BP - Öster

124»

Kommentarer

• Månz bör känna rejält flås i nacken efter dagens insats... han bör inte alls vara given. Men tyvärr så är ju inte Mattis igång och Casper är ju ganska grön.

• @Fredrik J sa:

@Tompa sa:
    Kommentatorn har svimmat och våra mittbackar är tokslut

Tur Varmanen är där och räddar upp flera gånger, bra både framåt och bakåt idag!

Det är bra klass på hans bakåtpassningar

Gillad av:KAX, ÖIF135, xonitex, Manne (4 totalt)
  • Lite sena byten kan tyckas , sen hade man kanske hoppats ABW skulle märkts mer,westermark håller inte mot bättre försvar,

• Varmanen på fel kant och ändå riktigt bra idag! Trevligt att se!

Gillad av:Platini, Old Chap, Slangen, zune (4 totalt)
  • @Bonus sa:
    Varmanen på fel kant och ändå riktigt bra idag! Trevligt att se!

Bra efter sin förmåga, men tänk om vi haft ytterbackar som kunde göra sin gubbe och slå vassa inlägg…

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @Anders sa:

@Bonus sa:

Bra efter sin förmåga, men tänk om vi haft ytterbackar som kunde göra sin gubbe och slå vassa inlägg…

Då hade de tyvärr inte spelat i superduperettan :(

Gillad av:Slangen, Anders (2 totalt)
  • Bra att komma tillbaka trots en BP-kontring och baklängesmål just när vi började få till spelet. Och Rochester visar att han inte har gett upp. Tycker vi blir stabilare och får längre anfall med honom. Om vi nu ska sälja någon kanske det är Kozica? Eller så behåller vi båda och slutar tjata för det är en lång jävla serie.

• Rolig match att kolla på trots oavgjort.
    -Abw nyttig framåt, fortsätter att ta kliv i leverans. Stenhårda passningar och stenhårda skott.
    -Gillar hur Kozica lirkar, och passar, sig igenom försvaret, synd bara att vi inte får utdelning.
    -JW spelade idag mer target än djupled, inte hans starkaste sida.
    -Lite väl mkt framåt ska gå genom Rodic, i andra orkade han knappt utmana sin gubbe.
    -Finns det någon som vill ha boll mer än Bonnah?
    -Båda ytterbackarna gjorde en klart godkänd match.
    -Månz hänger inte med där bak, missar markering och slår bort pass.. mattis snart?
    -Motståndet var trotsallt ett försvarsinriktat BP med minst 7 gubbar hem, och som gillar (gillar?- älskar!) att ställa om. Lite som tråk Brage, fast med individuella spelare typ Vasic och Oscar P vilka lyfter laget.

• Glömde nämna Isak också. Det var hans bästa inhopp på länge. Får mig att hoppas att det helt enkelt handlat om dålig form (och kanske nån lättare skada) innan breaket och inte något annat.

• Nån som har mer koll på deras offside-mål?

• @Anders sa:

@Bonus sa:

En högoktanig ytterback och en nia önskas. Om vi inte går upp. Men det är ju mycket man önskar sig här i livet.

Tatu gör absolut en bra match utefter dina förutsättningar, solid i defensiven men helt utan självförtroende framåt.

• @Plantagenparkeringen sa:
    Rolig match att kolla på trots oavgjort.
    -Abw nyttig framåt, fortsätter att ta kliv i leverans. Stenhårda passningar och stenhårda skott.
    -Gillar hur Kozica lirkar, och passar, sig igenom försvaret, synd bara att vi inte får utdelning.
    -JW spelade idag mer target än djupled, inte hans starkaste sida.
    -Lite väl mkt framåt ska gå genom Rodic, i andra orkade han knappt utmana sin gubbe.
    -Finns det någon som vill ha boll mer än Bonnah?
    -Båda ytterbackarna gjorde en klart godkänd match.
    -Månz hänger inte med där bak, missar markering och slår bort pass.. mattis snart?
    -Motståndet var trotsallt ett försvarsinriktat BP med minst 7 gubbar hem, och som gillar (gillar?- älskar!) att ställa om. Lite som tråk Brage, fast med individuella spelare typ Vasic och Oscar P vilka lyfter laget.

Blir tydligt när man läser din fina genomgång att det helt saknas konkurrens i mittförsvaret eftersom Mattis är skadad sedan länge och vi alltså bara har två mittbackar på två mittbacksplatser. Ingen press på dem att hålla högt fokus, att inte slarva - de startar ändå o nästa. Sedan med det sagt menar jag inte att Månz & John håller en jämndålig nivå men konkurrens hade verkligen behövts där bak precis som det finns där framme (på offensiva mittfältsplatser inte minst).

