Tråden om andra lag

1376377379381382399

Kommentarer

• Utsikten (eller kiken som de bara kallas i lokal folkmun) kommer från upptagningsområde Frölunda med finaste klubbhuset breve Ruddalen A-plan, då gamla brann ned 10år sedan. Då upp-pung inte kan vara sämre än vår senaste rättskipare försöker inte jag heller göra mig lustig, bara fanskapet fixar ett kryzz så får han med beröm godkänt :-D

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • JCL skjuter in en straff och Skövde just nu på den allsvenska kvalplatsen efter 10 omgångar.

• Varför behövde de vänta 40 min, det fanns väl en fjärdedomare? Var hela domarteamet utslaget efter gemensam uppladdning på nåt hisingshak?

• @Kalle Dahl sa:
    Varför behövde de vänta 40 min, det fanns väl en fjärdedomare? Var hela domarteamet utslaget efter gemensam uppladdning på nåt hisingshak?

Oppong kanske var fjärdedomare men skulle knyta skorna?

Gillad av:Labila Kabila, EF-JKPG, Wallberg (3 totalt)
  • @Jockeluring sa:

@Villenyblom sa:

@Hansen sa:

@Villenyblom sa:

@Hansen sa:

@Greger sa:

@Hansen sa:

@Greger sa:
    Värnamo vinner mot serieledarna och man gör detta med trådkänningarna Kenndal och Vindehall som frenetiskt arbetande centrala mittfältare och ett stabilt mittbackspar som är i Mattis ålder (och en av dom även i Mattis storlek).

Man har även Abdussalam Magashy med på plan som tidigare under en period huserat här i stan.

I vassen häckar även Johnbosco inför hösten?

Den stora frågan. Kommer Värnamo orka springa så mycket som man gör idag hela säsongen? Min känsla är att när det börjar kännas slitet så kommer poängskörden minska.

Förresten: Avdiu som värvades med ett makalöst målsnitt inför säsongen men bara har två inhopp hittills. Något för Öster att låna in om ABW eller DIF inte vill förlänga lånet? (Fast det borde väl bägge plus Öster vilja visserligen.)

Varför skulle vi nånsin låna en 25åring från Värnamo som bara har spelat div2 tidigare. Hade ju vart katastrof att vi tappade/inte gick vidare med Kalu i vinter för att sedan signa någon av typ samma kaliber på LÅN

Hade mest varit kul om någon som inte lyckas hos Värnamo skulle komma till Öster och göra succé. :)

Oddsen på succé är extremt högt. Skulle göra uppror om vi inte förlänger med ABW och lånar in Avdiu

Själv hoppar jag hellre från Västerbron än lånar spelare därifrån. Farmarklubb till Vä... ? Klarar inte av att fullfölja meningen. Må staden hamna under vatten permanent.

https://ifkvarnamo.se/nyheter/2022-05-25-ifk-varnamo-i-regionen-nu-hos-rappe-goif
    Nästa besök sägs ska bli V-södra. Sedan kanske ett besök hos ett Ö lag i Värnamo-regionen.

• Vore dubbelt fint om Utsikten kvitterar.
    Dels för att vi behåller kvalplatsen inför uppehållet.
    Dels för att vi då ihop med enbart Örebro är de lag som släppt in tredje minst mål efter HBK och Brage. Vill inte att Skövde ska ha släppt in lika få som oss vilket de i skrivande stund har.

• @Hansen sa:
    Vore dubbelt fint om Utsikten kvitterar.
    Dels för att vi behåller kvalplatsen inför uppehållet.
    Dels för att vi då ihop med enbart Örebro är de lag som släppt in tredje minst mål efter HBK och Brage. Vill inte att Skövde ska ha släppt in lika få som oss vilket de i skrivande stund har.

Så där ja!
    1-1 i 85:e! :)

• redigerade May 30

Sen kvittering. Utmärkt. Inga fler mål nu tack.

