Öster i media

18990929495100

Kommentarer

• @Vikash sa:

Väldigt, väldigt stark och öppen intervju med Velic. Stort tack för det.

Ang del 2: Blir jävligt förbannad. Småpåvar, likt de Velic talar om, är fan det värsta jag vet. En förening handlar om att bidra med det man kan, verka tillsammans med andra, få delar att addera upp till en större summa. En förening handlar inte om att låta folk positionera sig, att olika personer ska gå runt och känna sig viktigare, bättre än andra. Det Velic beskriver är urdefinitionen av personer som menar sig vara större än föreningen. Uselt.

Blev väldigt rörd av Velic i övrigt. Full av beundran för hur han har orkat och vad han har gjort för Öster. En av de verkligt stora.

Annars blev jag mest chockerad av att det inte verkar som att det här forumet hade något att göra med Velic avgång!!!

Utveckla chockerad vaddå?

• @ÖÖIIFF sa:

@Vikash sa:

Väldigt, väldigt stark och öppen intervju med Velic. Stort tack för det.

Ang del 2: Blir jävligt förbannad. Småpåvar, likt de Velic talar om, är fan det värsta jag vet. En förening handlar om att bidra med det man kan, verka tillsammans med andra, få delar att addera upp till en större summa. En förening handlar inte om att låta folk positionera sig, att olika personer ska gå runt och känna sig viktigare, bättre än andra. Det Velic beskriver är urdefinitionen av personer som menar sig vara större än föreningen. Uselt.

Blev väldigt rörd av Velic i övrigt. Full av beundran för hur han har orkat och vad han har gjort för Öster. En av de verkligt stora.

Annars blev jag mest chockerad av att det inte verkar som att det här forumet hade något att göra med Velic avgång!!!

Utveckla chockerad vaddå?

Äh, var bara en tramsig pik i riktning till den diskussion som några (ffa en användare) drev här inne vid tiden för Velic avgång. Den tropen gick ut på att Velic skulle ha avgått på grund av vad folk skrev här inne.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Denis <3

Gillad av:swindie74, Atiba, lemon (3 totalt)
  • Tre EF-texter som säger allt vad jag tycker och tänker om Denis Velic.

Efter uttåget som spelare: https://www.eastfront.se/2006/01/kronika-denis-denis-i´m-so-in-love-with-you/
    Efter uttåget som tränare: https://www.eastfront.se/2021/11/tack-denis/

För mig en av de stora i modern tid.

Gillad av:olka6806, Tompa, jores, lemon, swindie74 (5 totalt)
  • redigerade April 26

@Zingo sa:
    Tre EF-texter som säger allt vad jag tycker och tänker om Denis Velic.

Efter uttåget som spelare: https://www.eastfront.se/2006/01/kronika-denis-denis-i´m-so-in-love-with-you/
    Efter uttåget som tränare: https://www.eastfront.se/2021/11/tack-denis/

För mig en av de stora i modern tid.

Den från 2006 var kul att läsa. Slänger in en från 2018 också där slutdelen har fokus på Denis. Ett år innan han blev tränare för Öster.

https://www.svenskafans.com/fotboll/oster/hansens-horna-2-europadrommaren-583523

”Publiken gick hem. Provocerande likgiltiga trots framgången. Kaspars Gorkss familj kom till bortaläktaren och beklagade sorgen. Vaktmästarna packade ihop. Det var en vanlig torsdagskväll igen på den lettiska västkusten. Elljuset slocknade. Allting var som förut.

Kvar på läktaren fanns tiotalet Österfans. Kvar nere på planen fanns en Europadrömmare som just hade missat chansen att representera sitt Öster på de riktigt stora arenorna.

Han stod kvar där länge.

När Öster vann Division 1 Södra 2016 tog jag chansen att fråga Denis Velic om det där ögonblicket i Lettland. Han mindes det väl. Det hade ju varit så nära. Samma säsong som han spelade seriematcher mot Boden, Friska Viljor och Café Opera kunde han fått spela UEFA-cupmatcher mot Schalke 04.

Liepaja åkte ner till Gelsenkirchen i den första matchen och tog ledningen. Det kunde varit vi.

Velic finns kvar hos oss. Drömmen likaså. Det som inleddes med ett kryss på en plan intill en moské i Uppsala kan sluta med att vår assisterande tränare Velic står kvar länge vid en plan intill en moské på kontinenten redan nästa år.

Då ska jag åka med i planet.”

(Cupen 2018 inleddes för Öster på en plan med en moské i bakgrunden för att förklara den delen lite.)

