Bortapremiär: Landskrona - Öster

16781012

Kommentarer

• redigerade April 4

@Slangen sa:

@Johannesson sa:
    Kommentatorn är ju ett skämt! ABW gjorde det ju jättebra men han säger alltså till Isak Magnusson "Det kändes som det vände när Adam Bergmark Wiberg kom in?".

Det ska alltså Isak "ett mål och en assist som var helt avgörande i matchen" Magnusson svara på...?

Ja tur att han är en snäll pojk. Finns spelare som bara hade gått därifrån.

Ja, och så byttes de in samtidigt

edit. Det var egentligen inlägget du svarade på som jag svarade på

• @Calle01 sa:

@Jockeluring sa:

@jores sa:
    Vill bara poängtera att det återigen är Silverholt som ligger bakom förarbetet till målet liksom vid 0-1.

Silvers skarv till 0-1 är underskattad.

Skarven var Rodic. Det misslyckade inlägget var Silverholts.

Insåg det. Hoppades att ingen skulle märka det. B)

• redigerade April 4

ABW eller Mr X var mycket bra och gjorde skillnad. Kozica lika bra med Öster som han var i Södra. Isak bättre än på länge och en riktig stänkare i mål. Byten som avgjorde matchen. Tufa har börjat hitta ett lag som kan göra mål. Enda orosmolnet var att det fanns stora ytor för Bois på Östers högerkant.

• @Jockeluring sa:
    Bäst – kämpaglöden, jävlar anammat.
    Bäst – ABW.
    Bäst – tre jävla poäng i premiären.
    Bäst - orken! Hemmalaget tog slut.
    Bra – sista tredjedelen rent generellt, vi kunde gjort två mål till.
    Bra – Bois kvittering. Går att hitta fel i Östers försvar, men det var ett kvalitetsanfall.
    Bra – Bänken! Sicken bänk vi har!!!

Tufas outfit var av hög klass också

Gillad av:Jockeluring, jojolaget, Zingo, Wallberg, outdoor_miner, Front, DNA (7 totalt)
  • Kommentatorn yrade även om att BoIS hade bytt färdigt med tio min kvar. Jag räknade bara till tre Boisbyten.

• ABW, Kozica och Magnusson vilken jäkla injektion! Kul att se ett snabbt agerande av Tufa efter 1-1 målet

Gillad av:Zingo, Suppe (2 totalt)
  • Landskrona orkade inte hålla emot. Det här var en sån klassisk SE-match där det är svårt, svårt, svårt och till sist tar den samlade kapaciteten ut sin rätt. Vår bredd är vår styrka.

Det är inte ens någon särskilt bra match tills vi börjar byta. Succeinhopp av samtliga spelare. Kan inte avgöra vem av dem som gjorde det bäst. Byten i helt rätt tid dessutom.

@xonitex sa:
    Nu slutar vi va sarkastiska mot våra egna spelare va? JW är kung.

Exakt så. En Österspelare som sliter för laget hånar vi aldrig.

Och så hoppas jag att folk börjar förstå varför våra kanter ser ut som de gör och har de spelare på de positioner som de har. Vi blir otroligt mycket jobbigare att möta, mer svårlästa.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @Tompa sa:
    Kommentatorn yrade även om att BoIS hade bytt färdigt med tio min kvar. Jag räknade bara till tre Boisbyten.

Ja herregud. Det vore roligt om Discovery kunde bemöda sig att ta in kommentarorer som 1. är intresserad av matchen/sitt jobb och 2. kan något om fotboll.

Gillad av:Wallberg (1 totalt)
  • @jojolaget sa:

@Johannesson sa:
    Kommentatorn är ju ett skämt! ABW gjorde det ju jättebra men han säger alltså till Isak Magnusson "Det kändes som det vände när Adam Bergmark Wiberg kom in?".

Det ska alltså Isak "ett mål och en assist som var helt avgörande i matchen" Magnusson svara på...?

Han kommenterar som JW spelar fotboll.

Va fan är det för jävla skitsnack?! Man kan tycka olika om spelares kvalité, men ALLA som spelar för Öster ska ha vårt stöd. Du har flera liknande inlägg nu.

Skärpning!

Gillad av:Old Chap, Eriksson, Tompa (3 totalt)
  • @Zingo sa:

@Tompa sa:
    Kommentatorn yrade även om att BoIS hade bytt färdigt med tio min kvar. Jag räknade bara till tre Boisbyten.

Ja herregud. Det vore roligt om Discovery kunde bemöda sig att ta in kommentarorer som 1. är intresserad av matchen/sitt jobb och 2. kan något om fotboll.

