Östers IF - J-Södra 28 maj kl 15:00

124

Kommentarer

• Har varit väldigt tveksam till Westermark. Han har krigat in sig hos mig. Riktigt bra inställning och har varit en av planens bästa spelare de två senaste hemmamatcherna.

Gillad av:Tompa, ÖIF135, Grizzly, Segeltorparn (4 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Har varit väldigt tveksam till Westermark. Han har krigat in sig hos mig. Riktigt bra inställning och har varit en av planens bästa spelare de två senaste hemmamatcherna.

Håller med. Han har höjt sig några procent. Men, vi har ffa lämnat spelet med lycka till inlägg från ytterbackar bakom oss och vågar lita på spelare med klass högt upp i plan, de som han har runt sig nu. Med ABW - Kozica- Rodic finns ett riktigt bra understöd som klarar av att kombinera högt upp i plan och hitta spel. Spelare som nu börjat hitta och förstå varandra något så när. Det finns fortfarande klart mer att ta.

Vi får inte heller glömma klassen på alla de som ansluter från bänken när det börjar bytas.

• Otroligt vacker seger idag. Det finns mycket kvalitet i truppen, mer än i alla lag utom möjligen HBK, och tiden talar för Öster: ju mer samspelta desto mer poäng.

Gillad av:Drillo, Slangen (2 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    Är oerhört imponerad över Rodic passion och engagemang för att ha spelat så mycket högre upp, allt från serbiska svordomar i träningsmatcher när han tappar boll till att dunka tvättkorg vid oggi oggi när vi vinner

Han är en spelare som verkligen glädjer mig. Trodde (och accepterade) att han var här för att glida och göra lite snygga delikatesser, men har även fått se en hel del riktigt bra hemjobb. Tror inte det gått en match utan en riktigt tuff brytning strax utanför eget straffområde - dessutom utan att ge bort frisparkar i dessa lägen, vilket det brukar bli när anfallare ska spela försvar.

Gillad av:Labila Kabila, Slangen, Lewinsky, Jockeluring, Segeltorparn (5 totalt)
  • redigerade May 28

3 p är kanon. Nollan hållen är kanon (var väl inte ett enda avslut som kom mot mål?). Rodic på rätt sida är kanon (vi såg även tendenser till att Bonnah på rätt sida ledde till chanser).

Men, J Södra var inget vidare. Inget kompakt bortaförsvar och typ 2 chanser på hela matchen.

Förbättring? Ja vad säger man? Hemmalagets bollmottagningar där bollen studsar iväg 2-3 meter är under all kritk. För många chanser till chanser försvinner ut i ingenting tack vare detta. De centrala mittfältarnas drällande med boll hade lett till baklängesmål mot bättre motstånd än J Södra.

Pavic är inte sämre defensivt än de andra där bak. F.d. Karlsson och Stenberg ställer till det för sig vid ett flertal tillfällen och Nickelholtz är mer än lovligt svag både framåt och bakåt (hoppas Vito letar förstärkning med tanke på att Sandviken inte kan hålla sig frisk), När det gäller Pavic så är hans vilja till hårt arbete vilja till att springa, vilja till att våga skapa något offensivt (assist till första målet t.ex) och vilja till att ta smällar det som gör att han, trots att vi så många gånger avpolleterat mannen, fortfarande har en startplats (någonstans) i laget.

Läget är bra. Kunde varit bättre. Det finns fortfarande mycket att jobba med.

• Härlig och välförtjänt seger idag!! Ändå sitter jag och grubblar över flera av domsluten... Vet att jag ska släppa dom och bara glädjas över segern. Men domarens andra halvlek var sämsta insatsen idag.

• redigerade May 28

@Greger sa:
    . F.d. Karlsson ställer till det för sig vid ett flertal tillfällen och Nickelholtz är mer än lovligt svag både framåt och bakåt (hoppas Vito letar förstärkning med tanke på att Sandviken inte kan hålla sig frisk),

Här får man jobba som avkodare på övertid när Greger inte vill använda de korrekta namnen.
    Fd Karlsson betyder Berg.
    Nickelholtz betyder Silverholt.
    Sandviken betyder…..? (Engqvist kom från Sandviken men han är väl frisk?)

• @Hansen sa:

@Greger sa:
    . F.d. Karlsson ställer till det för sig vid ett flertal tillfällen och Nickelholtz är mer än lovligt svag både framåt och bakåt (hoppas Vito letar förstärkning med tanke på att Sandviken inte kan hålla sig frisk),

Här får man jobba som avkodare på övertid när någon inte vill använda de korrekta namnen.

med Sandviken hade jag gissat på Bonnah.
    Men antar att han menar Kalle Teodor på vänsterbacken från täby?

