Östers IF - J-Södra 28 maj kl 15:00

135

Kommentarer

• Adla Drott

Gillad av:Jockeluring, lemon, korrsa, outdoor_miner (4 totalt)
  • @NonPhixion sa:
    Adla Drott

Lagrad Drott

Gillad av:NonPhixion, korrsa (2 totalt)
  • Öster bra i första halvlek. Mindre bra i andra. J Södra dåliga hela matchen. Domarens andra halvlek den sämsta domarinsatsen jag sett på mycket länge.

Men det viktiga var en seger och därmed bra utgångsläge efter en tredjedel av serien.

Gillad av:korrsa, Bissan (2 totalt)
  •  Gillad av:Petter Bengtsson, Front, Labila Kabila, papy, Lewinsky (5 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    Södra sköt ett mer skott än vad Drott sköt under sina 10 minuter. Låt det smälta in

Skoja ba, dem sköt lika många och Drott hade flest skott på mål :)

Gillad av:Labila Kabila, korrsa, outdoor_miner (3 totalt)
  • Episkt:
    2012. Sista omgången innan uppehållet. Öster slår Degerfors 2-0 hemma, har en svit av segrar och East Front firar 20 år.
    2022. Sista omgången innan uppehållet. Öster slår Jönköping 2-0 hemma, har en svit av segrar och East Front firar 30 år.

Bra tradition att ha med sig inför föttiårsfirandet!

• min första östermatchen på minst 5 år o ja det var ju en spännande match med en mycket märklig domare tror aldrig jag sett en så enögd domare, vid flera ruff från södra spelare blåste han frispark till dem helt makabert, tror aldrig jag set nåt liknande, mest överaska av bonas inhop, snabb brapassnigspelare var bara millimeter från o göra mål westermark, kämpar o springer men är för oteknisk o otajmad , såg nån hur målet gick till o skadan på deras.
    Målvakt, sen måste man få upp rodic högre i banan kanske prova honom som anfallare han är ju en av få som kan dribbla bort motståndare, håller med om kusu, inte på topp,, inte vänsterbacken heller, pavic unik låg bakom 1-0 målet bra framåt livsfarlig bakåt.
    Mittbackarna stabila i dag, kozica, bra när han har boll, men för övrigt gillar han inte o springa , så lunkar vi så smånigom typ.tycker inte heller lånet från djurgården imponerade, blev bättre bnär bonna kom in , även Magnusson o o drott gjorde bra insattser. Kul med Magnusson.

Gillad av:olka6806, Hansen (2 totalt)
  • @Slangen sa:
    Även i år är det tydligen tillåtet att sparka Österspelare i huvudet… gick näsbenet av på ABW?

Några stygn i ögonbrynet, borde inte vara så farlig mer än att hans flickvän blir sur, tyckte jag snacket gick på PKn

• redigerade May 28

@Labila Kabila sa:

@Slangen sa:
    Även i år är det tydligen tillåtet att sparka Österspelare i huvudet… gick näsbenet av på ABW?

Några stygn i ögonbrynet, borde inte vara så farlig mer än att hans flickvän blir sur, tyckte jag snacket gick på PKn

Skönt att höra. Men anmärkningsvärt att vi för andra åtet i rad har en spelare i Öster som behöver sys i ansiktet utan att det blivit rött kort på situationen.

Gillad av:Labila Kabila, Ingemar, Suppe, Old Chap, DNA, papy (6 totalt)
  • @Slangen sa:

@Labila Kabila sa:

@Slangen sa:

Skönt att höra. Men anmärkningsvärt att vi för andra åtet i rad har en spelare i Öster som behöver sys i ansiktet utan att det blivit rött kort på situationen.

Så går det när vi i Sverige har domare med noll kompetens

• De var ju de sjukaste att södra fick frisparken, helt vansinnigt,

• @Slangen sa:

@Labila Kabila sa:

@Slangen sa:

Hoppas ABW slapp att sys med lika många stygn som Nico fick. Har för mig det blev nitton stycken då.

• 2-0-målet är ju makalöst! =)

Gillad av:korrsa, Slangen (2 totalt)
  • redigerade May 28

Coach Srdjan Tufegdzic:

Jag är väldigt nöjd med prestationen idag, om jag ser tillbaka är det nog den mest stabila match vi gjort den här säsongen.

https://ostersif.se/a/stabil-derbyseger-mot-sodra

Gillad av:Manne, papy (2 totalt)
  • Vi har ju riktigt bra bänk i år. Att kunna byta in Isak Magnussson, Emil Engkvist, Ahmed Bonnah och Jonathan DROTT lyfter ju laget och säkrar segern.

Gillad av:Platini, DNA, Nisses (3 totalt)
  • redigerade May 28

Noterbart från matchen är även skillnaden i kroppsspråk gentemot varandra inom laget. I Öster pushar man varandra vid felpass, i södra gestikulerar man eller skäller ut den andre.

• 19 poäng i första tredjedelen, klart godkänt för de nya tränarna och för en trupp med många nya namn. Och bättre kan det bli.

Gillad av:Slangen, Hansen (2 totalt)
  • Kusu kan behöva en månad ledigt och sen växla upp sista 20 matcherna

• En härlig viktig seger.Men nu måste Kusu bänkas.han är en stor säkerhetsrisk med sina omdömeslösa pass in i banan.

