Silly season 21-22

1383941434487

Kommentarer

• @Manne sa:
    Synd att det föll på snöret, men blir man inte lite glad att föreningen ändå är så pass professionell att en värvning kan fastna på en läkarundersökning? Det tyder ju på att det inte bara är ren ”formalia” utan faktiskt har betydelse och görs ordentligt.

Jo, jag tänkte precis samma sak. Såg ett avsnitt av "Allsvenskan här kommer Degen" där brukets sportchef skämtade om deras obefintliga läkarundersökning i samband med värvningar i somras.

• @Manne sa:
    Synd att det föll på snöret, men blir man inte lite glad att föreningen ändå är så pass professionell att en värvning kan fastna på en läkarundersökning? Det tyder ju på att det inte bara är ren ”formalia” utan faktiskt har betydelse och görs ordentligt.

Det var väl ändå ganska tur? När har vi haft tur med brassare i Öster? Den senaste spelade knappt och lyfte bara lön och många andra genom åren har varit floppar vad jag har hört

• redigerade February 25

@Manne sa:

Läkarundersökningen innehöll ett moment som prövade karaktär och pannbenvid låga temperaturer.

Error. Renew search process

Så var det, så det var.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • @Knugen sa:

@Manne sa:

Det var väl ändå ganska tur? När har vi haft tur med brassare i Öster? Den senaste spelade knappt och lyfte bara lön och många andra genom åren har varit floppar vad jag har hört

Nej men däremot hade vi en argentinare som var vass :) Tomas Petry

Gillad av:Labila Kabila, Lewinsky (2 totalt)
  • Vladimir Rodic kan vara på väg till Öster, enligt Min boll. Nu satsar vi!

Gillad av:lemon, Johannesson, Manne (3 totalt)
  • redigerade February 26

Högeryttern Vladimir Rodić är aktuell för en övergång till Östers IF.
    Enligt trovärdiga uppgifter till Smålandsposten har Rodić setts i Växjö.
    Östers nuvarande sportchef Vito var chefsscout i Malmö FF när Rodic 2015 hämtades till MFF från den serbiska klubben FC Rad.

• https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/rodic-bekraftar-kontakt-med-svenska-klubbar-vill-stanna-i-sverige/

Det vore sannerligen en häftig värvning. Påväg till både degen och kalmar enligt artikel för en månad sen.

• Vem ska han i så fall ersätta, dansken eller

• @Oldtimern sa:
    Vem ska han i så fall ersätta, dansken eller

Snarare Petrovic, antar jag

Gillad av:Manne, Calle01 (2 totalt)
  • Nej, vi söker fortfarande en renodlad anfallare. Ytterligare en ytter var på önskelistan, vad jag förstår.

• Vihar ju värvat en ytter , nyligen, blir Magnusson i så fall, låter så där

• Man måste ha fler än 11 spelare nu för tiden.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Vi måste värva en rejäl fåvad om vi ska vara med i toppstriden ända fram i höst/vinter i år

• redigerade February 26

Förra vintern drömde jag om en hänsynslös islänning, vi fick Hauksson! Mer och bättre än vad jag vågade drömma om.

Nu rapporterar smp om att Rodic är på glid mot värend, en med svenska mått bättre spelare med sitt humör som största motstånd och tillgång. Och att han redan nobbar Kaalmaas röda bröder gör honom redan respekterad!

• Vi har: Isak, bonnah, brenner toris, pavic på denna position redan? Någon på väg bort? Toris på lån?

• @EF-JKPG sa:
    Vi har: Isak, bonnah, brenner toris, pavic på denna position redan? Någon på väg bort? Toris på lån?

Jo, men det finns ju två kanter att bemanna.

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • Rodic hade jag verkligen gillar i Öster!

• @EF-JKPG sa:
    Vi har: Isak, bonnah, brenner toris, pavic på denna position redan? Någon på väg bort? Toris på lån?

Du glömde Zahirovic. Han bör lånas ut om vi värvar en ytter till.

