Östers IF vs Helsingborgs IF, 26 mars

Kärnan kommer att skicka en buss. Fint väder utlovas. Hoppas det kan bli lite folk.

«134

Kommentarer

• Bonnah skadad och missar matchen imorgon, enligt minboll.se. Ingenting om hur allvarligt skadan är. Om inte Tufa tänker spela både Rodic och Isak på vänsterkanten (man vet aldrig), kommer någon av dem spela på sin rätta position (höger). Om nu inte tränaren väljer den på kanten notoriskt underpresternande Kozica till höger.

Gillad av:Manne, Slangen (2 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Bonnah skadad och missar matchen imorgon, enligt minboll.se. Ingenting om hur allvarligt skadan är. Om inte Tufa tänker spela både Rodic och Isak på vänsterkanten (man vet aldrig), kommer någon av dem spela på sin rätta position (höger). Om nu inte tränaren väljer den på kanten notoriskt underpresternande Kozica till höger.

I senaste arpö lovade Danelgen att höra med Tufa hur han tänker när det gäller placeringen av yttrarna.

• redigerade March 25

@Slangen sa:

@Calle01 sa:
    Bonnah skadad och missar matchen imorgon, enligt minboll.se. Ingenting om hur allvarligt skadan är. Om inte Tufa tänker spela både Rodic och Isak på vänsterkanten (man vet aldrig), kommer någon av dem spela på sin rätta position (höger). Om nu inte tränaren väljer den på kanten notoriskt underpresternande Kozica till höger.

I senaste arpö lovade Danelgen att höra med Tufa hur han tänker när det gäller placeringen av yttrarna.

Min gissning: han har testat dem på ”fel” kant för att inventera vad har för alternativ under säsongen när spelare är borta för skada/sjukdom/avstängning.

Min farhåga: han vill göra en Björknesjö och sätta yttrar på fel kanter för att få dem komma in och ta skott (eller hur det nu var - något RB hur som helst gjorde i sitt 4-3-3 den måttligt lyckade säsongen 2014).

Gillad av:Calle01, ÖIF135 (2 totalt)
  • @Calle01 sa:

Men kuken. Är min första tanke. Hoppas bara det är något tillfälligt… Bonnah känns som en nyckelspelare redan.

Gillad av:Lewinsky, Platini (2 totalt)
  • Det rimliga är ju då att vi får se Rodic som högerytter eftersom Isak varit mycket bättre på vänstern, dock är båda felplacerade på vänstern. Ska Bonnah behöva bli skadad för att få spela på sin favoritkant?

•  Gillad av:Fidde P (1 totalt)
  • Känns väl som en klassisk överansträngning för nån som kommer från lägre nivå. Förhoppningsvis inget som blir långvarigt. Men synd att inte få se bonnah mot HIF.

• Sänds matchen idag,hittar inget om det?

• Två tummar upp till SMP och min minboll. Många bra sändningar av träningsmatcher, bra text och podd. Kul att det har utvecklats!

Gillad av:Hansen, Suppe, Virden, Manne, Calle01, DNA, olka6806, Drillo, Tompa, oysters, Slattaren, Slangen, Platini, Eckart, Christoffer (15 totalt)
  • Värmer upp med att titta på HIF-HBK. Taha Ali är riktigt bra. Märkligt att han inte hamnade i ett berättare lag än HIF.

• Någon som vet ifall aktivt säsongskort gäller idag eller ifall det behövs en separat biljett?

• Jag kan bara gissa att det blir samma elva som sist men att Kozica ersätter Bonnah

Nilsson
    Tatu Månz Stenberg Silverholt
    Hauk Kusu
    Kozica MRC Rodic
    JW

• @CrobyJr sa:
    Jag kan bara gissa att det blir samma elva som sist men att Kozica ersätter Bonnah

Nilsson
    Tatu Månz Stenberg Silverholt
    Hauk Kusu
    Kozica MRC Rodic
    JW

Tror nog Isak går in istället för kozica- hoppas iaf

• Jag hoppas Rodic till höger och Isak till vänster nu i genrepet. Kozica kan få hoppa in på slutet för MRS där emellan.

• Troligen även om det inte går att tyda en uppställning av det där då de står i nummerordning. :)

• Tråkigt att Isak verkat hamna i frysboxen igen. Mer potential hos honom än Kozica på yttern.

• @Slangen sa:
    Värmer upp med att titta på HIF-HBK. Taha Ali är riktigt bra. Märkligt att han inte hamnade i ett berättare lag än HIF.

Som sagt

• Vad hände? Det gick så jädra snabbt. Någon som missade?

• @Calle01 sa:
    Vad hände? Det gick så jädra snabbt. Någon som missade?

Rodic bröt in, la en felpass hem till taha som sprang sig fri

• @Calle01 sa:
    Tråkigt att Isak verkat hamna i frysboxen igen. Mer potential hos honom än Kozica på yttern.

Tror inte att han är i någon frysboxa, snarare att han inte räcker till i konkurrensen

• @jojolaget sa:

@Calle01 sa:
    Tråkigt att Isak verkat hamna i frysboxen igen. Mer potential hos honom än Kozica på yttern.

Tror inte att han är i någon frysboxa, snarare att han inte räcker till i konkurrensen

Nja, han konkurrerar med Kozica på en ytterkant. Det luktar frysbox i min värld.

• Ser ju långt ifrån bra ut vi får ju knappt låna bollen, såg inte målet dock

• Öster har motvind.

• vet inte om det bara är spelet eller även inramning och produktion men det ser mer ut som div1 än allsvenskan

• Har vi ens haft nåt skott på mål. Har inte sett de, westermark förlorar j7 varenda höjdduell, o kozica, tappar ju bollen så fort han får den, om han spelar på fel plats vet jag inte men,bedrövligt svag

• Samma med rodiz för övrigt,

• @jon sa:
    vet inte om det bara är spelet eller även inramning och produktion men det ser mer ut som div1 än allsvenskan

Är ju i princip två SElag som spelar. HIF infriar nedflyttningstipsen, Öster som vanligt hyggligt bakåt och tunmt framåt.

Logga in eller registrera för att kommentera.