Silly season 21-22

1666769717298

Kommentarer

• Baserat på hur det gått för Nuh tror jag kanske div 1 just nu är en mer lämplig nivå eller en klubb på nedre halvan i superettan än Öster som har det rätt bra beställt på dessa positioner.

• @Johannesson sa:
    Varning för spekulativt inlägg!

Jammerbugt har spelat klart säsongen och MFF-spelarna med Mubaarak Nuh i spetsen återvänder till Malmö. Samtidigt verkar Milos och MFF-ledningen inte vara helt överens om hur laget behöver förstärkas i sommar: https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2022/05/31/uppgifter-milos-och-mff-ledningen-inte-overens-om-varvningsstrategin/

Milos vill enligt artikeln värva: en ytterforward, en offensiv mittfältare och en defensiv mittfältare samtidigt som han vill göra sig av med ett par spelare.

Nuh, som har kontrakt året ut, kanske får svårt att ta en tröja? Skulle MRS försvinna i sommar så kanske det är en bra ersättare, han är ändå 20 år nu och behöver spela seniorfotboll med större regelbundenhet än vad han lär få i MFF. Vito lär ju åtminstone ha koll på läget. Har inte mycket på Nuh men tänker att han skulle kunna spela på alla de tre offensiva mittfältspositionerna i en 4-2-3-1 á Tufa?

Förstår tanken men vet inte om det är rätt att låna in någon som ”inte ville” vara här när vi nu har flera talanger i P-19 som har minst lika stor potential.

• @Johannesson sa:

Jammerbugt har spelat klart säsongen och MFF-spelarna med Mubaarak Nuh i spetsen återvänder till Malmö. Samtidigt verkar Milos och MFF-ledningen inte vara helt överens om hur laget behöver förstärkas i sommar: https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2022/05/31/uppgifter-milos-och-mff-ledningen-inte-overens-om-varvningsstrategin/

Milos vill enligt artikeln värva: en ytterforward, en offensiv mittfältare och en defensiv mittfältare samtidigt som han vill göra sig av med ett par spelare.

Nuh, som har kontrakt året ut, kanske får svårt att ta en tröja? Skulle MRS försvinna i sommar så kanske det är en bra ersättare, han är ändå 20 år nu och behöver spela seniorfotboll med större regelbundenhet än vad han lär få i MFF. Vito lär ju åtminstone ha koll på läget. Har inte mycket på Nuh men tänker att han skulle kunna spela på alla de tre offensiva mittfältspositionerna i en 4-2-3-1 á Tufa?

Jag är fortfarande bitter på Nuh då han rehabade sitt onda knä hos oss och tackade för det genom att skriva på för Malmö FF. Men jag får lägga det åt sidan och se framåt. Hur duktig är han egentligen? Har för mig att någon av de mer i fotboll insatta forumskribenterna antydde i något inlägg att hans talang är något överdriven.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade May 31

@Johannesson sa:

Han är först och främst vänsterytter, och om man jämför med dagens trupp skulle jag säga att han och Bonnah är snarlika i spelstil. Att spela honom som 10a är inte ett alternativ.

Jag hade sagt nej.

• Förstår tanken men vet inte om det är rätt att låna in någon som ”inte ville” vara här när vi nu har flera talanger i P-19 som har minst lika stor potential.

I och med att kontraktet går ut efter säsongen så tänkte jag mer att det finns möjlighet att signa på lång sikt.

Noll koll på hur hans sejour i Jammerbugt varit och övriga seniorframträdande är enkelt räknade så kanske inte är i fas med vad vi behöver just nu!

• Enligt nedan artikel så har Nuh precis förlängt sitt avtal med MFF med 4 år så de verkar ju onekligen tro på hans potential! Lär ju bli utlånad resterande del av säsongen.

https://fotbollskane.se/malmo-ff/mubaarak-nuh-tillbaka-i-mff-med-nytt-kontrakt-angrar-inte-lanet/

Och du förlängde kontraktet med MFF i år också?
    – Ja, precis, jag förlängde det. Så det är fyra år kvar. Eller detta året plus tre. Ett långt kontrakt.

Han vet dock inte vad som händer i sommar.
    – Ingen aning, faktiskt. Nu är jag här och försöker göra mitt bästa, och sedan får vi se efter uppehållet.