Då kunde du se en bandymatch i näst högsta serien där föreningarna står med kommentatorer själva och inte ett sk proffs ;)

Gillad av:Zingo, EF-JKPG (2 totalt)
  • Jag har hybris. Älskar det.

Gillad av:Vikash, Zingo, Wallberg, Tompa, KAX, Manne (6 totalt)
  • @Greger sa:

@Jockeluring sa:
    Bäst – kämpaglöden, jävlar anammat.
    Bäst – ABW.
    Bäst – tre jävla poäng i premiären.
    Bäst - orken! Hemmalaget tog slut.
    Bra – sista tredjedelen rent generellt, vi kunde gjort två mål till.
    Bra – Bois kvittering. Går att hitta fel i Östers försvar, men det var ett kvalitetsanfall.
    Bra – Bänken! Sicken bänk vi har!!!

Tufas outfit var av hög klass också

Även våra nya ställ förtjänar att nämnas. De bästa på väldigt många år.

Gillad av:Greger, KAX, Suppe (3 totalt)
  • Tycker aldrig de var spännande öster klart bättre hela matchen

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Vi får inte glömma Drott. Vi hade en fantastisk bänk ikväll och ändå saknades JD. Jag saknade honom i andra halvlek när Bois hade mycket boll. I och med den fantastiska avslutningen blir det mycket fokus på ABW etc, men jag vill ändå nämna honom. Hoppas han snart är tillbaka i fullt slag. Även Brenner Toris bör nämnas. Två mål mot Malmö i U21 och en form på uppåtgående. Han måste varit nära startelvan innan ABW värvades och nu inte ens med i truppen.

Gillad av:Petter Bengtsson, penseln (2 totalt)
  • Äntligen! Vi har ett lag som i princip alltid ställer jobbiga frågor till motståndarna. Landskrona hade ingen mer kräm kvar sista 20 minuterna efter att vårt lag sprungit förbi dem.

Äntligen, får jag se Öster spela fotboll som är värd att pallra sig till vallen för. Det här borde innebära en fördubbling i besökare på Visma. Fotbollen är ju faktiskt spännande! 4-3 är roligare än 1-0. Alltid.

Säsongen 2022 kanske inte resulterar i en allsvensk plats, men vi kan vara garanterade ett betydligt intensivare och roligare fotbollsår. Äntligen!

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • Som medlem i Tatus fanclub noterar jag att ingen sågade honom för den missade jättechansen innan Bois kvitteringsmål. JW var sopren på andra kanten och skulle givetvis haft bollen. De uteblivna sågningarna tolkar jag som att Tatu är till fullo accepterad.

Gillad av:Slangen, Atiba, Zingo (3 totalt)
  • @Zingo sa:

@Tompa sa:

Såvitt jag vet har man fortarande bara tre bytestillfällen (förutom halvtid) (?) så hittar inget fel på det påståendet.

@Slangen sa:

Gillar typsnittet på siffrorna!

Gillad av:Szabo (1 totalt)
  • redigerade April 4

@Calle01 sa:
    Som medlem i Tatus fanclub noterar jag att ingen sågade honom för den missade jättechansen innan Bois kvitteringsmål. JW var sopren på andra kanten och skulle givetvis haft bollen. De uteblivna sågningarna tolkar jag som att Tatu är till fullo accepterad.

Kan nånstans gilla att han tar det avslutet också, väldigt mycket Tatu över det och han är ju faktiskt nära att lura målvakten. Men hade jag varit JW jade jag varit galen.

För övrigt, vilken enorm fart Tatu hade i löpningen i den situationen.

Gillad av:Bonus, Hansen (2 totalt)
  • @outdoor_miner sa:

@Zingo sa:

@Tompa sa:

Såvitt jag vet har man fortarande bara tre bytestillfällen (förutom halvtid) (?) så hittar inget fel på det påståendet.

@Slangen sa:

Gillar typsnittet på siffrorna!

Ja, då får man pudla nu.

• ABW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• @WittonAlbion sa:

@Segeltorparn sa:
    ”Oslipad diamant ” om en svart fotbollsspelare. Var inte det unket redan för 30 år sen??

