Öster i media

18889919394100

Kommentarer

• Jag är jurist och om aktuella supportrar läser här inne och vill ha hjälp med att tolka/förstå beslutet eller bedöma möjligheterna med en överklagan går det bra att höra av sig i PM så ska jag försöka hjälpa till i den mån min tid tillåter.

Gillad av:Lewinsky, jojolaget, Fille, rapparee_1, Bosse Back, Manne, NonPhixion, Kullabella, Labila Kabila, dokken, KAX, Villenyblom, CrobyJr, Ingemar, Hansen, Ozze, Zingo, ÖIF135, Sheriffen (19 totalt)
  • No pyro no drott

• @Peter_Hansen sa:
    ”Nästa svenska klubbmärke blir Öster” är nu löftet från podden. Alltid något.

@Malmström sa:
    Någon rik jävel som vet vad Visma får för betyg?
    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ALwExj/basta-arenorna-i-superettan-2022-tva-far-hogsta-betyg

1. Visma Arena Betyg: 3 av 5 plus
      Lag: Östers IF

Invigd: 2012.

Publikkapacitet: 12 000.

Är en del av Arenastaden som även omfattar en hockeyarena, en innebandyhall och en friidrottshall. Anlades där gamla Värendsvallen låg fram till 2011. Stod som värd för tre gruppspelsmatcher och en kvartsfinal i dam-EM 2013. En fräsch, funktionell arena med hybridgräs. Inte i närheten av hur det kunde se ut och låta på Värendsvallen när Inge Ejderstedt, Tommy Svensson och Harry Bild showade loss, men så är Öster inte längre en maktfaktor i svensk klubblagsfotboll.

• De glömde boulehallen.

• @Knugen sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:
    Ett par East Front-profiler, en författare (tillika EF- och Öster-profil) och Dan Magnusson fick, i en artikel i dagens minboll), bl a frågan om vilket nyförvärv de är extra spänd på. Bonnah fick mest röster tätt följd av Rodic. Ingen svarade Kusu, men han ses kanske inte som ett riktigt nyförvärv då han var här ifjol.

Tycker du svarar på ditt eget påstående. Kusu vet dem flesta vad man får ut medans Bonnah och Rodic

@jores sa:
    Genomsnittstipset från aftonbladets tolv skribenter är alltså att vi hamnar på en fjärdeplats. Hoppas och tror att de får fel. Enligt medianen på tipsen blir det också en fjärdeplats.

Vad bladet tippar oss är totalt irrelevant med deras brist på kunskap om S1

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:
    Ett par East Front-profiler, en författare (tillika EF- och Öster-profil) och Dan Magnusson fick, i en artikel i dagens minboll), bl a frågan om vilket nyförvärv de är extra spänd på. Bonnah fick mest röster tätt följd av Rodic. Ingen svarade Kusu, men han ses kanske inte som ett riktigt nyförvärv då han var här ifjol.

Tycker du svarar på ditt eget påstående. Kusu vet dem flesta vad man får ut medans Bonnah och Rodic

@jores sa:
    Genomsnittstipset från aftonbladets tolv skribenter är alltså att vi hamnar på en fjärdeplats. Hoppas och tror att de får fel. Enligt medianen på tipsen blir det också en fjärdeplats.

Vad någon ens tippar Öster är totalt irrelevant det är inte på någons jävla papper där dom gissar vart lag slutar för någonstans i tabellen där säsongen är avgjord utan det hela avgörs på planen!

@honda sa:

@Peter_Hansen sa:

@Malmström sa:
    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ALwExj/basta-arenorna-i-superettan-2022-tva-far-hogsta-betyg

Är en del av Arenastaden som även omfattar en hockeyarena, en innebandyhall och en friidrottshall. Anlades där gamla Värendsvallen låg fram till 2011. Stod som värd för tre gruppspelsmatcher och en kvartsfinal i dam-EM 2013. En fräsch, funktionell arena med hybridgräs. Inte i närheten av hur det kunde se ut och låta på Värendsvallen när Inge Ejderstedt, Tommy Svensson och Harry Bild showade loss, men så är Öster inte längre en maktfaktor i svensk klubblagsfotboll.

Är Visman en 3a så är majoriteten av alla arenorna i S1 en etta

Gillad av:Platini, outdoor_miner (2 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Knugen sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

@jores sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

@jores sa:

Vad någon ens tippar Öster är totalt irrelevant det är inte på någons jävla papper där dom gissar vart lag slutar för någonstans i tabellen där säsongen är avgjord utan det hela avgörs på planen!

@honda sa:

@Peter_Hansen sa:

@Malmström sa:

Då har vi ju ettor och tvåor i Allsvenskan också.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

När sorgliga sörjans får 5plus inser man ju vad bedömningsnivån är...
    (ja, läget är femplus men ALLT annat - logistik, läktare, service med mera - är under 1plus)

Gillad av:ÖIF135, McA, Hansen, Labila Kabila (4 totalt)
  • Ny podd om Superettan, "3-5-2 Superettan" där man bland annat tar upp Öster som ett topp 3-lag i årets serie.

https://open.spotify.com/episode/1ZwDf3sLYDK3mElkBFFtrc?si=b5QFeueGQlWMhXMFxrjgUw&nd=1

Gillad av:Hansen, Ojärnek (2 totalt)
  • @KAX sa:
    Ny podd om Superettan, "3-5-2 Superettan" där man bland annat tar upp Öster som ett topp 3-lag i årets serie.

https://open.spotify.com/episode/1ZwDf3sLYDK3mElkBFFtrc?si=b5QFeueGQlWMhXMFxrjgUw&nd=1

Verkar inte finnas i Podcaster?