• Efter att ha nåtts av Radio 1930:s ökningstakt (+303 procent, nu en bra bit över 2000 lyssnare) räknar jag ut att i samma takt om dagen har Malte med bihang 15.630.143 lyssnare om en dryg vecka. Det är en halv miljon fler än det bor i Sverige, men förmodligen fångar de in några danskar, färöingar, rätt många serber och halva Island också.

Gillad av:Vikash, NonPhixion (2 totalt)
    • Extra nöjd med ”Malte med bihang”. :p . Han borde ställa upp i kommunalvalet.
  • redigerade April 27

@Jockeluring sa:
    * Extra nöjd med ”Malte med bihang”. :p . Han borde ställa upp i kommunalvalet.

Om Bo Frank får samkandidera borde det inte finnas något hinder för Malte med bihang!

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • Vad säger vi 9m detta

Östers IF har rekryterat en ny försäljnings- och marknadsansvarig. Det är Natalie Hall Serrate som närmast kommer från en tjänst som utesäljare på Momentum Industrial AB och har tidigare arbetat i bland annat resebranschen.

Tycker öster med så rutinerad ledning borde hitta nån som verkligen kan dra in lite resurser till förenigen, nåt etablerat marknadsföretaget, har för mig att man innan haft samma typ av person på denna post, säker gör de sitt bästa men detta är svårt, o sköts nog bäst av de som innan har erfarenhet av hur man får stora företag att sattsa på öster, IKEA hade ju varit drömmen,

• redigerade April 27

@Oldtimern sa:
    Vad säger vi 9m detta

Östers IF har rekryterat en ny försäljnings- och marknadsansvarig. Det är Natalie Hall Serrate som närmast kommer från en tjänst som utesäljare på Momentum Industrial AB och har tidigare arbetat i bland annat resebranschen.

Tycker öster med så rutinerad ledning borde hitta nån som verkligen kan dra in lite resurser till förenigen, nåt etablerat marknadsföretaget, har för mig att man innan haft samma typ av person på denna post, säker gör de sitt bästa men detta är svårt, o sköts nog bäst av de som innan har erfarenhet av hur man får stora företag att sattsa på öster, IKEA hade ju varit drömmen,

Tjänsten låg ute för att sökas så det var väl dessa sökande de hade att välja bland snarare än en sorts headhuntingprocess.

• @Hansen sa:

@Oldtimern sa:
    Vad säger vi 9m detta

Tjänsten låg ute för att sökas så det var väl dessa sökande de hade att välja bland snarare än en sorts headhuntingprocess.

Känns ju kanske inte helt rimligt att IKEA och Öster skulle kunna erbjuda samma anställningsvillkor. Till motsatsen är bevisad tror jag att det går utmärkt. Jens vet vad han gör.

• @Slangen sa:

@Hansen sa:

@Oldtimern sa:
    Vad säger vi 9m detta

Känns ju kanske inte helt rimligt att IKEA och Öster skulle kunna erbjuda samma anställningsvillkor. Till motsatsen är bevisad tror jag att det går utmärkt. Jens vet vad han gör.

Tror Oldtimern menade att han hoppas att Öster ska lyckas med det som ingen lyckats med: att få IKEA att bli storsponsor till föreningen.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Hansen sa:

@Slangen sa:

@Hansen sa:

@Oldtimern sa:
    Vad säger vi 9m detta

Tror Oldtimern menade att han hoppas att Öster ska lyckas med det som ingen lyckats med: att få IKEA att bli storsponsor till föreningen.

Aha, ja det hade ju varit drömmen. Men känns väl ännu mer osannolikt än att vi värvar deras personal. Men i sak håller jag med, det är verkligen rätt läge för en stark lokal aktör att gå in i förseningen nu när vi har den mest kompetenta ledningen på länge.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Nathalie kommer garanterat att göra ett jättebra jobb. Trött på alla gubbar som misskött det här genom åren...

Gillad av:olka6806, Slangen, Drillo (3 totalt)
  • Natalie driver podcasten Babysnack på Smålandsposten och VXOnews. Dessutom har hon varit landslagssimmare och svensk mästare i konstsim, enligt minboll.se. Har hon verkligen varit elitidrottare i både simning och konstsim?

• redigerade April 27

@Calle01 sa:
    Natalie driver podcasten Babysnack på Smålandsposten och VXOnews. Dessutom har hon varit landslagssimmare och svensk mästare i konstsim, enligt minboll.se. Har hon verkligen varit elitidrottare i både simning och konstsim?

Enligt hennes linkedin var hon landslagssimmare 2006 och svensk mästare i konstsim 2010. Dock född 1992 så bör väl ha varit ett ungdomslandslag.