• Roligt att se att lagen sköter sig, 1-1 tackar vi för.

• Ping-pong-pung gjorde tydligenett bra dagsverke på kvällskvisten, hoppas han även åg bakom kvitteringen o strödde salt i såren på Volvoiternas vader för en trivsam gemytlig hemresa fylld av skärmytslingar.

• redigerade May 30

I maj för tre år sedan.

Öster hade inte vunnit borta mot Halmstads BK sedan allsvenska premiären 1998 då Liridon Silka (född i Kosovo) sätter matchens enda mål på Örjans Vall och bryter den förbannelsen.

Då HBK förlorat denna tidiga jumbofinal får Östers tränare Christian Järdler (den gamle HBK-spelaren) fortsatt förtroende medan HBK:s tränare Igor Krulj får kicken på en gång.

Den sista manövern han hann med var att låta en ung man med rötter i Kosovo debutera som ytterback. Bollen spelades in från den kant där denne Edvin Kurtulus huserade innan Öster gjorde kaos med Andreas Johansson och Silka avgjorde. Gustav ”Tempelriddaren” Ahrn bevakade bollen stabilt vid hörnflaggorna för att döda tid.

Nu tre år senare har Igor Krulj fått kicken som sportchef i Örgryte trots att de är ett av få lag som tagit poäng mot HBK. Samtidigt är Järdler assisterande tränare i Örebro som ligger i mitten av tabellen. Liridon Silka är tillbaka i Motala. Gustav Ahrn spelar i Räppe.

Den där unge ytterbacken då?

Edvin Kurtulus gjorde en fin säsong som ytterback i Allsvenskan förra året, har spelat U21 för Kosovo, blivit mittback i Hammarby där han beskrivs som en ledartyp, togs ut i Kosovos A-landslag innan han idag av Jan Andersson (tidigare tränare i HBK när Igor Krulj var juniorspelare där och då Christian Järdler värvades till klubben) togs ut till det svenska A-landslaget.

På tre år kan en del grejer hända.

Gillad av:Petter Bengtsson, Bissan (2 totalt)
  • Härlig betraktelse. Att Silka är i Motala snarare än i A-landslaget kan ha sin förklaring i att han från mållinjen i den där matchen behövde fötti sekunder att fundera ut vad han skulle göra med bollen. Jag har mardrömmar än!

Gillad av:Lindstig, Bissan (2 totalt)
  • redigerade May 30

@Jockeluring sa:
    Härlig betraktelse. Att Silka är i Motala snarare än i A-landslaget kan ha sin förklaring i att han från mållinjen i den där matchen behövde fötti sekunder att fundera ut vad han skulle göra med bollen. Jag har mardrömmar än!

Vi startade alltså med bland andra Tobias Andersson, Christian Ljungberg, Anton Andreasson och David Johannesson, och hade Jonathan Larsson, Emir Avdic och Gustav Arhn på bänken. Den truppen var svagare än jag minns den.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/-tv-oster-tog-blytung-seger-i-krismotet---silka-avgjorde-i-90e-/

Gillad av:Manne, jon (2 totalt)
  • @Slangen sa:

@Jockeluring sa:
    Härlig betraktelse. Att Silka är i Motala snarare än i A-landslaget kan ha sin förklaring i att han från mållinjen i den där matchen behövde fötti sekunder att fundera ut vad han skulle göra med bollen. Jag har mardrömmar än!

