Hemmapremiär - Öster-Brage 10/4

12346

Kommentarer

• redigerade April 10

@Hansen sa:

@xonitex sa:
    Måste säga det, hur omoget det än låter. Men ****** *****, jag ogillar den gubben skarpt. Spelar alltid fult, maskar, puttar undan bollar och är allmänt dräggig ute på fotbollsplanen.

Vi hade väl kunnat byta ut det namnet mot t ex James Keene häromåret och då han man gjort tummen upp. :)

Så är det nog.

Tror han som gjorde som Silverholt fick rött 2019 hemma också. Brage, vi har svårt för dem hemma.. tredje raka 1-2-förlusten på Myran/Visma

• 12-13 skott utanför buren. Intensiva skjutövningar kommande fem veckor.

• Vi visade ju redani cupen att vi har problem trots en man mer lyckades vi inte göra mål på div 2 laget Sollentuna

• redigerade April 10

@onion sa:

@Apotekaren sa:
    Pavic måste bort omgående

Vad fan menar du med det?? Tycker du Varmanen är bättre som inte ens träffar bollen och som inte kan/vågar slå ett riktigt inlägg??

Ja du Löken!
    Pavic gör alltid samma sak och går på avslut själv istället för att passa bollen till spelare som är helt fria, samma visa som hela förra säsongen, men du kanske tycker han ska gå på avslut även om han träffar målet 1/10 ggr... Varmanen är given vs pavic som vi inte SKA förlänga med

• redigerade April 10

https://ostersif.se/a/snoplig-forlust-i-hemmapremiaren

Jag är besviken på resultatet och besviken på insatsen i första halvlek. Hur vi kommer in i matchen, jag tycker det är därför vi förlorar den.

.

Jag vill verkligen tacka publiken för bra stöd, roligt att så många kom. Jag kan bara lova att vi ska göra en ännu bättre insats i nästa match och jag hoppas ni följer matchen mot Örgryte i Göteborg nästa måndag.

Gillad av:Vikash, papy, Wallberg (3 totalt)
  • redigerade April 10

@onion sa:
    Den enda som är glad idag är väl Filip Elg på Smålandsposten som tyckte det hade varit kul om Brage tog sig till Allsvenskan, enligt senaste pod-avsnittet av ”Alla röster pratar Öster”. Idiot-uttalande på riktigt låg nivå!!!!!!!

Det handlade väl mer om Norrlandsfönstret, att det inte bara ska hänga på Sundsvall om någon är där.

Vilket inte stämmer med tanke på Östersunds år där samt att Borlänge inte känns jättemycket Norrland. Isåfall skulle man väl
    upp med typ Umeå eller så.

• @xonitex sa:

@Hansen sa:

@xonitex sa:
    Måste säga det, hur omoget det än låter. Men ****** *****, jag ogillar den gubben skarpt. Spelar alltid fult, maskar, puttar undan bollar och är allmänt dräggig ute på fotbollsplanen.

Vi hade väl kunnat byta ut det namnet mot t ex James Keene häromåret och då han man gjort tummen upp. :)

Så är det nog.

Tror han som gjorde som Silverholt fick rött 2019 hemma också. Brage, vi har svårt för dem hemma.. tredje raka 1-2-förlusten på Myran/Visma

Kan det verkligen vara tredje raka förlusten med tanke på att Mortensen sänkte dem totalt när han kom 2020.

• @Hansen sa:

@xonitex sa:

@Hansen sa:

@xonitex sa:

Så är det nog.

Kan det verkligen vara tredje raka förlusten med tanke på att Mortensen sänkte dem totalt när han kom 2020.

Andra raka 1-2:an du har rätt.

• @Apotekaren sa:

@onion sa:

@Apotekaren sa:

Vad fan menar du med det?? Tycker du Varmanen är bättre som inte ens träffar bollen och som inte kan/vågar slå ett riktigt inlägg??

Ja du Löken!
    Pavic gör alltid samma sak och går på avslut själv istället för att passa bollen till spelare som är helt fria, samma visa som hela förra säsongen, men du kanske tycker han ska gå på avslut även om han träffar målet 1/10 ggr... Varmanen är given vs pavic som vi inte SKA förlänga med

Lite uppförsbacke på den efter Tatus läge att servera JW (?) öppet mål mot Bois med en mycket enklare pass än vad Pavic hade haft i dag, men sköt själv i ett sämre läge än Pavic läge i dag.

• redigerade April 10

Med så mycket bollinnehav måste man såklart lyckas bättre. Nilsson får givetvis ta på sig 2-1 målet, en målvakt ska bara inte sova och släppa in ett skott från mittplan.
    Upplever att det ofta låser sig på hemmaplan, att man känner pressen att man bara ska vinna matcherna hemma, i kombination med att motståndarna oftast backar hem och kör kontringsfotboll. Vilket man måste lära sig hantera och bli mycket bättre på i Öster.
    Tror man kommer göra en betydligt bättre match mot ÖIS där matchbilden kommer se annorlunda ut.
    Frågan är vilka som det är bäst att start matcherna med kontra ha som inhoppare. Idag satte ju inte inhopparna lika stort avtryck som mot BOIS.

