Tråden om andra lag

1364365367369370398

Kommentarer

• @MATTAN sa:
    Det mörkaste 1999 öster - Stenungsund 0-3

Håller med. Den lägsta punkten av alla låga punkter.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade May 6

@Bissan sa:
    Öster-Oddevold 0-1 i hemmapremiären 1996 tillhör ett av de mörkare österminnena. För att undvika de allra mörkaste kan det jämföras med premiären i söderettan 2008 (?) 0-1 mot Lindome…

Hemmaförlusten mot Lindome var Östers första seriematch utanför de två högsta divisionerna sedan 1950-talet.

Jag kan utan Google ta att den spelades på Östers 78-årsdag. 20 april 2008. Det här kommer leda till en liten berättelse. Min förstfödda föddes 10 april 2008 så minns klart hur hennes första Östermatch som tio dagars bebis (framför datorsändningen) också var en förlust i den tredje divisionen. Hon började på botten och fick jobba sig uppåt. Var på plats i Rosengård den hösten. Hemma mot Oddevold på Norra Stås betong våren 2009. Borta mot Husqvarna samma vår. Lindome sommaren 2009: seger! Några matcher i Landskrona de följande åren. Den första matchen på ett fullsatt Myran 2012. Ni som såg en fyraåring i regnbågsfärgad overall springa runt när Öster säkrade seriesegern med ett kryss på Falkenbergs IP hösten 2012 såg henne. Så var det lite Lund och annat i division 1 på plats. När hon fyllde 7 år 2015 och skulle in i sin åttonde säsong hade Öster under de avverkat div1-div1-SE-SE-SE-AS-SE och var alltså i div1 igen. Och så då Tvååker away på plats 2016. Strax därpå Oddevold hemma med den härliga vändningen som byggde upp för seriesegern och återkomsten till Superettan där vi nu på den sjätte säsongen siktar uppåt. En ung (ofrivillig) Östersupporter i Halmstad med vana av att sitta längst upp på Övre Stå har också som supporter en väl inövad bergochdalvana.

Gillad av:olka6806, Lewinsky, öster i väster, Jockeluring, Jögge, Wallberg (6 totalt)
  • BP dominerar tidigt mot Trelleborg med flera farliga chanser och sätter med viss tur dit 1-0. Förtjänade ledningen.

• Inte det smartaste draget att spela utan en defensiv mittfältare mot seriens mest offensiva lag. Dessutom att ha ett helt obefintligt presspel gör inte saken bättre

• Trelle läcker som ett såll…

• Nico på nytt mållös och utbytt. I princip osynlig i matchen.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • VSK har 2-0 på afc. Vi spelar för serieledning

• AFC vänder 0-2 till 3-2 och VSK visar varför man ligger i botten..

• @Hansen sa:
    AFC vänder 0-2 till 3-2 och VSK visar varför man ligger i botten..

4-2..

• redigerade May 7

De tre sista målen på fyra minuter. Vilken kollaps.

• ..alt AFC grymt jävla starka, nu ligger vi i topp med dem, båda nog där för att stanna!

• Vad var orsaken till det tydligen dåliga spelet i dag, tydligen tur vi vann, kanske dags o spela mer offensivt hemma med två anfallare o en def mittfältare,

Gillad av:NonPhixion, Berra, Hansen (3 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Vad var orsaken till det tydligen dåliga spelet i dag, tydligen tur vi vann, kanske dags o spela mer offensivt hemma med två anfallare o en def mittfältare,

En orsak kan vara att bra lag har tur.

• ...likt Roars 2012, tur första 17.

• redigerade May 7

@ubie67 sa:
    ...likt Roars 2012, tur första 17.

Du är kanske är ironisk som en annan ovan.

2012 var i min mening total kross, men vi fick en otroligt bra start med 0-1 i Ljungskile och vände hemma mot TFF(?). Några matcher hade vi lite flyt i men på det hela minns jag det som att vi borde slagit poängrekordet men slappnade av när hade gått upp och att Söderberg borde gjort 24 mål. Minns hur förbannad man va efter 3-2 till HBK på Örjans Vall men kände ändå ett lugn på något vis för spelet var så övertygande.

