Utsikten-Öster

2456789

Kommentarer

• redigerade July 3

https://utsiktensbk.ebiljett.nu/Seating/Arena/4?bestprice=0&isSeason=False

Någon som lyckats köpa biljett till bortastå?
    Här kan man bara välja sittplats och då blir det sektioner på långsidan. Även om man väljer ”Ändra din plats själv” blir det sektion D-F.

Lika smidigt som när man skulle boka in sig på Värnamo borta förra sommaren.

• Mycket kritik mot Kusu nu och jag kan köpa att det kritiseras då prestationerna varit långt ifrån optimala på senaste tiden. Men jag tycker att han på slutet av matchen igår visade tendens till fina offensiva kvaliteter. Han drev då på framåt på ett annat sätt, med dribblingar och försök till instick och avgörande passningar. Peta honom i någon match om det hjälper, men i min bok är han given.

Gillad av:Manne, Tompa, Drillo (3 totalt)
  • Verkligen, de räderna han ger sig iväg på (om än med blandat resultat) säger mig att med rätt vägledning och orubbligt förtroende så kan denna unge man gå väldigt långt.

• Ärligt talat jättetrött på att enskilda spelare ska hängas ut och bytas ut eller bänkas. T ex Kusu.

För mig är det så tydligt att det senast är den tänkta spelidén som man inte håller sig till mer än bitvis under matchen. Och varför gör man då inte det? Det är faktiskt tack vare att motståndaren gör det väldigt svårt med en hård press och ett tufft spel och att vi inte vågar/klarar att spela sig ur pressen som man hade tänkt.

Är det verkligen då rimligt att såga enskilda spelare för enskilda aktioner som inte lyckas när de i själva verket blir satta att lösa situationer som inte var tänkta att uppkomma? Jag tycker inte det.

Gillad av:Zingo, Sultanen, Hansen, Ingemar, Pergitta, Lewinsky, Tompa, Petter Bengtsson, Pekka (9 totalt)
  • Läste någonstans att målchansutvisning ska betraktas som lindrig utvisning och således bör inte Nilsson bli avstängd fler än 1 match.

• Man måste kunna begära att spelare släpper bollen i stället för att tappa den i uppbygnadsfasen och ge motståndarna farliga kontringar varje gång.Detta händer i varje match har man då fotboll på heltid och detta bara fortsätter då måste det vara bättre att släppa fram våra egna ungdomar.Vi har ju trots allt ett mycket bra u19.

• @xonitex sa:
    Läste någonstans att målchansutvisning ska betraktas som lindrig utvisning och således bör inte Nilsson bli avstängd fler än 1 match.

Var väl någon som påvisade i Skövdetråden att det inte var målchansutvisning utan att Mathias helt enkelt bara manglade fransosen (kommentatorn liknade det hela med Schumacher-Battiston vilket jag tyckte var lite saltat).

• https://east.memlist.se/event/11

Viktigt att ni går in och anmäler er så vi kan komma iväg!

Gillad av:papy, Hulthan, Lindstig, Labila Kabila, razz97 (5 totalt)
  • redigerade July 4

Verkar inte gå att köpa förköp? Får inget svar från Utsikten heller.

Ska väl inte behöva bli lång kontantbetalningskö som Prespapremiären 2016 men märkligt ändå att en klubb i Superettan inte säljer förköp till bortasupportrar.

• @Hansen sa:

Ska väl inte behöva bli lång kontantbetalningskö som Prespapremiären 2016 men märkligt ändå att en klubb i Superettan inte säljer förköp till bortasupportrar.

Hör av dig om du får nåt svar!

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Vill man se Öster vinna får man ju åka med på bortamatch. Ska bli kul att se Stulic genombrott.

Gillad av:Labila Kabila, Slangen (2 totalt)
  • @Hansen sa:

Åseda IF (div 6 Vetlanda) har lika högt publiksnitt som Utsikten och ingen av klubbarna lär ha organisation för att hantera förköp.
    För några år sedan skulle jag och familjen se Öster borta mot Lund och för säkerhets skull ville jag ordna de bästa platserna för mina nära och kära. Jag ringde upp Lunds BK för biljetter och så utskrattad har jag aldrig blivit när en glaud påug föurklaurade huur välkoummna vi skolle vau. ” Baura kumm!”

