HBK hemma

12346

Kommentarer

• @ÖIF135 sa:
    Är något lugnare en för 15 minuter sedan men men. Det här anfallsspelet är så oerhört lättläst. Varför spela Bonnah utan någon speed på högerkanten där han inte kommer kunna göra någonting baserat på hans egenskaper. Det är verkligen waste of talent att spela honom där, då bör Isak spela där vara egenskaper faktiskt passar högerkanten. Tufas förklaring i podden håller inte riktigt. Rochester tillförde väl egentligen ingenting idag.

Idag är det dock inte anfallsspelet det största problemet. Försvarsspelet… Månza bjuder väl på 3 mål på egen hand och Stenberg var klart inblandad vid åtminstone 1 mål. Alldeles för dåligt, tyvärr.

8:e plats nu. 4/5 kommande matcherna är mot lag som är över oss i tabellen. Någon form av förändring behövs. Tränarstaben har dock mitt fulla förtroende.

Något positivt måste ju också skrivas. Hauksson är återigen bra. JW klart godkänd. Skönt att Silverholt är tillbaka trots att insatsen var sisådär. Pavic given på högerbacken trots att han inte är jättebra defensivt. Calle, Velic och Dragan även på plats idag, väldigt kul!

Hur fan kan du tycka att Pavic är given på backplatsen han är ju bedrövlig,han måste vara en dröm att möta.

Gillad av:Villenyblom (1 totalt)
  • @penseln sa:

@ÖIF135 sa:
    Är något lugnare en för 15 minuter sedan men men. Det här anfallsspelet är så oerhört lättläst. Varför spela Bonnah utan någon speed på högerkanten där han inte kommer kunna göra någonting baserat på hans egenskaper. Det är verkligen waste of talent att spela honom där, då bör Isak spela där vara egenskaper faktiskt passar högerkanten. Tufas förklaring i podden håller inte riktigt. Rochester tillförde väl egentligen ingenting idag.

Idag är det dock inte anfallsspelet det största problemet. Försvarsspelet… Månza bjuder väl på 3 mål på egen hand och Stenberg var klart inblandad vid åtminstone 1 mål. Alldeles för dåligt, tyvärr.

8:e plats nu. 4/5 kommande matcherna är mot lag som är över oss i tabellen. Någon form av förändring behövs. Tränarstaben har dock mitt fulla förtroende.

Något positivt måste ju också skrivas. Hauksson är återigen bra. JW klart godkänd. Skönt att Silverholt är tillbaka trots att insatsen var sisådär. Pavic given på högerbacken trots att han inte är jättebra defensivt. Calle, Velic och Dragan även på plats idag, väldigt kul!

Hur fan kan du tycka att Pavic är given på backplatsen han är ju bedrövlig,han måste vara en dröm att möta.

Står klart och tydligt att han inte är bra defensivt. Men vill vi vara ett topplag kan vi inte spela med Varmanen med seriens sämsta inläggsfot. Varmanen har inte gjort en bra match i år.

• Nu fick vi se vilken nivå som behövs för att vara med och slåss om en toppplacering, imponerande av HBK, kompakt och rörligt. När vi ska anfalla vet ingen vad de ska göra, vid ett par tillfällen sprang man ihop i anfallsposition. Inga löpningar i djupled från centrala mittfältare. Formsvaga spelare som får starta igen och igen. Jag säger som jag sa i vintras tränarstaben har ej kompetensen att föra upp oss till Allsvenskan. Värvningar med spelare som passerat bäst före datum påverkar också tror jag. Alltid ÖIF.

• redigerade May 19

Enda positiva idag var sekvensen när vi gör mål, snabb spelvändning och pass till Westermark som är snabb och distinkt i avslutet.

Nu tillbaka till verkligheten;

Marc är oerhört bra på att hålla nere tempot,.låta motståndarna inta sina positioner och alibispela i sidled. Fruktansvärt trubbigt när han lunkar omkring på planen.

Gillad av:Söder (1 totalt)
  • Det. Finns. En. Del. Att. Jobba. På.

• Halmstads 4-4-2 var mycket vassare. Karim och Dahlström var ständigt i löpning ut mot kanterna och drog isär vårt försvar. Vi har ingen speed alls då vi stökar ihop alla i mitten och promenerar upp med bollen på kanterna. Dags att prova 4-4-2.