Värnamo och HIF 2021, MAIF 2019 hade väl en del ”medstuds”.

Det enda laget som går från klarhet till klarhet att gå upp i år är HBK, som det ser ut just nu. Och Öster har fått en fin start, vi tippas ju högt. Spännande detta 2022. Inget lag lär jogga hem serien i år heller. Superettan handlar om att vara ”gritty” och ha effektivitet typ.

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • Självklart ironisk, men flertalet av matcherna i den 3mån långa 3p sviten så var vi absolut inte överlägsna på nåt sätt, matcherna bara ordnade upp sig på olika sätt i matchsluten, givetvis sprunget ur än jävlaranamma samt en del spetskompetens men ändå. Sedan att vi slappnade av kan man tycka är lite onödigt, även då, men nog svårt motivationsmässigt för alla i en redan klar serievinnarsituation. Dagens match liknar lite en del Roarvinster, nog skönaste segern för året o smått förlösande skönt iom hemmaplan. To be continued!

Gillad av:xonitex, outdoor_miner, Lewinsky (3 totalt)
  • @ubie67 sa:
    Självklart ironisk, men flertalet av matcherna i den 3mån långa 3p sviten så var vi absolut inte överlägsna på nåt sätt, matcherna bara ordnade upp sig på olika sätt i matchsluten, givetvis sprunget ur än jävlaranamma samt en del spetskompetens men ändå. Sedan att vi slappnade av kan man tycka är lite onödigt, även då, men nog svårt motivationsmässigt för alla i en redan klar serievinnarsituation. Dagens match liknar lite en del Roarvinster, nog skönaste segern för året o smått förlösande skönt iom hemmaplan. To be continued!

citerar mig själv från norrbytråden:

@outdoor_miner sa:

Detta är en sak som borde påminnas om oftare - så sjukt bra spelade vi ofta inte det året, men stopptidssegermålen var desto fler.
    Symptomatiskt är väl hemmasegrn mot Ängelhåla, där segermålet kom på straff på stopptid efter att Nurkic sprungit ner Matteo i offensivt straffområde...

Gillad av:Labila Kabila, Lewinsky (2 totalt)
  • redigerade May 7

Jag håller inte med om det.

Landskrona borta, en man mindre, vi spelar ut dem.
    Falkenberg hemma där Asken tokhyllar Öster o Roar, Degen hemma. Vänder matcher. Sen måste du alltid ha flyt för att va obesegrad 19 matcher men det går inte säga att vi hade flyt säsongen 2012.

Gillad av:outdoor_miner, Szabo (2 totalt)
  • @xonitex sa:

Falkenberg hemma där Asken tokhyllar Öster o Roar, Degen hemma. Vänder matcher. Sen måste du alltid ha flyt för att va obesegrad 19 matcher men det går inte säga att vi hade flyt säsongen 2012.

Haha sant, skyller på mitt självdestruktiva minne. FFA landskronamatchen (där Roar verkade tycka att vi trots en man mindre dominerade lite för mycket och kallade ut Freddy S för ett långt taktiksnack vid sidlinjen) är ju verkligen ett skolboksexempel i överlägsenhet!

Gillad av:Old Chap (1 totalt)
  • Ingemar Stenmark sa det bäst:

"Jag vet ingenting om tur. Bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag."

Gillad av:outdoor_miner, Lewinsky, Labila Kabila (3 totalt)
  • https://www.trelleborgsallehanda.se/sport/tff-chanslosa-mot-bp-det-kandes-ihaligt-e5424ac5/

Hur ser du på din framtid som TFF-tränare?

– Jag tänker inte på det överhuvudtaget. Jag tänker på nästa träning och nästa match, säger Kristian Haynes.

• @outdoor_miner sa:

@xonitex sa:

Haha sant, skyller på mitt självdestruktiva minne. FFA landskronamatchen (där Roar verkade tycka att vi trots en man mindre dominerade lite för mycket och kallade ut Freddy S för ett långt taktiksnack vid sidlinjen) är ju verkligen ett skolboksexempel i överlägsenhet!

