Silly season 21-22

1606163656687

Kommentarer

• @Vikash sa:
    Lån till 1 augusti. Tror knappast detta var huvudspåret.

På ett sätt bra med tanke på hur det nu blev. Tror det kan öppna sig bra förutsättningar att ta någon med bra form i sommar. Sommarvärvningar ska inte underskattas, och för att vara ärlig hinner en sommarvärvning spela in sig mer än Adam.

• Lån fram till sommaren?

• @Vikash sa:
    Lån till 1 augusti. Tror knappast detta var huvudspåret.

Verkligen. Känns som dessa var typ femtealternativet

• Långsiktigt?

• Jesper Jonasson Westermark
    Adam Bergmark Wiberg
    Sex laxar i en laxask

• redigerade March 31

Rirkig näsbränna för Elgen. Går inte att gå ut i tidningen och säga att spelare är klar om man inte är 100 säker.

Med det sagt, ABW är ett fint tillskott. Välkommen!

Mame till sommaren?

Gillad av:jojolaget, KAX (2 totalt)
  • redigerade March 31

Var kom ryktet om Mame från? Känns som om man blev lurad på konfekten ändå.

• 31 poäng på 106 superettanmatcher. Nja, detta måste jag säga var ett antiklimax. Dock har han väl använts mycket som ytter. Och så har vi ju Jögge som gör mål varje match B)
    Nu gasar vi och så hämtar vi Mame i sommar när han känner doften av allsvenskan.

• Nu kan vi börja snacket om att det finns bättre spelare i akademin.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • @CrobyJr sa:

Halvårslån. Då måste någon ny in i sommar.

Precis. Får känslan av att Mame Mor Ndiaye var huvudspåret, och att man i avvaktan på att se om kommer överens om såväl pris som lön hållt Jörgen/Adam på halster. Nu får man 6 månader på sig att hitta en ersättare (alternativt såklart förlänga utlåningen av Adam). Misstänker att det här kostar föreningen lika mycket i slutändan som Ndiaye hade gjort. Troligen begärde Ndiaye mer lön än föreningen var beredda att acceptera. Well played!

Gillad av:KamiKnazen, Sääf, Platini (3 totalt)
  • @Old Chap sa:
    Var kom ryktet om Mame från? Känns som om man blivit lurad på konfekten ändå.

Kalsomgryck på det

• @Slangen sa:
    Rirkig näsbränna för Elgen. Går inte att gå ut i tidningen och säga att spelare är klar om man inte är 100 säker.

Mame till sommaren?

För mig vi har snackat om det innan här. Tycker det är fullt rimligt att man i silly går ut och skriver rykten med stor sanningshalt än att man avstår.

Gillad av:Manne, Zingo, Hansen, KAX (4 totalt)
  • Jag tänker snarare att ABW har varit förstavalet hela tiden fast inte på lån. Och när inte det gått har man satsat på andra spår som säkert spruckit. Då nöjde man sig med lån av förstavalet istället.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade March 31

@Plantagenparkeringen sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

För mig vi har snackat om det innan här. Tycker det är fullt rimligt att man i silly går ut och skriver rykten med stor sanningshalt än att man avstår.

Man presenterar inte det som klart. Skitsamama, silly på deadline day är nog galen.

• Jag saknar redan Mame. Tack för allt!

Gillad av:Hansen, Drillo, Suppe, DNA, Manne, Ozze, lidot, outdoor_miner, Platini, Labila Kabila, Sääf, Eric (12 totalt)
  • Min lista fick en någorlunda besviken träff men här var min åsikt i December:

Adam Bergmark Wiberg, 1997, Djurgården
    Det ständiga superettanlånet som kommer från en helt ok sejour i Falken. 7+3 är väl inte superbra men kollar man xG såg ligger han på 10.11+4.6 vilket gör han till fjärde högst. Har ingen historik i karriären att ligga bakom sin xG utan har bara vart dålig precision iår, en detalj som kan förklara det hela är att han har prickat virket hela 8(!) gånger iår, dubbelt så mycket som 2an. Som alla vet är det en väldigt snabb ytter/forward med mycket energi. En ganska bra dribbler med bra fötter. Anmärkningsvärt iår är att han har skapat mycket för sina medspelare, tredje högst xA bland anfallare och 0.69 keypasses per90 är väldigt bra. Hyfsad lång så är inte kattpiss i luften, drygt 40% vilket är ok. Har ett år kvar hos djurparken men kommer till 99% bli utlånad igen. Ser gärna att vi hjälper Superbosse att lösa ut han gratis vilket är en winwin för alla parter. Kan både spela wing och anfallare som sagt så är en anpassbar oavsett formation. Tycker det är en bra spetsvärvning, inte exploderat riktigt helt än så det är dags

Gillad av:lemon, Labila Kabila (2 totalt)
  • Jag såg inte heller Elgs artikel som att han är klar, jag tolkade den som att Ndiaye var huvuspåret och att Raufoss och Öster var överens om ett pris. Och det verkar han ha haft helt rätt i. Det brast högst troligen i lönediskussionen.

