Öster-Norrby 7 maj kl 15.00

123578

Kommentarer

• 2 anfallare gjorde en jävla skillnad! Något för hemmamatcherna framöver?

• Vilken rökare. ABW steppar upp sin audition.

Gillad av:Hansen, Slangen (2 totalt)
  • @lemon sa:
    Otroligt att vi lyckas vinna denna skitmatchen! Viktigt!!

Viktigt om vi vill vara med i toppen att vi kan vinna den här typen av matcher

• @Kullabella sa:

@Knugen sa:
    Vilken jävla skitkärring till domare

Äh, Pekalski åkte ut, vi leder. Allt gott!

Sant B)

• @honda sa:

@Knugen sa:

Vadå, Tycker du att hon skulle döma bort målet för ruff då eller. Hon visade ju ut pe
    kalvsky Så vad är felet?

Nej bara i allmänhet dåligt menar jag

• 2012 vann vi många liknande matcher, så jäkla gött!!!!!

• @Knugen sa:

@honda sa:

@Knugen sa:

Vadå, Tycker du att hon skulle döma bort målet för ruff då eller. Hon visade ju ut pe
    kalvsky Så vad är felet?

Nej bara i allmänhet dåligt menar jag

Skulle säga att hon är en av de bästa på planen idag.

Gillad av:Kullabella, honda, Eriksson, Platini, janne_mannen, jojolaget, jon, Atiba (8 totalt)
  • Märklig match detta, där Norrby är lite bättre första 70. Men spelar ju mindre roll nu. Skön skitseger!!

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Här idag så är det fest hos Öster, alla äro på ett glatt humör.
    Alla grabbar höja sina röster ty vi bringa till en glad honnör!
    Öster är det bästa ibland alla till att spela boll i serien, därför låter vi nu ropen skalla: Hurra, hurra för föreningen!

Gillad av:Hansen, öster i väster, outdoor_miner, Bulten (4 totalt)
  • redigerade May 7

Blev ändå lite samba på slutet. Jonasson Westermark är nästan en kopia av Johannesson.

Gillad av:Labila Kabila, Segeltorparn (2 totalt)
  • @Zingo sa:
    Det här är en sån där match där det gäller att ha tålamod och byta ut rätt spelare vid rätt tidpunkt, vi kommer nog inte få se nån glädjefotboll i andra halvlek heller.

Sticker ut hakan och säger att vår starka bänk avgjorde idag. Norrbys byten gjorde dem sämre, våra gjorde oss bättre. Vi spelar inte bra men vänder ändå matchen till vår fördel och gör mål på två fasta. Otroligt skönt!

Gillad av:Anders, Slangen, Old Chap, Platini, outdoor_miner (5 totalt)
  • @Zingo sa:

Det här är en sån där match där det gäller att ha tålamod och byta ut rätt spelare vid rätt tidpunkt, vi kommer nog inte få se nån glädjefotboll i andra halvlek heller.

Väldigt bra spanat - blanda dig en Malte-drink med smak av Loranga nu! :)

Gillad av:Tompa, Jockeluring, Zingo, outdoor_miner (4 totalt)
  • Bedrövlig match men det är poängen som är viktigast nu får vi hoppas att Engqvist startar nästa match. Alltid ÖIF

Gillad av:Eriksson, Evert (2 totalt)
  • Älskar segrar! Älskar att möta Norrby! Älskar östermål som godkänns trots att många andra domare sannolikt hade dömt bort dem. Älskar när motståndare blir utvisade. Älskar dagen helt enkelt!!!

• @Hansen sa:
    Jag återkommer till att stämningen på arenan känns ödslig. De EF:are som är på plats gör vad de kan men det känns redan när matchen börjar som man laget börjat nedräkningen inför nästa bortamatch och publiken på långsidan är som biopublik för att citera Elg ur ARPÖ.

Kanske läge att göra som Dalkurd, samla hela publiken på ena sidan? Kändes som hyfsat med publik trots under 500 på en arena för 10000.

• – EF jobbar bra idag
    – Trots bedrövligt spel: slarvigt, stirrigt, stabbigt.
    – Jag får ihop ungefär sju minuter godkänt spel.
    – Publiksiffran är okej, Öster måste prestera övertygande över fler matcher, innan det händer något.
    – Bra domarinsats.
    – Öster gör bra byten som gör skillnad.
    – Tre poäng är tre poäng och noll insläppta mål är noll insläppta.