• redigerade May 28

@Labila Kabila sa:

@Hansen sa:

@Greger sa:

Här får man jobba som avkodare på övertid när Greger inte vill använda de korrekta namnen.

Kanske.
    Bonnah kom från Sandviken men är ju inte ytterback likt ”Nickelholtz”.
    Och Theodor Johansson har som sagt inget med Sandviken att göra.

• @Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

@Hansen sa:

@Greger sa:

Kanske.

Så Emil som ytterback? nja, det tror jag inte någon av oss har sett

• @Labila Kabila sa:

@Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

@Hansen sa:

@Greger sa:

Kanske.

Så Emil som ytterback? nja, det tror jag inte någon av oss har sett

Nä precis. Greger får nog förklara vem den inte alls friske ”Sandviken” är.

• Allt mellan Danderyd och Lappland är typ gästrikländer och hälsingländer.

Ja, jag menar Theodor

Gillad av:Labila Kabila, Hansen (2 totalt)
  • 100% säker på att ABW skulle kunna bli en ytterback av landslagsklass oavsett sida. Högerbacken mot JkpgSö var ingen höjdare. Tur de inte förmådde utnyttja det.

• Inlägg i halvtid på Jsödras Svenska Fans:

"Ser bra ut!! Vi hotar ständigt Öster med våra snabba omställningar. Fyndigt anfallsspel där Öster har stora problem att freda sig. Måste väl snart sitta med alla dessa chanser?"

Discoverys sammanfattning av matchen består av sju highlights: 2 Östermål, 4 kvalificerade Österchanser, 1 nersparkning av Österspelare.

Gillad av:Greger, Hansen, Anders, jon, Lucksmith, El_barto (6 totalt)
  • Stor humor när någon Jsödra-supporter på twitter påstår deras bortafölje var större än hemmaklacken. Räknade lite snabbt och som fick väl ihop 50-60 gubbar såg det ut som. I hemmaklacken en bra bit över 100.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Pavic va väl östers bäste spelare, att han kom på mellanhand berodde väl på att hav fick dålig hjälp av rodic, som också är offensiv,

• @Jockeluring sa:
    Inlägg i halvtid på Jsödras Svenska Fans:

"Ser bra ut!! Vi hotar ständigt Öster med våra snabba omställningar. Fyndigt anfallsspel där Öster har stora problem att freda sig. Måste väl snart sitta med alla dessa chanser?"

Discoverys sammanfattning av matchen består av sju highlights: 2 Östermål, 4 kvalificerade Österchanser, 1 nersparkning av Österspelare.

Såg själv detta – men tolkade inlägget som ren sarkasm och sågning av J-Södra.

Gillad av:Slangen, Calle01, xonitex, Zingo, Labila Kabila (5 totalt)
  • Säkert någon som skrivit det innan, men jag vill ändå berömma oss i klacken igår. Bra ös från unga, gamla och de i övre medelåldern (övertecknad).

Gillad av:Hansen, Lewinsky, Zingo, Labila Kabila, Manne (5 totalt)
  • Kredd till Isak Magnusson som i intervjun efter matchen säger att han (löst citerat) "inte är supernöjd med speltiden men hoppas på mer speltid efter uppehållet". Proffsigt uttryckt och sågar ingen trots att han säkert är mer missnöjd än han ger sken av.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Appropå en annan domarinsats i matchen, utöver oerhört tveksamma ABW/Stenis-kort: Va fan hände i mitten andra halvlek då filmar-Crona tog livtag på JW framför spelabänkarna vid mittplan o hindrade honom ett närapå friläge, samtidigt som han fick frispark med sig? I mina ögon solklart gult [på gräns till rött] o Österfrispark!!!

Gillad av:Labila Kabila, Bonus (2 totalt)
  • @ubie67 sa:
    Appropå en annan domarinsats i matchen, utöver oerhört tveksamma ABW/Stenis-kort: Va fan hände i mitten andra halvlek då filmar-Crona tog livtag på JW framför spelabänkarna vid mittplan o hindrade honom ett närapå friläge, samtidigt som han fick frispark med sig? I mina ögon solklart gult [på gräns till rött] o Österfrispark!!!

Den reagerade jag nästan mest på, helt obegripligt. Att Crona dessutom inte fick kort igår är oförståeligt.