Vi startade alltså med bland andra Tobias Andersson, Christian Ljungberg, Anton Andreasson och David Johannesson, och hade Jonathan Larsson, Emir Avdic och Gustav Arhn på bänken. Den truppen var svagare än jag minns den.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/-tv-oster-tog-blytung-seger-i-krismotet---silka-avgjorde-i-90e-/

Man tyckte att laget var ganska bra men så här i efterhand känns det som dagens trupp är ett par klasser bättre

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade May 31

@jon sa:

@Slangen sa:

@Jockeluring sa:

Man tyckte att laget var ganska bra men så här i efterhand känns det som dagens trupp är ett par klasser bättre

Den truppen hade inte vunnit en match i dagens serie är känslan. Å andra sidan höll den på att slå ut AIK ur cupen.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@jon sa:

@Slangen sa:

@Jockeluring sa:

Den truppen hade inte vunnit en match i dagens serie är känslan. Å andra sidan höll den på att slå ut AIK ur cupen.

...ja hade inte Johannesson dratt på sig den helt onödiga straffen i 85:e hade vi gått till semifinal, så klart vi var jävelnära 2 fina skalper samt finalchans.

• redigerade June 1

Igår var det på dagen 30 år sedan Tobbe Arvidsson satte två mål när HBK vann stadsderbyt mot Leikin i Söderettan. (Janos Tot i Leikin är för övrigt far till Emil Tot Wikström som spelar för HBK idag.)
    https://www.hbk.se/nyheter/2022/maj/30-ar-sedan-hbk-slog-leikin-med-6-1

• @Hansen sa:
    Igår var det på dagen 30 år sedan Tobbe Arvidsson satte två mål när HBK vann stadsderbyt mot Leikin i Söderettan. (Janos Tot i Leikin är för övrigt far till Emil Tot Wikström som spelar för HBK idag.)
    https://www.hbk.se/nyheter/2022/maj/30-ar-sedan-hbk-slog-leikin-med-6-1

Somliga inlägg kan man läsa först för att genast inse vem som är avsändaren utan att ens kolla. Sagt med all kärlek. Östers egen Erik Niva <3 .

Gillad av:Hansen, Platini, olka6806 (3 totalt)
  • Vem rök? Kan inte öppna filen

• @MATTAN sa:
    Vem rök? Kan inte öppna filen

ÖFK:s assisterande.

• @Slangen sa:

@MATTAN sa:

Sparkade de assisterande men inte huvudtränaren? Varför inte belysningsansvarig? Eller toalettstädaren? Eller speakern?

Gillad av:Petter Bengtsson, Jockeluring (2 totalt)
  • @jon sa:

@Slangen sa:

@MATTAN sa:

Sparkade de assisterande men inte huvudtränaren? Varför inte belysningsansvarig? Eller toalettstädaren? Eller speakern?

Kunde de inte sparka Skövdes speaker när de ändå var igång.

Gillad av:Labila Kabila, Anders, Platini, jon (4 totalt)
  • Örebros Thill spelar just nu för Luxemburg borta mot Litauen i Nations League. Väl värt en månads speluppehåll i Superettan.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • redigerade June 4

@Hansen sa:
    Örebros Thill spelar just nu för Luxemburg borta mot Litauen i Nations League. Väl värt en månads speluppehåll i Superettan.

Han stod även för assisten till 2-0-målet på slutet. Brorsan (som satte det där drömmålet borta mot Real Madrid på deras väg mot titeln) blev inbytt i samma veva.

• redigerade June 7

J södra förstärker med Assad Al Hamlawi på lån från HIF. https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-al-hamlawi-lanas-ut-fran-hif/

• @Slangen sa:
    J södra förstärker med Assad Al Hamlawi på lån från HIF. https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-al-hamlawi-lanas-ut-fran-hif/

Ojoj. Spontant en mycket stark förstärkning.

• redigerade June 8

@Bissan sa:

@Slangen sa:

Ja, bra spelare. Men mycket märklig prio. Deras problem framför andra är ju att de släpper in så jävla mycket..

• @Bissan sa:

@Slangen sa:

Nu har jag inte sett Assad så mycket, men att låna en spelare från Allsvenskans sämsta lag känns väl inte så imponerade. Enormt stor skillnad jämtemot lånet av Gwargis.

Gillad av:Platini (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.