Få igång East Front och supporterkulturen igen

13»

Kommentarer

• redigerade June 23

Underbart med en Ambulansresa igen.
    Hade varit gött att se en stapel med antal anmälda.
    Folk drar folk.
    Jag är anmäld nu, och bara det lockar ju folk att hänga med. =)

Orealistiska målet borde ju vara 2000 pers.
    Man börjar där och jobbar efter det.
    Gör allt man kan för att lyckas.
    Nu kommer man ju inte göra det.
    Men sätter man målet på 200. Då jobbar man efter det och nöjd där.
    Sätter man 2000 och jobbar efter det. Så kanske man får ihop 300-500.
    Vilket är betydligt bättre än dom 200 som man var nöjd med annars.

Det gäller hela tiden att jobba mot det omöjliga.
    För att sen mötas halvvägs.
    En väg som ändå är dubbelt så bra som den första realistiska.
    Har man det tänket då kan vi komma långt.

Att få igång bortaresorna är lika viktigt för att få igång klacken.
    På bortaresorna åker vi mycket blandat folk.
    Både sittplatsmänniskor och ståplatsfolk.
    Men med den stora skillnaden att på bortamatch står vi ihop.
    Där har vi chansen att locka till lite folk till klacken även på hemmaplan.
    Att man i framtiden väljer ståplats även hemma.
    Då det var så trevligt sist.

Så upp med en stapel nu på hemsidan.
    En stapel som visar 2000.

Forza Rödblått.

Gillad av:Kalle Dahl, rapparee_1 (2 totalt)
  • Stapel är under utveckling och kommer under semestern. Det vågar jag lova.

Gillad av:Lindstig (1 totalt)
  • Bortamatch hemma - enda fördelen med långa passtider å flyttad solsemester är att man nu kan gå på matchen med kortast avstånd till

• Ambulansresa. Får bli min premiär för bortamatch med EF.

Vi närmar oss 2000 med stormsteg. :# B)

Gillad av:Hansen, Zingo (2 totalt)
  • Mot 2000!!!

Gillad av:Malmström (1 totalt)
  • @Zingo sa:
    Stapel är under utveckling och kommer under semestern. Det vågar jag lova.

Hoppas den kommer inom kort.
    Samt att den går till 2000 och inte till 100 eller liknande.

• @Malmström sa:
    Samt att den går till 2000 och inte till 100 eller liknande.

Den kommer att gå till det värde som reseansvarig bedömer realistiskt och våra samarbetspartner har möjlighet att lösa.

Personlig notering (inte East Fronts hållning!): Jag förstår absolut vart du vill komma, men vi måste ärligt talat ha någon eller några resot med hyfsat bra drag innan vi ens tänker tanken på att sikta på 2000 pers.

• Kanske fel tråd, men detta är riktigt bra av Öster: https://ostersif.se/a/oster-slapper-sommarlovskortet

Gillad av:EF-JKPG, Drillo, Slangen, KAX, Hansen, Manne, Lewinsky, Zingo (8 totalt)
  • @Vikash sa:
    Kanske fel tråd, men detta är riktigt bra av Öster: https://ostersif.se/a/oster-slapper-sommarlovskortet

Väldigt bra och något jag efterfrågat länge, sedan jag själv var tonåring på 90-talet och man körde fri entré upp till 16 år i flera år på Norra Stå. Det är sånt som får folk att fastna på sikt och ger långsiktig utdelning på bekostnad av den lilla kortsiktiga investeringen av lite uteblivna matchintäkter.

Gillad av:Petter Bengtsson, Atiba (2 totalt)
  • Utifrån hela diskussionen i tråden "Framtiden kring bussresor" och diskussionen här, särskilt vad gäller föryngring och generationsväxling, har jag landat i en idé.

Jag är själv utflyttad från Växjö och kan därför inte regelbundet gå på hemmamatcher och heller inte delta i organiserade resor till bortamatcher. På det sättet "sparar" jag en del pengar som jag garanterat hade lagt på Öster bara jag hade bott i Växjö.

