Öster-Norrby 7 maj kl 15.00

123468

Kommentarer

• @Slangen sa:

@xonitex sa:
    https://sverigesradio.se/artikel/westermarks-malvaktsduell-avgjorde-for-oster-blir-dumt-att-saga-i-radio

Jag har sett reprisen och Westermark gör inget fult i situationen. Så jag vet inte, han är ju där s as men målvakten har ju faktiskt fördelen att han får använda både armar o händer. Men visst, om det var omvänt skulle man vara förbannad..

Skulle duellen skett ute på plan mellan två utespelare skulle det aldrig bli frispark.

Det enda JW gör i situationen är att stå tillräckligt nära för att störa Kajtoft och hoppar på vinst och förlust när bollen närmar sig.

• Noterar att någon i förmodligen Norrby skriker ”jävla fitta” i deras eftermatchen-intervju. Hoppas det blir konsekvenser för det. Har vi inte kommit längre…

• @Sääf sa:
    Noterar att någon i förmodligen Norrby skriker ”jävla fitta” i deras eftermatchen-intervju. Hoppas det blir konsekvenser för det. Har vi inte kommit längre…

Då blir det hårda konsekvenser för Simon Johanssons intervju

• @Sääf sa:
    Noterar att någon i förmodligen Norrby skriker ”jävla fitta” i deras eftermatchen-intervju. Hoppas det blir konsekvenser för det. Har vi inte kommit längre…

• @ÖIF135 sa:

@Sääf sa:

Tänker på att det var en kvinnlig domare som dom inte var speciellt nöjda med. Är det på något sätt riktat mot henne är det bedrövligt.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Sääf sa:

@ÖIF135 sa:

@Sääf sa:

Tänker på att det var en kvinnlig domare som dom inte var speciellt nöjda med. Är det på något sätt riktat mot henne är det bedrövligt.

Nu övertolkar du nog för att det var just en kvinnlig domare. Vi vet ju inte vad det var riktat till. Man kan ju förstå frustrationen. Simon Johanssons uttalande i intervju mycket värre.

• @Sääf sa:

@ÖIF135 sa:

@Sääf sa:

Har för mig att matchdelegaterna brukar fiska upp rätt mycket, stort som smått, runt matcherna.

F.ö känns Norrby sämre än på flera år.

• Som sagt en riktigt bedrövlig match, som en lotterivinst att få med sig tre poäng idag. Tack Pavic och karmaguden för det! Första halvlek såg ta mig fan ut som att hela laget hade suttit uppe och druckit brännvin hela natten...(bra för gemenskapen men inte för spelet). Kan inte låta bli att klaga lite extra på Rodic. Kämpar inte för fem öre, orkar inte ta löpningarna, slår drösvis med felpass eller blir av med bollen. Det enda han hade lagt energi på var att vika upp shortsen som divan christian Ronaldo brukar göra för att visa sina fina lår. Jag har högre förväntningar på denne stjärnvärvning. MEN som sagt, jag är ändock lycklig över 3 pinnar idag.

Gillad av:Sultanen, olka6806 (2 totalt)
  • Förhoppningsvis börjar ett kantbyte på Rodic och Bonnah bli mer aktuellt. Ett riktigt bottennapp idag.

Gillad av:onion (1 totalt)
  • redigerade May 7

Kommentar från coach Tufegdzic:

Fotboll är en konstig sport så. Mot Västerås hade vi 75% bollinnehav och 20 skott på mål men spelade oavgjort och idag har vi knappt några skott men sätter två.

https://ostersif.se/a/frisparksmalen-sankte-norrby

Lägger med 2-0

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Bäst:

1. Resultatet.
    2. Bergmarks siffror efter 6 matcher ser bra ut. Bättre än vad det stundtals ser ut på plan.
    3. Tufa är inte rädd för att göra byten.

Sämst:

1-100 Denna jävla pissarena. Bygg klart för fan!

Gillad av:onion (1 totalt)
  • redigerade May 7

@xonitex sa:

@Sääf sa:

@ÖIF135 sa:

@Sääf sa:

Nu övertolkar du nog för att det var just en kvinnlig domare. Vi vet ju inte vad det var riktat till. Man kan ju förstå frustrationen. Simon Johanssons uttalande i intervju mycket värre.

Kan så våra. Antingen är det ”jävla fitta” i ren frustration över att det gick åt helvete. Eller är det ”jävla fitta” riktat mot domaren. Lätt att tolka det så när det är en kvinnlig domare dom inte är nöjda med.

