TFF borta

1235

Kommentarer

• redigerade May 22

Kommentatorerna i superettan är ju ganska roliga.

Han hade mycket åsikter om domare Strömbergsson. Frågade t om spelarna vad de tyckte om hans insats. Frågar du mig så är det en av de bättre domarinsatserna så här långt.

Gillad av:Slangen, Platini, ÖIF135, Bissan (4 totalt)
  • Dzenis förtjänar en guldstjärna, vill alltid framåt idag. Även ABW och såklart Rodic får plus i kanten.

Om man ska vara negativ så kan man säga att vi faller ner för långt i början av andra halvleken (även om det inte alltid är ett medvetet val, två för att dansa tango etc.). Minut 46-70 såg ut ungefär som slutminuterna i en match där det står 2-1. Minut 70-95 såg ut ungefär som slutminuterna i en match där det står 4-1, tff såg inte direkt ut att tro på det.

Båda målskyttarna gjorde hockeyassist på sina mål. Vet inte riktigt vad man ska tolka ur det, men något säger det säkert.

• Mortensen spelar i år i ett sämre lag och har inte gjort så många mål men han har ju närmare hem så han är väl nöjd.

Gillad av:Lewinsky, ÖIF135, Labila Kabila, Pergitta (4 totalt)
  • @KAX sa:
    Nu ser man tydligt varför Varmanen är bänkad..

Jag tänker tvärtom. Nu ser man tydligt konsekvensen av att ha bänkat Tatu.

Under förra året när han spelades växte han under året. Nu fick han komma in sista kvarten för att hjälpa till att stänga en match. Helt plötsligt så blev han spelmotor ute på högerflanken. Just det gjorde han inte bra.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • De här poängen behövdes och känns på djupet i kropp och själ, underbart.

(Ni som grät över TFF-exporten av Mortensen, vad säger ni idag? Har Öster bytt upp sig eller ner sig?)

• Tatu eller Pavic? Bättre defensiv eller bättre offensiv? Jag väljer defensiven, d v s Tatu. Min puls blir lägre, speciellt när motståndarna har duktiga vänsterspringare. Just nu tror jag det blir bättre för laget.

Gillad av:Drillo, Old Chap, penseln, Petter Bengtsson (4 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Tatu eller Pavic? Bättre defensiv eller bättre offensiv? Jag väljer defensiven, d v s Tatu. Min puls blir lägre, speciellt när motståndarna har duktiga vänsterspringare. Just nu tror jag det blir bättre för laget.

Tror vi får anpassa oss efter motstånd där. Mot just TFF med Offia hade jag nog startat med Tatu men mot ex Västerås som bara har wingbacks på kanten hade Pavic varit bättre.

• @Platini sa:
    De här poängen behövdes och känns på djupet i kropp och själ, underbart.

(Ni som grät över TFF-exporten av Mortensen, vad säger ni idag? Har Öster bytt upp sig eller ner sig?)

ABW mot Nico?
    Jag väljer ABW, men han är ju inte vår på riktigt utan bara på lån.

• @Lindstig sa:
    Mortensen spelar i år i ett sämre lag och har inte gjort så många mål men han har ju närmare hem så han är väl nöjd.

Orka lägga energi på honom. En parantes i vår historia. Vi fick ju bra betalt.

Gillad av:Slangen, Platini, penseln (3 totalt)
  • @Hasse-Hattrick sa:

@Platini sa:

ABW mot Nico?

Hans kontrakt går ju ut i vinter så om han trivs och vi vill ha kvar honom, never say never

• @Hasse-Hattrick sa:

@Platini sa:

ABW mot Nico?

Snart dags att bestämma om vi ska förlänga med ABW eller inte för övrigt. Tycker han har gjort det bra utan att glänsa. Kändes väldigt bekvämt på kant idag. Men han lånades ju in främst som nia och frågan är om man ska förlänga om han ändå inte spelas där, utan istället se sig om efter ett annat lån säsongen ut. För en riktig nia behöver vi.

• @Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Platini sa:

ABW mot Nico?