Samtidigt finns det naturligtvis en massa ungdomar som bor i Växjö och de av dem som inte regelbundet går för att se Öster spela har så klart en massa olika skäl till det, men alldeles oavsett skäl är det givetvis så att tröskeln för att börja göra det sänks ju mindre det kostar. De allra flesta gymnasieungdomar (eller för den delen ännu yngre) har i vart fall det gemensamt att de har en relativt begränsad ekonomi.

Skulle det på något sätt vara möjligt att organisera ett slags "fond" där enskilda personer från till exempel detta forum kan betala för en eller flera ungdomar, såväl inträde till hemmamatcher som resor till bortamatcher? Om det går att hitta en form för det, skulle då East Front kunna marknadsföra att det finns möjlighet för si och så många ungdomar att kostnadsfritt gå att se hemmamatchen X eller hänga med på bortamatchen Y? Vore allt det möjligt att lösa och får man genom det 100 personer att besöka en match kanske i alla fall tio av dem fastnar?

Eventuellt behöver det inte vara så svårt. Det räcker kanske att skapa en tråd här där folk inför varje match kan skriva om de kan tänka sig att betala för att betala för en eller flera ungdomar, så länge själva administrationen av biljett/bussplats går att hantera på något hyfsat smidigt sätt? Jag vet inte!

Jag skulle i alla fall kunna skriva upp mig på att betala för åtminstone en ungdomsbiljett på ståplats varje hemmamatch som återstår denna säsong, liksom för en bussplats åt en ungdom varje bortaresa som EF anordnar under samma tid. Om fler hänger på utifrån sin möjlighet och vilja kanske det går att få lite snurr på?

Gillad av:Manne, Jockeluring, Hansen, Alex (4 totalt)
  • Mycket bra idé. Konkret och genomförbar. Ett samarbete mellan EF och Öster där vi gemensamt, utifrån crowdfunding, subventionerar kostnaden för både hemma- och bortamatcher för ungdomar. Kan vi få ombord EF, Thiel och SLO Nilsson på detta kan även jag som ”sparar” en slant på att vara utflyttad Östersupporter kliva in och bidra.

Jag var 13 år när jag började gå regelbundet på Öster. Under sex-sju år stod jag regelbundet i klacken både hemma och borta. Jag hade utan tvekan varit mycket mer aktiv idag om inte studier och arbete lockat mig från Växjö. Kan man som @Vikash är inne på få 10% att fastna, är det en säkrad generation som kan ta över facklan.

Gillad av:Jockeluring, Vikash, Hansen (3 totalt)
  • Typ anonym fadder till fattig junior. Lysande! Jag själv har flera gånger betalat en skvätt för ”soffbiljett” när jag valt att stanna framför teven istf att kuska iväg tjugo mil eller nåt från mitt Sthlms-perspektiv. Har dövat det dåliga samvetet. Vill tro att det finns ett antal medelålders, numera trötta familjefäder och -mödrar som inte orkar hoppa in i en bortabuss istf blöjbyten och annat, men som känner sig lite som bortabuss-svikare. Lösningen: släng in en slant till ungdomsfonden! Döva samvetet, ungefär som de medeltida avlatsbreven - bikta dig, pröjsa och få frid i själen.

Gillad av:Slangen, Vikash, Hansen, Zingo, Atiba (5 totalt)
  • redigerade July 7

Kanonidé.

Jag riktar inte kritik mot någon. Det är lite så att många kan tänka sig betala. Men sen är det här med att saker och ting skall administreras och drivas vilket kräver lite arbete och rollfördelning. T ex, kan Öster hjälpa till? Vem i EF gör det? Det är liksom ingen självklarhet då många redan har fullt upp.

