Bortapremiär: Landskrona - Öster

1356712

Kommentarer

• @jores sa:

@gyros sa:
    Tränarstaben imponerar inte på mig har ju kört samma elva i princip hela våren, jag tycker Engkvist borde vara given i en mittfältsroll han måste vara intressant föra andra klubbar. Sedan ska Tufa få ihop laget med alla nya är han byxad till det, vi får väl se. Alltid ÖIF

Enligt Elgen verkar det ju som att Drott sett så pass pigg ut att han är närmare startelvan än Engqvist. Själv är jag inte förvånad, Drotten har en hög kapacitet i sig. Synd för Engqvist bara som inte alls är en oäven spelare på SE-nivå.

Men Elg säger rätt mycket i de där poddarna också, får sila rätt mycket..

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Det är bara att konstatera - i år har vi en konkurrens om platser som jag inte sett i Öster på många många år. Jag kan förstå och delvis dela kritiken mot att Tufa i träningsmatcherna väldigt tydligt gått mot att hitta en startelva kanske mer än att ge alla chansen och experimentera med yttrar på olika platser o s v. Å andra sidan har han inte snålat med byten, och just det är en nyckel för att inte vi ska ha en hel hop med missnöjda spelare som kommer att villja lämna när nästa fönster öppnar. Och är inte tabellpositionen vad alla förväntar då kommer truppsykologin att påverkas betänkligt.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • redigerade April 1

Avgörande för säsongen ifall vi blir topp eller mitt kan faktiskt vara hur Túfa gör med våra yttrar. En avgörande position som faktiskt har haft sina brister på sistone. Förutom 2020 och då såg vi ju hur det gick.

Yttermittfältarna (förutom Bonnah) har faktiskt inte varit på någon toppnivå alls hittils, mestadels eftersom de används helt fel.

ABW tror jag kommer lyckas. Även han kommer vara helt beroende av hur yttrarna spelas. För övrigt minns jag från tidigare år att ABW var ganska bra på huvudet vilket man kanske inte tänker är hans främsta egenskap. Bonnah skär in från vänster och lägger ett inlägg - Rodic springer runt sin försvarare och slår ett inlägg från kortlinjen

Trodde nästan Túfa fick en ögonöppnare mot HIF när Zahiren spelade till vänster och Isak till höger.

• Idag för exakt fem år sedan var Öster tillbaka i elitfotbollen. Nyss från Allsvenskan nedflyttade Falkenberg invigde sin nya arena, Robert Wells försökte spela piano men allt som hördes var det här:

Gillad av:Slangen, Tompa, Lindstig, olka6806, Lucksmith, Drillo, Lewinsky, Wallberg (8 totalt)
  • redigerade April 2

@Hansen sa:
    Idag för exakt fem år sedan var Öster tillbaka i elitfotbollen. Nyss från Allsvenskan nedflyttade Falkenberg invigde sin nya arena, Robert Wells försökte spela piano men allt som hördes var det här:

Jävligt härlig match.

Gillad av:rapparee_1, Grizzly, Lewinsky (3 totalt)
  • @Knugen sa:

@Hansen sa:
    Idag för exakt fem år sedan var Öster tillbaka i elitfotbollen. Nyss från Allsvenskan nedflyttade Falkenberg invigde sin nya arena, Robert Wells försökte spela piano men allt som hördes var det här:

Jävligt härlig match.

Man längtar efter ett sånt tryck på bortamatch. Inget som kommer varje år och svårt en måndagskväll.

Men Öis away i omgång 3 på annandag påsk bör i alla fall ge lite förutsättningar för mycket folk?

Gillad av:Manne, Knugen, Lewinsky (3 totalt)
  • @Hansen sa:

@Knugen sa:

@Hansen sa:

Jävligt härlig match.

Man längtar efter ett sånt tryck på bortamatch. Inget som kommer varje år och svårt en måndagskväll.

Men Öis away i omgång 3 på annandag påsk bör i alla fall ge lite förutsättningar för mycket folk?

Det hoppas man!
    Hur många var det där på Falkenberg matchen 2017? måste har varit mer 100

• redigerade April 2

@Knugen sa:

@Hansen sa:

@Knugen sa:

@Hansen sa:

Jävligt härlig match.

Det hoppas man!

Runt 500 på vår sektion tror jag.
    Är förmodligen bara på Stockholms Stadion 2002 som vi var fler.

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • @Hansen sa:

@Knugen sa:

@Hansen sa:

@Knugen sa:

@Hansen sa:

Jävligt härlig match.

Det hoppas man!

Runt 500 på vår sektion tror jag.
    Är förmodligen bara på Stockholms Stadion 2002 som vi var fler.

Kalmar borta 2013 också va?

• Uppdatering om resan: 7 platser kvar. Sju. platser. kvar. 47 anmälda.

Gillad av:Slangen, rapparee_1, Lewinsky, Hansen, Christoffer, Manne, Lindstig, xonitex, Fidde P, Labila Kabila, outdoor_miner, ojabysupport (12 totalt)
  • 6 platser kvar!

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Zingo sa:
    6 platser kvar!