Snart dags att bestämma om vi ska förlänga med ABW eller inte för övrigt. Tycker han har gjort det bra utan att glänsa. Kändes väldigt bekvämt på kant idag. Men han lånades ju in främst som nia och frågan är om man ska förlänga om han ändå inte spelas där, utan istället se sig om efter ett annat lån säsongen ut. För en riktig nia behöver vi.

Jag tycker vi kan behålla ABW och plocka in Naem från sandviken, Låna ut TBT

• redigerade May 22

@Apotekaren sa:

@Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Platini sa:

ABW mot Nico?

Jag tycker vi kan behålla ABW och plocka in Naem från sandviken, Låna ut TBT

TBT är ju redan utlånad

Gärna Sandvikenliraren in!

• @Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Platini sa:

ABW mot Nico?

Kan hålla med, men tycker det vore dumt att inte behålla ABW, han är och har varit viktig för oss. 4 mål och 1 assist. Frågan jag tycker är intressantare är hur Isak Magnusson tycker om sin tillvaro? Om ABW stannar och vi kanske tar in en nia då kommer nog ABW konkurrera främst på kanten. Ah vi får väl se, men in Vito se trust.

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • redigerade May 22

Jag har svårt att se att vi äger frågan om behålla ABW.
    Hade inte han uttalat sig att han helst ville vara kvar i Stockhålm?
    Så finns väl risk att han gör klart med typ BP/VSK/AntifootballCooperation Eskilstuna (AFC har väl iofs ganska gott om anfall) i sommar och sitter av sista tiden med Djuren

• @Labila Kabila sa:
    Så finns väl risk att han gör klart med typ BP/VSK/AntifootballCooperation Eskilstuna (AFC har väl iofs ganska gott om anfall) i sommar och sitter av sista tiden med Djuren

Precis, det är minst två till parter om vi ska få till ett eventuellt kontrakt med ABW.
    Isaks situation har jag också funderat på. Han gick ju mer en division för att få en större och given roll men har nu hamnat i samma situation även här. Känns väldigt tunn och ojämn.. trivs han? Brinner han?

• @Hasse-Hattrick sa:

@Labila Kabila sa:

Precis, det är minst två till parter om vi ska få till ett eventuellt kontrakt med ABW.
    Isaks situation har jag också funderat på. Han gick ju mer en division för att få en större och given roll men har nu hamnat i samma situation även här. Känns väldigt tunn och ojämn.. trivs han? Brinner han?

Känns som att han bara kommer längre och längre från en startplats. Låt säga att han och Rochester lämnar i sommar, borde frigöra löneutrymme för en spetsvärvning.

• Tycker att det vore klokt att värva ABW. Går vi upp kan han utmana som både anfallare och ytter ifall vi då även värvar in ännu en anfallare.

Gillad av:Petter Bengtsson, KAX (2 totalt)
  • redigerade May 22

Gillar också tanken på ABW kvar. Som ni säger Kan spela nia men även ytter. Släpper hellre Isak och MRS och ersätter med typ Naem och något annat.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • @Labila Kabila sa:

Har inte läst något sådant, kanske har du en källa på det? Han uttalade sig under försäsongen att han ville vara kvar i DIF, men där har han ju ingen plats. Det vore ytterst märkligt att byta klubb i superettan av honom. Det tror jag inte han skulle göra under säsong, i alla fall, när det går bra här.

• – Sammantaget är deras två mål för enkla. Första målet är en lång boll, duell, samlad andraboll, ut, in och så mål. Typiskt Östermanér. Deras 2–1-mål måste vi också hantera, de drar isär oss och vi går bort oss. Vi måste kunna sortera även om de gör bra grejer, säger TFF-tränaren Kristian Haynes.

https://www.trelleborgsallehanda.se/sport/forsta-forlusten-pa-hemmaplan-gar-inte-att-ha-sadana-har-matcher-e462a78d/

Köp en ketchup Haynes

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    – Sammantaget är deras två mål för enkla. Första målet är en lång boll, duell, samlad andraboll, ut, in och så mål. Typiskt Östermanér. Deras 2–1-mål måste vi också hantera, de drar isär oss och vi går bort oss. Vi måste kunna sortera även om de gör bra grejer, säger TFF-tränaren Kristian Haynes.

https://www.trelleborgsallehanda.se/sport/forsta-forlusten-pa-hemmaplan-gar-inte-att-ha-sadana-har-matcher-e462a78d/

Köp en ketchup Haynes

Haha, ”Öster, Haynes och snabbmakaroner…” :)

Gillad av:Pekka (1 totalt)
  • Ur TFF:s SvenskaFans-forum ikväll:
    ”Fullt rättvist stryk av ett klart bättre lag som var numret större i varje situation.”

