på det bästa. :)

Känns ju givet för både @Hansen och @Jockeluring att skicka in bidrag.

Sagt och gjort.
    En knapp timme senare har jag skickat in alla de 14 krönikor jag skrev under parollen ”Hansens Hörna” på svenskafans, några i lite omarbetade versioner. Så får vi se om något är av intresse (alla är inte helt ur renodlat supporterperspektiv kanske). Jockeluring kan väl återanvända krönikan från Expressen där han fastslog att det slutgiltiga beviset på att Gud inte finns kom när Kalmar vann SM-guld. :)

Gillad av:Kalle Dahl (1 totalt)
  • redigerade June 30

https://www.minboll.se/sport/alla-roster-pratar-oster-den-sunda-konkurrensen-som-rader-i-truppen/

Nu har jag redan hunnit maila Dan M visserligen men angående Lucas Gomes och frågan om Öster haft någon portugis ger jag det här också:

”Renodlade” portugiser i Öster kan jag dra rakt från hatten att vi inte haft.

Däremot så var det så att Paulo José Figueiredo som föddes i Angola bodde i Portugal från ett års ålder till han var över 30 och hade spelat i portugisiska klubbar i alla i år när Angolas landslag ringde upp och bad honom spela för dem. Tre år senare var han kapten i VM när Öster värvade honom. Så mer portugis än Lucas Gomes måste "Figu" sägas vara även fast han till skillnad från Gomes spelat enbart för Angolas landslagsapparat.

Gillad av:lemon (1 totalt)
  • Redigt bra avsnitt, härligt att det poddas på semestern! Tack Dan och Elg!

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • När kommer det något nytt avsnitt av radio 1930

• I avsnitt 57 ”Dags för Drott? ” har vi en intervju med vår tränare Srdjan Tufegdzic. ”Tufa” berättar om matcherna mot BP & Skövde, hans frustration av enkla misstag och den kommande matchen mot Utsikten. Dessutom East Front nytt!
    Finns där poddar finns bland annat här:
    https://open.spotify.com/episode/06TdmEnfi1qoEcujH2IFNH?si=0a2ed1bcaffb4979

Gillar ni vår podd så swisha gärna några bärs på 0704036500
    Antal swishare 2022: 18st

Gillad av:Calle01, Slangen, papy, xonitex, lemon (5 totalt)
  • redigerade July 6

Självuppfyllande profetia.
    Kan man analysera ett lag för mycket? Lade man FÖR mycket fokus på deras fasta? Det kändes som både tränarna och spelarna hamnade i obalans när spelet tippade över till Skövde i perioder. Då måste man ha lite tålamod. Jag vet inte, enkelt att komma med teorier med facit i hand.

Intressant att Túfa lyfte att man ofta har svårt att gå ut och göra bra första 45 på Visma.

• redigerade July 6

@xonitex sa:
    Självuppfyllande profetia.
    Kan man analysera ett lag för mycket? Lade man FÖR mycket fokus på deras fasta? Det kändes som både tränarna och spelarna hamnade i obalans när spelet tippade över till Skövde i perioder. Då måste man ha lite tålamod. Jag vet inte, enkelt att komma med teorier med facit i hand.

Intressant att Túfa lyfte att man ofta har svårt att gå ut och göra bra första 45 på Visma.

Sedan kanske det blev så mycket tankar kring hur man ska hantera inkasten när de sker så att Öster t o m skapade inkast åt dem undermedvetet för att sedan försöka hantera det. Istället för som vi både varit inne på här och i podden ARPÖ (lätt för oss att vara efterkloka) att helt enkelt göra allt för att inte ge dem de där inkastlägena (i kombo med att ha ett eget spel, när man var på Skövdes planhalva fick de ju inga farliga inkast alls..). Som läktarexpert framför teven var jag snabbt inne på att Öster hellre skulle rensa allt fram i planen eller t o m ut till hörna då Friberg verkligen hade bra precision på sina kast. I kombo med att Öster har rätt få långa spelare.

Vi har i alla fall lite idéer nu inför mötet med dem på Södermalms IP där HBK och VSK är två lag som lyckats vinna. Kanske försöker de spela lite mer fotboll på sin egen hemmaplan? Och vill de inte det så ska vi i alla fall inte rensa ut bollar utanför sidlinjen på egen planhalva utan snarare snett uppåt så att Friberg inte når till våra straffområde med sina jättekast.

• Lyssnat på ARPÖ, bra och intressant som vanligt. Några reflektioner:

• Blev förvånad att Mattis inte ens nämndes när Östers defensiv diskuterades. Jag tror han går in i startelvan när han är i kapp.
    • Jo, Jonathan Drott har gjort mål för Öster i tävlingssammanhang. 2 mål mot Oskarshamn hemma i division 1 Södra 2016. Två skott i krysset dessutom. Hur kan Dan Magnusson ha glömt det? :)
    • Intressant historia i Hansens hörna. Har alltid undrat var den ramsan kommer ifrån.

Varför var Ola P "petad" i lördags? Såg att han var på plats i lördags men det var någon annan som körde ramsan,

• @Calle01 sa:
    - Intressant historia i Hansens hörna. Har alltid undrat var den ramsan kommer ifrån.

Varför var Ola P "petad" i lördags? Såg att han var på plats i lördags men det var någon annan som körde ramsan,

Faktakollade infon om ramsan med en av EF:s grundare så hoppas allt stämde helt.

Som nämndes är det ej tabu att någon annan kör igång ramsan men få gör det med sån masterclass som Ola P. :)

Logga in eller registrera för att kommentera.