Örgryte-Öster, annandag påsk 17:00

245678

Kommentarer

• @ÖIF135 sa:
    Kanske dags för Kozica som 10a? Ser nog gärna att Bonnah kommer in i startelvan igen fast till vänster och Rodic flyttar över. Gärna att Engkvist får lite mer speltid också.

Som man har predikat detta. Nu finns det inte mycket ytor mellan Brages innermittfält och försvar till den brottfotboll som dem sysslar med men ska man spela som nummer 10 så ska man va spelbar för yttrar iaf 70-80% av tiden och inte typ 30%. Rochester har bra fötter men om man använder det till att spela åt sidan varenda gång så kan vi likaväl spela Mattis som nummer10. Dessutom när man har löpmeter som är mindre än Dragans så måste man va outstanding när man väl har bollen men det sker i princip aldrig något kreativt utan bara safe exakt hela tiden. Bonnah idag hade ju vart en bättre matchup med lågt dyrkande försvar vs Isak som är bättre när han får lite ytor att jobba på. Bonnah till vänster och Rodic till höger med Kozica på mitten är absolut facit

Gillad av:ÖIF135, Suppe (2 totalt)
  • redigerade April 10

@Hansen sa:

@ÖÖIIFF sa:
    Ser ut att bli Ullevi nu o ej bland getterna ute på grönbete i Hisingen, samma underlag som hos oss o bättre arena så känns bra, om nu inte damlandskamp o andra matcher inkl. GBG-väder ev ställer till det. Vi skall gå för 3p likt förra året!

Varför ser det ut som det?
    Hoppas du har rätt att det blir Gamla Ullevi men någon skrev att det är tidigast på tisdag som det avgörs vilken arena man ska spela på.

https://oisfotboll.ebiljett.nu/Tickets/Choose/41?S=0
    ..o blir det nu tillbaks till Bravida finns det bara en låtjävel att samstämmigt besjunga i linje5 dit:

Gillad av:Hansen, olka6806 (2 totalt)
  • redigerade April 12

Kommer svänga här. Om Öis fortsätter 3-4-3 men får något bättre styr på det än vad de hade mot AFC blir det extremt viktigt att minimera bolltapp och få kontroll på matchen. Jag hade faktiskt bänkat Kusu (egentligen hugget som stucket mellan honom och Höken) här och dragit ner Rochester för att få just bolltryggheten på den positionen. Är det Bravida som gäller är det ännu mer så, Kusu bättre på att jaga men det får man ut mindre av på konstgräset. Viktigare att ligga rätt och Rochester har än så länge ett mer nyktert positionsspel. Kozica in som tia, Bonnah till vänster, Rodic till höger, ABW framför.

Tippar att Öster vinner med 100-2.

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • Fortsatt enbart 15 anmälda, vi behöver en hel drös med anmälningar till för att kunna skicka bussen

• @cj9808 sa:
    Fortsatt enbart 15 anmälda, vi behöver en hel drös med anmälningar till för att kunna skicka bussen

Senast torsdag!

Gillad av:cj9808 (1 totalt)
  • @Vikash sa:
    Kommer svänga här. Om Öis fortsätter 3-4-3 men får något bättre styr på det än vad de hade mot AFC blir det extremt viktigt att minimera bolltapp och få kontroll på matchen. Jag hade faktiskt bänkat Kusu (egentligen hugget som stucket mellan honom och Höken) här och dragit ner Rochester för att få just bolltryggheten på den positionen. Är det Bravida som gäller är det ännu mer så, Kusu bättre på att jaga men det får man ut mindre av på konstgräset. Viktigare att ligga rätt och Rochester har än så länge ett mer nyktert positionsspel. Kozica in som tia, Bonnah till vänster, Rodic till höger, ABW framför.

Mot ett intensivt pressande öis behövs Kusu för han är bolltrygg(mkt misstag förra matchen men förmågan har han visat i 90% av alla matcher) som med sin fysik kan driva mycket boll och vinna tillbaka mycket boll vilket lunkade Rochester inte tillför. Engqvist mot Hauk kan jag köpa

Gillad av:KAX, Segeltorparn (2 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Vikash sa:

Mot ett intensivt pressande öis behövs Kusu för han är bolltrygg(mkt misstag förra matchen men förmågan har han visat i 90% av alla matcher) som med sin fysik kan driva mycket boll och vinna tillbaka mycket boll vilket lunkade Rochester inte tillför. Engqvist mot Hauk kan jag köpa

Agree to disagree, tycker Rochester är typ vår minst presskänsliga spelare även om han nog inte är topp fem i truppen på 20 meter slätt direkt. Har inte tillgång till statistik men min känsla är att Kusu har ett gäng bolltapp per match och oftast något som sker i farligt läge även om det så klart inte alltid leder till någon verklig farlighet. Sedan har han naturligtvis en massa förtjänster som generellt sett väger upp det där, men just mot Öis på konstgräs hade jag valt Rochester före Kusu.

Men vi får låta Tufa få utslagsrösten den här gången.

