Dalkurd Away

2456

Kommentarer

• @Apotekaren sa:

@ÖIF135 sa:
    De 5 senaste mötena med Dalkurd har slutat 2-1, 0-0, 2-1, 1-1, 2-1. Första 2-1 matchen bröts Dalkurds långa hemmasvit, året de gick upp.

2-2 idag då för att följa mönstret

Tolfte mötet enligt det mönstret slutar alltså 5-5 och det har vi väl inte spelat sedan Lasse Svensson stod i mål borta mot Halmstad vid en av sina två matcher i Öster. Tror att han släppte in sju mål den andra gången och slutade på ett snitt på sex insläppta men här tror jag @Lindstig kan hjälpa mig med statistiken.

Gillad av:Jockeluring, Labila Kabila (2 totalt)
  • Stod han inte i 6-2-förlusten borta mot Norrköping 92 i grundserien? Vid 7-2 mot Trelleborg i matchen efter hjulstaget vaktade (eller inte) Pålle målet.

Gillad av:Lewinsky (1 totalt)
  • redigerade May 2

Såhär 10 min innan elvan släpps så önskar jag mig denna elva.

Nilsson
    Månz, Stenberg, Engqvist
    Rodic, Kusu, Hauksson, Kozica Pavic
    ABW, Bonnah

Kommer aldrig ske av olika anledningar dock.

• redigerade May 2
     Gillad av:Drillo, Labila Kabila (2 totalt)
  • @Ronnie sa:
    Stod han inte i 6-2-förlusten borta mot Norrköping 92 i grundserien? Vid 7-2 mot Trelleborg i matchen efter hjulstaget vaktade (eller inte) Pålle målet.

Ja så kan det nog varit ja.

5,5 mål insläppt var snittet över hans två a-lagsmatcher i seriesammanhang.

• Gott med Kozica, bara Rodic och Bonnah som ska byta kant så går vi mot allsvenskan :wink:

• @Hansen sa:

@Apotekaren sa:

@ÖIF135 sa:
    De 5 senaste mötena med Dalkurd har slutat 2-1, 0-0, 2-1, 1-1, 2-1. Första 2-1 matchen bröts Dalkurds långa hemmasvit, året de gick upp.

2-2 idag då för att följa mönstret

Tolfte mötet enligt det mönstret slutar alltså 5-5 och det har vi väl inte spelat sedan Lasse Svensson stod i mål borta mot Halmstad vid en av sina två matcher i Öster. Tror att han släppte in sju mål den andra gången och slutade på ett snitt på sex insläppta men här tror jag @Lindstig kan hjälpa mig med statistiken.

Öster - Halmstad 5-5 i kvalsvenskan 1991
    Norrköping - Öster 6-2 Allsvenskan 1992

Gillad av:Hansen, Labila Kabila (2 totalt)
  • @Hansen sa:

5-5 matchen mot Halmstad hände det året allsvenskan hade en nedflyttningsserie och där Öster kom etta som inte var värt något egentligen. Jag har bara läst om den matchen men har för mig Öster hade ledningen med 5-1. Debaclet i Trelleborg såg jag på plats och det var inte Pål Lundins bästa match.

• Variant!

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Old Chap sa:

@Hansen sa:

5-5 matchen mot Halmstad hände det året allsvenskan hade en nedflyttningsserie och där Öster kom etta som inte var värt något egentligen. Jag har bara läst om den matchen men har för mig Öster hade ledningen med 5-1. Debaclet i Trelleborg såg jag på plats och det var inte Pål Lundins bästa match.

Som du ser vad Lindstig skrev ovan så var det i Kvalsvenskan.

ABW!!!

• Vilken jävla hörna!!

• Äntligen en bra hörnvariant =) =) =)

• Några har lagt tid på hörnor...

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Fokus i defensiven tack.
    Nära ny bjudning när firma Stenberg/Berg somnar in

• Ska man behöva vänta så här länge på en tvåmålsledning kan man lika gärna stänga av och surfa in i limträbalkstråden. Avgå.

• Blir minst 30 hörnor i dag!

• Kozica redan mer delaktig. På 20 min än MRS på inledande matcherna. Lovande!

Gillad av:ÖIF135, Tompa, Wallberg (3 totalt)
  • Otrolig skillnad i rörelse bakom anfallaren när vi har kozica istället för rochester

Gillad av:ÖIF135, Tompa, Hansen (3 totalt)
  • Känns tyvärr lika stirrigt i defensiven som det känns kreativt i offensiven..

Gillad av:Jockeluring, BKBiceps, Wallberg (3 totalt)
  • @Hansen sa:
    Känns tyvärr lika stirrigt i defensiven som det känns kreativt i offensiven..

Sambafotboll

• Bra boll av Bonnah, rött på Aras….??

• Är det inte solklart rött? Herregud

• Nej men gult på Tufa istället...

• @BKBiceps sa:
    Är det inte solklart rött? Herregud

Per Melin dömer matchen...

• Åh jisses

• Härlig tackling…

• Och där är Rodic borta resten av säsongen? Fyfan. Jävla idiotsatsning. Borde haft två röda

• Vilken stolle. Fy fan vilken kapning. Hoppas att han inte bröt foten!

• Fyfan vilket äckligt lag!

Gillad av:Hulthan, Labila Kabila (2 totalt)
  • redigerade May 2

Dixon, din jävla råtta..

Logga in eller registrera för att kommentera.