BP - Öster

24

Kommentarer

• Ta det lugnt. Östers chanser förbättras inte av oro i förskott.

• Våra ytterbackar är kanske de som kostar oss den allsvenska platsen. Få se vilken sida Pavic och Tatu vaknat på idag.

• Vinner vi idag vågar jag tro på allsvenskan

• redigerade June 27

Kan de inte sälja de där tröjorna de värmer upp i, vit med enbart klubbmärket på framsidan och på ryggen ÖSTERS IF.

• @ÖIF135 sa:
    Pavic mot Oscar Pettersson är ju skräcken. Hade nästan satt Tatu som vänsterback och låtit Pavic spela mot Cosic som är lite mer finess än snabbhet

Så blev det också

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:

@Oldtimern sa:
    Vad har BP för spelare vi måste se upp med

Oscar Pettersson, Marijan Cosic, Samuel Leach Holm

Nikola Vasic :open_mouth:

• Tycker det är bra att alla har samma ”efternamn”, enklare för alla 60+ som har svårt för -ic och -ica. :)

• Fotboll på plast är tråkigare att titta på.

• redigerade June 27

@Sigge sa:
    Tycker det är bra att alla har samma ”efternamn”, enklare för alla 60+ som har svårt för -ic och -ica. :)

Cosic, Kozica, Pavic, Vasic, Rodic, Stulic och Tufegdzic menar du? :) (Saknar Mehic, Velic, Nurkic, Hafizovic, Zahirovic, Dudic, Jevtic, Bajrovic, Music, Bojanic m fl)

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Många felpass av Engan so far

• Slarv av Månz…

• Hoppas att han kan stabilisera sig, Månz.

• Märkligt eko på Österklacken?

• Tydligen förbjudet att hoppa inom en radie av en meter från målvakten.

• Varför blåser domaren när JW går upp i nickduell med målis?

• Rodic på en nivå högre än alla andra än så länge...

• @Tompa sa:
    Tydligen förbjudet att hoppa inom en radie av en meter från målvakten.

Avskyr det där.
    Han vinner ju nickduellen sjysst. Sedan har målis ändå bollen efteråt men varför blåser domaren?

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Kommentatorn hejar på BP.

• Våga skjut!

• @xonitex sa:
    Våga skjut!

Så ja Stenberg!

• Jag saknar Kusu lite... Enqvist och Haukson lite för lika.
    Rodic och Kozica är nog lite kära...

• Våga få in bollen i straffområdet. Väldigt få mål görs från utanför straffområdet.

• @Hasse-Hattrick sa:
    Jag saknar Kusu lite... Enqvist och Haukson lite för lika.

Hittills har jag nog saknat Silverholt desto mer.

• Känns som JW håller igen lite i värmen... och en JW som går på 90% istället för 110% är ju lite menlös.

• Kommentatorn när Cosic kommer fri: ”Nu då…! Han slår utanför när han har flera alternativ!!”

Det där ”Nu då” kändes väl inte helt opartiskt. :)

• @Hansen sa:
    Kommentatorn när Cosic kommer fri: ”Nu då…! Han slår utanför när han har flera alternativ!!”

Det där ”Nu då” kändes väl inte helt opartiskt. :)

Jag får ta tillbaka det då han körde ”Nu då” när Öster fick ett läge nu. :)

Gillad av:lemon, Platini (2 totalt)
  • Lite mer kvalite och skärpa krävs i sista tredjedelen. Vi har absolut lägen. BP haft hetare målchanser.

• Älskar kommentatorns fråga till en knallröd Engqvist i halvtidsintervjun:
    -Cooling break - är du för eller emot?

Gillad av:Platini, outdoor_miner, olka6806, Memory Man (4 totalt)
  • @Hasse-Hattrick sa:
    Jag saknar Kusu lite... Enqvist och Haukson lite för lika.

Instämmer. Kusu ger en annan dimension till spelet. Han vårdar bollen på ett helt annat sätt än övriga centrala mittfältare. Inte för Emil varit dålig men blir tyvärr lite Hawaii fotboll på mitten. Sen tror jag Emil kommer få ett gult kort då han varit lite sen i vissa situationer. Rodic har varit klass och går från klarhet till klarhet.

• Det gäller att hålla huvudet kallt på typ alla sätt nu. Jag vet inte vad det är, men Engqvist och Hauk funkar inte klockrent ihop. Tycker att Kozica borde skapa mer från sin position. Och några riktigt usla bolltapp håller inte på det här underlaget.

Ser gärna Drott tidigt i andra. Och varför inte ge Magnusson chansen? Är det nån match han kan göra skillnad så är det här.

Gillad av:Platini (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.