Östers ungdomar

18911131421

Kommentarer

• Två i rad för P19 efter vinst mot AIK med 4-3 på värendsvallen. Två mål av Jögge, ett av Max Eriksson och ett på straff av skyttekungen Gustafsson.

Gillad av:papy, Slangen, Lewinsky, Pekka, Labila Kabila, DNA (6 totalt)
  • Värendsvallen! Ljuva minnen! Och vissa mardrömmar.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade May 21

@Tompa sa:
    Värendsvallen! Ljuva minnen! Och vissa mardrömmar.

De hala träbalkarna på kortsidorna var desamma som limmades för att och återbrukas som limträbalkar vid uppförandet av Myresjöhus Arena. När Värendsvallen uppfördes kom de ursprungligen från en arkeologisk uppgrävning som gjordes i markerna nära biskopsgården Östrabo precis där ”Lutavallen” en gång utgjort Östers IF:s första fullskaliga fotbollsplan. Svindlande när man inser att skribenten @Lutavallen sågar sitt eget skelett.

Gillad av:Tompa, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Va4för läser vi inte mer om U 19 i smp, inte ett ord, där finns vad jag förstår östers framtid, om vi nu halkar efter i superettan 8n med de unga grabbarna o satsa på nästa år

• @Oldtimern sa:
    Va4för läser vi inte mer om U 19 i smp, inte ett ord, där finns vad jag förstår östers framtid, om vi nu halkar efter i superettan 8n med de unga grabbarna o satsa på nästa år

Håller med. Det är ett skämt att SMP inte bevakar detta mer när laget spelar i den högsta serien man kan göra i Sverige på ungdomssidan. Mängder med landslagsspelare i de olika lagen i olika ungdomslandslag och oftast sevärda matcher som håller hög nivå. Inte ett ord i SMP:s podd heller om Öster. Kunde man väl åtminstone begära de gånger laget slår Djurgården och AIK att de har uppmärksammat det istället för att tramsa med nått quiz som inte har med fotboll att göra.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @Ostersif3838 sa:

@Oldtimern sa:
    Va4för läser vi inte mer om U 19 i smp, inte ett ord, där finns vad jag förstår östers framtid, om vi nu halkar efter i superettan 8n med de unga grabbarna o satsa på nästa år

Håller med. Det är ett skämt att SMP inte bevakar detta mer när laget spelar i den högsta serien man kan göra i Sverige på ungdomssidan. Mängder med landslagsspelare i de olika lagen i olika ungdomslandslag och oftast sevärda matcher som håller hög nivå. Inte ett ord i SMP:s podd heller om Öster. Kunde man väl åtminstone begära de gånger laget slår Djurgården och AIK att de har uppmärksammat det istället för att tramsa med nått quiz som inte har med fotboll att göra.

Maila dan.magnusson@smp.se
    Han läser uppenbarligen mailen och slipper säkert gärna att testas på Bondskådespelare igen. :)

Gillad av:Ostersif3838 (1 totalt)
  • Och Hannes Bladh Pijaca får chansen att visa upp sig för landslagsledningen.
    https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2022/05/p17-bosolager-juni/

•  Gillad av:ÖIF135, Ostersif3838, Hansen (3 totalt)
  • Ska bli kul att se lite Österfotboll på plats på promenadavstånd mitt i representationslagets uppehåll:
    HBK-Öster 12 juni i P19 Allsvenskan (Halmstad Arena)

Sedan väntar jag in ändrat datum i U21 Allsvenskan:
    HBK-Öster 26 juli (Örjans Vall)
    (Samma dag som Öster-AFC Eskilstuna)

• U21 ställer upp med

Stulle
    Tatu Eklund Engqvist Högberg
    Svernfors Drott
    Isak MRS Bonnah
    Jögge

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    U21 ställer upp med

Stulle
    Svernfors Drott
    Isak MRS Bonnah
    Jögge

Är Högberg ett nytt namn? Vad har vi på honom?

• Spendler, Zahirovic och Wibrån på bänken?

• Enligt sofascore står det 2-0 till Helsingborg efter en timmes spel.

• redigerade May 23

@Ostersif3838 sa:

@Oldtimern sa:

Först artikel på MinBoll i helgen och nu idag drog man mer om P19 och dessutom intervju med tränaren Friberg i podden.

Det lönar sig att beklaga sig i forumet, helt tydligt. :)

Gillad av:Slangen, Platini (2 totalt)
  • @Slangen sa:

@Villenyblom sa:
    U21 ställer upp med

Stulle
    Svernfors Drott
    Isak MRS Bonnah
    Jögge

Är Högberg ett nytt namn? Vad har vi på honom?