Gillad av:Old Chap (1 totalt)
  • Inser att det inte ser ut att bli någon EF-buss med så få anmälda men blir det kanske ändå något ställe att ta nån öl/mat på? Anländer till Götet 2,5 timme innan avspark så jag ansluter gärna om det blir så.

• Ställe bokat på Hisingen. ;)

• @Sigge sa:
    Ställe bokat på Hisingen. ;)

Höhö, jag som har köpt biljett till Gamla Ollevi. :)

• Är det klart va Örgryte- Öster ska spelas ännu?

• Att dricka sig vacker innan gäller dessa som bästa ställen:
    Vid spel G:a Ullevi:
    https://www.olstugan.se/lejonet

Vid spel Bravida:
    https://www.olstugan.se/kville

• Primadonnornas spel igår orsakade säkert inte så mkt skada, men vet blåvitt spelar där nästa ons o vill väl ha fin matta 2 dar efter vår viktoria.

• Jag antar att en eventuell buss går över Värnamo och Borås, eller? (Hade den gått mot Halmstad och sen E6 norrut hade jag kunnat boka och hoppat på Norr om Falkenberg).

• @Grizzly sa:
    Jag antar att en eventuell buss går över Värnamo och Borås, eller? (Hade den gått mot Halmstad och sen E6 norrut hade jag kunnat boka och hoppat på Norr om Falkenberg).

Bussen brukar enbart gå via Halmstad/Falkenberg om den ska till Varberg, om ens då.

Angående arena lite märkligt att de säljer biljetter till olika sektioner på Gamla Ullevi och säljer ut det som ”Premiär för året på Gamla Ullevi” om de inte fått klartecken till spel.

• 18 anmälda. Om ni tänkt åka med anmäl er direkt, annars måste vi ställa in redan imorgon. Pengar tillbaka om det blir inställt. Så no risk och som alltid möjlighet till big reward! Helgdag, hyggligt avstånd, spännande lag; vårt alltså. Nu har vi lagt timmavis och spaltkilometrar här på forumet. Nu är det på riktigt, dags att vakna och haka på resan mot allsvenskan!

Gillad av:Johanlennart, Hansen (2 totalt)
  • @Lewinsky sa:
    18 anmälda. Om ni tänkt åka med anmäl er direkt, annars måste vi ställa in redan imorgon. Pengar tillbaka om det blir inställt. Så no risk och som alltid möjlighet till big reward! Helgdag, hyggligt avstånd, spännande lag; vårt alltså. Nu har vi lagt timmavis och spaltkilometrar här på forumet. Nu är det på riktigt, dags att vakna och haka på resan mot allsvenskan!

Dessutom är matchen slut redan innan kl 19 så man inte behöver avstå pga lika sen hemkomst som vid 19-matcher.

• redigerade April 13

Tänkte lite till på det här och visst låter det lite krångligt för alla att först dagen innan bestämma om man ska byta arena? Hade väl varit lika bra att byta från början isåfall även om det är tråkigare att dra ut på Hisingen.

• Buss är bokat!
    Avresa kommer ske 11:30 från stationen och sedan så fort som möjligt från Visma Arena, detta för att hinna med pub om matchen skulle hamna på Bravida Arena

Gillad av:Ojärnek, Hansen, Lewinsky, Johanlennart (4 totalt)
  • Haukssons vara eller inte vara? Det är en av frågorna inför matchen på måndag. Det svänger snabbt. Bäst på plan mot Bois och helt plötsligt ifrågasatt efter matchen mot Brage. På måndag blir det match mot ett bolltrillande Öis, mycket mer likt Bois i spelet än destruktiva Brage. Blir det spel på naturgräs tycker jag han är given. Blir det lir på konstgräs är frågan om hans närkampsspel kommer till sin rätt. Om jag förstått saken rätt är det ännu inte bestämt var matchen skall spelas, men när Tufa väl spikar laget är spelplatsen givetvis spikad.

• Jag vill ha Höken-Kusen från start även om jag gillar Engan mycket. Engan får i sedvanlig vidskeplig ordning hoppa på ett ben in på planen i avbytarstället men gärna göra ett längre inhopp så utvärderar vi inför omgång 4 om det är han som startar då.

• Är matchen på gamla Ullevi eller ej?

• @MATTAN sa:
    Är matchen på gamla Ullevi eller ej?

Enligt GP idag spelas matchen på gamla Ullevi om den inte mot förmodan skulle underkännas vid besiktning på söndag.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Tack för info

• Öster

Gillad av:oysters, Hansen (2 totalt)
  • Jag förstår verkligen inte varför Öster får ofta så jävla udda och dåliga matchtider?! En måndag klockan 19:00 eller en sen söndagsmatch?! Fotbollsmatcher ska i alla fall enligt mig spelas på lördagar helst klockan 13:00 eller 15:00 alltid.

• redigerade April 17

Kan man följa planinspekrionen idag på Gamla Ullevi på någon fulstream med partisk kommentator?

• Är det nu dem ska bestämma om dem ska spela på gamla Ullevi eller inte

• @MATTAN sa:
    Är det nu dem ska bestämma om dem ska spela på gamla Ullevi eller inte

Någon gång idag.

Logga in eller registrera för att kommentera.