Tråden om andra lag

1379380382384385396

Kommentarer

• Fredagskväll och ledning hemma mot svenska mästarna. Jag kan inte påstå att jag imponeras av Patronerna i Sundsvall direkt.
    Finns det någon annan klack som återkommande har så bra tifon ställt emot hur klent själva läktarstöden är?

• @Hansen sa:

@xonitex sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:
    Ahrn har gjort 8 mål. Bra gjort! Är div 1 ett lämpligt nästa kliv?

Och folk pratade om att han inte skulle hålla i div2. Dessutom hade han inte rört en boll på 1.5 år inför iår

Vet inte vilka som sagt det men jag hoppas ÖIF noga följer utvecklingen. Och det är väl klart de gör.

Hoppas isåfall att Ahrn inte har något agg emot Öster efter att han tyckte (påverkad av sin agent månne?) att Öster inte hjälpte honom med rehab.

Tror inte han känner något agg av något större slag, han är supporter sen barnsben

Gillad av:Lewinsky (1 totalt)
  • Såg inte matchen och har således ingen koll på Patronernas insats. Men hur i helvete kunde Giffarna slå Malmö FF? Jag tror fortfarande Giffarna åker ut.

• @Calle01 sa:
    Såg inte matchen och har således ingen koll på Patronernas insats. Men hur i helvete kunde Giffarna slå Malmö FF? Jag tror fortfarande Giffarna åker ut.

Osannolikt. Kollade matchen. Malmö för ineffektiva. Sundsvall har väl 2 lägen o 2 mål.

• @xonitex sa:

@Calle01 sa:
    Såg inte matchen och har således ingen koll på Patronernas insats. Men hur i helvete kunde Giffarna slå Malmö FF? Jag tror fortfarande Giffarna åker ut.

Osannolikt. Kollade matchen. Malmö för ineffektiva. Sundsvall har väl 2 lägen o 2 mål.

Malmö hade typ 40 avslut (varav många snedträffar) och 22 hörnor.

• redigerade July 1

@Villenyblom sa:

@Hansen sa:

@xonitex sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:
    Ahrn har gjort 8 mål. Bra gjort! Är div 1 ett lämpligt nästa kliv?

Och folk pratade om att han inte skulle hålla i div2. Dessutom hade han inte rört en boll på 1.5 år inför iår

Vet inte vilka som sagt det men jag hoppas ÖIF noga följer utvecklingen. Och det är väl klart de gör.

Hoppas isåfall att Ahrn inte har något agg emot Öster efter att han tyckte (påverkad av sin agent månne?) att Öster inte hjälpte honom med rehab.

Tror inte han känner något agg av något större slag, han är supporter sen barnsben

Låter fint, Tempelriddaren är varmt välkommen hem efter sin långa ritt.

Gillad av:naren (1 totalt)
  • Börjar inte MFF leverera snart blir det tack och hej för tränaren.

• TV-tips för dig som har Discovery: Från minut 80 i Gif-Mff, Davids försvar mot Goliat. Så mycket hjärta och smärta. Ibland är fotboll vackrare än annars. <3

Gillad av:outdoor_miner, lemon (2 totalt)
  • https://www.svenskalag.se/haif-fotboll-herr/nyheter/1816017/otto-mellberg-fick-testa-pa-allsvenskan

Värnamo flörtar med Hovshaga. Nyheten avslutas med ”härligt att ett av regionens elitlag visar intresse för de andra lokala lagen”

• @ÖIF135 sa:
    https://www.svenskalag.se/haif-fotboll-herr/nyheter/1816017/otto-mellberg-fick-testa-pa-allsvenskan

Värnamo flörtar med Hovshaga. Nyheten avslutas med ”härligt att ett av regionens elitlag visar intresse för de andra lokala lagen”

Inte förvånad. Bra gjort av parterna. Öster har att lära. Fortfarande.

• @Plantagenparkeringen sa:

@ÖIF135 sa:
    https://www.svenskalag.se/haif-fotboll-herr/nyheter/1816017/otto-mellberg-fick-testa-pa-allsvenskan

Inte förvånad. Bra gjort av parterna. Öster har att lära. Fortfarande.

Fast det verkar väl bara ha varit en spelare som varit med och provtränat? Det har väl vi också med jämna mellanrum.

• Och vem tränar Haif? Christian Stridh som inte direkt varit diskret med vad han känner kring Öster. Lex Jonhbosco-gate.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Givetvis är det viktigt med bra samarbete med de lokala klubbarna. Fattas det folk på våra träningar finns det ju dock en uppsjö av talanger i våra egna led i P19 och P17. Undra vad ungdomarna i Värnamo känner då de inte ens värderas bra nog att träna ett pass med a-laget.

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • @BKBiceps sa:
    Och vem tränar Haif? Christian Stridh som inte direkt varit diskret med vad han känner kring Öster. Lex Jonhbosco-gate.

Brukar inte ha något positivt att säga så därav inte så oväntat att det är just Hovshaga.

• Texten tar ju bara upp att en spelare fått göra en träning med Värnamo. Om att visa intresse för Hovsgaga är just att låta deras spelare testa eller till och med helt övergå i ett elitlags verksamhet tror jag att Öster leder visa intresse-ligan ganska överlägset.

• Som väntat ingen hjälp från Östersund som ligger under med 3-0 hemma mot Utsikten

• @Slangen sa:
    Som väntat ingen hjälp från Östersund som ligger under med 3-0 hemma mot Utsikten

Blir svårt att knipa andraplatsen idag då tydligen.

• Sköna sköna Brage går upp i serieledning.

• Tydligen Jocke Perssons son som gör 1-0 för Varberg mot Värnamo.

• redigerade July 3
     Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • För tillfället ligger vi 7:a I Superettan då Trelleborg leder mot Norrby med 2-0. 17 min av ordinarie tid kvar.

• Trelle har tydligen inte lika svårt som vi på hemmaplan, 2-0 direkt på svårspelade norrby

• @Oldtimern sa:
    Trelle har tydligen inte lika svårt som vi på hemmaplan, 2-0 direkt på svårspelade norrby

Trelleborg-Norrby 2-1
    Öster-Norrby 2-0
    Trelleborg-Öster 1-2

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Trelle har tydligen inte lika svårt som vi på hemmaplan, 2-0 direkt på svårspelade norrby

Fast vi slog ju dem, vilket ju enligt din vanliga logik borde innebära att vi är jättebra?

• Hbk fortsätter samla ihop straffar. Baffoe på en efter fyra minuter…

• redigerade July 5

L@Slangen sa:

@Oldtimern sa:

Fast vi slog ju dem, vilket ju enligt din vanliga logik borde innebära att vi är jättebra?

Örebro har tydligen inte lika lätt som vi på bortaplan, 0-1 mot lättspelade Örgryte

• Vilda glädjescener när Örgryte tar säsongens första seger, mot Örebro. Det tackar vi för.

• redigerade July 5

@Calle01 sa:
    Vilda glädjescener när Örgryte tar säsongens första seger, mot Örebro. Det tackar vi för.

Uppe på samma poäng som j-södra som förlorade med 3-0 på Örjans vall.

•  Gillad av:Slangen, Manne (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.