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • redigerade July 4

@Lindstig sa:
    Vill man se Öster vinna får man ju åka med på bortamatch. Ska bli kul att se Stulic genombrott.

Ja här har han verkligen sin chans. Tar han den har han alla möjligheter att peta Nilsson och bli förstemålvakt, potentiellt i många år. Helt annat läge än när han kastades i den kaotiska matchen mot Gais förra året.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • @Ingemar sa:

@Hansen sa:

Åseda IF (div 6 Vetlanda) har lika högt publiksnitt som Utsikten och ingen av klubbarna lär ha organisation för att hantera förköp.
    För några år sedan skulle jag och familjen se Öster borta mot Lund och för säkerhets skull ville jag ordna de bästa platserna för mina nära och kära. Jag ringde upp Lunds BK för biljetter och så utskrattad har jag aldrig blivit när en glaud påug föurklaurade huur välkoummna vi skolle vau. ” Baura kumm!”

Jo det är väl bara att swisha och gå in troligen.
    Men förköp för sittplats har de ju faktiskt på hemsidan.

• Skriv gärna här vad det det blir för uppladdningsställe för EF-bussfolket i god tid så även vi som kommer från andra håll kan ansluta.

Gillad av:Jan Aidemark (1 totalt)
  • Mumlade högt för mig själv på Visma i lördags att om Stulic fuckar upp mot Utsikten reser han sig kanske aldrig. Den som ser glaset halvfullt ist halvtomt kan ju istället se nästa bortamatch som starten på vår nye förstemålvakts långa karriär. Kom inte Kraft in bara för att Stefan blev skadad el avstängd? Sen såg inte Stefan sin startplats igen förrän Emil påbörjat resan mot Europa. Go for it, Stulle! <3

Gillad av:olka6806, penseln (2 totalt)
  • Finns ju alltid en kravbild på elitnivå, nån gång måste man antingen steppa upp eller ge upp... s

Samtidigt tycker jag att man kan ifrågasätta hur föreningen förbereder, stöttar och skolar sina egna yngre i att vara redo. Hur är kulturen och miljön för yngre spelare egentligen? André G var het redan förra året. Tror att han hade lyfts fram mkt tidigare i många andra klubbar. Jag saknar en stolthet från föreningen när man får fram egenfostrade. Istället är det lite Smålandsjante. "Du ska minsann inte tro att du är ngt pöjk"

JW kan ju i princip bara springa i raka streck och behöver tackla undan målvakten för att göra mål. André G lyfts fram som en grym avslutare, är han verkligen så långt ifrån JW?

Senaste 20 åren är mitt intryck att egna spelare får mindre förtroende än genomsnittet. Ett misstag kostar platsen som egen spelare medan vissa andra kan få starta en hel säsong oavsett...

Gillad av:Hansen, Calle01, penseln, Manne, NonPhixion, DNA (6 totalt)
  • @McA sa:

JW kan ju i princip bara springa i raka streck och behöver tackla undan målvakten för att göra mål. André G lyfts fram som en grym avslutare, är han verkligen så långt ifrån JW?

Intressant fråga. Lyfte den tidigare i den här tråden med förhoppning att någon initierad skulle kunna svara på frågan. Själv har jag aldrig sett AG lira. Men han är ju trots allt 19 år och då bör han inte falla på att han för ung. Så ungt är det ju inte.

• @Calle01 sa:

@McA sa:

Intressant fråga. Lyfte den tidigare i den här tråden med förhoppning att någon initierad skulle kunna svara på frågan. Själv har jag aldrig sett AG lira. Men han är ju trots allt 19 år och då bör han inte falla på att han för ung. Så ungt är det ju inte.