• redigerade May 31

@Atiba sa:
    Enligt nedan artikel så har Nuh precis förlängt sitt avtal med MFF med 4 år så de verkar ju onekligen tro på hans potential! Lär ju bli utlånad resterande del av säsongen.

https://fotbollskane.se/malmo-ff/mubaarak-nuh-tillbaka-i-mff-med-nytt-kontrakt-angrar-inte-lanet/

Och du förlängde kontraktet med MFF i år också?
    – Ja, precis, jag förlängde det. Så det är fyra år kvar. Eller detta året plus tre. Ett långt kontrakt.

Han vet dock inte vad som händer i sommar.
    – Ingen aning, faktiskt. Nu är jag här och försöker göra mitt bästa, och sedan får vi se efter uppehållet.

Tiden i Danmark sammanfattas också: ”Hans facit blev 18 matcher (varav åtta från start), ett mål, en assist, och lite skadeproblematik.”

• Missade att han förlängt kontraktet, då känns det inte lika aktuellt längre!

• redigerade May 31

Gällande Silly: har inte helt fattat hur tidigt spelare får lämna den svenska fotbollen för en utländsk klubb. Jag tyckte det pratats om att det ska spelas tre omgångar till efter uppehållet innan fönstret öppnar. Ändå hörde jag precis i Allsvenska Podden frågeställningen ”kan Williot Swedberg ha spelat sin sista match för Hammarby?” angående rykten om bud från Celta Vigo. Har jag missuppfattat något? Hur funkar det?

• redigerade May 31

@Hansen sa:
    Gällande Silly: har inte helt fattat hur tidigt spelare får lämna den svenska fotbollen för en utländsk klubb. Jag tyckte det pratats om att det ska spelas tre omgångar till efter uppehållet innan fönstret öppnar. Ändå hörde jag precis i Allsvenska Podden frågeställningen ”kan Williot Swedberg ha spelat sin sista match för Hammarby?” angående rykten om bud från Celta Vigo. Har jag missuppfattat något? Hur funkar det?

Ett transferfönster innebär när man kan värva spelare. Sälja kan man när som, aktuell spelare blir dock spelklar hos blivande klubb först när transferfönstret i det specifika landet öppnar, om det inte är öppet sedan tidigare dvs.

Gillad av:Labila Kabila, Hansen (2 totalt)
  • @Hansen sa:

La ligas fönster öppnar den första juli. Att spelarens klubbs fönster är öppet eller ej spelar ingen roll då det är köparens fönster som gäller

Gillad av:Labila Kabila, Hansen (2 totalt)
  • redigerade May 31

@Hansen sa:

Obs - killgissning:

Det kan väl inte finnas något som hindrar att en spelare kommer överens med annan klubb whenever och med säljande lags goda minne låter bli att spela match eller träna tillsvidare (skaderisk) .

Fönstret kan väl bara avse när en spelare kan lämna och bli spelklar med nästa klubb.

• @Drillo sa:

@Hansen sa:

Obs - killgissning:

Det kan väl inte finnas något som hindrar att en spelare kommer överens med annan klubb whenever och med säljande lags goda minne låter bli att spela match eller träna tillsvidare (skaderisk) .

Fönstret kan väl bara avse när en spelare kan lämna och bli spelklar med nästa klubb.

Jo, en spelare får först börja förhandla med en ny klubb, utan den nuvarande föreningens godkännande, när det återstår sex månader av kontraktet (så säger reglerna, men frågan är hur det ser ut i realiteten).

Gillad av:Villenyblom (1 totalt)
  • redigerade June 1

Tack för era svar, då kan alltså Swedberg i ovan nämnda exempel spela med utländsk klubb redan innan det svenska fönstret öppnar.

• @BKBiceps sa:
    Målvaktskris i Räppe. Läge för Stulic med seniorspel i Räppe kommande 1-2 månader?

De ville tydligen låna in Stulic men föll på att han hunnit ta semester och sen ska på träningsläger. Men kan bli tal om lån framöver https://www.minboll.se/sport/rappe-har-lost-malvaktskrisen-efter-beskedet-fran-oster-2f306cea/

• Nån som vet träningstider för våra hjältar nu under "ledigheten"?

