Österspelare i världen

18990929495

Kommentarer

• @ÖIF135 sa:

@Knugen sa:

@ÖIF135 sa:
    Stefan i matchtruppen idag för Växjö Norra

Lär bli 10-0 till Växjö Norra då

Ledning efter 2 minuter vilket inte hör till vanligheten för norra i år

Karlssoneffekten

• redigerade June 10

@ÖIF135 sa:

@Knugen sa:

@ÖIF135 sa:

Och Elmin Nurkic fastställde vändningen till 3-2 ör Älmeboda efter att Hausenkamph (som väl bara fick ett inhopp i serien och en cupmatch i A-laget) legat bakom densamma med mål+assist.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @outdoor_miner sa:

@ÖIF135 sa:

@Knugen sa:

@ÖIF135 sa:

Och Elmin Nurkic fastställde vändningen till 3-2 ör Älmeboda efter att Hausenkamph (som väl bara fick ett inhopp i serien och en cupmatch i A-laget) legat bakom densamma med mål+assist.

Om man läser i din länk för seriematchen var han dessutom väldigt involverad vid sin enda kvart i seriespel…

• Birgersson, Zahirovic och Eriksson målskyttar för Räppe när Stulic gjorde debut i 3-4 förlusten mot Berga med tidigare provspelaren Peiman Eliassi även gjorde mål för berga

• Hur klarade sig Stulic? Nån som vet?

• redigerade June 11

@Tompa sa:
    Hur klarade sig Stulic? Nån som vet?

Zahiren säger till Minboll att Stulic gjorde en bra match och inte kan lastas för målen. Men fyra insläppta är ju fyra insläppta ändå.

https://www.minboll.se/sport/sju-mal-nar-rappe-underholl-och-foll-inte-tillrackligt-bra/

• Nä S är en väldigt fladdrig målvakt, inlägg är han sämsta gren vad jag sett, tycker vi borde se oss om efter ny målvakt, så det blir kamp om målvaktsplatsen,

• Stefan gör 1-0 för Växjö Norra i bottenmatchen mot Hörviken

Gillad av:Tompa, Manne (2 totalt)
  • Oliver Ekroth 21:30 på midsommarafton.
    Inte kubb och fylla direkt. Spelar med sitt isländska lag Vikingur i det tidiga stadiet av Champions League-kvalet. I Andorra.

Gillad av:Platini, swindie74 (2 totalt)
  • @Hansen sa:
    Oliver Ekroth 21:30 på midsommarafton.
    Inte kubb och fylla direkt. Spelar med sitt isländska lag Vikingur i det tidiga stadiet av Champions League-kvalet. I Andorra.

Alla har vi våra brister.

• @Phalen sa:

@Hansen sa:
    Oliver Ekroth 21:30 på midsommarafton.

Alla har vi våra brister.

Får möta Malmö FF i nästa omgång

• Örnblom återigen utanför truppen när Dalkurd möter Landskrona.

• I Varberg-Värnamo startar Montader Madjed för Varberg och Charlie Vindehall för Värnamo. Och som vanligt Joakim Lindner för Varberg.

• Filip Örnblom nämns i dagens 3-5-2 Superettan och de kommer med uppgifter om att han ser ut att bryta kontraktet med Dalkurd. På måfå placerar de honom i ÖIS.

• @Johannesson sa:
    Filip Örnblom nämns i dagens 3-5-2 Superettan och de kommer med uppgifter om att han ser ut att bryta kontraktet med Dalkurd. På måfå placerar de honom i ÖIS.

Det är bara jag men jag hade inte klagat om han hade fått kontrakt året ut i Östers IF.

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • Jag vill ha tillbaka örnen

• Varför vill ni ha tillbaka en spelare som varken platsat i Gais eller i Dalkurd?

Gillad av:Hulthan, Eckart, cj9808, Sigge, ÖIF135, jores (6 totalt)
  • redigerade July 6

@Ozze sa:
    Varför vill ni ha tillbaka en spelare som varken platsat i Gais eller i Dalkurd?

Jag förstår din poäng men då menar jag så klart att hellre det än att vi inte har någon mittbacksreserv alls som det är nu. Hellre ser jag att Mattis blir kurant och ännu hellre att vi får in en som blir dominant där det kanske är lite mycket att förvänta sig att en nigerian född 2003 (eller en kamerunare 2002 om han hellre vill vara det) tar den rollen på en gång.
    Örnblom skulle vara backup pga skadeproblematiken.
    Fördelen skulle vara att det är en kille vi känner som dessutom älskar Föreningen.

• @Hansen sa:

@Ozze sa:
    Varför vill ni ha tillbaka en spelare som varken platsat i Gais eller i Dalkurd?