Gillad av:Labila Kabila, Hansen, Bonus (3 totalt)
  • Kanske är snett på det men tyckte kanske detta var Rodic bästa match, eller åtminstone topp 3. Kliver av poänglös men kan lika gärna ha 2 assist.

Gillad av:Platini, Zingo, Skogen, Slangen (4 totalt)
  • @ubie67 sa:
    Appropå en annan domarinsats i matchen, utöver oerhört tveksamma ABW/Stenis-kort: Va fan hände i mitten andra halvlek då filmar-Crona tog livtag på JW framför spelabänkarna vid mittplan o hindrade honom ett närapå friläge, samtidigt som han fick frispark med sig? I mina ögon solklart gult [på gräns till rött] o Österfrispark!!!

Tror det hände i typ minut 88. Totalt galen bedömning där det självklart är JW:s frispark och gult på Crona. Kolla även på reaktionen från Tufa och JW:s närmast uppgivet skrattande efteråt. För domaren var i andra halvlek konstant på Jönköpings sida på ett sätt jag inte skådat på oerhört länge. Oppong är dålig fast oftast ömsesidigt dålig och ojämn. Gårdagens domare dock katastrofalt enögd.

• @Bissan sa:

@ubie67 sa:

Tror det hände i typ minut 88. Totalt galen bedömning där det självklart är JW:s frispark och gult på Crona. Kolla även på reaktionen från Tufa och JW:s närmast uppgivet skrattande efteråt. För domaren var i andra halvlek konstant på Jönköpings sida på ett sätt jag inte skådat på oerhört länge. Oppong är dålig fast oftast ömsesidigt dålig och ojämn. Gårdagens domare dock katastrofalt enögd.

Kan det vara att han i samband med 1-0 då deras målis skadades fick en känsla att han kanske hade dömt fel (jag tycker det verkade rätt) började kompensera till bortalaget men att han sedan inte kunde sluta ända till gränsen av att de fick sparka Östers spelare i huvudet och så då situationen som beskrivs ovan kring Crona/JW. Rätt oerfaren domare tror jag, kände inte igen namnet och det brukar man ju göra.

• @Hansen sa:

@Bissan sa:

@ubie67 sa:

Kan det vara att han i samband med 1-0 då deras målis skadades fick en känsla att han kanske hade dömt fel (jag tycker det verkade rätt) började kompensera till bortalaget men att han sedan inte kunde sluta ända till gränsen av att de fick sparka Östers spelare i huvudet och så då situationen som beskrivs ovan kring Crona/JW. Rätt oerfaren domare tror jag, kände inte igen namnet och det brukar man ju göra.

Han gör sin första riktiga säsong. Provdömde några matcher förra året. Förhoppningsvis blir det bättre.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • På sittplats precis vid situationen satt vi alla och bara gapade som fågelholkar efter den bedömningen. Sämsta domaren på evigheter.

• På övertid tar en av deras ytterbackar typ stryptag och knuffar omkull JW. Resultatet frispark för Södra.
    I mina ögon en rätt så jämförbar situation och aktion från när en viss Zeidan fick Stefan utvisad för ett par år sedan.

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • redigerade May 29

@Hasse-Hattrick sa:
    På övertid tar en av deras ytterbackar typ stryptag och knuffar omkull JW. Resultatet frispark för Södra.
    I mina ögon en rätt så jämförbar situation och aktion från när en viss Zeidan fick Stefan utvisad för ett par år sedan.

Jo minst gult där också pp en Södraspelarr då JW helt oprovocerat blev bort bortputtad mot huvvet, o som sagt ibland även slutar med rött. Vet vi vann men sååå jäkla konstiga bedömningar, där ALLA emot oss av nån anledning. Bara en styrka att trots det hålla kylan o spela vidare, var ju en domarfars mot oss i andra av guds nåde.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Håller med sattjust där det hände, det var ju en kampsitustionen o där jsödra spelaren puttade österspelaren så han föll. O han ger frispark till jsödra, skulle vara intr o höra hur han förklarade det rött direkt på jsödra spelaren hade väl varit mer relevant

• @Hansen sa:

@Bissan sa:

@ubie67 sa:

Tror du kan vara nåt på spåren @Hansen när du bedömer att skadan på målis ger domaren lite dåligt samvete. Därefter är det ju inte många domslut som går mot Crona med flera.

Vår 031 spelar dock hårt och jag anar också en del förstärkningar av situationer i hans fall. Jag tror det ligger honom till last i situationer där han egentligen skulle ha domarens stöd men det döms istället åt andra hållet....

Logga in eller registrera för att kommentera.