• Isaac Boye, IF Karlstad, har gjort 4 mål på 3 matcher och enligt Svenska Spels Henrik Johansson är han alldeles för bra för division 1. Kan han vara någonting för Öster?

• @Calle01 sa:
    Isaac Boye, IF Karlstad, har gjort 4 mål på 3 matcher och enligt Svenska Spels Henrik Johansson är han alldeles för bra för division 1. Kan han vara någonting för Öster?

Högst tveksamt, både att han är alldeles för bra för division 1 och något för Öster. Visst utvecklas spelare men ser att han totalt har gjort fem mål på tio matcher i division 1 i år. Det är ungefär i linje med vad han gjort innan i den serien. Samtidigt har han fått sina chanser både i ÖSK i Allsvenskan och i Ljungskile i SE utan att göra något som helst avtryck egentligen. 25 år nu, varit i svensk elitmiljö sedan han var 20, så knappast några monstruösa utvecklingskliv att vänta i framtiden.

Pass säger jag.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Ska bli intressant fönster. I och med att vi har uppehåll nu tänker man att det kommer röra på sig redan innan fönstret öppnar 15 juli i AS och SE. Vi får se.

• Utan att kolla på underliggande siffror så sticker Tobias Thomsen ut med 11+4 i danska andraligan som rankas högre än den svenska. Hade dock lite svårt i deras playoff men dem danska lagen är som sagt på en högre nivå. Spelat på Island så Tufa har säkert koll på honom. Utgående i sommar men fyller dock 30 iår. Liknar den andra bedrövlige dansken men en aning mer teknisk

• @Villenyblom sa:
    Utan att kolla på underliggande siffror så sticker Tobias Thomsen ut med 11+4 i danska andraligan som rankas högre än den svenska. Hade dock lite svårt i deras playoff men dem danska lagen är som sagt på en högre nivå. Spelat på Island så Tufa har säkert koll på honom. Utgående i sommar men fyller dock 30 iår. Liknar den andra bedrövlige dansken men en aning mer teknisk

Intressant här varför han vände åter från Island. Kunde han inte vara utan danskt hygge, nykokt pølse och att vara full vid lunch?

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Bernardo Vilar är inte längre önskad i IFK, där snackar vi drömvärvning

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    Bernardo Vilar är inte längre önskad i IFK, där snackar vi drömvärvning

Och Sorga

• redigerade June 4

@Villenyblom sa:

Verkligen spännande men lär han inte hamna i Värnamo? Inte stenkoll på deras mittbacksuppsättning men Tihi är ju på lån över året i alla fall så honom behöver de ju växla ut så småningom.

• @ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Och Sorga

Även Al-Ammari. Ja tack till vem som helst av dom väl?
    https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-blavitt-vill-gora-sig-av-med-flera-spelare/

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Berra sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Och Sorga

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-blavitt-vill-gora-sig-av-med-flera-spelare/

Helt sjukt hur dem vill göra sig av med honom

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • redigerade June 5

@Villenyblom sa:

@Berra sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Och Sorga

Instämmer.
    Exakt vad de borde behålla, även åldersstrukturmässigt.

Samtidigt snackas det om att de ”behöver se över att snart ersätta spelare som börjar komma till åldern” som Wendt och Salomonsson. Som de precis har värvat in nyligen! Kan de inte räkna?

• @Hansen sa:

@Villenyblom sa:

@Berra sa:

@ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

Och Sorga

Instämmer.
    Exakt vad de borde behålla, även åldersstrukturmässigt.

Samtidigt snackas det om att de ”behöver se över att snart ersätta spelare som börjar komma till åldern” som Wendt och Salomonsson. Som de precis har värvat in nyligen! Kan de inte räkna?

Han var helt stört bra i HBK och är perfekt i rollen som box2box. Men predikar man bottenlagsfotboll som Stahre gör så blir det svårt

• redigerade June 5

@Villenyblom sa:

Han var helt stört bra i HBK och är perfekt i rollen som box2box. Men predikar man bottenlagsfotboll som Stahre gör så blir det svårt

Dessutom bra fasta-fot vilket de förlorade när Sana fick lämna.

Men går han till Superettan är det ju garanterat åter till HBK igen.

• Kan Jack Lahne vara ett alternativ för Öster? Utgående kontrakt med Amiens i sommar. En nr 9 typ.

Logga in eller registrera för att kommentera.