De enda tappade poängen under vårsäsongen var ju när vi låg under med 1-3 borta mot JSödra och med en man mindre går upp till 3-3. Inte bara flyt heller. :)

Och den nämnda Falkenbergsutskåpningen var väl vid 4-0-målet som Askebrand mitt under matchen gick över till Roar och tackade för uppvisningen.

Sedan absolut mängder av sena avgöranden. Tanken var varje gång bara att ”på vilket sätt ska vi vinna den här gången?”, inte ”ska vi vinna idag?”

• @Hansen sa:

@outdoor_miner sa:

@xonitex sa:

De enda tappade poängen under vårsäsongen var ju när vi låg under med 1-3 borta mot JSödra och med en man mindre går upp till 3-3. Inte bara flyt heller. :)

Och den nämnda Falkenbergsutskåpningen var väl vid 4-0-målet som Askebrand mitt under matchen gick över till Roar och tackade för uppvisningen.

Sedan absolut mängder av sena avgöranden. Tanken var varje gång bara att ”på vilket sätt ska vi vinna den här gången?”, inte ”ska vi vinna idag?”

Jag minns särskilt känslan av att man inte blev det minsta orolig när vi släppte in första målet. Det var givet på förhand att vi skulle göra minst två mål per match.

Gillad av:Suppe (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@Hansen sa:

@outdoor_miner sa:

@xonitex sa:

Jag minns särskilt känslan av att man inte blev det minsta orolig när vi släppte in första målet. Det var givet på förhand att vi skulle göra minst två mål per match.

Nja vi vann väl ett antal matcher med 1-0 under våren.

• redigerade May 8

@Hansen sa:

@Slangen sa:

@Hansen sa:

@outdoor_miner sa:

@xonitex sa:

Ja så var det säkert i verkligheten. Men inte i mitt högst subjektiva minne :)

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@Hansen sa:

@Slangen sa:

@Hansen sa:

@outdoor_miner sa:

@xonitex sa:

Ja så var det säkert i verkligheten. Men inte i mitt högst subjektiva minne :)

Delar helt den känslan du talar om som typ det starkaste minnet av de där sjuka första 15 omgångarna, och den var inte obefogad. Av de 15 matcherna hamnade vi antingen i underläge eller fick en tagen ledning kvitterad i hela 7 av 15 matcher. Att vi hamnade i underläge var dessutom det vanligaste scenariot av de två.

Minns det som närmast bisarrt att känna att det inte spelade någon roll att motståndarna gjorde mål, man visste att det ordnade sig.

• Konstig match mellan Brage och Öis. Öis klart bättre i spelet och har skapat en rad chanser. Men deras evigt miserabla försvarsspel har gett Brage två frilägen som Wallinder som ersatt Mohlin (denna konstiga värvning) i Öismålet har räddat.

Vore fint om Öis kunde sno poäng här.

• @Slangen sa:
    Konstig match mellan Brage och Öis. Öis klart bättre i spelet och har skapat en rad chanser. Men deras evigt miserabla försvarsspel har gett Brage två frilägen som Wallinder som ersatt Mohlin (denna konstiga värvning) i Öismålet har räddat.

ÖIS typiskt bottenlag, spelar ingen roll om de spelar bra utan ligger under ändå

• @jon sa:

@Slangen sa:
    Konstig match mellan Brage och Öis. Öis klart bättre i spelet och har skapat en rad chanser. Men deras evigt miserabla försvarsspel har gett Brage två frilägen som Wallinder som ersatt Mohlin (denna konstiga värvning) i Öismålet har räddat.

ÖIS typiskt bottenlag, spelar ingen roll om de spelar bra utan ligger under ändå

Ligger under med 2-0 nu med så vi får nog ingen hjälp av dem den här omgången. Brages Joakim Persson ser för övrigt fortsatt spännande ut.

• 3-0

Örgryte har släppt in 15 mål och den sjätte matchen är inte ens över

Klarar sig Dane en match till?

Logga in eller registrera för att kommentera.