Östers IF - J-Södra 28 maj kl 15:00
This is fuckin Champions League, Superettan.
För att ha framgång innebär det att :
- vi måste börja med att vinna kriget
- vi måste vara svåra att skapa målchanser på.
- vi måste visa tålamod, matcherna avgörs ofta sista halvtimmen.
- vi måste inte utnyttja alla våra chanser, det räcker gott om vi kan hålla snittet på nära två baljor. Har vi då lyckats med #2 så ligger tre pinnar som i en lite ask.
- vi måste använda bredd och höjd i vår trupp, många byten för att hålla hög intensitet och skärpa.
- vi måste spela smart, cyniskt. Det är helt ok att vid ledning hålla spelet ute i korridorerna mot kortlinjen, att spela hemåt och i sidled för att hålla uppe bollinnehavet och undvika turnovers.
Om vi genomför allt ovan kan vi därutöver bara lita till laget och individers förmåga att skapa och utnyttja målchanser.
För övrigt ska Södras backlinje pressas hårt och deras målvakt ska påminnas om att han släppt in flest mål i serien. Tar du bollen JW?
Gilla Gillad av:Platini, Eriksson (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.
Kommentarer
Sista matchen innan uppehållet för övrigt. Vid rätt resultat kan vi ligga på uppflyttningsplats.
Med 1. avses 7.
Ska man tolka det som om man vore profet eller idiot? Det ena är iaf lättare än det andra att bli i sin egen stad, sannolikt då fler har bättre grundförutsättningar för det senare än det förra.
Få se nu … ju större uppskattning i den egna hemstaden, desto fler idioter bor det i den? Frågan är vad det innebär för publiksiffran mot Skövde hemma.
Ta 3p, hur spelar ingen roll. Det finstilta kommer med rätt fokus likt sista 11 förra året, viktigt börja nu speciellt på hemmaplan.
Så har vi 1. som avser 7.?
Obligatorisk att vara på södra stå imorgon
https://www.smp.se/sport/east-front-firar-30-ar-pavic-om-sina-basta-minnen-jag-har-alltid-tyckt-om-dem-13d355b3/
Inga nya skador. Bara Mattis och Theodor borta. Man undrar ju lite om Theodor nånsin kommer att debutera.
Coach Srdjan:
https://ostersif.se/a/infor-match-oster-jonkoping-sodra
Initierat och engagerat om harmonin i Jönköping
https://www.sodrasajten.se/nyheter/torsdagsblandning-3/?fbclid=IwAR3rFPn4CvaHtIpsxem5pka5oxcLIOk4UVUDfEhCzcHuzM3dWtU-6kTTk04
Visserligen i december 1922 de grundades men ändå lite ”sorgligt” att inte ens denne mest initierade (vad det verkar) supporter hört något om hur 100-årsjubileum ska firas.
När Östers IF fyller 100 år 20 april 2030 förväntar jag mig inte bara en snygg julieumströja och en fläskig jubileumsbok för de första 100 åren att köpa utan även stort firande i samband med en vårmatch kring det datumet.
Ska ladda ner min flickväns abonnemang i Öster appen. Kommer inte ihåg hur man gör? Är det någon som kommer ihåg hur man gör?
Det spelades väl en massa matcher över påsken i år?
Du har nog rätt.
Blandar nog ihop med annan högtid: midsommar. Hoppas då på match på Östers hundraårsdag.
Dubbelkollade. Det är Påskafton 2030 som är Östers hundraårsdag.
Intressant med Pavic idag, hade nog valt Tatu mot Moenza. Book och Nikolic som anfallspar i södra skakar man inte direkt av. Tror på en bra match idag!!
Vad fan är poängen med ett jävla sommaruppehåll?? Spela färdigt säsongen för fan jag vill inte ha ett jävla upprhåll mitt i sommaren!
In med Bonnah så det blir lite riv på hans kant också. Hoppas Rodic får starta på ”rätt” sida. Med honom och Bonnah på plan samtidigt har vi ett grymt yttermittfält !
Knugen, du är för go men samtidigt inte helt hundra. Håller med dig, sommaruppehållet är av ondo, speciellt om man är inne i ett bra flow och poängen ramlar in. Är man däremot i bekymmer så kan det tvärtom vara värdefulla veckor för att få rätsida på skutan
Värt att nämna är att säkerhetsrisken Amos startar i södras mål.
Hoppas att vi vågar skjuta lite från distans mot Amos. God chans till returer.
Älskar Westermark
Känns som vårat spel blivit mycket mer direkt när vi spelar både Westermark o ABW. Mer djupledslöpande kanske.
Men nu spikar väl reservmålvakten igen fullständigt….
Målet?
Skadan?
Målet?
Framspelningen?
Underbart hittills rent taktiskt, J södra helt synade i att inte rusa på dem direkt utan låta backlinjen stå och rulla till ett helt låst mittfält och sen trigga pressen när mittfältet spelar bak till backlinje från lite längre avstånd. Helt nedstängda är de, kommer ingenstans.
Klassiskt JW-mål och ingen ur ramen förutom Kusu som har ett gäng riktigt märkliga beslut med boll. Extra plus till Kozicas försvarsspel så här långt.
Ärligt talat är det där nära på brandgult på JW…
Moenza kastar sig till och mer än Chrona