(Inväntar, men du kan väl göra det?) B)

• @Vikash sa:
    Utifrån hela diskussionen i tråden "Framtiden kring bussresor" och diskussionen här, särskilt vad gäller föryngring och generationsväxling, har jag landat i en idé.

Jag är själv utflyttad från Växjö och kan därför inte regelbundet gå på hemmamatcher och heller inte delta i organiserade resor till bortamatcher. På det sättet "sparar" jag en del pengar som jag garanterat hade lagt på Öster bara jag hade bott i Växjö.

Samtidigt finns det naturligtvis en massa ungdomar som bor i Växjö och de av dem som inte regelbundet går för att se Öster spela har så klart en massa olika skäl till det, men alldeles oavsett skäl är det givetvis så att tröskeln för att börja göra det sänks ju mindre det kostar. De allra flesta gymnasieungdomar (eller för den delen ännu yngre) har i vart fall det gemensamt att de har en relativt begränsad ekonomi.

Skulle det på något sätt vara möjligt att organisera ett slags "fond" där enskilda personer från till exempel detta forum kan betala för en eller flera ungdomar, såväl inträde till hemmamatcher som resor till bortamatcher? Om det går att hitta en form för det, skulle då East Front kunna marknadsföra att det finns möjlighet för si och så många ungdomar att kostnadsfritt gå att se hemmamatchen X eller hänga med på bortamatchen Y? Vore allt det möjligt att lösa och får man genom det 100 personer att besöka en match kanske i alla fall tio av dem fastnar?

Eventuellt behöver det inte vara så svårt. Det räcker kanske att skapa en tråd här där folk inför varje match kan skriva om de kan tänka sig att betala för att betala för en eller flera ungdomar, så länge själva administrationen av biljett/bussplats går att hantera på något hyfsat smidigt sätt? Jag vet inte!

Jag skulle i alla fall kunna skriva upp mig på att betala för åtminstone en ungdomsbiljett på ståplats varje hemmamatch som återstår denna säsong, liksom för en bussplats åt en ungdom varje bortaresa som EF anordnar under samma tid. Om fler hänger på utifrån sin möjlighet och vilja kanske det går att få lite snurr på?

Har tagit detta vidare till Jens M som i den delen som utöver EF även berör Öster (dvs hemmamatcherna) varit positiv och uttryckt tankar om hur Öster skulle kunna bidra.

För att komma vidare skulle jag behöva få kontakt med lämplig person inom EF för att diskutera hur man rent praktiskt kan hantera förmedlingen av biljetter etc. Tacksam för tips på vem det skulle kunna vara!

Gillad av:Manne, xonitex, Fidde P (3 totalt)
  • Kul att se så många på hemmastå förra matchen.
    Dock måste vi få till nya ramsor alternativt kolla igenom befintliga.
    Känns som att vi kör samma 5 ramsor om och om igen.
    Levinson och Håkan kör ju ett par st men där folk inte hänger med.
    Upp med text nu så att alla kan lära sig.
    Dessa är grymma och ska nötas i bussarna/bilarna/minibussarna på varje bortamatch.
    Att träffas på Sláinte och sjunga igenom nya ramsor är med ett alternativ.
    Men även att träffas i Stig Svensson loungen innan match för att gå igenom ramsor.

Mot Örebro borde vi storsatsa på något sätt.
    Fylla hemmastå på bästa möjliga sätt.

Nu vet inte jag hur det fungerar med ungdomslagen samt skolkortet.
    Men till den här matchen borde ju alla dessa biljetter endast gälla på hemmastå. Om dom nu inte redan gör det.

För ungdomarna är precis som för föreningen vår framtid med.
    Kan vi locka med dom i tidig ålder till misären att hålla på Öster desto bättre.

Tifo?
    Om tiden är för knapp för att planera något kan vi alltid bränna av 100 bengaler ;)

Extremt viktig match för toppstriden.
    Så alla till Visma
    Kaoza på
    Rödablå.

Gillad av:Calle01, Redarmy88, papy (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.