Tråden om andra lag

1369370372374375396

Kommentarer

• Utsikten reducerar mot J Södra. Blir det darr nu?

• redigerade May 14

@Calle01 sa:
    Utsikten reducerar mot J Södra. Blir det darr nu?

Trots rött kort. JWs brorsa mål även i denna match för Utsiktren.

Och hbk har vänt seriefinalen.
    Superettan 2022 handlar nog mer om vilka som slutar tvåa bakom hbk i slutändan än något annat.

• redigerade May 14

@Hansen sa:

@Calle01 sa:

Superettan 2022 handlar nog mer om vilka som slutar tvåa bakom hbk i slutändan än något annat.

Inte omöjligt. Men den kan vi knipa om vi steppar upp anfallsspelet lite. Andraplatsen alltså.

• @Hansen sa:

@Calle01 sa:

Absolut. Rent tabellmässigt påverkar inte dagens resultat oss så mycket. Känslan man får är dock tyvärr att vi riskerar hamna 4a-5a snarare än 2a-3a. Men det återstår mycket av serien och det kanske händer nåt intressant under sommarfönstret, vet dock inte riktigt vad som skulle behövas egentligen känns som att det hade behövt lämna lite folk om nytt ska in.

• redigerade May 14

En sorgens dag vi förlorar i superettan och Värnamo vinner i allsvenskan.

• @Söder sa:

Skit idet. Gläds med dem idag. Vår tid kommer.

• redigerade May 14

@Söder sa:

Förutom att Värnamo inte vinner.

Vår gamle provspelare Herman ”Herminator” Johansson kvitterar i sista minuten.

• @Hansen sa:

@Söder sa:

Härlig jinx!!!

Gillad av:Labila Kabila, Tompa, Pekka (3 totalt)
  • 1-1 nu. Mjällby kvitterade i 96:e.

• @Söder sa:

@Hansen sa:

@Söder sa:

Härlig jinx!!!

Det stod 1-1 när jag skrev det så inte jättemycket. Såg i det nuläget inte det som att Värnamo skulle hinna ta ledningen igen.

• @Hansen sa:

@Söder sa:

@Hansen sa:

@Söder sa:

Härlig jinx!!!

Det stod 1-1 när jag skrev det så inte jättemycket. Såg i det nuläget inte det som att Värnamo skulle hinna ta ledningen igen.

Menade på mig själv haha

Gillad av:Hansen, Pekka (2 totalt)
  • Hbk:s straff till 1-1 är bara såå tveksam.

I långa loppet är HBK laget att slå. Vi får chansen kommande vecka.

• redigerade May 14

@Drillo sa:
    Hbk:s straff till 1-1 är bara såå tveksam.

Frågar du HBK:s supportrar angående om de fått något med sig någonsin så är inställningen att det finns en etablerad konspiration mot dem. När de åkte ur förra året då berodde det på 69% att domarna var mot dem och resten var ren otur.

Min dröm inför torsdag är att Pavic slår en frispark, JW hoppar upp jämte Malkolm som faller ihop som ett korthus som vanligt varpå bollen seglar in i mål och domaren pekar mot mittpunkten. Matchens enda mål.

Gillad av:Jockeluring, Labila Kabila, Tompa, Pekka (4 totalt)
  • Rasmus Elm med i Kalmars trupp mot Häcken!

• Få pratar om Brage. Känns som de är bättre än AFC i längden. Kommer nog utmana hela vägen i år.

Gillad av:Segeltorparn (1 totalt)
  • Sådär, då var även Dane Ivarsson arbetsbefriad från ÖIS..

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/orgryte-bekraftar-ivarsson-far-sparken/

• redigerade May 15

@jojolaget sa:
    Sådär, då var även Dane Ivarsson arbetsbefriad från ÖIS..

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/orgryte-bekraftar-ivarsson-far-sparken/

Örebro
    Jönköping
    Dalkurd
    Örgryte

4 kickade tränare efter 7 omgångar borde innebära 16 kickade efter 28 omgångar. :)

Gillad av:olka6806, Jockeluring (2 totalt)
  • @jojolaget sa:
    Sådär, då var även Dane Ivarsson arbetsbefriad från ÖIS..

Skönt att se att varken Askebrand eller Velic tar över. Är orolig för att se vad dessa herrar kan åstadkomma i ngn konkurrerande förening.

• Vem blir näste tränare att ramla av tränarkarusellen?

Haynes som aldrig lyckats sen han blev tränare trots att han får alla spelare han vill ha?
    Jildefalk kanske kickad av Barnys agent?
    Kalle Karlsson får krypa tillbaka bakom jounalistskrivbordet?

Tror att den som får kicken härnäst i Sverige blir Sundsvalls tränare, efterföljd av Lennartsson.

• @jojolaget sa:
    Vem blir näste tränare att ramla av tränarkarusellen?

Haynes som aldrig lyckats sen han blev tränare trots att han får alla spelare han vill ha?

Tror att den som får kicken härnäst i Sverige blir Sundsvalls tränare, efterföljd av Lennartsson.