Gillad av:Plantagenparkeringen, penseln (2 totalt)
  • BP otroligt disciplinerade bakåt. Om en enda av Kozicas centrala genomskärare nått fram hade han varit geniförklarad nu. Vad mer av sånt som inte redan är sagt? Pavic är ändå Pavic. Medspelarna vill att han har boll, det betyder ändå nåt.

• PS. Kan inte nån kontrollräkna i efterhand? Undrar om inte BP hade tolv-tretton man i mur framför sin målis när vi skulle avsluta från halvdistans.

Gillad av:outdoor_miner, lemon (2 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    PS. Kan inte nån kontrollräkna i efterhand? Undrar om inte BP hade tolv-tretton man i mur framför sin målis när vi skulle avsluta från halvdistans.

Detta! Hade varit kul att se statistik på täckta skott mot mål...

• Det där med mittbackarna (eller försvarets försvar öht) är ju intressant. Jag ser att det klagas lite här och vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Kommentatorn (som f.ö. var helt odrägligt förälskad i BP) nämnde ju att Öster är det laget som släpper till färst målchanser i superettan och bortsett från 1-2 för många insläppta mot HBK så är snittet när det gäller insläppta lågt.

Är försvaret bra som bara släpper till ett fåtal målchanser per match eller är de dåliga när motståndarna som igår gör 2 mål på de få chanser de får (ja, jag vet att ett blev tveksamt bortdömt - å andra sidan innehöll ju det godkända målet en mer än lovligt misstänkt offside)?

• @Greger sa:
    Det där med mittbackarna (eller försvarets försvar öht) är ju intressant. Jag ser att det klagas lite här och vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Kommentatorn (som f.ö. var helt odrägligt förälskad i BP) nämnde ju att Öster är det laget som släpper till färst målchanser i superettan och bortsett från 1-2 för många insläppta mot HBK så är snittet när det gäller insläppta lågt.

Är försvaret bra som bara släpper till ett fåtal målchanser per match eller är de dåliga när motståndarna som igår gör 2 mål på de få chanser de får (ja, jag vet att ett blev tveksamt bortdömt - å andra sidan innehöll ju det godkända målet en mer än lovligt misstänkt offside)?

Jag störde mig dock igår på slarvet i passningar från bakre led. Slängdes iväg mycket på chans mitt i planen på marken utan någon tydlig adress. Givna kontringslägen.

Gillad av:Memory Man, Slangen, ÖIF135 (3 totalt)
  • Det måste finnas en mittback i ungdomsleden som är bättre än Måns han skall pensioneras.Viskall vara lyclliga att motståndarna inte utnytjar hans katastrofala uppspel mer än de gör.

• Kunde inte Kusu gå att använda som mittback? Öster har ju överflöd av bra centrala mittfältare och det finns även andra i laget som skulle göra bra ifrån sig som ersättare till Månz om han är ur form.
    Finns det någon prognos för när Mattis är spelduglig igen? Fotskador är besvärliga att få rätt på.

• @penseln sa:
    Det måste finnas en mittback i ungdomsleden som är bättre än Måns han skall pensioneras.Viskall vara lyclliga att motståndarna inte utnytjar hans katastrofala uppspel mer än de gör.

Casper Eklund mot Skövde

• Märkligt att Rodic skott på mål efter hörna i första halvlek inte räknades som skott på mål.

Gillad av:Slangen, outdoor_miner (2 totalt)
  • redigerade June 28

@Bonus sa:

@penseln sa:
    Det måste finnas en mittback i ungdomsleden som är bättre än Måns han skall pensioneras.Viskall vara lyclliga att motståndarna inte utnytjar hans katastrofala uppspel mer än de gör.

Casper Eklund mot Skövde

Vi behöver huvudstyrka mot Skövde, inte perfekt match för Eklund att starta

• @ÖIF135 sa:

@Bonus sa:

@penseln sa:

Casper Eklund mot Skövde

Vi behöver huvudstyrka mot Skövde, inte perfekt match för Eklund att starta

Exakt: Månz & John måste få bort allt i luftrummet när Skövdes Friberg börjar kasta.
    Kunde tänka mig den cyniska lösningen att Eklund går in i en fri roll och gör som Brages Z mot Nico och skickar ut Friberg från planen så slutför vi matchen 10 mot 11 men slipper Fribergs inkast. ;)

• Lite synd på att vi inte vann igår. Men 1-1 är godkänt. Gillade inställningen att försöka ta även segern i slutet på matchen.

Gillad av:Hansen, Slangen (2 totalt)
  • Älskar särskilt sättet han tar emot och med sig bollen i första läget. Klass.

Gillad av:Plantagenparkeringen, Platini, Old Chap (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.