Gillad av:Sääf, Hansen, Labila Kabila, Manne, DNA (5 totalt)
  • redigerade March 31

@Plantagenparkeringen sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Absolut. Men man måste tänka på hur man paketerar det. Helt rimligt att skriva om uppgifterna, att det är mycket nära osv. Men är själv i branschen och man skriver helt enkelt inte att saker är klara om det inte är det. Här blev han helt enkelt för het, hoppas att det blir en lärdom.

Gillad av:Szabo, xonitex, Vikash (3 totalt)
  • Nu räknar vi minuterna till Oldtimern konstaterar att förra året tog vi in JW från Ljungskile som åkt ur Superettan och det blev skit och nu tar vi in ABW på lån från Falkenberg (där han var på lån) som åkt ur Superettan.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Antiklimax är mitt ord. Nu hoppar jag ur forumet ett dygn för att se vilka känslorna är då! Krossa BoIS!

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • redigerade March 31

@Zingo sa:
    Jag såg inte heller Elgs artikel som att han är klar, jag tolkade den som att Ndiaye var huvuspåret och att Raufoss och Öster var överens om ett pris. Och det verkar han ha haft helt rätt i. Det brast högst troligen i lönediskussionen.

@Zingo sa:
    Jag såg inte heller Elgs artikel som att han är klar, jag tolkade den som att Ndiaye var huvuspåret och att Raufoss och Öster var överens om ett pris. Och det verkar han ha haft helt rätt i. Det brast högst troligen i lönediskussionen.

Rubriken ”Avslöjar: Han blir Östers mr X” är svår att tolka på annat sätt än att han är klar.

Formuleringen: ”Enligt uppgifter till Minboll är det den 25-årige Mame Mor Ndiaye som ansluter till klubben” är också rätt tydlig.

Gillad av:Old Chap, jojolaget (2 totalt)
  • redigerade March 31

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Vart i artikeln läser du att han är klar?

• @CrobyJr sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Se ovan

• @Slangen sa:
    Rubriken ”Avslöjar: Han blir Östers mr X” är svår att tolka på annat sätt än att han är klar.

Formuleringen: ”Enligt uppgifter till Minboll är det den 25-årige Mame Mor Ndiaye som ansluter till klubben” är också rätt tydlig.

Lite kvällstidning på den, absolut. Framförallt rubriken. Men "enligt uppgifter" är en fungerande friskrivning i min bok.

• redigerade March 31

@CrobyJr sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Vart i artikeln läser du att han är klar? Om vi bortser från rubriken (som kanske är något missvisand, ja). Men rubriker är ju liksom till för att locka folk att läsa?

Som sagt. Jag jobbar själv på en stor redaktion och sätter rubriker dagligdags, just detta kan jag lika bra som Villenyblom kan läsa ws-statistik. Här har Minboll helt enkelt hamnat snett. Man kan vässa en rubrik och man kan spetsa till det. Men detta är direkt fel och det duger inte. Hade funnits massor av andra smarta sätt att skriva det på som faktiskt hade haft täckning för och som hade varit minst lika lockande till läsning.

• @Slangen sa:

@CrobyJr sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Vart i artikeln läser du att han är klar? Om vi bortser från rubriken (som kanske är något missvisand, ja). Men rubriker är ju liksom till för att locka folk att läsa?

Som sagt. Jag jobbar själv på en stor redaktion och sätter rubriker dagligdags, just detta kan jag lika bra som Villenyblom kan läsa ws-statistik. Här har Minboll helt enkelt hamnat snett. Man kan vässa en rubrik och man kan spetsa till det. Men det är direkt fel och det duger inte. Hade funnit massor av andra smarta sätt att skriva det på som faktiskt hade haft täckning för och som hade varit minst lika lockande till läsning.

Uppgifter istället för Avslöjar hade varit bättre.

• @Calle01 sa:

@Slangen sa:

@CrobyJr sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Som sagt. Jag jobbar själv på en stor redaktion och sätter rubriker dagligdags, just detta kan jag lika bra som Villenyblom kan läsa ws-statistik. Här har Minboll helt enkelt hamnat snett. Man kan vässa en rubrik och man kan spetsa till det. Men det är direkt fel och det duger inte. Hade funnit massor av andra smarta sätt att skriva det på som faktiskt hade haft täckning för och som hade varit minst lika lockande till läsning.

Uppgifter istället för Avslöjar hade varit bättre.

Bättre, eftersom det hade varit sant..

• @Slangen sa:

@CrobyJr sa:

@Slangen sa:

Mame till sommaren?

Se ovan

”Enligt uppgifter till Minboll är det den 25-årige Mame Mor Ndiaye som ansluter till klubben.
    Senegalesen kommer från spel i norska Raufoss och klubben ska ha accepterat ett bud från Öster.”

Ser verkligen inte vart det står att det är klart. Men tur man kan se olika på saker

• Ingen här som sitter på något statiskt program som playmaker eller dylikt som kan ta fram en sprider på ABW?

• @Szabo sa:
    Jag tänker snarare att ABW har varit förstavalet hela tiden fast inte på lån. Och när inte det gått har man satsat på andra spår som säkert spruckit. Då nöjde man sig med lån av förstavalet istället.

Det är också en intressant tanke. Att DIF nobbat ett Österbud på ABW men varit kalla och hållt utlåningen öppen. Well played av dem också isäfall.

Logga in eller registrera för att kommentera.