Jildefalk är redan sparkad. Av de övriga du nämner är väl Haynes den som har underpresterat mest sett till förutsättningarna men har väl inte gått tillräckligt dåligt för att han ska sparkas. De övriga ligger väl ungefär där de har trupp för att ligga. Tror snarare att lag som Sundsvall och VSK lägger pengarna på sommarförstärkningar än på att sparka tränare.

• Västerås lär ju kicka inom kort och jag tror nog att Dalkurd kommer hinna sparka en till tränare innan säsongen är slut.
    Sen är ju Landskrona en förening med större ego än kunskap och kommer nog också "göra en sportslig förändring".

• Enligt tränarkarusellen på Twitter har HIF varit i kontakt med Poya.

• @Slangen sa:
    Enligt tränarkarusellen på Twitter har HIF varit i kontakt med Poya.

Luktar helhetslösning.

• @Slangen sa:

@jojolaget sa:
    Vem blir näste tränare att ramla av tränarkarusellen?

Jildefalk är redan sparkad. Av de övriga du nämner är väl Haynes den som har underpresterat mest sett till förutsättningarna men har väl inte gått tillräckligt dåligt för att han ska sparkas. De övriga ligger väl ungefär där de har trupp för att ligga. Tror snarare att lag som Sundsvall och VSK lägger pengarna på sommarförstärkningar än på att sparka tränare.

Just det, Jildefalk fick.ju foten.

• redigerade May 16

Bägge rödblå lag i Superettan har nu tränare som är nya i svensk fotboll för det här året och som tidigare enbart arbetar som tränare i isländsk fotboll.

Ny tränare i Örgryte: Brynjar Örn Gunnarsson.

I grävandet om huruvida Túfa och Brynjar mötts som tränare på Island (det har de troligen) upptäckte jag den här matchen från 2011:
    https://www.transfermarkt.us/spielbericht/index/spielbericht/1139833

I hemmalaget hoppade vår forne spelare Stefan Thórdarson in och även vår forne provspelare från 90-talet: Dean Martin (som landade på Island då han inte fick Österkontrakt).

I det överkörda gästande laget kamperade Boris ”Boris René” Lumbana (som sänkte oss med Gais förra året i den där matchen där Mehic skadade sig) ihop med… Túfa!

• Brynjar Örn Gunnarsson. <3 Bara namnet gör honom till legendar innan han ens tillträtt.

• redigerade May 18

En del intressant ikväll då omgången drar igång. Jag lägger ett tips. Någon som tycker annorlunda och vill utmana min rad? Vinsten är att få campa en natt på Staglaberget och den som förlorar lagar Zavadils kamrem.

Skövde AIK-Örebro SK 2-2
    Utsiktens BK-Landskrona BoIS 3-2
    Västerås SK-Jönköpings Södra IF 4-3
    Örgryte IS-Trelleborgs FF 2-3

Som ni ser tror jag på målrikt med härliga svängdörrar som svänger som om Pål Lundin just dundrat in på saloonen i sina cowboyboots. Crona drattar på ändan i Västmanland, Nico funderar på att kapa en färja från Göteborg till Köpenhamn för att komma hem så fort som möjligt efter slutsignal. Skövde kastar in två bollar bakom Bobby så hårt att ingen hinner se att det var inkast. Kalle Bohm är inblandad i allt mot BoIS vars ”supportrar” ledsagas hem redan i paus efter att ha eldat upp en kvarliggande Häckenflagga de hittat på läktaren på Hisingen.

• @Hansen sa:
    En del intressant ikväll då omgången drar igång. Jag lägger ett tips. Någon som tycker annorlunda och vill utmana min rad? Vinsten är att få campa en natt på Staglaberget och den som förlorar lagar Zavadils kamrem.

Skövde AIK-Örebro SK 2-2

Som ni ser tror jag på målrikt med härliga svängdörrar som om Pål Lundin just klivit in på saloonen i sina cowboyboots. Crona drattar på ändan i Västmanland, Nico funderar på att kapa en färja från Göteborg till Köpenhamn för att komma hem så fort som möjligt efter slutsignal. Skövde kastar in två bollar bakom Bobby så hårt att ingen hinner se att det var inkast.

William ”Maskarn” Eskelinen menar du?

Mitt tips:
    Skövde AIK-Örebro SK 2-1
    Utsiktens BK-Landskrona BoIS 2-3
    Västerås SK-Jönköpings Södra IF 2-1
    Örgryte IS-Trelleborgs FF 2-1

• @xonitex sa:

@Hansen sa:

Skövde AIK-Örebro SK 2-2

Som ni ser tror jag på målrikt med härliga svängdörrar som om Pål Lundin just klivit in på saloonen i sina cowboyboots. Crona drattar på ändan i Västmanland, Nico funderar på att kapa en färja från Göteborg till Köpenhamn för att komma hem så fort som möjligt efter slutsignal. Skövde kastar in två bollar bakom Bobby så hårt att ingen hinner se att det var inkast.

William ”Maskarn” Eskelinen menar du?

Mitt tips:
    Skövde AIK-Örebro SK 2-1
    Utsiktens BK-Landskrona BoIS 2-3
    Västerås SK-Jönköpings Södra IF 2-1
    Örgryte IS-Trelleborgs FF 2-1

Ja just, det var ju Dalkurd Bobby var i nu..

Logga in eller registrera för att kommentera.