Var läste jag det häromdagen?

• Viktig seger, förlust eller tapp till oavgjort och det hade pratats om negativa trender. På tal om trender - otroligt skönt med att vi behåller trenden med många olika målskyttar, det är en faktor som jag tror blir viktig över en lång serie.

Angående Rodic på höger eller vänsterkanten... Jag tror inte vi ska stirra oss blinda på det. Jag hade gillat om vi kunde växla kanter lite mer mellan olika matcher, eller i olika halvlekar t ex.

Gillad av:Plantagenparkeringen, Platini (2 totalt)
  • Fint att studsa tillbaka. Konkurrensen i denna truppen alltså, jag tror verkligen att den blir helt avgörande. Framförallt rotationen på de fyra främre positionerna. Idag är Dzenis, AWB, och Rodic kanon. JW är hembränt (Nico är ljummen mellanöl). Jag vill att både Hauk och Kusu ska spela och spela och växa, men nyttigt med både Emil och Drott som flåsar i nacken även där.

Backlinjen är ju lite sorgligare även om jag tycker alla är godkända idag. Pavic kombinerar fint med Rodic innan han tröttnar. Jag vet att vi varit här förr gällande Tatu, och jag älskar kliven han tog under höst och försäsong. Men se på alla bollförande lag i Europa, dagens ytterbackar måste ha fötter. Det är en av de positioner där man har allra mest och flest bollkontakter. Därför kommer jag att förorda Pavic mot lag där vi vill dominera/överbelasta och Tatu mot lag där vi behöver försvara/ligga på rulle.

Gillad av:Zingo, Platini, Pekka, Suppe (4 totalt)
  • redigerade May 22

För övrigt, tack för gott samarbete på läktaren idag. Till och med min 70-åriga mor sjöng med och hennes 08-gubbe som påstod att han inte varit på livefotboll sen 1965 skrattade gott åt många av våra finurliga ramsor. Alltid en stolthet att ta med sig familj och vänner, EF är kult!

Gillad av:Lindstig, Horn, Calle01, Hansen, Slangen, Front, DNA, Jockeluring, anderz, Kalle Dahl, outdoor_miner, Zingo, Lewinsky, xonitex, Hulthan, Bissan (16 totalt)
  • redigerade May 22

Njöt som bara den i första halvlek , så härligt spel . Lite sämre i andra , men de räckte ändå . Härlig seger nu njuter man o tar en whiskey till kaffet ikväll .❤️????⚽️

Gillad av:xonitex, Lewinsky, Zingo (3 totalt)
  • Reflektioner:

Han med hemlängtan fick inte mycket att jobba med. En chans? Ungefär som Petrovic i fjol, men det skillnaden att Petrovic satte sin.

Han med hemlängtan har verkligen steppat upp sin svenska. Han var typ flytande i intervjun efter matchen.

Undrar hur relationen är mellan han med hemlängtan och grabbarna i hans förra lag. Jag såg inga kärleksyttringar nånstans. Anade att Månz var vresig mot honom. Och han fick en ”stick-och-brinn”-knuff av Silver under ett uppehåll i spelet. Men jag vet inte. Man ser kanske det man vill se.

• @Jockeluring sa:
    Undrar hur relationen är mellan han med hemlängtan och grabbarna i hans förra lag.

Jag skulle använda ordet "bedrövlig"...

Gillad av:ubie67, Slangen, Jockeluring (3 totalt)
  • Lägg ned att jämt och ständigt dissa Nico. Tröttsamt att läsa. Förlusten av Petar förra året var mycket värre. I och med att Öster värvat Kozica och kommer dessutom ABW skriva på för åtminstone ett år till så har Öster gjort en bra förtjänst på affären.

Logga in eller registrera för att kommentera.