Silly season 21-22

1707173757698

Kommentarer

• Väldigt svårt att säga utifrån hans 70 minuter igår i alla fall. Sparkade hål i luften från 3 meter efter ett bra inspel där han kom löpande in i boxen jämte en mittback. Men bara 19 år, fortfarande lätt och och tunn i kroppen så är det ju ingen som stångas med Superettans mittbackar med någon framgång. Fast löper han rätt, ställer dem på fel ben och skjuter oannonserat så kan det ju bli hur bra som helst ändå. Det såg vi inget av igår då han inte sattes så mycket i spel mot ett lågt stående VMO.

Helt klart finns det ju en bra skolning, en smartness i rörelser och skön känsla med bollen.

• @Drillo sa:
    Väldigt svårt att säga utifrån hans 70 minuter igår i alla fall. Sparkade hål i luften från 3 meter efter ett bra inspel där han kom löpande in i boxen jämte en mittback. Men bara 19 år, fortfarande lätt och och tunn i kroppen så är det ju ingen som stångas med Superettans mittbackar med någon framgång. Fast löper han rätt, ställer dem på fel ben och skjuter oannonserat så kan det ju bli hur bra som helst ändå. Det såg vi inget av igår då han inte sattes så mycket i spel mot ett lågt stående VMO.

Helt klart finns det ju en bra skolning, en smartness i rörelser och skön känsla med bollen.

Spelade Kalu igår? Och hur var han i så fall?

• redigerade June 29

@Eckart sa:

@Drillo sa:
    Väldigt svårt att säga utifrån hans 70 minuter igår i alla fall. Sparkade hål i luften från 3 meter efter ett bra inspel där han kom löpande in i boxen jämte en mittback. Men bara 19 år, fortfarande lätt och och tunn i kroppen så är det ju ingen som stångas med Superettans mittbackar med någon framgång. Fast löper han rätt, ställer dem på fel ben och skjuter oannonserat så kan det ju bli hur bra som helst ändå. Det såg vi inget av igår då han inte sattes så mycket i spel mot ett lågt stående VMO.

Kalu spelar inte alls pga problem med arbetstillståndet och migrationsverket vad jag hört. Tror inte ens han är i Sverige nu.

Gillad av:Christoffer, Zingo (2 totalt)
  • @CrobyJr sa:

@Eckart sa:

@Drillo sa:

Kalu spelar inte alls pga problem med arbetstillståndet och migrationsverket vad jag hört. Tror inte ens han är i Sverige nu.

Supervärvning!

• @jojolaget sa:

@CrobyJr sa:

@Eckart sa:

@Drillo sa:

Supervärvning!

De som var så stolta och Öster som var såna idioter och pinsamma som missade denna chans..

Vi får väl se i längden vilka som gjorde rätt men just leder Öster med 2-1.

• @jojolaget sa:

@CrobyJr sa:

@Eckart sa:

@Drillo sa:

Supervärvning!

Gillad av:Eckart (1 totalt)
  • redigerade June 29

Sett till profil hade Lucas Gomes varit ett bra komplement till JW. Ung anfallare som kan slussas in samt få speltid i P-19 om det skulle vara aktuellt.

• Zahiren ”ytterst, ytterst nära” den allsvenska klubben enligt Elgen i arpö.

https://www.minboll.se/sport/alla-roster-pratar-oster-den-sunda-konkurrensen-som-rader-i-truppen/

• @ÖIF135 sa:
    Sett till profil hade Lucas Gomes varit ett bra komplement till JW. Ung anfallare som kan slussas in samt få speltid i P-19 om det skulle vara aktuellt.

Det är väl exakt den rollen som André Gustafson ska ha? Han gör ju mål på allt som rör sig för tillfället, det är exakt nu när han är inne i stimmet som han ska få sina chanser med A-truppen!

För mig känns det då väldigt konstigt om vi samtidigt ska värva in en hoppjerka i samma ålder?

Gillad av:ÖIF135, Manne, jojolaget, penseln (4 totalt)
  • @Atiba sa:

@ÖIF135 sa:

Det är väl exakt den rollen som André Gustafson ska ha? Han gör ju mål på allt som rör sig för tillfället, det är exakt nu när han är inne i stimmet som han ska få sina chanser med A-truppen!

Tänkte faktiskt inte på detta, du har helt rätt.

Gillad av:Atiba, Platini, Skogen (3 totalt)
  • Lucas Gomes ska ha intresse från flera allsvenska klubbar enligt Tränarkarusellen på Twitter.

• @Szabo sa:
    Lucas Gomes ska ha intresse från flera allsvenska klubbar enligt Tränarkarusellen på Twitter.

Vår fördel är väl Vito och att det är en timme till hans vänner i Karlskrona

• @Apotekaren sa:

@Szabo sa:
    Lucas Gomes ska ha intresse från flera allsvenska klubbar enligt Tränarkarusellen på Twitter.

Vår fördel är väl Vito och att det är en timme till hans vänner i Karlskrona

Kan samåka med Vito och ta tåget från ”Sillsburg”.