• @Hansen sa:

@onion sa:
    Den enda som är glad idag är väl Filip Elg på Smålandsposten som tyckte det hade varit kul om Brage tog sig till Allsvenskan, enligt senaste pod-avsnittet av ”Alla röster pratar Öster”. Idiot-uttalande på riktigt låg nivå!!!!!!!

Det handlade väl mer om Norrlandsfönstret, att det inte bara ska hänga på Sundsvall om någon är där.

Vilket inte stämmer med tanke på Östersunds år där samt att Borlänge inte känns jättemycket Norrland. Isåfall skulle man väl

OT men, känns nog inte så mycket Norrland eftersom det ligger i Svealand…

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • @Hansen sa:

@onion sa:

Ja oavsett att han inte ha någon koll på vad som är Dalarna eller vad som är Norrland, tycker jag att han ska fokusera på Östers IF:s väl och ve i podden.

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • Så jävla fotboll och så jävla frustrerande. Brage gör två mål på en halv chans, typ. Öster inte bra i första halvlek. Kanonbra första kvarten av andra. Överlägset men ofarligt efter 1-2. Egentligen inga riktigt heta chanser. Men bytena gör återigen skillnad. Brage gör det bra och jag hade älskat se Öster maska till sig en sådan seger, minus filmandet av skador.

Frustrerad nu, dock mest på Oldtimern. Finns du på riktigt eller är det en programmerad gnällbot? När var du senast det minsta nöjd? 1981 efter tio raka segrar och på väg mot tredje guldet på fyra år? Fast då var du väl missnöjd med att vi inte vann 1979.

Gillad av:Zingo, Villenyblom, outdoor_miner, Labila Kabila, hannesnilsson, Hansen (6 totalt)
  • Hunnit smälta matchen lite, besvikelsen är rätt stor. Trodde det skulle vara annorlunda i år. Som många skrev efter matchen mot Landskrona tyckte även jag att vi spelade som ett topplag, nu kom vi snabbt ner på jorden igen. All heder åt Brage som bygger långsiktigt och gör det bra med små resurser, när det gick sämre förra året satt de lugnt i båten och jobbade på efter samma modell och nu är de fortsatt ett stabilt lag trots stor omsättning på spelare. Tror inte det kommer räcka hela vägen för dem ändå. Frågan är om vi kommer att räcka hela vägen i år, hoppas och tror fortfarande det men med betydligt större mått av osäkerhet nu. Nya tag mot ÖIS som inte alls är lika välorganiserade som Brage men som däremot har offensiv spets nog att utnyttja alla våra eventuella misstag i försvarsspelet. Brage kunde ärligt talat ha utnyttjat vårt slarv både en eller två gånger och punkterat matchen.

• Håller med. Det var två steg, minst, tillbaka i dag. Jobbigt värre.

• Känner mig gnällig nu, men publiksiffran var också en besvikelse. Måtte vi snabbt studsa tillbaka.

• Efter att ha lugnat ner mig: Så jävla illa var det inte.

Ibland lyckas lag som Brage vinna fotbollsmatcher mot lag som Öster. Fortsätter vi bara försöka och inte förvandlas till livrädda statister (som t ex under Järdler) så kommer det sluta väl för oss i år. Vi har linjer i spelet och vi har rätt spelare i truppen.

Gillad av:ÖÖIIFF, Plantagenparkeringen, Johannesson, Knugen, DNA, outdoor_miner, Old Chap, Drillo, Tompa, Segeltorparn (10 totalt)
  • @Vikash sa:

@Apotekaren sa:

@onion sa:

@Apotekaren sa:

Ja du Löken!

Lite uppförsbacke på den efter Tatus läge att servera JW (?) öppet mål mot Bois med en mycket enklare pass än vad Pavic hade haft i dag, men sköt själv i ett sämre läge än Pavic läge i dag.

Dagen sanning, skrevs i frustration och hade vi förlorat mot bois hade jag nog varit lika förbannad på honom! Men jag tycker fortfarande att Pavic agerat diva i många liknande lägen förra året med samma resultat

• redigerade April 10

Det håller inte att låt bli det grundläggande jobbet.....

Isak ska f-n inte vara på planen om han när det står 0-0 inte väljer att markera spelare på rätt sida när det väntas inspel i eget straffområde. Det är pojklags-nivå på den insatsen. Bänken mot Öis efter serbisk hårtork på engelska med isländsk brytning.

Bra byten av Tufa där han sträcker upp högersidan i paus.

Brages andra är så sjukt smart, snyggt och medvetet så det ska bara applåderas. Är det något Lundin brukar göra så är det möjligen en dålig scouting.

Bryt ihop och kom igen.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Drillo sa:

Brages andra är så sjukt smart, snyggt och medvetet så det ska bara applåderas.

