Örgryte-Öster, annandag påsk 17:00

135678

Kommentarer

• Gais fick ta emot Tvååker på Gamla Ullevi igår och Blåvitt ska spela hemma om några dagar. Surt för Öis om de då tvingas flytta igen…

• Bekräftat nu att planen på Gamla Ullevi är godkänd för spel.

• @Szabo sa:
    Bekräftat nu att planen på Gamla Ullevi är godkänd för spel.

Fint.

Men den tidigare blåa läktaren är otillåtet målad grönsvart:
    https://www.gp.se/sport/fotboll/gaisarnas-kupp-har-målat-gamla-ullevi-grönsvart-1.70746165

• Öster skriver på sin hemsida att Drott går in i truppen på Casper Eklunds bekostnad. En ungdom ut, en ålderman in. Men det går inte att hålla Drott utanför truppen längre. Ska bli spännande att se hur han ser ut. Räknar med att han får komma in i andra halvlek.

• redigerade April 17

Har EF beslutat sig för något särskilt ställe att inta mat och dryck på imorgon och vilken är isåfall beräknad ankomsttid?

• https://ostersif.se/a/orgryte-is-vantar-under-annandag-pask

Följande trupp är uttagen till morgondagens match:

1. Mattias Pavic
    2. Månz Berg
    3. John Stenberg
    4. Dzenis Kozica
    5. Alex Thor Hauksson
    6. Marc Rochester
    7. Jesper Westermark
    8. Ahmed Bonnah
    9. Victor Stulic
    10. Oliver Silverholt
    11. Emil Engqvist
    12. Isak Magnusson
    13. Jonathan Drott
    14. Adam Bergmark Wiberg
    15. Manasse Kusu
    16. Vladimir Rodic
    17. Mathias Nilsson
    18. Tatu Varmanen
     Gillad av:papy (1 totalt)
  • Inga yngre som vill med? Please!

• Kan vi räkna med följande startelva imorgon?
    Mattias
    Tatu - Berg - Stenberg - Silverholt
    Kusu-Höken
    Bonnah - MRS - Rodig
    ABW

ännu inte som kozica stärkte sina aktier senast så att han kan tänkas peta MRS.
    Skulle möjligtvis vara att Engqvist får en startplats men känns som både kusu och höken borde kunna få mer tid att spela ihop sig och hitta rätt nivå. För mycket rotation riskerar att skapa osäkerhet?

• Var är TTB? Märligt att han inte varit med i nån matchtrupp ännu

• @Apotekaren sa:
    Var är TTB? Märligt att han inte varit med i nån matchtrupp ännu

Konkurrenssituation. Vem skulle du tagit bort ur matchtruppen imorgon för att få in TBT?

• Underbart att Drott är tillbaka!

Gillad av:jores, Slangen (2 totalt)
  • redigerade April 18

@Hansen sa:

@Apotekaren sa:
    Var är TTB? Märligt att han inte varit med i nån matchtrupp ännu

Konkurrenssituation. Vem skulle du tagit bort ur matchtruppen imorgon för att få in TBT?

JJW :) får väl hoppas tufa inser det också snart

• I dag måste vi vinna annars går tåget till Allsvenskan med andra lag och vårt tåg går emot Tvååker. B)

• Nja nåt bottenlag blir vi väl inte med detta lag, de vore väl riktigt illa, men gäller hönga på nu så vi 8nte hamnar i mentaliteten nu får vi inte förlora, men visst vinna i Gbg är ju inget vi brukar göra enkelt, även med bättre lag

• Vinna borta bonus poäng hemma i år är det som gäller

• Tågets avgångsdatum är definitivt inte dagens. SE är alldeles för jämn för det.
    Men kanske en lite fingervisning om hur vida laget är fågel eller fisk. En bortavinst mot ett svagt Landskrona följdes av en förlust hemma där man ganska enkelt blev utmanövrerade av Brage. Idag match mot ett lag som också siktar mot toppen men som startat lite svag. Vinst eller en pinne med hem visar att laget kan studsa tillbaka efter en svag insats. En förlust skulle ge antydan om att laget har en bit kvar till toppen.

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • Blir laddning på nåt som heter Cheers. Ni från stan hittar nog!

• @BKBiceps sa:
    Kan vi räkna med följande startelva imorgon?
    Mattias
    Kusu-Höken
    Bonnah - MRS - Rodig
    ABW

Skulle möjligtvis vara att Engqvist får en startplats men känns som både kusu och höken borde kunna få mer tid att spela ihop sig och hitta rätt nivå. För mycket rotation riskerar att skapa osäkerhet?