En av spelarna födda 2005 som fått gott om speltid i P-19. Två stycken födda 2005 fick medverka idag, Högberg och Bladh-Pijaca som spelar i ungdomslandslag.

Gillad av:Platini, Hansen, Slangen, DNA (4 totalt)
  • P19 möter Sirius dito vid 14.

Jögge inte med i truppen dit, enligt en app jag har. Sjuk? På väg till Bayern? I truppen på Visma Arena mot J södra? Fake news bara?

• @xonitex sa:
    P19 möter Sirius dito vid 14.

Jögge inte med i truppen dit, enligt en app jag har. Sjuk? På väg till Bayern? I truppen på Visma Arena mot J södra? Fake news bara?

1-1 genom skyttekungen Gustafson på straff. Förövrigt var det den yngsta startelvan hittills med 2 03or, 1 04a, 7 05or och en 06a

Gillad av:Hansen, xonitex, outdoor_miner (3 totalt)
  • 3 st 03or, 4 st 04or, 4 st 05or tror jag är rätt

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @Front sa:
    3 st 03or, 4 st 04or, 4 st 05or tror jag är rätt

3 04or och 5 05or var de visst

• Håller med bevakningen på p19 är bedrövlig hur gick de i senaste matchen tex

• U21 spelar strax mot Värnamo.

Inte säker på att spelarna är på rätt plats, min gissning utifrån vilka som startar:

Stulic
    Max Engqvist Casper Spendler
    Drott Svernfors
    Isak MRS Bonnah
    Värends Totti

Rätta mig gärna om jag har fel. Och berätta var Jögge är! Skadad?

• redigerade May 30

@Kalle Dahl sa:
    U21 spelar strax mot Värnamo.

Inte säker på att spelarna är på rätt plats, min gissning utifrån vilka som startar:

Stulic
    Drott Svernfors
    Isak MRS Bonnah
    Värends Totti

Drott, Svernfors eller Isak är högerback för Max som är ytter. Den andra Max är högerback och är på bänken. Förövrigt har den sk talangfabriken 2 egna produkter i elvan mot våra 6

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Tatu hade väl behövt speltid, skadekänning? Vem är Värends Totti, den yngste Gustafssonen?

• @jores sa:
    Tatu hade väl behövt speltid, skadekänning? Vem är Värends Totti, den yngste Gustafssonen?

Startelvan fick semester redan igår, så Tatu hade bokat utlandsresa sen tidigare.

• @jores sa:
    Vem är Värends Totti, den yngste Gustafssonen?

Ja, syftade på Gustafson. Aldrig sett honom spela, men målglad 10a som kommer spela i sitt hjärtas lag till han fyller fötti (och dessutom är Il capitanos son)..

• Hi "Marky Mark" Marc 0-1 på straff

• @Villenyblom sa:

@Kalle Dahl sa:
    U21 spelar strax mot Värnamo.

Stulic
    Drott Svernfors
    Isak MRS Bonnah
    Värends Totti

Drott, Svernfors eller Isak är högerback för Max som är ytter. Den andra Max är högerback och är på bänken.

Har inte blandat ihop några Maxar, gissar helt enkelt på att det är Max E som får ta högerbacken.

Netinho 1-1, ass av Simba.

• redigerade May 30

Vinst med 2-3, Gustafsson gör sitt första mål i U-21. Med flest mål i P-19 och nu första målet i U-21 hoppas jag på några minuter för honom i höst, speciellt ifall Rochester som utmanar om 10-rollen lämnar.

Länge sedan det såg så här ljust ut för östers ungdomar. Ett av landets bästa P-19 lag och en tränare som verkligen vågar rotera och ge de flesta chansen. Ser väldigt ljust ut för östers framtid.

Gillad av:Hansen, Ostersif3838, Virden, Lewinsky, Manne, Sigge, outdoor_miner, Slangen, lemon, Platini, Skogen, penseln (12 totalt)
  • Arvidsson mycket nöjd efter matchen: “Vi hade ett högt bolltempo, en bra förståelse och mycket rörelse.”

https://www.minboll.se/sport/vinst-for-osters-if-u21-spelet-var-en-frojd-for-ogat-eac70d8b/

• @Eriksson sa:

@jores sa:
    Tatu hade väl behövt speltid, skadekänning? Vem är Värends Totti, den yngste Gustafssonen?

Startelvan fick semester redan igår, så Tatu hade bokat utlandsresa sen tidigare.

Han räknade med att spela alla matcher från start i år då? Han spelade nämligen 0 minuter mot J södra. För mig en petitess, bara han inte är skadad?

Logga in eller registrera för att kommentera.