De skönaste Östernamnen

2»

Kommentarer

• Bashir Bashir

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • redigerade April 6

@Tompa sa:
    Gorkss var visst redan med. I dagens Öster har ju Varmanen, Silverholt och Hauksson potential.

Tatu kanske..? Men om man jämför stunsen i det isländska namnet Thorvaldur Makan Sigbjörnsson så känns det som det slår både Teitur Thórdarson, Stefan Thórdarson, Helgi Valur Daníelsson, David Thor Vidarsson och Alex Thor Hauksson. Om ni förstår vad jag menar. Eller ska fler islänningar in? Kan ta med alla om det ska vara en väldigt lång lista att välja bland.
    Halvislänningen Thorhallur ”Dotti” Einarsson? Hade bara Alexander Zoransson-Ljubicic skrivit på så hade han varit given. Liksom ständigt inriktade Ida-Linn Mats som aldrig kom till Österdamerna.

Alexis Leo eller Marcus Nobell?
    Daniel Lukoczky för att det är svårstavat?
    Hanna Höckert för att hon var en sådan karaktär?

Provspelaren Dean Martin som kräktes på träningen och bildsattes i Smålandsposten med en inflikad bild av skådespelaren James Dean bredvid sig (istället för en av den också kände skådespelaren Dean Martin) hade kanske kommit med om han skrivit på.

Ser att han numera är tränare på Island men sjukast av allt är väl ändå att han inledde sin seniorkarriär i numera nedlagda Fisher Athletic. Sjukt för att det var i den klubben vår kultengelsman Mark Newson rundade av sin karriär.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dean_Martin_(footballer,_born_1972)
    (Länken funkar inte men går att söka på ”Dean Martin footballer” för att hitta rätt artikel)

• redigerade April 6

@Vikash sa:
    Bashir Bashir

Yes, tar med. Fast två i i efternamnet.

• Sara Öster

• redigerade April 6

@Ozze sa:
    Sara Öster

Hon kom väl aldrig till Öster eller minns jag fel?

Kom på att en av sierraleonierna hade ett sagolikt smeknamn som han bar med sig efter att tidigt fått betalt i ost: Alhaji ”Cheeseman” Sesay.

• @Hansen sa:

@Ozze sa:
    Sara Öster

Har du själv spelat musik, teater eller gjort något liknande?

– Ja, som liten gick jag i dramagrupp och spelade teater, men sedan tog fotbollen över. Jag var anfallare i Öster som spelade i serien under allsvenskan, och eftersom jag även bodde i stadsdelen Öster skrev lokaltidningen rubriker som "Öster från Öster gjorde mål för Öster".

https://www.hallandsposten.se/nöje/sara-öster-ser-fram-emot-att-ge-sig-ut-i-nöjesvimlet-1.5130888

Gillad av:Ozze, Petter Bengtsson, Manne (3 totalt)
  • @Apotekaren sa:

@Hansen sa:

@Ozze sa:
    Sara Öster

Har du själv spelat musik, teater eller gjort något liknande?

– Ja, som liten gick jag i dramagrupp och spelade teater, men sedan tog fotbollen över. Jag var anfallare i Öster som spelade i serien under allsvenskan, och eftersom jag även bodde i stadsdelen Öster skrev lokaltidningen rubriker som "Öster från Öster gjorde mål för Öster".

https://www.hallandsposten.se/nöje/sara-öster-ser-fram-emot-att-ge-sig-ut-i-nöjesvimlet-1.5130888

Tack! Sara är inne!

• Holger Obitz
    Torbjörn Rampeltin
    Rasmus Drönan Haugland
    Conny Camper
    Tyler Hughes
    Arne Skjutare
    Skuru Mandla
    Bobga Valentine Foncham
    Yamba Asha
    Magnea Gudlagsdottir
    Christoffer Kloo
    Innocent Kakooko
    Boris Sandoval
    Christoffer Bublies
    Lino Boriero
    Thorvaldur Makan Sigbjörnsson
    Jari Europaeus
    Natus Ponnie
    Tomas Backman
    Victor Damast
    Karl-Erik Stridh
    Karl-Håkan Rubin
    Andrejs Rubins
    Ture Spendler
    DJ Countess
    Atiba Hutchinson
    Madeleine Wakt
    Jeanette Blomster
    Kaspars Gorkss
    Wilhelm Thellsson
    Erkka Petäjä
    Björn Stringheim
    Bashir Bashiir
    Alhaji ”Cheeseman” Sesay
    Sara Öster

(35)

Gillad av:Ruuben (1 totalt)
  • @Hansen sa:

@Pelle sa:
    Björn Berglund

Jag tog inte ditt förslag riktigt seriöst även om spelaren har lite kultstatus. Men ska vi ta in spelare enbart på kultstatus ska ju Ingemar Teever, Per-Magnus Sandahl, Filip Thurn och André Cedermarker in men jag skulle nog inte påstå att de platsar i en lista på de fötti skönaste namnen att rösta fram tio utifrån. Eller tänker jag fel här?

Däremot la jag in övriga nya förslag så nu har vi 32 ovan.

Jag tycker ju på riktigt att BB har något(klasser bättre namn än Tomas Backman), men nej top fötti är det kanske inte.

• Karekezi och Konate är ju sköna.

• @Hansen sa:
    Går kanske att sköta via hemsidan, @Zingo ?

Tyvärr har vi inga funktioner just nu som kan skapa polls rakt av. Mitt förslag är att ni skapar en onlinepoll (finns flera gratistjänster att använda) som ni sedan kan länka till här i tråden.

• Bara i akademin men gillade Innocent Kakooko's namn och det jag såg i Alvesta.

• Apropå namn tycker jag det är kul att vi kan starta med Berg och Stenberg i mittlåset och Bergmark och Wiberg på topp i hemmapremiären.

