Förändringar i medlems och resehantering

redigerade April 8 i Supportersnack

Lite nyheter från er favoritsupporterförening :)

https://www.eastfront.se/2021/11/forandringar-i-medlems-och-resehantering/

Frågor och funderingar kan vi ta i den här tråden.

Gillad av:Lewinsky (1 totalt)

Kommentarer

• Hej igen,

Har fått en del frågor om när premiärresan läggs upp och kan bokas. Vi väntar fortfarande på de sista bitarna för att få betalningslösningarna på plats, tyvärr ligger det bortom vår (EFs) kontroll. Vi avvaktar den här veckan och om vi fortfarande inte har grejerna på plats i helgen så hittar vi en temporär lösning för bortapremiären.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Nu är vi igång med medlemskapen för 2022! Läs mer här: https://www.eastfront.se/2022/03/dags-att-bli-medlem-2022/

Anmälningar till bortapremiären kommer att skapas upp i veckan som kommer.

Gillad av:Sundman, NonPhixion (2 totalt)
  • @Zingo sa:
    Nu är vi igång med medlemskapen för 2022! Läs mer här: https://www.eastfront.se/2022/03/dags-att-bli-medlem-2022/

Supersmidigt!

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Zingo sa:
    Nu är vi igång med medlemskapen för 2022! Läs mer här: https://www.eastfront.se/2022/03/dags-att-bli-medlem-2022/

Hur är det tänkt att fungera för oss livstidsmedlemmar?

När jag går in via länken hamnar jag på betalning, 200kr.

• @fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
    Hur är det tänkt att fungera för oss livstidsmedlemmar?
    När jag går in via länken hamnar jag på betalning, 200kr.

Livtidsmedlemskap är borttaget sedan flera år, men de som är kvar är kvar och får välja själva om man vill stötta föreningen genom att betala eller att välja att inte göra det. Vi har inte längre någon möjlighet att skilja ut livstidsmedlemmar i utskick eller inte, utan medlemsansvarig måste sätta upp alla livstidsmedlemmar som betalande manuellt.

Om man som livstidsmedlem inte vill betala rekommenderar vi ändå att ni skapar ett medlemskonto (klicka på registera eller återställ lösenord om ni fått ett utskick). Ni hittar inloggningssidorna här: https://www.eastfront.se/medlem/

• Hej igen,

Kul att så många valde att bli medlem igår! :)

Lite feedback från vår sida - betalningarna har varit lite stökiga. Vi har en landningssida på hemsidan som Memlist (och deras samarbetspartners) ska skicka betalaren vidare till efter att man betalat/swishat, men den biten verkar inte funka. För kortbetalningar har man åtminstone fått en grön checkbox och bekräftelsemail ganska snabbt, medan det för swisharna verkar ha varit lite hit and miss - några har fått någon form av bekräftelse, andra bara en grå ruta. Vi ber om ursäkt för detta, men det ligger lite utanför vår kontroll.

Vi har dock koll på alla pengar som kommer in till oss, så om era betalningar gått igenom så att pengar dragits från era kort och era swish så kommer vi att kunna reda upp eventuella oegentligheter efter hand (och givetvis betala tillbaka pengar om något lagrats dubbelt).

• Swish verkar inte funka på mobiltelefoner (åtminstone inte iphone, kanske inte heller android?). Kortbetalningar ska dock funka, och Swish verkar funka bättre på dator. Tack för tålamodet, och om ni får probler berätta gärna här så vi kan samla ihop felrapporter till vår leverantör.

Gillad av:Zingo, Lewinsky (2 totalt)
  • Jag kommer inte längre än att ”betala 200kr”. Där blir det stopp och Swisch öppnas inte i min IPhone.

• Tack för felrapporten! Vi är i kontakt med Memlists support och bett dem titta på det.

• Memlist kan se att det är just iphone och Swish som inte funkar, Andriod ska gå bra. De tar det vidare med sin betalningstjänst.

Gillad av:papy (1 totalt)
  • Nu fungerade swishbetalning på IPhone för mig. Mycket smidigt.

• @Slangen sa:
    Nu fungerade swishbetalning på IPhone för mig. Mycket smidigt.

En fråga: Kom du till en "tacksida" efter att du betalat?

• @Zingo sa:

@Slangen sa:
    Nu fungerade swishbetalning på IPhone för mig. Mycket smidigt.

En fråga: Kom du till en "tacksida" efter att du betalat?

Ja jag tror det.

• Payment failed
    Payment processing failed.
    Jag får som svar när jag försöker Swisha med min iPhone.

• @papy sa:
    Payment failed
    Payment processing failed.
    Jag får som svar när jag försöker Swisha med min iPhone.

Jag fick det meddelade först när jag skrev mitt mobilnummer med 0 i början. När jag tog bort den funkade det.

• Samma resultat utan 0.

• Nu funkar det! Trots meddelande att det inte funkar gick jag till Swisch manuellt och där stod att jag kunde betala 200kr till EF.

Gillad av:Zingo, Lewinsky (2 totalt)
  • redigerade March 10

@papy - kan verifiera att medlemsavgiften nu är betald, kollade registret och det ser helt rätt ut. Beklagar strulet.

Gillad av:papy, Lewinsky (2 totalt)
  • Strulade för mig men men fick hjälp här i tråden - tog bort nollan i numret - och då funkade det. Så nu är det betalt!

Gillad av:Lewinsky, Zingo (2 totalt)
  • Vill inte va oförskämd men jag inväntar svar, vill gärna behålla mitt medlemsnummer och tror ej min e-post var kopplad till användaren. :)

• @xonitex sa:
    Vill inte va oförskämd men jag inväntar svar, vill gärna behålla mitt medlemsnummer och tror ej min e-post var kopplad till användaren. :)

Jag kan ta detta, kolla din DM.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Har varit riktigt seg men nu tror jag mig ha betalat medlemsavgiften. Loggar jag in i Memlist tycks det vara så och -200 återfinns även i Swishhistoriken men vid själva betalningen fick jag upp "{"error":{"message":"NO PAYMENT"}}" på Memlist. Tacksam om det kan bekräftas att betalningen gått igenom.

@xonitex sa:
    Vill inte va oförskämd men jag inväntar svar, vill gärna behålla mitt medlemsnummer och tror ej min e-post var kopplad till användaren. :)

Jag har samma problem tror jag...Tacksam om även det går att fixa!

• Din betalning har gått igenom Vikash. Ja det har varit en hel del strul i början med nya medlemssystemet, men saker går åt rätt håll! För mig syns allt mycket tydligare nu, trist bara om ni fortfarande får "error" som tack... Men bra att ni skriver vad som verkar galet här. Då vi blev sena med allt blev det ett omvänt upplägg i år; ni som ej betalat avgiften fick er Öster News först för att hinna få med er till löningsbetalningarna! Verkar ha funkat för vi fick in medlemmar i riklig mängd. I detta nu skickas medlemskort och tidning till alla er som betalat från starten i mars fram till 20 april. Ni övriga får vänta några dar till, det tar lite tid med allt.
    Jag ändrar era medlemsnummer manuellt så ni hamnar på ert gamla. Det gläder mig att ni anammar min old school inställning till medlemsregistrering. Nu väntar vi bara på postutdelning tre gånger om dagen samt återupprättande av alla nedlagda järnvägsrestauranger!
    Och omslaget är verkligen magiskt som du sa i annan tråd. Trevlig läsning alla och tack för ert stöd!

Gillad av:Vikash, papy, Manne (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.