Varberg - Östers IF

Matchdag.

Nånting sånt här.
MN
TV-MB-JS-OS
KUSU-HAUK
MRS
DK-JW-IM

Om Oliver inte spelar ser jag gärna att någon annan än Pavve får mycket speltid där.

«134

Kommentarer

• Vi sänder matchen på Sláinte.
    EF erbjudande.
    Fish and chips samt en stor Staropramen för 199:-
    Ordinarie pris 255:-
    Samt EF ölen. 0,5 L Tuborg för 64:- ordinarie pris 79:-

Dessa priser gäller för uppvisande av East Front medlemskap 2022.
    Céad Míle Fáilte.

Gillad av:xonitex, KAX, Labila Kabila, Jockeluring, outdoor_miner, Tobbe Ax (6 totalt)
  • Schyst grej! Problemet är att man kan inte bli medlem i EF 2022 ännu pga anledning som står att finna på startsidan. :)

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Då kör vi på 2021 års medlemskap.

Gillad av:swindie74, Labila Kabila, Tobbe Ax (3 totalt)
  • Kan vara jag som överskattar cupens betydelse, men jag tycker det är tunt med inför artiklar osv. Cupen har ju potential att ge en skön spark inför säsongen.

• Alla matcher med Öster är av betydelse.
    Något Smp mfl måste förstå.

• Hallands Nyheter har snack med Jocke Persson iallafall:

– Öster såg väldigt bra ut mot Norrköping. De har löpmeter och ser lite annorlunda ut mot vad de har gjort innan. Lite mer tekniskt och vill gärna bygga ett spel där de överbelastar med mycket folk på kanterna. Så vi måste upp i prestation om vi ska ta med oss tre poäng.

https://www.hn.se/sport/bois/varbergs-bois-möter-östers-if-i-svenska-cupen-1.66789675

• Vad är statusen på Silverholt? Någon som vet?

• EF öl Tuborg 0,5L säljer vi för 59kr istället för 64kr.
    Vi ses ikväll.

Gillad av:Tobbe Ax, Ojärnek (2 totalt)
  • Blur spännNde i kväll vi brukar ha lätt för varberg, var kan man se matchen, Nån som vet

• @Oldtimern sa:
    Blur spännNde i kväll vi brukar ha lätt för varberg, var kan man se matchen, Nån som vet

C More sänder. Går också att följa i Minbolls liverapportering

• @Oldtimern sa:
    Blur spännNde i kväll vi brukar ha lätt för varberg, var kan man se matchen, Nån som vet

Sláinte

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • redigerade February 28
     Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Drillo sa:
    Matchdag.

Nånting sånt här.
    MN
    TV-MB-JS-OS
    KUSU-HAUK
    MRS
    DK-JW-IM

Om Oliver inte spelar ser jag gärna att någon annan än Pavve får mycket speltid där.

Pavic istället för Silverholt annars alla rätt.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • Ingen Adolfsson i startelvan. Bara att kämpa på, Mattis, din tid kommer. Jag ser exakt noll träningar och vet inte hur det har sett ut. Men att inte Bonnah går in istället för Kozica förvånar ändå lite grann. Annars väntad startelva.

• @Calle01 sa:
    Ingen Adolfsson i startelvan. Bara att kämpa på, Mattis, din tid kommer. Jag ser exakt noll träningar och vet inte hur det har sett ut. Men att inte Bonnah går in istället för Kozica förvånar ändå lite grann. Annars väntad startelva.

Bonnah ska spela på marcs bekostnad, inte Dzenis fel att han spelar på fel plats

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Har det någonsin gått bra för ett Superettan lag som gått vidare i cupen? Nån som vet haha?

• Det verkar helgjutet att det är MRS roll. Enligt mig ska kan konkurrera som sittande mittfältare och vikarierande tia. Låter oerhört kritisk, är en bra spelare, men tror Kozica tar den rollen bättre.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @Blueman sa:
    Har det någonsin gått bra för ett Superettan lag som gått vidare i cupen? Nån som vet haha?

Det är faktiskt intressant att det sällan går bra i serien för superettanlag som gör det bra i cupen. Jag tror att det mycket väl kan finnas ett samband, att det är svårt att ladda om inför seriestarten eller att man inte har truppbredden. Jag blir därmed inte enbart besviken om vi inte går vidare.

Gillad av:Sultanen (1 totalt)
  • Viktigast inga skador, vi genomför matchen enligt matchplan o jäkligt få insläppta mål gäller nu. Sedan om det råkar slinka in nåt skitmål o vi missar nån straff så väl bli, bara de flesta hela o full-o samtränade innan seriestart så bästa förutsättningen. Får bara hoppas att de ordnas med offensiven utefter seriespelet, utan det så blir det aldrig topp tre oavsett finlir, vi om nån har ju dyra erfarenheter av det. Forza röd-blått!!!!

• Pavic som vänsterback? Inte den position där han är som bäst.

• @Old Chap sa:
    Pavic som vänsterback? Inte den position där han är som bäst.

Men enda positionen just nu där han platsar.

• Utan Silverholt o TJ är Pavic den bästa vänsterbacken.

• @Old Chap sa:
    Pavic som vänsterback? Inte den position där han är som bäst.

Tyckte han var godkänd där mot Peking ändå.

• Är Theodor fortfarande skadad?

• redigerade February 28

@Blueman sa:
    Har det någonsin gått bra för ett Superettan lag som gått vidare i cupen? Nån som vet haha?

Falkenberg vann sin grupp 2013 före Häcken, Örebro och Värnamo och (eller men) vann sedan Superettan samma år. Ett exempel i alla fall.

Edit: TFF vann faktiskt sin grupp förra året. Kan väl diskuteras huruvida deras säsong gick bra eller inte men de kom väl femma så i vart fall ingen katastrof.

• Hoppas på fler minuter på Bonnah. Han osar klass!

Gillad av:Slangen, Platini (2 totalt)
  • redigerade February 28

Nytt ställ med bättre siffror, kan vi va lite glada nu?

Mysigt att höra Ola P vid hörnan

Gillad av:xonitex, Slangen, outdoor_miner (3 totalt)
  • Stenberg visar varför han ska sitta bänk i år.

Logga in eller registrera för att kommentera.