• Aftonbladet skriver nu att Rodic är så gott som klar. Han genomgår läkarundersökning idag och kommer därefter presenteras inom kort av Öster.

• Helt klart lite tjockt på den positionen just nu men det går inte att förneka att det spetsar till rejält. På pappret en allsvensk spelar, nu får vi se vilken motivation han har att kämpa en serie ner.

• @Apotekaren sa:

@Drillo sa:
    Brassar...når vi verkligen upp till rätt hylla? Karaktären hos dem en kylig aprilpremiär eller viktig höstmatch mot Korthusets FK uppe i Jämtland? Är verkligen en brasse nåt att skicka fram då? Hellre en enbent Islänning.

Jag hade tackat nej om det inte varit för att det var Don Vitos idé.

Kan ju slå väl ut (Alvaro santos, Paulinho, Dede Anderson, Alfonso Alves), men oftast blir de bara skit precis som du säger

@Alex sa:
    Helt klart lite tjockt på den positionen just nu men det går inte att förneka att det spetsar till rejält. På pappret en allsvensk spelar, nu får vi se vilken motivation han har att kämpa en serie ner.

Anledningen att han vart så uppskattad av supportrar är ju för hans engagemang och 100% slit på plan så den biten är jag knappast orolig över

• Rodins in alltså - vågar man hoppas på Stefan silva med då? Ser sjukt spännande ut nu, men vill se några lån ut med på spelare som står på gränsen… avtal med div1 klubb för typ brenner toris å zahirovic för att dem ska få värdefull speltid

• Hoppas bara det inte blir en Pablo P-A… Om inte så måste ju detta vara årets kap! (Jämte Kusu)

• redigerade February 26

Eller räknar dem in zahirovic som anfallare? Och bemannar den positionen med westermark och zahirovic?

• @EF-JKPG sa:
    Eller räknar dem in zahirovic som anfallare? Och bemannar den positionen med westermark och zahirovic?

De har ju kommunicerat att det skall värvas en anfallare, så nej jag tror inte Vito/Jens nöjer sig med W och Z, som anfallare. Men å andra sidan bör spelarbudgeten snart vara uppfylld. Det blir en dyr trupp detta (men otroligt bra).

• OlsOls
    redigerade February 26

Ett bra byte om vi byter Mortensen mot Rodic.
    Sedan får vi väl tro att Tufa är delaktig i processen kring spelarrekryteringar. För frågan är väl om det finns något krut kvar att lägga på någon anfallare. På den posten kanske vi sedan får nöja oss med Färöingen .

Gillad av:Segeltorparn (1 totalt)
  • @Ols sa:
    Sedan får vi väl tro att Tufa är delaktig i processen kring spelarrekryteringar. För frågan är väl om det finns något krut kvar att lägga på någon anfallare. På den posten kanske vi sedan får nöja oss med Färöingen .

Varken JW eller någon 18åring kommer starta som anfallare i seriepremiären

Gillad av:Greger, Labila Kabila (2 totalt)
  • Känns ju lysande. Rodic, en kompetent spelare på allsvensk nivå och såklart en rejäl förstärkning i Superettan. Välkommen, hoppas inte läkarundersökningen går åt skogen B).

• Överraskande värvning, har han bara rätt inställning och kynne – låg Pablo-faktor – kan det bli riktigt bra!

• @Villenyblom sa:

@Ols sa:

Varken JW eller någon 18åring kommer starta som anfallare i seriepremiären

Kozica med Marc bakom sig och Rodic och Isak på varsin kant känns troligast just nu. Eventuellt att Marc eller Kozica ger plats åt JW vilket inte är lika troligt. Bonnah och JW som inhoppare i andra halvlek. Om ny anfallare värvas blir det antingen Marc, Isak eller Kozica som får börja på bänken. Verkar som att det kommer bli en jäkligt stark bänk också i alla lagdelar. Känslan är att vi har goda chanser att ta en direktplats till Allsvenskan.

Logga in eller registrera för att kommentera.