Har sett Andre ett antal gånger. Bra mentalitet och arbetsförmåga samtidigt som han är en bollvinnare och bollskicklig (kan vara i o med att han tidigare varit mittfältare). Dessutom har han ledaregenskaper och är kvick i steget. De målen jag sett honom göra ser enkla ut men han är en sån som alltid står rätt. Bra förmåga men saknar kanske förmågan att göra mål från distans? Oerhört duktig om man spelar fram honom rätt.

• @McA sa:
    Finns ju alltid en kravbild på elitnivå, nån gång måste man antingen steppa upp eller ge upp... s

Samtidigt tycker jag att man kan ifrågasätta hur föreningen förbereder, stöttar och skolar sina egna yngre i att vara redo. Hur är kulturen och miljön för yngre spelare egentligen? André G var het redan förra året. Tror att han hade lyfts fram mkt tidigare i många andra klubbar. Jag saknar en stolthet från föreningen när man får fram egenfostrade. Istället är det lite Smålandsjante. "Du ska minsann inte tro att du är ngt pöjk"

Senaste 20 åren är mitt intryck att egna spelare får mindre förtroende än genomsnittet. Ett misstag kostar platsen som egen spelare medan vissa andra kan få starta en hel säsong oavsett...

Mycket bra skrivet, håller fullständigt med.

• @rödblåttliv sa:

@Calle01 sa:

@McA sa:

Har sett Andre ett antal gånger. Bra mentalitet och arbetsförmåga samtidigt som han är en bollvinnare och bollskicklig (kan vara i o med att han tidigare varit mittfältare). Dessutom har han ledaregenskaper och är kvick i steget. De målen jag sett honom göra ser enkla ut men han är en sån som alltid står rätt. Bra förmåga men saknar kanske förmågan att göra mål från distans? Oerhört duktig om man spelar fram honom rätt.

Låter intressant. Låt han starta, för böveln. Har svårt att se vad laget skulle förlora på det jämfört med att låta JW starta varje match.

Gillad av:Anders, penseln (2 totalt)
  • @Calle01 sa:

@rödblåttliv sa:

@Calle01 sa:

@McA sa:

Låter intressant. Låt han starta, för böveln. Har svårt att se vad laget skulle förlora på det jämfört med att låta JW starta varje match.

Spelartypen JW passar inte heller särskilt bra mot Utsikten. Testa André eller spela ABW där!

• Undra om ABW kommer att lägga eventuell straff? Två dåliga straffar i rad nu, mot Bajen och Skövde.

• @Calle01 sa:
    Undra om ABW kommer att lägga eventuell straff? Två dåliga straffar i rad nu, mot Bajen och Skövde.

Vem kan slå en straff då?’
    Var väl Rochester som satte sin i cupmatch på Teleborg i våras men han spelar ju bara ibland.

• @Hansen sa:

@Calle01 sa:
    Undra om ABW kommer att lägga eventuell straff? Två dåliga straffar i rad nu, mot Bajen och Skövde.

Var väl Rochester som satte sin i cupmatch på Teleborg i våras men han spelar ju bara ibland.

Någon måste det finnas som alternativ. Rodic ,Kusu eller Denis till exempel.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Calle01 sa:

@Hansen sa:

@Calle01 sa:

Stenberg

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:

@Calle01 sa:

@rödblåttliv sa:

@Calle01 sa:

@McA sa:

Spelartypen JW passar inte heller särskilt bra mot Utsikten. Testa André eller spela ABW där!

Tyvärr har André (vad de verkar) ej signerat kontraktet än. Därmed får han inte spela ännu. Dessutom är han på semester då P19 har uppehåll

• @Calle01 sa:

@Hansen sa:

@Calle01 sa:

Kozica borde vara nummer 1 med 14/16 straffar genom karriären

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

@Hansen sa:

@Calle01 sa:

Har du siffror på ABW?

• @Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

@Hansen sa:

@Calle01 sa:

Ja borde vara någon av nyförvärven ja för förra året brände väl spelare efter spelare straffar (var bara Örnblom som kunde ta en straff och han lämnade oss).

Logga in eller registrera för att kommentera.