Gillad av:Söder (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    har de ens hänt att vi släppt 4 mål på hemmaplan

Jag kan dra upp några rakt ur minnet:
    2002 Öster-Brage 0-4
    2003 Öster-Hammarby 4-4
    2013 Öster-Göteborg 1-4 (cupen)
    2018 Öster-Helsingborg 4-4
    2018 Öster-Halmstad 1-4

Bara för att ge några exempel.

Så de två senaste är nog alltså 1-4 mot HBK och 1-4 mot HBK. :persevere:

• @Hansen sa:

@Oldtimern sa:
    har de ens hänt att vi släppt 4 mål på hemmaplan

Jag kan dra upp några rakt ur minnet:
    2002 Öster-Brage 0-4
    2003 Öster-Hammarby 4-4
    2013 Öster-Göteborg 1-4 (cupen)
    2018 Öster-Helsingborg 4-4
    2018 Öster-Halmstad 1-4

Bara för att ge några exempel.

Så de två senaste är nog alltså 1-4 mot HBK och 1-4 mot HBK. :persevere:

Mata inte trollen.

• Hade jag kunnat säga upp mitt supporterskap hade jag gjort det för länge sen, idag var bara ännu en dag av besvikelse och frustration. Har psyke till mycket men låt mig slippa sitta här och kolla på den här skiten vecka ut och vecka in, år efter år. Förra året klarade jag inte ens av att se på majoriteten av matcherna, var först när bottenstriden var uträknad som skiten åkte på. Fasar över att det blir samma sak i år.

MEN. Vill tro att föreningen mår bra. Jens och Vito är vitskjortevärvningar som övriga S1-lag bara kan drömma om. Vi har en tränarstab som, trots dagens resultat, säger och verkar göra rätt saker. När hade vi senast en trupp med samma spets och potential som vi har idag. Ekonomiskt uppvisas svarta siffror år efter år och mycket är positivt. Med de förutsättningar vi har och ständigt utvecklar så finns ingen annan logisk slutsats än att det spelas Allsvensk fotboll i Växjö framöver. Tyvärr visar Halmstad idag att vägen dit är längre än vad jag nog trott och att det än är lite för slarvigt och daltigt för att vi på riktigt ska utmana i år. Jag har gärna fel men så känns det just nu.

Och snälla, låt mig slippa se Mikael Boman göra mål i Växjö igen.

Gillad av:NonPhixion, Szabo, Thojo, Suppe (4 totalt)
  • @Tompa sa:
    Halmstads 4-4-2 var mycket vassare. Karim och Dahlström var ständigt i löpning ut mot kanterna och drog isär vårt försvar. Vi har ingen speed alls då vi stökar ihop alla i mitten och promenerar upp med bollen på kanterna. Dags att prova 4-4-2.

Bra analys! Första 30 hemska. Man är för bekväma hemmamatch efter hemmamatch. Man är inte bredd att göra jobbet 90 minuter. Det blir så trubbigt och chansartat med en anfallare. Halmstad känns så mer strukturerade och drillade i varje sekvens från rörelse till småfilmningar.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Komplicerat. Långsamt. Uddlöst.
    Tufa - du imponerar inte!
    När fan ska vi gå upp i allsvenskan?!

• Allsvenskan? Oj oj oj mil flera mil från allsvensk fotboll i Växjö igen

• redigerade May 19

När inlånade Bergmarks inställning och arbetsvilja trumfar de kontrakterade spelarnas då är det illa ställt.
    Varför han hamnade på bänken är en gåta. Det hade garanterat skapats mer om han spelat istället för t.ex. Bonnah.

Det finns som sagt en del att jobba på.

Gillad av:gyros (1 totalt)
  • @Johannesson sa:
    Hade jag kunnat säga upp mitt supporterskap hade jag gjort det för länge sen, idag var bara ännu en dag av besvikelse och frustration. Har psyke till mycket men låt mig slippa sitta här och kolla på den här skiten vecka ut och vecka in, år efter år. Förra året klarade jag inte ens av att se på majoriteten av matcherna, var först när bottenstriden var uträknad som skiten åkte på. Fasar över att det blir samma sak i år.

