Efterlysning: Bild på "första" East Front-tishan

Jag har skannat min bildbank men inte lyckats hitta någon bild på den "första" East Front-tröjan (vit med röd och blå text). Är det någon som har en sån hemma och vill fota den eller lyckats fånga den på bild?

Kommentarer

• redigerade April 28

Det är inte riktigt den jag tänker på, då kanske den var senare (men den är jag också intresserad av att få ett närfoto på) =)

Den jag tänker på har EAST FRONT över bröstet med några streck före och efter, som jag minns det är trycket rött och blått. Några av de gamla rävarna minns den säkert!

Gillad av:NonPhixion, Hansen (2 totalt)
  • redigerade April 28

Texten på ryggen på den:
    ”Nanne Bergstrands rödblåa army”

Jag hade en sådan.

Minns den @Zingo skriver om också och ska se i fotoalbumet.. finns ju garanterat i den digra samling Öster News som @Lewinsky besitter!

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • redigerade April 28

Jag bär den efterfrågade t-shirten på bild i Smålandsposten då jag kickar boll på en bensinmack utanför Hamburg. Det var på vägen till Intertotomatchen Werder Bremen-Öster och Smålandsposten var med på resan och gjorde ett reportage.

Min är ju med otroligt dålig upplösning på ett tidningsurklipp men SmP borde kunna ta den ur sitt arkiv till dig, @Zingo :)

Hoppas det funkar att se via denna länk:
    LÄNKTEXT

Finns även på fotot från läktaren och där buren av Åkerdal och av Cidde. Lite dolt av halsduk respektive flagga.

Hoppas denna länk funkar:
    LÄNKTEXT

Gillad av:Zingo, Labila Kabila, outdoor_miner (3 totalt)
  • Stort tack för grävandet @Hansen ! Upplösningen kan vara good enough för mina behov...

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Med allt ovan sagt - sitter nån på en bättre bild än de två ovan (eller äger tröjan och kan ta ett kort med mobilen) så säg till!

• redigerade April 28

@Zingo sa:
    Med allt ovan sagt - sitter nån på en bättre bild än de två ovan (eller äger tröjan och kan ta ett kort med mobilen) så säg till!

Vore episkt om det finns en bevarad och ej urtvättad tröja från denna tid. Är själv motsatsen till en samlare men nämnde för en kollega ifjol att jag gillade loggan från EM 1992 och då kom han på att han hade en t-shirt i original med just den på som jag fick. Alltså tryckt 1991 typ.
    En sån här:
    https://www.tradera.com/item/2937/539036583/t-shirt-fotbolls-em-92-sverige-oanvand-storlek-xl-design-ardy-strüwer

Nu har jag burit den så mycket att den snart är urtvättad. Kläder är till för att användas. :)

Hoppas Öster snart presenterar lite t-shirts med Värends-Valle…

• @Zingo sa:
    Med allt ovan sagt - sitter nån på en bättre bild än de två ovan (eller äger tröjan och kan ta ett kort med mobilen) så säg till!

Jag har ett ex! Hur vill du ha bilden?

Gillad av:Labila Kabila, Hansen, Zingo (3 totalt)
  • redigerade April 29

@Gustav sa:

@Zingo sa:

Lägg gärna den som en länk så vi också får se. :)
    (Jag är inte så kunnig hur man kan göra men hittade bildtagg.se som ett alternativ)

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Gustav sa:

@Zingo sa:

Skickar ett DM :)

Gillad av:Gustav (1 totalt)
  • @Hansen sa:
    Lägg gärna den som en länk så vi också får se. :)

Jag kan fixa det sen när jag fått bilden. Lovar :)

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • redigerade April 30

Sedan har vi matchtröjorna i Diadora från våren 1998 som trycktes med texten East Front på bröstet/magen och valfritt namn och nummer på ryggen där klassiker som ”OLA.P 123” uppstod (med den där punkten mellan OLA & P istället för efter P). :) Jag har en.

Och tidigt fanns en t-shirt med texten ”Männen i svart som förstörde allt” (ungefär) och sedan en Sverigekarta med domarnas hemort samt hemtelefonnummer(!!). Anders Frisks fru Johanna blev väl uppringd en och annan gång av en viss domarhatare ur vilket ramsan ”***** och Johanna” uppstod. (Censurerar domarhatarens namn om han vill vara anonym så här snart 30 år senare.)

Gillad av:Labila Kabila, Zingo (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.