Gillad av:Slangen, Lewinsky, Labila Kabila, outdoor_miner (4 totalt)
  • JW matchens lirare. Kommer in och visar vägen och pung.

Gillad av:Platini, onion, Labila Kabila, Manne (4 totalt)
  • Engqvist ska också ha beröm. Tempo i passningar och vann allt i luften.

Gillad av:Pelle, gyros, Evert, Eriksson (4 totalt)
  • Suverän frispark!

När fick Öster med sig något ”gratis” från en hemmamatch senast? Inte igår i alla fall.

För svagt offensivt, är väl det som oroar. Men viktigt att vi tar fajten över 90 och håller nollan, då kan det avgöras på fasta som idag.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Tycker att ABW sammanfattar det bra i intervjun efteråt. När inte spelet funkar riktigt gäller det att utnyttja de fasta situationerna. Så placerar man sig högt upp i serien.

Tre sköna poäng!

• Säsongens klart sämsta insats men tre poäng från karmakontot.

Hade Norrby gjort första målet på samma sätt som vi nu gjorde det och fått det godkänt hade allt slutat med att jag hade dömts till rättspsykiatrisk vård.

Gillad av:xonitex, Hansen, Lewinsky, papy, Söder (5 totalt)
  • redigerade May 7

@Vikash sa:
    Hade Norrby gjort första målet på samma sätt som vi nu gjorde det och fått det godkänt hade allt slutat med att jag hade dömts till rättspsykiatrisk vård.

Då hade du i alla fall haft nära till Visman från SSS på din första permission. Man får se det från den ljusa sidan.

Gillad av:Söder (1 totalt)
  • Jag har alltid sagt att tur och otur / stolpe in, stolpe ut inte nödvändigtvis jämnar ut sig under en säsong. Tretti matcher är för lite för det om roulettkulan landar på svart fem gånger i rad. Järdler hade otur ända tills det blev hjärnspöken av alltihop. Magiska Roar-året, det är f-n inte klokt vad många matcher vi vann ungefär på samma sätt som i dag. För att nämna två ytterligheter. --- Detta sagt: I och med Norrbymatchen är min bedömning att vi ligger på ungefär +-0 på tur / oturskalan hittills under säsongen. Det ger oss just nu en direktplats till AS. Hade vi legat på PLUS på skalan skulle vi ha lett serien. Hade vi legat på MINUS skulle vi fortfarande haft häng på toppen. Slutsats: Vi behöver inte tur för att gå upp. Men vi behöver slippa otur. Kämpa på, Rödablå.

Gillad av:honda (1 totalt)
  • redigerade May 7

https://sverigesradio.se/artikel/westermarks-malvaktsduell-avgjorde-for-oster-blir-dumt-att-saga-i-radio

Jag har sett reprisen och Westermark gör inget fult i situationen. Så jag vet inte, han är ju där s as men målvakten har ju faktiskt fördelen att han får använda både armar o händer. Men visst, om det var omvänt skulle man vara förbannad..

• @xonitex sa:
    https://sverigesradio.se/artikel/westermarks-malvaktsduell-avgjorde-for-oster-blir-dumt-att-saga-i-radio

Jag har sett reprisen och Westermark gör inget fult i situationen. Så jag vet inte, han är ju där s as men målvakten har ju faktiskt fördelen att han får använda både armar o händer. Men visst, om det var omvänt skulle man vara förbannad..

Skulle duellen skett ute på plan mellan två utespelare skulle det aldrig bli frispark.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Hur kollar man highlights nuförtiden? Discovery verkar inte ha sånt längre eller? Finns korta målklipp på twitter men de längre sammanfattningarna?

• Brukar ta en stund, sen kommer dom på Diacovery m.m.

• redigerade May 7

@jon sa:
    Hur kollar man highlights nuförtiden? Discovery verkar inte ha sånt längre eller? Finns korta målklipp på twitter men de längre sammanfattningarna?

Finns i Discovery+-appen. Går att se utan abonnemang.

Även på sajten: https://www.discoveryplus.com/se/video/sport/dplus-sport-dplus-sport-sport/hojdpunkter-osters-if-norrby-if

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @jon sa:
    Hur kollar man highlights nuförtiden? Discovery verkar inte ha sånt längre eller? Finns korta målklipp på twitter men de längre sammanfattningarna?

Discovery har repriser, tror du går in på sport-fotboll-superettan och höjdpunkter.

Gillad av:jon (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.