Östers framtid via dess historia

2»

Kommentarer

• I dagens tidning går att läsa att Öster i samhället, en av de delar med föreningen jag som supporter är mest stolt över, som en av fyra samhällsviktiga aktiviteter delar på 3,8 miljoner från Växjö kommun via staten. Underbart att detta fantastiska arbete uppmuntras, och en billig peng med tanke på vad dessa insatser gör för framtiden.

Gillad av:Slangen, Platini, Thojo, Suppe, NonPhixion, Lewinsky, Hansen, Kalle Dahl, Labila Kabila, Zingo (10 totalt)
  • @Sigge sa:
    I dagens tidning går att läsa att Öster i samhället, en av de delar med föreningen jag som supporter är mest stolt över, som en av fyra samhällsviktiga aktiviteter delar på 3,8 miljoner från Växjö kommun via staten. Underbart att detta fantastiska arbete uppmuntras, och en billig peng med tanke på vad dessa insatser gör för framtiden.

Strålande och väldigt glädjande men vad hade det med Östers historia att göra? :)

• På så sätt att vi skapar en meningsfull sysselsättning för människor som har det lite tuffare i samhället och får spela fotboll med Öster. Ungefär som när vi tog hand om folk från Hanaskog och Sölvesborg. ;)

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • @Hansen sa:

MEN jag vet att inte alla supporters är lika fascinerade av Östers historia som jag och gör inget mer av det här om det inte anmäls mer intresse här i tråden än det som Ronnie anmält. Skulle det droppa in uppåt tio namn på intressenter kunde vi väl göra ett officiellt EF-event av det och utlysa det här via hemsidan där man kan lägga in sitt intresse och där det kan finnas mer detaljer och allt skrivet lite mer ”säljigt” - som en trevlig och lite längre cykelförfest i Österhistoriska tecken inför en somrig kvällsmatch. Och sedan lägga i EF:s sociala medier?

Jag tolkar det som att intresset är obefintligt för en historisk cykeldag 2 juli eftersom enbart Ronnie skrev att han var intresserad här i tråden?

• Sorry. Absolut intresserad Hansen!

• @Drillo sa:
    Sorry. Absolut intresserad Hansen!

Najs! Jag är gärna med och hjälper till på lämpliga sätt.

• Kul att två är intresserade men blir det inte fler så tar jag inte tag i det men ni får gärna tips av mig om ni vill genomföra eventet. Jag bor ju inte ens i Växjö så är inte där när som helst längre. :)

• Ska besöka Växjö nästa vecka och se matchen mot AFC, vore kul med ett besök hos Hasse Rydén (har han kvar sitt museum?) hur kommer man i kontakt med honom?

Logga in eller registrera för att kommentera.