Jaja hursomhelst inte mitt problem.

Gott med vinst i en riktig skitmatch.

• redigerade May 7

@Sääf sa:

@xonitex sa:

@Sääf sa:

@ÖIF135 sa:

@Sääf sa:

Kan så våra. Antingen är det ”jävla fitta” i ren frustration över att det gick åt helvete. Eller är det ”jävla fitta” riktat mot domaren. Lätt att tolka det så när det är en kvinnlig domare dom inte är nöjda med.

Jaja hursomhelst inte mitt problem.

Gott med vinst i en riktig skitmatch.

Fittan - alltid aktuellt och intressant ämne!

Gillad av:Sääf, olka6806 (2 totalt)
  • @Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.
    2. Bergmarks siffror efter 6 matcher ser bra ut. Bättre än vad det stundtals ser ut på plan.

Sämst:

ABW 3 på 6. Nico 1 på 6 i TFF.

Ja dom måste göra något åt arenan. Vinden är hemskt.
    Jag må ha blivit gubbig men dom spelar så hög musik att man inte kan prata med varandra i halvtid utan att skrika.

Teorier kring varför det endast kommer 1900 pers?

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • En superettanseger. Och det är Öster som tar den!

Bäst idag: 1. Domaren. Klockren. Gillade särskilt att hon såg till att inkasten kastades från rätt ställe.
    2. 2-0-målet. Satt i perfekt vinkel och såg det enorma hålet i bortre hörnet. Tur att ABW också såg det och de två röda i fejkmuren han flytta på sig.
    3. Engqvist. Gillat hans inhopp tidigare i år och detta var lika bra.
    4. JW. Som nån sa ovan: Han visar pung. Trots att han vet att han är nr 2 på positionen.
    5. Tufas byten. Kusu blek idag och riskerade rött. Inte JW mot ABW utan en ytter och därmed två anfallare.

Öster har den här seriens bredaste trupp. Kan vi fortsätta ta superettansegrar så!

(Superettanseger: En skitseger där man egentligen är det sämre laget och vinner med på motståndarnas misstag (målvakten vid 1-0) än egna bra prestationer (vilket 2-0 visserligen är).

Gillad av:onion, Platini, outdoor_miner, Drillo, Petter Bengtsson (5 totalt)
  • @Sääf sa:

@Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Jag må ha blivit gubbig men dom spelar så hög musik att man inte kan prata med varandra i halvtid utan att skrika.

Angående publiksiffran 1900 trots 25 år av jojoåkande dessutom mot ett lag som har väldigt få fans.

Gillad av:papy (1 totalt)
  • @Sääf sa:

@Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Håller med om musiken B) . Jag tror det är för rätt många matcher liknar denna, typ 2 heta målchanser per match.

• Det här med bytena måste jag ändå säga visat sig vara en grym sida hos Tufa. Askebrand och Velic höll gärna till 80+.

Gillad av:Platini, Zingo, Drillo (3 totalt)
  • @Sääf sa:

@Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Pandemin kanske har ställt till det? Folk har blivit än mer bekväma med att sitta hemma och se matcher på TV? Norrby och pinande blåst lockar inte.

Vinden på läktaren är som du säger hemsk (och regnet när det regnar). Det blir svårt att njuta av att vara på match live under såna förutsättningar. Jag tycker på nåt konstigt sätt att det blåser mer under tak här än vad det gjorde på öppna läktarna på Värendsvallen.

Gillad av:Segeltorparn (1 totalt)
  • @per gustafsson sa:

@Sääf sa:

@Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Angående publiksiffran 1900 trots 25 år av jojoåkande dessutom mot ett lag som har väldigt få fans.

Jo men vad ska man gissa på mot HBK, 2300? Såg att när vi mötte dom 2018 på hösten var det ca 1800. Då hade inget av lagen något att spela för.

• @Sääf sa:
    Det här med bytena måste jag ändå säga visat sig vara en grym sida hos Tufa. Askebrand och Velic höll gärna till 80+.

Agreed, en av få saker jag inte var så förtjust i under Velic. Tycker en avbytare bör få minst 20 minuter på sig för att komma in i matchen och få saker uträttade.

• @Ronnie sa:
    Bäst idag: 1. Domaren. Klockren. Gillade särskilt att hon såg till att inkasten kastades från rätt ställe.

