Tråden om andra lag

1378379381383384396

Kommentarer

• Känns ju tydligt att Barnys affärer kommer stå Jsödra dyrt, tänk om.de dessutom åker ur SE.

Den klubben har verkligen tappat bort sig själv!

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • Murad Veljiev som ryktades till Öster mitt under säsongen sitter idag på bänken i champions league kval mot Oliver Ekroths Vikingur Reykjavik

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • J-Södra testade nytt koncept igår med fyrbackslinje mot HIF. Släppte in 1-0 efter 48 sekunder.

Gillad av:Platini, jojolaget (2 totalt)
  • Undrar när Velic tar över J-Södra. Jag gissar på nästa torsdag.

• Velic ja, han behöver ett nytt jobb nu. Att rädda J Södra IF kvar i Superettan vore ett bra uppdrag och något han nog också skulle kunna ordna, men nej - vi vill se J Södra och Östersund i division 1 nästa år. Hoppas alltså Velic tar ett annat uppdrag :+1:

Gillad av:Eckart, Calle01, ubie67, swindie74, Skogen (5 totalt)
  • redigerade June 26

Sundsvall fortsätter spela norra Europas naivaste fotboll och lyckades tappa tidig ledning till 1-3 på sex minuter. Otroligt att ingen sett det komma så som deras defensoiv svajade redan i SE...

Otroligt hög klass på Patronernas tifo dock:

Gillad av:Zingo, Lewinsky, papy, Jockeluring, rapparee_1, Greger, Hansen, jon (8 totalt)
  • Med skvadern!

• Zachrisson byts in för Varberg efter 16 min och utgår 4 minuter senare.

• BoIS leder, 1-0 mot ÖSK.

• Kvitterat.

• @Platini sa:
    Kvitterat.

Två b-betonade elvor, kan gå hur som helst

• Det kunde vart värre, vi kunde varit ÄFF...

Ser fram mot att kolla det highlightklippet på expressenteever...

• Trots 70 000 fribiljetter kom det bara 6184 åskådare på det glödheta småländska derbyt i Allsvenskan.

Gillad av:Eckart, Zingo, jojolaget, Manne, Pekka (5 totalt)
  • @outdoor_miner sa:
    Det kunde vart värre, vi kunde varit ÄFF...

Ser fram mot att kolla det highlightklippet på expressenteever...

Vi kunde även varit Åtvidaberg som ligger på stabil nedflyttningsplats i samma serie.

• redigerade June 27

@Lindstig sa:
    Trots 70 000 fribiljetter kom det bara 6184 åskådare på det glödheta småländska derbyt i Allsvenskan.

Så otroligt klantigt att lägga matchen samtidigt som alla 70 000 satt på Sláinte och kollade på Öster.

Gillad av:swindie74, Slangen, Villenyblom, outdoor_miner, Calle01, Zingo, Manne, öster i väster, Pekka (9 totalt)
  • Zeidan är på gång till mff säger media. Han har nyss fyllt 24 och Malmö blir hans nionde seniorklubb. Tydligen har han nobbat Hammarby. Är det hif som får utbildningspengarna?

• redigerade June 28

@Old Chap sa:
    Zeidan är på gång till mff säger media. Han har nyss fyllt 24 och Malmö blir hans nionde seniorklubb. Tydligen har han nobbat Hammarby. Är det hif som får utbildningspengarna?

Utbildningsbidrag utgår väl bara för spelare under 23 tror jag. Däremot utgår solidaritetsersättning på totalt fem procent av totala övergångssumman till de klubbar spelaren representerat mellan 12 och 23 års ålder.

• När får vi ett Växjöderby? Räppe ser riktigt starka ut, helt klart ett lag för åtminstone division 1.

• @Plantagenparkeringen sa:
    När får vi ett Växjöderby? Räppe ser riktigt starka ut, helt klart ett lag för åtminstone division 1.

Förhoppningsvis aldrig då det troligen innebär att vi åker ur elitfotbollen igen.

• @Hansen sa:

@Plantagenparkeringen sa:
    När får vi ett Växjöderby? Räppe ser riktigt starka ut, helt klart ett lag för åtminstone division 1.

Förhoppningsvis aldrig då det troligen innebär att vi åker ur elitfotbollen igen.

På sikt är det väl inte omöjligt att Räppe kan kliva upp i Superettan. Tänker typ Norrby och Elfsborg.

@Hansen sa:

På sikt är det väl inte omöjligt att Räppe kan kliva upp i Superettan. Tänker typ Norrby och Elfsborg.

Då ligger vi i Allsvenskan. :sunglasses:

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)

@Hansen sa:

Jag tror att om öster ska etablera sig i AS behöver Växjö med omnejd ett lag som är stabila i ettan. För ett fruktfullt utbyte av spelare och övrigt.

• Ahrn har gjort 8 mål. Bra gjort! Är div 1 ett lämpligt nästa kliv?

• redigerade July 1

@xonitex sa:
    Ahrn har gjort 8 mål. Bra gjort! Är div 1 ett lämpligt nästa kliv?

Bara han inte går till Oddevold igen (lär inte hända). Roar behöver en målskytt i Ängelholm bredvid Oremo. Har 0-12 senast två matcherna efter att säsongen startade fint med bl a seger mot Gais. 0-7 mot FFF och 0-5 hemma mot Tvååker i cupen igår.
    Trots allt har de bara två poäng upp till Superettankval så där skulle Ahrn kunna göra en skillnad.

• @xonitex sa:

Och folk pratade om att han inte skulle hålla i div2. Dessutom hade han inte rört en boll på 1.5 år inför iår

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@xonitex sa:

Och folk pratade om att han inte skulle hålla i div2. Dessutom hade han inte rört en boll på 1.5 år inför iår

För min del har jag aldrig tvekat på att han har kvaliteten som krävs... jag undrade mer om han hade lusten att satsa i div 2. Grymt skoj att se att han är ordentligt på gång igen.

• @Villenyblom sa:

@xonitex sa:

Vet inte vilka som sagt det men jag hoppas ÖIF noga följer utvecklingen. Och det är väl klart de gör.

• @xonitex sa:

@Villenyblom sa:

@xonitex sa:

Vet inte vilka som sagt det men jag hoppas ÖIF noga följer utvecklingen. Och det är väl klart de gör.

Hoppas isåfall att Ahrn inte har något agg emot Öster efter att han tyckte (påverkad av sin agent månne?) att Öster inte hjälpte honom med rehab.

Logga in eller registrera för att kommentera.