Superettan 2022

1234579

Kommentarer

• @MATTAN sa:
    2-2 dalkurd

Tack, Hanmeddetjättelånganamnet!

• Tack, Wolf!

• 3-2 dalkurd slut helt otroligt

• Jättebra resultat idag. Nu är det bara vår egen match kvar också...

Gillad av:Platini, Skogen, Jockeluring (3 totalt)
  • Vad händer med Örnblom? Inte med i truppen idag och bara 4 inhopp än så länge.

• @Greger sa:
    Vad händer med Örnblom? Inte med i truppen idag och bara 4 inhopp än så länge.

Han blommar inte just nu, jag hoppas att han inte blommat över redan.

• Hans tid kommer, men han skulle ha stannat i GAIS och inte haft så förbannat bråttom att skriva kontrakt med vilken klubb som helst i Superettan. Han hade mått bättre av att vara kvar i Göteborg och GAIS som verkar vara på väg tillbaka till Superettan :+1:

Gillad av:jon (1 totalt)
  • HBK-TFF just nu. Stämningen i media och på läktarna ger känslan att hemmalaget bara har att segla rätt upp i allsvenskan. Livsfarligt. TFF-vinst ikväll, med dansk målskytt?

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • I den här matchen får dansken göra hur många mål han vill.

• Vilket gnälligt skitlag J-Södra är alltså..

• Crona målskytt i fel bur :)

• @Eckart sa:
    Crona målskytt i fel bur :)

Inte flyt för fem öre :#

• Lite OT men måste ända upprepas.
    J Södras värvning av Barny som spelare följt av ett löfte att sedan bli sportchef måste ändå vara bland de märkligare på senare tid?
    Har bara sett liknande med typ hemvändare som Granen osv.
    Mkt sjukt.

• Nico gör 2-1 på nick i 93:e.

• @Calle01 sa:
    Nico gör 2-1 på nick i 93:e.

Mange takk!

• Både bra å dåligt att TFF vann.

• @xonitex sa:
    Både bra å dåligt att TFF vann.

Nej, bara bra. Tror inte på TFF, för mycket hittepå-fotboll för att hålla i längden.

• @Jockeluring sa:
    HBK-TFF just nu. Stämningen i media och på läktarna ger känslan att hemmalaget bara har att segla rätt upp i allsvenskan. Livsfarligt. TFF-vinst ikväll, med dansk målskytt?

Man kan ju inte ha fel jämt.

Gillad av:Söder, Platini, Calle01, Lindstig, Hansen, Pelle, Skogen (7 totalt)
  • Lite kuriosa angående HBKs match ikväll. Inför matchen mot TFF hade de 7-0 i statistik för minut 80-90. Ikväll blev det 2-0 i baken under samma intervall.

Gillad av:Jockeluring, Ingemar, Platini (3 totalt)
  • Östers bredd är vår topp. Vi blir sämst 2:a i år...

Gillad av:Lewinsky, Jockeluring, Hansen, rapparee_1, Bissan, Pekka (6 totalt)
  • @Lindstig sa:
    Östers bredd är vår topp. Vi blir sämst 2:a i år...

Älskar att du alltid är så optimistisk att jag snarare framstår som Oldtimern.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Nico gör 2-1 på nick i 93:e.

Nu är kostnaden för TFF nere på bara 333 333 kr per mål! Om man inte räknar med lön och så...

För övrigt är det sjukt hur svag målvaktspositionen är generellt i Superettan. Är typ Malkolm Nilsson, Fagerström i VSK, Keita (när han väl spelar) och kanske kanske Cajtoft i Norrby som är bra. Resten är någonstans på skalan okej-haveri.

• @Calle01 sa:
    Lite kuriosa angående HBKs match ikväll. Inför matchen mot TFF hade de 7-0 i statistik för minut 80-90. Ikväll blev det 2-0 i baken under samma intervall.

Min superettanapp hängde inte med igår och jag trodde HBK vann med 1-0 till jag läste här nu på morgonen

• redigerade June 29

@jon sa:

@Calle01 sa:
    Lite kuriosa angående HBKs match ikväll. Inför matchen mot TFF hade de 7-0 i statistik för minut 80-90. Ikväll blev det 2-0 i baken under samma intervall.

Min superettanapp hängde inte med igår och jag trodde HBK vann med 1-0 till jag läste här nu på morgonen

Jag roades lite extra av hur Malkolm och någon back springer ut och protesterar hos assisterande vid 1-1 då de tycker att någon står och stör så mycket framför mål att denne borde räknas som offside. Jag kan inte regelboken exakt men att hbk gnäller hos domaren och inte får gehör glädjer mig mycket.

• Jag tycker Trelleborgs kvitteringsmål borde underkänts. Men Halmstads ledningsmål borde också underkänts. En jämn match där Nicos mål var det enda icke regelvidriga. Hyfsat rättvis seger m a o.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade June 29

@Calle01 sa:
    Jag tycker Trelleborgs kvitteringsmål borde underkänts. Men Halmstads ledningsmål borde också underkänts. En jämn match där Nicos mål var det enda icke regelvidriga. Hyfsat rättvis seger m a o.

Läste i svenskafansforumet att en skribent ansåg att båda TFF-målen var offside. Det var som vanligt domarens fel när det gick hbk emot, således. :)

• @Hansen sa:

@Calle01 sa:
    Jag tycker Trelleborgs kvitteringsmål borde underkänts. Men Halmstads ledningsmål borde också underkänts. En jämn match där Nicos mål var det enda icke regelvidriga. Hyfsat rättvis seger m a o.

Läste i svenskafansforumet att en skribent ansåg att båda TFF-målen var offside. Det var som vanligt domarens fel när det gick hbk emot, således. :)

Nu har jag sett reprisen på sista målet. Inte i närheten av att vara offside.

• HBK brände en hel del chanser. Förlusten är självförvållad.

Tyvärr tror jag inte att de kommer att tappa särskilt många ledningar den här säsongen. HBK ser starka ut trots allt.

Det sista målet är verkligen inte offside, kvitteringen kan diskuteras.

• @Calle01 sa:

@Hansen sa:

@Calle01 sa:

Nu har jag sett reprisen på sista målet. Inte i närheten av att vara offside.

Hbk har fans som är som målvakten i Grunden BoIS: inget som man släpper in är mål. INGET!

• @Hansen sa:

@Lindstig sa:
    Östers bredd är vår topp. Vi blir sämst 2:a i år...

Älskar att du alltid är så optimistisk att jag snarare framstår som Oldtimern.

Inte optimistisk, realistisk. I alla fall i år.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.