Kul! Hoppas på sportslig framgång de två första matcherna så kanske man kan hypa upp Örgryte borta den 18:e med ett riktigt stort bortafölje. Röd dag med alla möjligheter.

Gillad av:Labila Kabila, Manne, Lewinsky (3 totalt)
  • EF Brofästet kommer på egen hand.

Gillad av:xonitex, Zingo, Lucksmith, Drillo, Lewinsky, Manne, Lindstig, Petter Bengtsson, outdoor_miner, Labila Kabila, Virden, ÖIF135, Front, Calle01, Segeltorparn (15 totalt)
  • @VictorLaag sa:
    EF Brofästet kommer på egen hand.

EF Brofästet! <3 . Visste inte att vi infiltrerat de markerna. Är det realistiskt att vi växer så att vi till sist fyller en långsida på Guldfågeln och kan moona mot matchen på given signal?

Gillad av:olka6806, ojabysupport, Segeltorparn (3 totalt)
  • Häng på det här direkt nu Öster med en trea i premiären. Inget lidande i år.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • 3 platser kvar, hugg som en kobra om ni vill ha en plåt. Ni som löst biljett för medlemspris men ännu inte löst medlemskap. Gör gärna det nu innan så slipper jag extrajobb på bussen. Nu är åtminstone jag klar med superettan för denna gången. Framåt, uppåt! Alltid Öster.

Gillad av:Labila Kabila, Zingo, Calle01 (3 totalt)
  • Busväder att vänta i kväll.

• @Tompa sa:
    Busväder att vänta i kväll.

Bra bussväder i alla fall B)

Gillad av:Eckart, Pekka (2 totalt)
  • Hoppas Landskronaborna håller sig hemma så att tillresta Östersupportrar får större genomslag. Tror det betyder mycket, framförallt för de nya killarna i laget, att klacken är på plats. Skrik er rödablå i kväll!!!

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Kommer en hel del regn i Landskrona men mest på dagtid. Enligt prognosen från smhi så ska det inte hällregna på kvällen. Kraftig blåst cirka 15 sekundmeter förutspås.

• Det ska vara kraftiga sydostliga vindar. Vinden kommer alltså mot huvudläktarens baksida. Det kan betyda att planen den här gången ligger i lä. Under alla förhållanden hoppas jag att BoIS gör det ikväll, ligger i lä alltså.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • AVRESA: 15:45 Stationen, 15:55 Visma.

Gillad av:Christoffer, per gustafsson, Labila Kabila, Zingo (4 totalt)
  • Islandsväder. 100 spänn på att Hauk tar ett gult idag efter en tuff tackling.

• @Drillo sa:
    Islandsväder. 100 spänn på att Hauk tar ett gult idag efter en tuff tackling.

95 :- utbetalas vi vinst :-)

Gillad av:Zingo, Drillo, outdoor_miner (3 totalt)
  • Ni kommer resa hem som dyngblöta hjältar, både in o utvärtes, skrik för oss alla som ej möjlighet vara på plats. Tror på jämn kamp 0-1 för oss i 67.e Månsa på hörnnick med axeln med kontring i 93:e som Mattias tippar i ribba över o 3p till de rättmätige!

• Vad tror vi på för elva?

Tror det blir följande:

Nilsson
    Tatu-Berg-Stenberg-Silverholt
    Kusu-Hauk
    Kozica-Rochester-Rodic
    JW

Bänken blir då Stulic, Pavic, Eklund, Engqvist, Magnusson, Bonnah, ABW. Får den sistnämnde inhopp på 25 min om vi ligger under?

Jag själv hade nog helst sett startelva med Teo (som inte ens är uttagen i truppen nu) in på topp i stället för JW, Bonnah in för Kozica och byte av kant på Rodic och Bonnah. I övrigt samma i nuläget.

• https://ostersif.se/a/seriepremiar

Vi möter ett starkt motstånd på bortaplan men vi har en stark tro på oss själva och kommer göra allt för att få med oss tre poäng hem till Växjö och göra våra supportrar stolta.

• @Vikash sa:

Nilsson
    Tatu-Berg-Stenberg-Silverholt
    Kusu-Hauk
    Kozica-Rochester-Rodic
    JW

Känns trolig. Om nu inte Bonnah får platsen till höger och Kozica får värma bänken eventuellt!

• https://landskronabois.ebiljett.nu/Tickets/Choose/46?S=0

Gör det smidigt för er och köp biljett innan!

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • redigerade April 4

Sitter hemma i efterdyningarna av Covid och missar därmed dagens match på plats. Ännu en jävla bortapremiär framför skärmen. Suck.

Men men. Gott hopp om åtminstone en poäng på en tung, kall, blöt och hal premiärmatta. Tänker inte sväva iväg och förvänta mig stordåd från laget från början. Nu tycker jag ändå vi har de spelare på plats vi behöver för att kunna kriga om en topplacering, det kommer att visa sig i längden.

Det jag däremot kräver är krigarinställning från minut ett.

Alltid rödblått, alltid rätt.

Gillad av:Lewinsky, Manne, jon, Slangen (4 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.