• @ÖIF135 sa:
    Noterbart från matchen är även skillnaden i kroppsspråk gentemot varandra inom laget. I Öster pushar man varandra vid felpass, i södra gestikulerar man eller skäller ut den andre.

Jag reagerade annars över ett par rätt tydliga missnöjda gester från Rodic, Bonnah och Kozica. Funderade lite över dynamiken i gruppen och om alla verkligen köpt in på TILLSAMMANS.... Men sen vann vi ju och då är alla glada och allt bra....

• @ÖIF135 sa:

Så kan de gå med spelande sportchef

• Körde JSödra sin TV puckshög eller? Såg inget. Kanske väntade dom tills dom var tillbaka i Jkpg.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • redigerade May 28

@Berra sa:
    Körde JSödra sin TV puckshög eller? Såg inget. Kanske väntade dom tills dom var tillbaka i Jkpg.

Haliti är i Mjällby och Jesper Svensson i Korpen(?). Så hur ska de få ihop det? :)

Samtidigt: jädra drag på Sláinte medan Jönköping kommer hem med svansen mellan benen. (Tack Östertrubaduren även om EF kidnappade någon av låtarna.)

Den 4-1-seger man drömde om blev en 2-0-seger men precis lika vackert inför uppehållet.

Tack, Öster!

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @Hasse-Hattrick sa:

@ÖIF135 sa:

Jag reagerade annars över ett par rätt tydliga missnöjda gester från Rodic, Bonnah och Kozica. Funderade lite över dynamiken i gruppen och om alla verkligen köpt in på TILLSAMMANS.... Men sen vann vi ju och då är alla glada och allt bra....

Ska man spela i Öster så ska det ställas krav på samtliga. Blir man inte missnöjd över en dålig pass eller kan hantera kritik så länge den är konstruktiv så har man inget med elitfotboll att göra. Är oerhört imponerad över Rodic passion och engagemang för att ha spelat så mycket högre upp, allt från serbiska svordomar i träningsmatcher när han tappar boll till att dunka tvättkorg vid oggi oggi när vi vinner

Gillad av:Hansen, ÖIF135, Lewinsky, DNA, Zingo (5 totalt)
  • redigerade May 28

@Villenyblom sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@ÖIF135 sa:

Ska man spela i Öster så ska det ställas krav på samtliga. Blir man inte missnöjd över en dålig pass eller kan hantera kritik så länge den är konstruktiv så har man inget med elitfotboll att göra. Är oerhört imponerad över Rodic passion och engagemang för att ha spelat så mycket högre upp, allt från serbiska svordomar i träningsmatcher när han tappar boll till att dunka tvättkorg vid oggi oggi när vi vinner

Drott, Månz och Pavic var mer väntat och väldigt välkommet på EF:s fest men hade varit kul också med Rodic och Tufegdzic. :)

Gillad av:outdoor_miner, papy, Zingo (3 totalt)
  • Zahirovic, Kazic, Mehic, Bojanic, Bajrovic, Jevtic.

• @Hasse-Hattrick sa:

@ÖIF135 sa:

Westermark nämner något kring det i detta klipp. Så vi kan nog ta död på den tesen.

https://sverigesradio.se/artikel/osters-if-beholl-kvalplatsen-till-allsvenskan-infor-uppehallet

Gillad av:ÖIF135, Hansen (2 totalt)
  • redigerade May 28

@Sigge sa:
    Zahirovic, Kazic, Mehic, Bojanic, Bajrovic, Jevtic.

Stulic, Velic, Johan ”Feskar’n” Svensson.

Domare Mirza Kazic hade varit fint att ha i baren eller bakom micken ikväll! Polare med Velic och gav oss en seger borta mot Varberg.

• Två mål framåt, inget bakåt. En perfekt grismatch > @Drillo sa:

This is fuckin Champions League, Superettan.

För att ha framgång innebär det att :

1. vi måste börja med att vinna kriget
    2. vi måste vara svåra att skapa målchanser på.
    3. vi måste visa tålamod, matcherna avgörs ofta sista halvtimmen.
    4. vi måste inte utnyttja alla våra chanser, det räcker gott om vi kan hålla snittet på nära två baljor. Har vi då lyckats med #2 så ligger tre pinnar som i en lite ask.
    5. vi måste använda bredd och höjd i vår trupp, många byten för att hålla hög intensitet och skärpa.
    6. vi måste spela smart, cyniskt. Det är helt ok att vid ledning hålla spelet ute i korridorerna mot kortlinjen, att spela hemåt och i sidled för att hålla uppe bollinnehavet och undvika turnovers.

Om vi genomför allt ovan kan vi därutöver bara lita till laget och individers förmåga att skapa och utnyttja målchanser.

För övrigt ska Södras backlinje pressas hårt och deras målvakt ska påminnas om att han släppt in flest mål i serien. Tar du bollen JW?

CHK på 1-6. Man blir glad.

Gillad av:Labila Kabila, Szabo (2 totalt)
  • redigerade May 28

Underbar match. Äntligen lossnar spelet hemma och man vågar kombinera och röra sig. Blir mer och mer svag för Haukssons uppoffrande spelstil även om det var någon indianare idag.

Vilken uppväxling på Westermark. Han första halvlek idag magisk. Hans kommentar i Discovery i halvtid lika magisk. Vilken skön lirare.

Man är svag för för kämpe Pavic men hans försvarsspel håller inte. Enda svaga punkten i vårt spel idag.

Gillad av:Old Chap (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.