• redigerade June 30

Vito i podden 3-5-2. Lurifax, vilket jag älskar. De lyckades få ur han att man ser ett behov i backlinjen, men annars lindade han in svaren när de frågade om anfallare t ex.

Som jag tolkar det så kommer därför en försvarare komma in i sommar. Och forward om man hittar ett namn som är bra nog.

• @xonitex sa:
    Vito i podden 3-5-2. Lurifax, vilket jag älskar. De lyckades få ur han att man ser ett behov i backlinjen, men annars lindade han in svaren när de frågade om anfallare t ex.

Som jag tolkar det så kommer därför en försvarare komma in i sommar. Och forward om man hittar ett namn som är bra nog.

Vitos mediehantering är underbar.

• Dags för en ny Morten Sundli!

• Finns garanterat bra ytterbackar i div 1

• Rochester kör över stora bält bron enligt instagram, kan något vara på gång?

• @Apotekaren sa:
    Rochester kör över stora bält bron enligt instagram, kan något vara på gång?

Bortamatch?! :#

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • @Apotekaren sa:

Tuborg.

• @Hansen sa:

@Apotekaren sa:

Tuborg.

Vem vill inte ladda me lite sort guld i denna värmen?

Gillad av:gyros (1 totalt)
  • Nu när han skjuter bollar i krysset får han inte lämna. :s

• @Calle01 sa:
    Nu när han skjuter bollar i krysset får han inte lämna. :s

Jo nu är marknadsvärdet 5 mkr enligt Salif

Gillad av:Slangen, Fidde P, Calle01, Manne, outdoor_miner, CrobyJr (6 totalt)
  • @Hansen sa:

@Apotekaren sa:

Tuborg.

Tuborg och Carlsberg är Köpenhamn. Den som kör över Stora Bältbron från Själland är på väg till Fyn eller Jylland. Marc gjorde tre säsonger i Silkeborg innan han kom till Öster. På vilket håll körde han?

• redigerade June 30

@Old Chap sa:

@Hansen sa:

@Apotekaren sa:

Tuborg.

Tuborg och Carlsberg är Köpenhamn. Den som kör över Stora Bältbron från Själland är på väg till Fyn eller Jylland. Marc gjorde tre säsonger i Silkeborg innan han kom till Öster. På vilket håll körde han?

Svårt att säga då han är mitt på bron, kanske ska till Odense för att köpa Albani Odense Pilsner eller likt mortensen och bunkra Faxe Kondi eller en vanlig semestertripp till legoland med familjen =)

• @Apotekaren sa:

Svårt att säga då han är mitt på bron, kanske ska till Odense för att köpa Albani Odense Pilsner eller likt mortensen och bunkra Faxe Kondi eller en vanlig semestertripp till legoland med familjen =)

Antyder du att det skulle glädja dig om Marc Rochester Sørensen lämnade Öster? Eller är det förakt gentemot danskar i gemen som du vill ge uttryck för?

• redigerade July 1

@Old Chap sa:

@Apotekaren sa:

Antyder du att det skulle glädja dig om Marc Rochester Sørensen lämnade Öster? Eller är det förakt gentemot danskar i gemen som du vill ge uttryck för?

På vilket sätt tolkar du det som ett förakt mot danskar, att vilja bunkra Faxe Kondi? Jag skulle nog gjort samma sak med julmust om jag bodde utomlands.. MRS har varit en av mina favoriter sen han anslöt till klubben så att jag skulle vilja att han lämnar är helt fel, jag tycker bara det är lite mräkligt att han är ute och kör bil 4 timmar från växjö två dagar innan match och det kan sätta igång spekulationer när danska fönstret öppnar idag

• redigerade July 1

@Apotekaren sa:
    MRS har varit en av mina favoriter sen han anslöt till klubben så att jag skulle vilja att han lämnar är helt fel, jag tycker bara det är lite mräkligt att han är ute och kör bil 4 timmar från växjö två dagar innan match och det kan sätta igång spekulationer när danska fönstret öppnar idag

Jag håller med, "nyheten" om Bältbron gör även mig orolig. Nu vet jag inte om MRS sitter på något monsterkontrakt och att Jens/Vito bedömer att man kan hitta (eller har hittat!) någon bättre för samma peng. Men han är en favorit för mig med. Han har ett fint fotbollsöga och gör sitt jobb utan att gnälla.

• redigerade July 1

Jo men samtidigt har vi en hel del alternativ i den positionen. Marc är givetvis en bra spelare ser också gärna att han blir kvar säsongen ut. Men behöver vi sälja för att köpa där vi inte knappt har alternativ alls så blir valet rätt enkelt.

• Många har lyft den sunda konkurrensen i Öster. Att ha Marc som supersub visade sig vara poänggivande mot BP och kan komma att vara utslagsgivande i toppstriden. Gör vi oss av med Marc är det riskabelt. Sund konkurrens!

Logga in eller registrera för att kommentera.