Det stora frågetecknet, i min bok, är högerbacksplatsen. Tatu har sviktat medan Pavic har visat fin form från slutet av försäsongen tills nu. Men Pavic känns bättre på vänsterbacken än höger om du frågar mig. Kusu och Hauksson känns givna trots allt. Hauksson tror jag kan bli nyckeln idag. Att vara bäst på plan i 1 av 2 matcher bör inte innebära petning. Men Engqvist och Drott jagar dem med blåslampa. Månz och Stenberg är självklara, men mest beroende på att Mattis är skadad. Annars hade han bankat på porten. MRS tycker jag har varit så tongivande hittlls att Kozica får vänta på sin chans.

• @Lewinsky sa:
    Blir laddning på nåt som heter Cheers. Ni från stan hittar nog!

Ligger i Boston. Hälsa Norm från mig! :p

• @Hansen sa:
    Jag vill ha Höken-Kusen från start även om jag gillar Engan mycket. Engan får i sedvanlig vidskeplig ordning hoppa på ett ben in på planen i avbytarstället men gärna göra ett längre inhopp så utvärderar vi inför omgång 4 om det är han som startar då.

@Calle01 sa:

@BKBiceps sa:
    Kan vi räkna med följande startelva imorgon?
    Mattias
    Kusu-Höken
    Bonnah - MRS - Rodig
    ABW

Det stora frågetecknet, i min bok, är högerbacksplatsen. Tatu har sviktat medan Pavic har visat fin form från slutet av försäsongen tills nu. Men Pavic känns bättre på vänsterbacken än höger om du frågar mig. Kusu och Hauksson känns givna trots allt. Hauksson tror jag kan bli nyckeln idag. Att vara bäst på plan i 1 av 2 matcher bör inte innebära petning. Men Engqvist och Drott jagar dem med blåslampa. Månz och Stenberg är självklara, men mest beroende på att Mattis är skadad. Annars hade han bankat på porten. MRS tycker jag har varit så tongivande hittlls att Kozica får vänta på sin chans.

Är de någon match Tatu ska spela så är det mot Öis. Hur många inlägg han missar spelar absolut ingen roll, stänger han ner sin kant så har han gjort mer än tillräckligt

• Jo, men det är ingen garanti att han stänger sin kant. Och Tufa är inte rädd för att byta spelare. Jag tror också Tatu startar. 5 min tills laguppställningen kommer.

• Pavic och Bonnah start.

• @Calle01 sa:
    Jo, men det är ingen garanti att han stänger sin kant. Och Tufa är inte rädd för att byta spelare. Jag tror också Tatu startar. 5 min tills laguppställningen kommer.

Finns inga garanti för de men Tatus defensiv är ju miltals bättre än Pavic

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Calle01 sa:
    Jo, men det är ingen garanti att han stänger sin kant. Och Tufa är inte rädd för att byta spelare. Jag tror också Tatu startar. 5 min tills laguppställningen kommer.

Finns inga garanti för de men Tatus defensiv är ju miltals bättre än Pavic

Pavic taggar väl extra för Öis då han har någon sorts support(?) för dem?

• redigerade April 18

Jadu Tufá prove me wrong, Zeljkovic med Bärkroth på överlappen vs Pavic blir inte kul

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Nilsson
    Pavic Stenberg Månz Silverholt
    Bonnah Kusu Sörensen Hauksson Rodic
    ABW

Pavic som högerback istället för Tatu. En uttagning enbart baserat på form. Jag har inte sett Pavic göra någon bra match som högerback. Bara att bevisa motsatsen för Pavic. Annars en väntad elva.

• Helt rätt att ge Pavic chansen ändå. Bättre offensivt men sämre defensivt än Tatu.

• Idag hoppas jag på Bonnah till vänster och Rodic till höger. ÖIS har en ganska stark elva, dock ganska svagt innermittfält. Där kommer Kusu och Hauksson dominera. Tyvärr är Arvid Brorsson petad.

• @ÖIF135 sa:
    Idag hoppas jag på Bonnah till vänster och Rodic till höger. ÖIS har en ganska stark elva, dock ganska svagt innermittfält. Där kommer Kusu och Hauksson dominera. Tyvärr är Arvid Brorsson petad.

Kommer finnas ytor bakom centrallinjen och backlinjen, ligger inte MRS där och fiskar så ska han inte starta en match mer

• @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Idag hoppas jag på Bonnah till vänster och Rodic till höger. ÖIS har en ganska stark elva, dock ganska svagt innermittfält. Där kommer Kusu och Hauksson dominera. Tyvärr är Arvid Brorsson petad.

Kommer finnas ytor bakom centrallinjen och backlinjen, ligger inte MRS där och fiskar så ska han inte starta en match mer

Exakt, hade hoppats på Kozica redan idag

Logga in eller registrera för att kommentera.