Gillade även situationen där Varmanen trasslade in sig med en Norrbyspelare så det blev lite irriterat och småsparkande. Men egentligen inget att dela ut kort för vilket det ändå brukar bli viftande förut som spelare i långa loppet blir avstängda för efter några omgångar. Nu skickade hon bara gossarna på lite olika håll och så lugnade allt ner sig efter en halv minut och inte ett enda kort utdelat. Och så du utöver inkastkontrollen som du nämner då visar hon även upp det faktum att målvakten inte har några specialregler förutom att de har fördelen att plocka bollen med händerna och brukar få ligga och gosa med bollen lite så där hur länge som du vill. Irriterar ofta ihjäl mig på hur vår gamle Malkolm sätter igång med det där redan efter halva matchen när HBK har 1-0 och sista halvtimmen är det döende svanen om det så att ens är någon motståndare som befinner sig i målområdet utan att ha köpt tillstånd. Och han kommer ALLTID undan med det. Här hade vi en målis som fick smaka på att man inte bara kan ramla ihop och få frisparken med sig.

@Ronnie sa:
    3. Engqvist. Gillat hans inhopp tidigare i år och detta var lika bra.

Är väl ändå dags att han får starta nu.

@Ronnie sa:
    4. JW. Som nån sa ovan: Han visar pung.

Utöver Drott är det väl ingen som visar pung så bra i detta gäng. Når nästan Bobga eller Ludde Lung-nivåer i pungvisande.

Gillad av:Anders (1 totalt)
  • redigerade May 7

@per gustafsson sa:

Ja runt eller i bästa fall drygt 2000 är ju vad en vanlig seriematch i superettan drar, oavsett lag eller stad. I år är det väl nyss-allsvenska ÖSK som ligger lite högre. Annars är det ju en rad lag runt 2000 och en grupp som ligger klart under det. Det kan man ju tycka vad man vill om, men vi är inte sämre än andra på den punkten.

Enda realistiska sättet att höja snittet rejält är att gå upp i allsvenskan.

• @Ronnie sa:
    5. Tufas byten. Kusu blek idag och riskerade rött. Inte JW mot ABW utan en ytter och därmed två anfallare.

Håller helt med. Men för att vara lite petig så fortsatte vi väl spela med 1 anfallare och ABW gick ut som vänsterytter?

• Nej bara i allmänhet dåligt menar jag> @Greger sa:

Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Bygg klart?

• @Sääf sa:

@Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Växjö-bor är lata och bekväma och håller mest på en massa storstadsslag som de plastsupportrar de är

Gillad av:ubie67, penseln, Lewinsky (3 totalt)
  • Så här står det i Borås Tidning: "Adam Bergmark Wiberg punkterade matchen i 85:e minuten.
    Österspelaren som faktiskt var ett namn på Norrbys önskelista inför säsongen.
    – Jag hade en dialog med flera klubbar, säger han."

Resten kan jag dessvärre inte läsa. Men ändå intressant.

• Sorry men som gammal tränara håller inte riktigt med i all kritik då jag faktiskt tyckte Norrby gjorde en solid laginsats med bra presspel som flera ggr tvingade våra rödblåa till felpass, hemåtpass samt ständiga erövringar dp de var något hetare. Att vi ska behärska deras offensiva spel bättre en sak men "it takes 2 to a tango" o ibland är faktiskt motståndarna inte så dåliga som vi tycker de är, skall va glada de är så kopiöst uddlösa samt hade domarn med sig vid båda målen. Normalt blåser ju hen frispark [felaktigt?] Vid målvaktskontakt o vid andra frisparken var ju bollen bortspelad då ABW föll lätt, tur man inte går o lägger sig som Norrbysupporter ikväll, hade somnat i vemod.

Gillad av:Sultanen (1 totalt)
  • redigerade May 7

Så här står det på Min Boll:
    ”På plats på Visma Arena den här födelsedagslördagen fanns dessutom hans familj (mamma, pappa och syster), som var på besök från Täby.”

Om ABW (som i mosse blåste ut tjugofem ljus på en massipantåta).

Täby.

Täby-Teo, Täby-Theo och Täby-Adam.

Är det här nån sorts variant av Stockholmssyndromet så här sju år efter att ett Täbygäng skickat oss ur elitfotbollen?

Täbysyndromet.

• @Knugen sa:

@Sääf sa:

@Greger sa:
    Bäst:

1. Resultatet.

Sämst:

Växjö-bor är lata och bekväma och håller mest på en massa storstadsslag som de plastsupportrar de är

Av ren nyfikenhet, var du där? Du bor väl i Växjötrakten om jag fattat rätt.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.