Gillar att Túfa inte ens kallar det tur utan bara beskriver det som ett otroligt mål. Känns inte som ursäkter är hans filosofi.

Gillad av:Slangen, Hansen, Drillo (3 totalt)
  • Sluta klaga på Oldtimern. Fokusera på matchen.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Jag tycker pavic gör det bra fram till 1-2.

-För övrigt anser jag att Brage bör förstöras-

Gillad av:outdoor_miner, onion (2 totalt)
  • @Wallberg sa:
    Sluta klaga på Oldtimern. Fokusera på matchen.

?

• redigerade April 10

Efter alla Pavic's många jävla misstag idag istället för att vara en lagspelare och passa folk när de har stora öppna ytor och sket i det så spelade han sig själv ur startelvan många matcher framöver. (hoppas jag)

• @Zingo sa:
    Efter att ha lugnat ner mig: Så jävla illa var det inte.

Ibland lyckas lag som Brage vinna fotbollsmatcher mot lag som Öster. Fortsätter vi bara försöka och inte förvandlas till livrädda statister (som t ex under Järdler) så kommer det sluta väl för oss i år. Vi har linjer i spelet och vi har rätt spelare i truppen.

Nu när jag också blivit lite lugnare så kan jag nog hålla med. De gjorde sitt bästa men Brage spelade också jävligt bra och var väldigt kompakt och defensivt vid sitt mål och jag får väl bara säga att de var värda vinsten idag och Öster var inte det. De var bara helt enkelt bättre. Bara att bättra sig och komma tillbaks ännu bättre mot Örgryte finns ingen anledning att gräva ner sig nu efter bara en förlust!

Gillad av:Slangen, Zingo (2 totalt)
  • @Knugen sa:

@Zingo sa:

Nu när jag också blivit lite lugnare så kan jag nog hålla med. De gjorde sitt bästa men Brage spelade också jävligt bra och var väldigt kompakt och defensivt vid sitt mål och jag får väl bara säga att de var värda vinsten idag och Öster var inte det. De var bara helt enkelt bättre. Bara att bättra sig och komma tillbaks ännu bättre mot Örgryte finns ingen anledning att gräva ner sig nu efter bara en förlust!

Det jag tar med mig är att vi nu har en coach som vågar agera när saker inte fungerar. Rejäla byten på rätt positioner i god tid. Idag räckte det inte, men han gjorde vad man kan kan förvänta sig. Den typen av matchcoachning är vi sannerligen inte bortskämda med.

Gillad av:outdoor_miner, DNA, KAX, Zingo, Plantagenparkeringen, lidot, olka6806, Calle01, Knugen, Gustavio, Hansen, zune (12 totalt)
  • @Wallberg sa:
    Sluta klaga på Oldtimern. Fokusera på matchen.

Men är det konstigt om olk lackar ur på ett j-a troll som inte ser matcherna (jo han har sett de som sänts på smp men seriematcherna ser han mig veterligt aldrig)men ändå har tusen saker att tycka om hur alla spelat? Jag vet att det ligger i din politiska linje att fakta är irrelevant, det enda viktiga är vem som skriker högst, men du måste väl inse att folk blir trötta på nån som HELA tiden tycker mest utan att ha sett mer än förbundets liverapportering? DEt tillför liksom ingenting och när det hela tiden fokuserar på det negaativa är det sjukt störande.

Gillad av:Hulthan (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@Knugen sa:

@Zingo sa:

Det jag tar med mig är att vi nu har en coach som vågar agera när saker inte fungerar. Rejäla byten på rätt positioner i god tid. Idag räckte det inte, men han gjorde vad man kan kan förvänta sig. Den typen av matchcoachning är vi sannerligen inte bortskämda med.

Det märkte jag också jämfört med kanske Velic och Järdler det var att han gjorde byten i rätt tid för att försöka ändra matchbilden och det är positivt, en tränare som vågar att agera.

• Tuffe Tufa är tillsammans med Roar Hansen (2011-2012) den bästa tränare Öster har haft detta millenium. Vi kan slå fast det redan nu. Bara att ta nya tag, det här Öster-tåget kommer rulla vidare med full kraft mot tre poäng nästa helg :+1:

Gillad av:Segeltorparn (1 totalt)
  • @WittonAlbion sa:
    Tuffe Tufa är tillsammans med Roar Hansen (2011-2012) den bästa tränare Öster har haft detta millenium. Vi kan slå fast det redan nu. Bara att ta nya tag, det här Öster-tåget kommer rulla vidare med full kraft mot tre poäng nästa helg :+1:

Kan du utveckla varför vi kan slå fast det redan nu? För att han byter ut spelare i halvtid? Han har 1-0-1 i sin statistik borträknat cupen. Håller med om att det verkar finnas positiva tendenser främst vad det gäller det offensiva spelet men jag väntar nog ett tag till med hyllningskören eftersom det för min del är resultaten som räknas.

Gillad av:Ols (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.