MEN. Vill tro att föreningen mår bra. Jens och Vito är vitskjortevärvningar som övriga S1-lag bara kan drömma om. Vi har en tränarstab som, trots dagens resultat, säger och verkar göra rätt saker. När hade vi senast en trupp med samma spets och potential som vi har idag. Ekonomiskt uppvisas svarta siffror år efter år och mycket är positivt. Med de förutsättningar vi har och ständigt utvecklar så finns ingen annan logisk slutsats än att det spelas Allsvensk fotboll i Växjö framöver. Tyvärr visar Halmstad idag att vägen dit är längre än vad jag nog trott och att det än är lite för slarvigt och daltigt för att vi på riktigt ska utmana i år. Jag har gärna fel men så känns det just nu.

Och snälla, låt mig slippa se Mikael Boman göra mål i Växjö igen.

Blir nog inga problem när HBK spelar i allsvenskan 2023, de hamnar som vanligt 2-4 placeringar över Öster (allsvenskan, SE) senaste gångerna vi varit i samma serie. Magiskt frustrerade.

• Mrs bidrar med ca 0 som tia. Breddar väl spelet lite när han joggar och ställer sig nedanför Pavic, men mycket mer är det inte.

Gillad av:Tompa, Villenyblom, ÖIF135, jojolaget, Suppe (5 totalt)
  • redigerade May 19

@xonitex sa:

HBK hamnar som vanligt 2-4 placeringar över Öster (allsvenskan, SE) senaste gångerna vi varit i samma serie. Magiskt frustrerande.

Lägg till på det att bo i Halmstad. :bawling:

• Puuh, enda sköna känslan i den här matchen va när den blåstes av efter 94 min,
    Halmstad helt ok men behövde inte direkt slita ihjäl sig för att vinna den här borta matchen. Finns dock potential i HBK bra tempo på mitten med djupleds gående mittfältare centralt, kompakt lag som hela tiden löper, vänder upp och utmanar. Öif har som vanligt stora problem med tempot och rörligheten i det offensiva spelet, försvarspelet känns ändå som att det borde räcka till i superettan för att kunna vara med i toppen, men farten måste upp på passningar och löpningar alldeles för lååååångsamt, blev lite konfunderad när jag såg de som skulle bytas in behövde läsa en hel pärm med instruktioner hur dom ska göra,,,,,bara inte Tufa övercoacha laget så att alla bara joggar runt och tänker på vad dom ska göra i varje situation, helt övertygad att HBK kommer vinna serien i år och att vi fortfarande har chansen att bli topp 3. Men då måste våra långsamma trötta defensiva mittfältare börja löpa betydligt mera och bli snabbare i både tanke och fötter.

• Sen kan man inte låta bli att fundera på hur matchen hade slutat om Rodic stolpträff i slutet av första hade gått i mål. 2-1 där……

Eller 2-2 på JJW-nicken. Men av en massa om blir man sällan lyckligare.

• Westermarks mål var helt underbart, vem var det som slog passen?
    Rodic hade stolpen efter en fin prestation, Sen hade vi en ribba på fast situation. Och Rochester missade ett guldläge. Så offensivt helt ok ändå mot ett starkt försvar, hade lätt kunnat vara tre mål framåt.

Vi börjar andra bra men vad händer sen, vi tappar fullständigt spelet.

Och vad är grejen med alla högriskpassningar mellan backar och målvakt?!

Backlinjen är jag inte orolig över, de är stabila i grunden. Hoppas Mattis snart kan komma tillbaka och konkurrera.

Kusu behöver bänkas. Dags för Drott!
    Vill se mer kombinationsspel centralt.

• @Hansen sa:

@xonitex sa:

HBK hamnar som vanligt 2-4 placeringar över Öster (allsvenskan, SE) senaste gångerna vi varit i samma serie. Magiskt frustrerande.

Lägg till på det att bo i Halmstad. :bawling:

Förutom 2012

• MRS är definitivt inte svaret på vår nummer tio roll.
    Om inte Kozica ska spela där så ser jag gärna att antingen Rodic eller Bonnah får husera där. Spelare som snabbt kan flytta boll i sidled för ett avslut.

Sen visar HBK en fantastisk rutin och cynism som skapar situationer för att få frisparkar, straffar. Det är ett spel som Öster lite naivt har valt bort. Vet inte vad jag tycker om det egentligen, då det faktiskt tar bort målmöjligheter. Det är äckligt men ger HBK initiativ att gå loss och vinna matchen.