• JFAJFA
    redigerade April 22

https://www.smp.se/sport/stjarnan-jag-har-inga-andra-mal-forutom-att-na-allsvenskan-med-oster/
    Långintervju med Rodic, helt otroligt bra tycker jag. Jag tror det kan gå vägen för laget i år om alla tar efter Rodics inställning. Cred till Elg som verkligen lyft rapporteringen om Öster.

EDIT: Elg utan H!! Sorry Filip om du läser detta...

Gillad av:Ojärnek, Segeltorparn, outdoor_miner, Tompa, Lewinsky, Anders, Bonus, Hansen, DNA, lemon, jojolaget, jon, Manne, Labila Kabila, Platini, EF-JKPG, Zingo, NonPhixion, Suppe, Pekka (20 totalt)
  • redigerade April 22

@JFA sa:
    https://www.smp.se/sport/stjarnan-jag-har-inga-andra-mal-forutom-att-na-allsvenskan-med-oster/
    Långintervju med Rodic, helt otroligt bra tycker jag. Jag tror det kan gå vägen för laget i år om alla tar efter Rodics inställning. Cred till Elgh som verkligen lyft rapporteringen om Öster.

Fantastisk intervju. Elg är grym på att få spelare att slappna av.

EDIT: Elg utan H!! Sorry Filip om du läser detta...

Gillad av:Anders, Eckart (2 totalt)
  • @Zingo sa:

@JFA sa:
    Långintervju med Rodic, helt otroligt bra tycker jag. Jag tror det kan gå vägen för laget i år om alla tar efter Rodics inställning. Cred till Elgh som verkligen lyft rapporteringen om Öster.

Fantastisk intervju. Elgh är grym på att få spelare att slappna av.

Och att göra intervjun på Staglaberget gillar man ju.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Zingo sa:

@JFA sa:

Fantastisk intervju. Elgh är grym på att få spelare att slappna av.

Han heter väl Elg? Elgh är coronagalningen

Gillad av:Zingo, Hansen (2 totalt)
  • @Hansen sa:
    Och att göra intervjun på Staglaberget gillar man ju.

Sant. Otroligt fina bilder av Calle Rydqvist också.

• @jon sa:
    Han heter väl Elg? Elgh är coronagalningen

Hu ja. Stackars Filip. Jag fick redigera...

Gillad av:jon (1 totalt)
  • redigerade April 22

”I början, när jag kom till Malmö, hade jag svårt att hantera det. Det var så stora skillnader och jag kunde inte förstå att om man går ut och fikar till exempel så betalar alla för sig.”

Kan bli rätt kul när man här som Elg glömmer ett ord. Hade han skrivit ”alla var för sig” så hade det haft en annan betydelse men nu låter som att Rodic inte kan fatta varför man inte bara ska få ta för sig gratis av vad fiket har att bjuda på. :) Åtminstone om man läser med betoningen på ordet ”för” istället för ”sig”.

•  Gillad av:KAX, Hansen, Ozze, Ojärnek, papy, lemon (6 totalt)
  • ”Jahadu, Malte…” snart en lika klassisk inledning som ”På edra platser…” i friidrottstävlingarna eller ”Vart är vi på väg?” från På Spåret-resorna.

Gillad av:Lewinsky, NonPhixion, Atiba, Christoffer, CrobyJr, DNA (6 totalt)
  • Bra och informatív avsnitt, bl a info om EF stämma. Skickar igen mina två bärs.

Gillad av:NonPhixion, Manne (2 totalt)
  • Snack med Järdler om ÖSK-jobbet. Han berättar bland annat att två söner spelar i Öster. https://www.minboll.se/sport/jardler-ska-bli-kul-att-komma-igang-igen-98eeed20/

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • @Knugen sa:

@Slangen sa:
    Snack med Järdler om ÖSK-jobbet. Han berättar bland annat att två söner spelar i Öster. https://www.minboll.se/sport/jardler-ska-bli-kul-att-komma-igang-igen-98eeed20/

Fast så länge han bara assisterar så gick de ju bra i Mjällby iaf, å fattar de som att han å kjäll ska dela på det där så inte säkert han lyckas sänka ÖSK även om han har bra förutsättningar

• Tidernas teaser från radio 1930

Gillad av:Lewinsky, Atiba, Jögge, Hansen (4 totalt)
  •  Gillad av:Kalle Dahl, Zingo, Labila Kabila, papy, Vikash (5 totalt)
  • Natten är räddad!

• redigerade April 26

Kul höra Velics ord om hur Kalle Björklund tränat sina spelare på exakt samma sätt från 80-tal fram till nu. När Kalle kom åter 2019 lämnade han uppdraget som huvudtränare för Laholms FK. Jag har en kollega som då spelade för LFK och frågade honom vad han tyckte om Kalle som tränare. Minns svaret:
    -Jo…han är ju lite gammeldags..

• Väldigt, väldigt stark och öppen intervju med Velic. Stort tack för det.

Ang del 2: Blir jävligt förbannad. Småpåvar, likt de Velic talar om, är fan det värsta jag vet. En förening handlar om att bidra med det man kan, verka tillsammans med andra, få delar att addera upp till en större summa. En förening handlar inte om att låta folk positionera sig, att olika personer ska gå runt och känna sig viktigare, bättre än andra. Det Velic beskriver är urdefinitionen av personer som menar sig vara större än föreningen. Uselt.

Blev väldigt rörd av Velic i övrigt. Full av beundran för hur han har orkat och vad han har gjort för Öster. En av de verkligt stora.

Annars blev jag mest chockerad av att det inte verkar som att det här forumet hade något att göra med Velic avgång!!!

Gillad av:Kalle Dahl, Wallberg (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.