• redigerade April 6

Arne Skjutare

• @Pelle sa:

@Hansen sa:

@Pelle sa:
    Björn Berglund

Jag tog inte ditt förslag riktigt seriöst även om spelaren har lite kultstatus. Men ska vi ta in spelare enbart på kultstatus ska ju Ingemar Teever, Per-Magnus Sandahl, Filip Thurn och André Cedermarker in men jag skulle nog inte påstå att de platsar i en lista på de fötti skönaste namnen att rösta fram tio utifrån. Eller tänker jag fel här?

Däremot la jag in övriga nya förslag så nu har vi 32 ovan.

Jag tycker ju på riktigt att BB har något(klasser bättre namn än Tomas Backman), men nej top fötti är det kanske inte.

Kan hålla med om Backman även om det var jag som nämnde honom, synd att hans föräldrar inte döpte honom till Vänster i förnamn istället för Tomas bara. Björn Berglund är väl så vardagligt som man kan komma dock?

• redigerade April 6

På sextiotalet fanns Vigert Bengtsson med i laget. Platsar han på listan? Målvakt på den tiden Wåge Eriksson. Låter djärvt.

• @Labila Kabila sa:
    Bara i akademin men gillade Innocent Kakooko's namn och det jag såg i Alvesta.

@Lindstig sa:
    Arne Skjutare

De var bägge med i listan i podden. Arne given topp 1. Finns även i listan ovan bägge två så klart.

@Ruuben sa:
    Karekezi och Konate är ju sköna.

Ja, adderar dem liksom Obie Etie Ikechukwu. :)

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • redigerade April 7

Fötti sköna Östernamn - the list

Holger Obitz
    Torbjörn Rampeltin
    Rasmus Drönan Haugland
    Conny Camper
    Tyler Hughes
    Arne Skjutare
    Skuru Mandla
    Bobga Valentine Foncham
    Yamba Asha
    Magnea Gudlagsdottir
    Christoffer Kloo
    Innocent Kakooko
    Boris Sandoval
    Christoffer Bublies
    Lino Boriero
    Thorvaldur Makan Sigbjörnsson
    Jari Europaeus
    Natus Ponnie
    Tomas Backman
    Victor Damast
    Karl-Erik Stridh
    Karl-Håkan Rubin
    Andrejs Rubins
    Ture Spendler
    DJ Countess
    Atiba Hutchinson
    Madeleine Wakt
    Jeanette Blomster
    Kaspars Gorkss
    William Thellsson
    William Music
    Erkka Petäjä
    Björn Stringheim
    Bashir Bashiir
    Alhaji ”Cheeseman” Sesay
    Sara Öster
    Olivier Karekezi
    Pa Konate
    Obie Etie Ikechukwu
    Helgi Valur Danielsson

• redigerade April 7

@Zingo sa:

@Hansen sa:
    Går kanske att sköta via hemsidan, @Zingo ?

Tyvärr har vi inga funktioner just nu som kan skapa polls rakt av. Mitt förslag är att ni skapar en onlinepoll (finns flera gratistjänster att använda) som ni sedan kan länka till här i tråden.

Eller så nöjer vi oss med en lista med fötti namn utan rangordning. :) (se inlägget ovan detta)

• redigerade April 7

Sara Öster är rätt svårslaget, inte minst om man tänker på att Sara betyder furstinna.

Sara, Abrahams äkta hälft, födde barn vid 90 års ålder, och detta att göra det andra inte kan, är också en fin egenskap.

Rent ljudmässigt är Vladan Ladan ett tjusigt Öster-relaterat namn (men tränare och ledare ska inte med den här gången).

Vi får inte glömma att Harry Bild är ett internationellt gångbart och stjärnglänsande namn; det kunde ha varit en tysk smörsångare anno 1962.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Herr ordförande (@hansen): Jag känner att mitt bidrag Kalle Stridh inte får den lyskraft det förtjänar i och med att du kallar honom för Karl-Erik. Den som heter så är förmodligen en stabil förman på någon industri, medan den som heter Kalle Stridh viftar avvärjande till bänken där Stig Svensson och de andra bestämt att han ska bytas ut, varpå han skjuter ett skott i krysset från fötti meter och springer med höjd arm rakt ner i omklädningsrummet. That's Kalle Stridh! --- Detta sagt, jag böjer mig ödmjukt för ditt strikta regelverk. Kalle vilar ändå i frid. <3 PS. Krysset i fråga var det vänstra på norra sidan av vallen, om jag minns rätt.

Gillad av:Pelle, Hansen (2 totalt)
  • Emil Krafth.

• Ett fång med rödblå rosor till Jeanette Blomster.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Herr ordförande (@hansen): Jag känner att mitt bidrag Kalle Stridh inte får den lyskraft det förtjänar i och med att du kallar honom för Karl-Erik. Den som heter så är förmodligen en stabil förman på någon industri, medan den som heter Kalle Stridh viftar avvärjande till bänken där Stig Svensson och de andra bestämt att han ska bytas ut, varpå han skjuter ett skott i krysset från fötti meter och springer med höjd arm rakt ner i omklädningsrummet. That's Kalle Stridh! --- Detta sagt, jag böjer mig ödmjukt för ditt strikta regelverk. Kalle vilar ändå i frid. <3 PS. Krysset i fråga var det vänstra på norra sidan av vallen, om jag minns rätt.

Kalle Granath och Kalle Karlsson är ju annars också två fina Buster-fotbollsnamn.

• För.mig finns det inget skönare Östernamn än Stig Svensson!!!

(Om listan bara handlar om spelare så var han ju det också)

Gillad av:Eckart, Petter Bengtsson, Tompa (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.