Man kan nog vara en oslipad diamant oavsett hudfärg, hårfärg eller ögonkulör. Sluta vara så förbannat känslig och njut av kvällens lir och mål ! =)

Där kan vi ha olika synpunkter. Helt ok, men vill svara lite:
    1. Ganska få i min vänkrets skulle kalla mig finkänslig. Inte heller när det kommer t etnicitet. Men det kan kan ju inte du veta.
    2. Vet inte hur gammal du är men ”oslipad diamant” har genom decennierna (har varit med 6) t 99% beskrivit afrikanska spelare. Med tydlig referens till Sydafrikanska diamantgruvor. Utöver unket är det (tycker ju jag då/poängen med forumet!) fantasilöst o ”floskligt”. Vilket många här har enats om är en ca beskrivning av snubben som refererade matchen.
    Jag är överlycklig över matchresultatet!! Fantastisk kväll!
    Forza Öster!!

• Tyvärr hanns det inte få en kommentar av Srdjan Tufegdzic

https://ostersif.se/a/seger-i-svangig-premiar

Gillad av:papy (1 totalt)
  • Riktigt skönt med seger i premiären, bra prestation på hela laget, mycket fint kontrings mål av bois ,hatten av ,sköna mål av öif, många i straffområdet vid målen ,kommer bli bra det här, få en känsla att det kommer bli en del mer insläppta mål i år, men också fler gjorda, känns bara bra att man ger det chansen att alltid försöka vinna, kunde blivit några poäng till förra säsongen om de sista matcherna spelats med det tänket, minst kval

• Dubbelbytet i samband med kvitteringen var klockrent. Sen var det kanske tur att en övertänd Isak kommer undan med bara gult kort. Utvisning där hade varit jobbig. Ett gult, ett mål och en assist sista 20 är bra jobbat!

• Kul med seriefinal på söndag!

• Mycket att smälta.

Rodics första halvlek är fantastiskt bra. Försvinner dock under stora perioder i andra. Är detta (potentialen alltså) vad vi kan förvänta oss av Rodic till vänster så har jag inga problem med att han lirar där (om det innebär att Isak spelar till höger). Lär bli ännu bättre vad det lider.

Isak är än så länge bättre än en Bonnah till höger och borde gå före (Bonnah gör dock en helt okej superettandebut för Öster). Han är delaktig i det mesta som sker efter bytet och får han fortsätta på rätt sida så har vi en uppsida vi bara sett en bråkdel av hittills.

Jesper kämpar som vanligt föredömligt men det leder liksom inte till något. Det är trots allt lite sklillnad på att ligga på topp i kontringslag i botten av serien och att leda linjen för ett lag med sikte på serieavancemang - jag känner att han är inte riktigt på den nivån vi behöver för att strida om de högsta placeringarna.

Vilket leder oss direkt till han som debuterar i Öster med bravur, Bergmark. Där har vi något som vi inte varit bortskämda med på bra länge - en forward som agerar som en forward i varje steg han tar. Hans 30 minuter idag är ett mål från att kunna beskrivas som makalöst bra. Han är fan överallt i främre linjen och kan han bara få bollen i nät här framöver har vi något som vi absolut inte får nöja oss med 4 månaders lån av.

Jag tror faktiskt också att Kozica i det långa loppet kan visa sig vara en bättre offensiv spelare än Rochester.

Jag nöjer mig med det. De sex i bakre leden är som de brukar, trots vissa besvär, ett bra försvar (vi vet trots allt inte hur bra eller mindre bra Bois är - Pärsson är klass).

Kvällens kontrast: Stort plus till Jesper för att spela i kortärmat (byter Rodic i paus?) och stort minus till Nickelholtz för handskarna.

Gillad av:Suppe, Zingo, Tompa, Memory Man (4 totalt)
  • @Tompa sa:
    Dubbelbytet i samband med kvitteringen var klockrent. Sen var det kanske tur att en övertänd Isak kommer undan med bara gult kort. Utvisning där hade varit jobbig. Ett gult, ett mål och en assist sista 20 är bra jobbat!

I ärlighetens namn borde Isak ha fått gå 1+2 för Rodic ska bara få in den där bollen, antingen högt eller lågt. Nu gick den precis i rätt höjd för målvakten. I övrigt gjorde ju Rodic en riktigt bra match samt att vi ändå vann så han är förlåten B)

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Är/var inte AWB själva definitionen av en ”redi fåvad”, så vet inte jag!!
    I övrigt mitt i prick-sammanfattning av Greger!

Gillad av:Lewinsky, Platini (2 totalt)
  • redigerade April 4

@outdoor_miner sa:

Ändra till "just det påståendet" och jag är med dig. Bedrövlig kommentatorsinsats. Men visst, du får en pudel gällande bytet B)

• Vilken jäkla match :love:

Logga in eller registrera för att kommentera.