Jag förstår din poäng men då menar jag så klart att hellre det än att vi inte har någon mittbacksreserv alls som det är nu. Hellre ser jag att Mattis blir kurant och ännu hellre att vi får in en som blir dominant där det kanske är lite mycket att förvänta sig att en nigerian född 2003 (eller en kamerunare 2002 om han hellre vill vara det) tar den rollen på en gång.
    Fördelen skulle vara att det är en kille vi känner som dessutom älskar Föreningen.

Mattis är tillbaka inom max 3 veckor och tills dess kan Engqvist/Eklund axla backuprollen

Gillad av:Ozze (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Hansen sa:

@Ozze sa:

Mattis är tillbaka inom max 3 veckor och tills dess kan Engqvist/Eklund axla backuprollen

Jag hoppas du har rätt för känns som det låtit så där i ganska många veckor.
    Jag är inte för att ta tillbaka spelare som inte lyckats på andra platser - jag är bara för att vi ska ha någon sorts konkurrens på alla positioner på planen.

• @Hansen sa:

@Villenyblom sa:

@Hansen sa:

@Ozze sa:

Jag hoppas du har rätt för känns som det låtit så där i ganska många veckor.
    Jag är inte för att ta tillbaka spelare som inte lyckats på andra platser - jag är bara för att vi ska ha någon sorts konkurrens på alla positioner på planen.

Vi kan oavsett inte värva för konkurrens för ett halvår om det saknas en mittback på max 1 månad till

• redigerade July 7

Vad gör en gammal provspelare som Stefan Zoransson-Ljubicic idag, undrar ni kanske inte.
    Han är ute och reser med sitt KR Reykjavik för att ikväll möta Jensa Gustafssons polska Pogon Szczecin i kvalet till Europa Conference League.

Våra senaste banemän Liepaja från Lettland (18 år har nu passerat sedan vi åkte ur Europa senast med Labbe Green i målet, PC på topp och Kaspars Gorkss som vår egen passkontrollant) är också ute och far. Är i Kosovo för att möta Glijani i samma kvalspel.

I övrigt fastnade jag för moldaviska Milsami från Orhei och här får ni ursäkta lite offtopic då jag inte hittar någon Österkoppling alls.

Milsami möter Panevėžys från norra Litauen. Om man studerar kartan så ligger Orhei några mil från den ukrainska gränsen och en bussresa rakt mot Panevėžys tar dem typ förbi Kiev. Så man får anta att de antingen har flugit en omväg från Chisinau eller att deras buss fått köra en rejäl omväg genom Rumänien, Slovakien och Polen. Och så lever de precis i skuggan av kriget. En förlust på inkast mot Skövde blir rätt futtig i sådana sammanhang.

• @Hansen sa:
    Vad gör en gammal provspelare som Stefan Zoransson-Ljubicic idag, undrar ni kanske inte.

Jo, jag vaknade till: "Undrar om vi har några ägg kvar i kylen och vad kan Stefan Zoransson-Ljunicic ha för sig i dessa dagar?" :p B)

Gillad av:Pelle (1 totalt)
  • @Oscar sa:
    Det kanske bara är jag som är så nördig, men jag har saknat en tråd med info om hur det går för våra fd Öster-spelare ute i världen. Så nu startar jag en så får vi se om den överlever eller faller i glömska!

Första kollen: Ivan Dudic!

Den serbiske floppvärvningen (för det var han väl?) har efter Öster-sejouren spelat i Serbien, Tyskland, Österrike och Cypern men är nu tillbaka i den österrikiska fotbollen och en klubb med det klatschiga namnet Favoritner AC. Laget ligger på 12:e plats i nåt som kallas Landesliga.

Så var det med det. Kan nån hitta Goran Jevtic?

Inlägg ändrat av  Oscar, den  2009-01-27 09:30

När vi ändå är inne på Serbienspåret så hamnade jag på första inlägget i denna underbara tråd, pga utloggad. Är det dags att dra en vända till med Ivan Dudic och Goran Jevtic?

Det verkar som att Dudic inte gjort fler avtryck sen denna tråden startades. Hans sista klubb tycks ha blivit ovan nämnda Favoritner.

Söker man på Goran Jevtic kommer en serbisk skådespelare och regissör upp samt en 60-åring man boendes i Göteborg.

• Om vi tar tillbaka örnblom, har vi en säker straffskytt säkert några nickmål på hörna också, tycker nog de låter lockande, sämre än mÅns är han inte

• @Oldtimern sa:
    Om vi tar tillbaka örnblom, har vi en säker straffskytt säkert några nickmål på hörna också, tycker nog de låter lockande, sämre än mÅns är han inte

Finns uppenbarligen flertalet tränare i Superettan som inte delar din åsikt. Är tämligen säker på att Tufa hade kommit till samma slutsats också.

Logga in eller registrera för att kommentera.