Gillad av:Söder, Thojo, Suppe (3 totalt)
  • @lemon sa:
    Westermarks mål var helt underbart, vem var det som slog passen?
    Rodic hade stolpen efter en fin prestation, Sen hade vi en ribba på fast situation. Och Rochester missade ett guldläge. Så offensivt helt ok ändå mot ett starkt försvar, hade lätt kunnat vara tre mål framåt.

Vi börjar andra bra men vad händer sen, vi tappar fullständigt spelet.

Och vad är grejen med alla högriskpassningar mellan backar och målvakt?!

Backlinjen är jag inte orolig över, de är stabila i grunden. Hoppas Mattis snart kan komma tillbaka och konkurrera.

Kusu behöver bänkas. Dags för Drott!
    Vill se mer kombinationsspel centralt.

Månz var det väl som slog passningen

• @Drillo sa:
    MRS är definitivt inte svaret på vår nummer tio roll.
    Om inte Kozica ska spela där så ser jag gärna att antingen Rodic eller Bonnah får husera där. Spelare som snabbt kan flytta boll i sidled för ett avslut.

Sen visar HBK en fantastisk rutin och cynism som skapar situationer för att få frisparkar, straffar. Det är ett spel som Öster lite naivt har valt bort. Vet inte vad jag tycker om det egentligen, då det faktiskt tar bort målmöjligheter. Det är äckligt men ger HBK initiativ att gå loss och vinna matchen.

Bonnah hade varit guld som tia, bara han inte behöver vara på högerkanten. Ska Rodic bestämt vara vänster bör Bonnah testas där. Mest ideal är nog dock Bonnah-Kozica-Rodic.

• @ÖIF135 sa:

@Drillo sa:
    MRS är definitivt inte svaret på vår nummer tio roll.

Bonnah hade varit guld som tia, bara han inte behöver vara på högerkanten. Ska Rodic bestämt vara vänster bör Bonnah testas där. Mest ideal är nog dock Bonnah-Kozica-Rodic.

Sen dag 1.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Tråkigt nog så får Tufa ta på sig mycket med sin huvudlösa coachning. Han balanserar laget för offensivt, byter spelsystem på tok för tidigt. Det hade varit rätt goda möjligheter för poäng om han hållt huvudet kallt och gått på raka byten.

• Så jäkla dåligt tycker jag faktiskt inte det var.

Först en ganska billig straff, inte felaktig men billig. Han söker den och får den.

Sen dåligt spel fram till Månz-JJW riktigt snygga mål. Men sen tar vi ju över matchen och skapar mer än HBK och spelar med bra intensitet.

Sen slarvar försvaret och HBK gör mål. Vi får chansa mer och sen sover försvaret och HBK gör mål och sen slutar försvaret att spela.

JJW bäst Öster igår. Gör precis det han ska och kan. Nära två mål.

Sämst Stenberg och Månz.

• Med kusu o islänningen på mittfältet borde vi kunna låsa spelet bättre tur de verkar finnas en del riktigt dåliga lag så vi inte behöver oroas av att hamna i botten

• @Hasse-Hattrick sa:
    Så jäkla dåligt tycker jag faktiskt inte det var.

Först en ganska billig straff, inte felaktig men billig. Han söker den och får den.

Sen dåligt spel fram till Månz-JJW riktigt snygga mål. Men sen tar vi ju över matchen och skapar mer än HBK och spelar med bra intensitet.

Sen slarvar försvaret och HBK gör mål. Vi får chansa mer och sen sover försvaret och HBK gör mål och sen slutar försvaret att spela.

JJW bäst Öster igår. Gör precis det han ska och kan. Nära två mål.

Sämst Stenberg och Månz.

Det dåliga är att vi inte upprätthåller stabiliteten bakåt. För gör vi det så kommer vi få våra chanser. Men mot bra lag kan vi inte spela som det vore en pistolduell och räkna med 4-3 seger.

Därför måste stabiliteten bakåt återupprättas snarast. Ett är att spela en högerback som gång efter gång visat sig fungera i samarbetet med Berg för att stänga bakåt.

Gillad av:rapparee_1 (1 totalt)
  • Tufa är ny i superettan. Dessutom är många spelare nya och kom in sent med dålig form. Keep calm and trust Tufa.

• HBK är det enda lag som sett bättre ut än Öster så här långt i serien. Förlusten mot Brage och poängtappet mot VSK känns mycket värre än detta.

Logga in eller registrera för att kommentera.