Hur som helst kul och viktigt att posten är tillsatt.

• Det är helt värdelöst vetande men: hon har inte varit med i något annat landslag än det i konstsim.

• Avgå Hansen! Lyssnade precis på senaste ARPÖ. Det var ju Zavadils kamrem som gick av, inte fläktremmen. Förväntar mig skyndsam rättelse i smp's papperupplaga, i appen och på smp.se. Oförlåtligt.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Kalle Dahl sa:
    Avgå Hansen! Lyssnade precis på senaste ARPÖ. Det var ju Zavadils kamrem som gick av, inte fläktremmen. Förväntar mig skyndsam rättelse i smp's papperupplaga, i appen och på smp.se. Oförlåtligt.

Jag och bilar… :anguished:
    Sorry.

Gillad av:Kalle Dahl (1 totalt)
  • redigerade April 28

I senaste Offsides Podcast pratar de om kungar av andraligor. De spelare som spelat i Öster som de nämner av spelare som gjort massa mål i Superettan men knappt inga i Allsvenskan är Pär Cederqvist, Dragan Kapcevic och David Johannesson. Just PC gjorde bara ett mål i Allsvenskan och de undrar om det finns t-shirts i Växjö med texten ”I was there when PC scored”. För egen del var jag både där i Lettland 2004 när PC satte 1-1 vilket var Östers senaste mål i Europaspel OCH hemma mot Gais 2006 då PC alltså gjorde sitt enda allsvenska mål. Det var ju även Majjes första match på Värendsvallen. Målskyttar i den 2-2-matchen: Majje, PC, James Keene (2).

Gillad av:lemon, Bissan (2 totalt)
  • Gais 2006 minns man väl. Efter typ fööööötttti matcher utan ett enda mål framåt kom plötsligt två i en o samma match. Synd bara att motståndarna hade Keene och stoppade den rödblå festen.

• redigerade May 5

I avsnitt 53 ”Öster har en imponerande trupp” så har vi en intervju med Norrby IF:s tränare Mak Lind. Mak berättar om säsongsupptakten, klubbens vision och om hur det går för den före detta Öster-spelaren Fredrik Lundgren. Malte har druckit öl och säger ”helt ärligt” 40 gånger. Dessutom East Front nytt!
    Finns där poddar finns bland annat här:
    https://open.spotify.com/episode/2rTMtLntOI4xpqMuBEFUzn?si=f1929d0fba9b4d56

Swisha ert stöd till 0704036500

Gillad av:Hasse-Hattrick, Slangen, Labila Kabila, Zingo, Calle01, papy, Pelle, Johannesson, Lewinsky (9 totalt)
  • Man gillar ju MAK, det gör man. Tack för ännu ett avsnitt!

• @xonitex sa:
    Man gillar ju MAK, det gör man. Tack för ännu ett avsnitt!

Ja han verkar vara en av de mer spännande tränarna i superettan!
    Dock är han väl släkt med en kriminell familj i Gbg (därav namnbytet?) sen minns jag ett ytterst suspekt självmål han gjorde för Häcken mot AIK…

• redigerade May 5

@Berra sa:

@xonitex sa:

Dock är han väl släkt med en kriminell familj i Gbg (därav namnbytet?) sen minns jag ett ytterst suspekt självmål han gjorde för Häcken mot AIK…

För HBK:

Vem han råkar vara släkt med ska han dock inte lastas för.

• @Slangen sa:

@Berra sa:

@xonitex sa:

För HBK:

Just det HBK var det. Sjukt suspekt självmål.

Det andra du skriver har du naturligtvis rätt i.

• @Berra sa:

@Slangen sa:

@Berra sa:

@xonitex sa:

För HBK:

Just det HBK var det. Sjukt suspekt självmål.

Det andra du skriver har du naturligtvis rätt i.

93e minuten med… Vid ställning 0-0

• I avsnitt 54 ”Ni har fått en bra start” så har vi en intervju med Elias Tinfors från supporterföreningen Kubanerna. Elias berättar om säsongsinledning och supporterkulturen i Örebro. Vi snackar om matchen mot Norrby och blickar framåt mot lördagens match. Dessutom East Front nytt!
    Finns där poddar finns bland annat här:
    https://open.spotify.com/episode/6EOlqHTcolfIVhqhky9M0h?si=a94e99c6d2ce4649

Gillar ni vår podd så swisha gärna några bärs på 0704036500
    Antal swishare 2022: 1st (180 kr)
    Avsnitt 2022: 10 st
    Antal minuter podd 2022: 396

Gillad av:Labila Kabila, papy, Johannesson, Manne (4 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.