Silly season 21-22

1323335373898

Kommentarer

• @Bonus sa:
    Alla tycks räkna med att det kommer en ny anfallare. Är inte så säker. Varför värvades Kozica? Hmm....

Du kan faktiskt ha en poäng. Vito/Tufa skulle kunna lita på att Kozica är startgubbe och att truppen är färdig. Men jag tror faktiskt inte det. Det behövs mer konkurrens där framme.

• @Zingo sa:

@Bonus sa:
    Alla tycks räkna med att det kommer en ny anfallare. Är inte så säker. Varför värvades Kozica? Hmm....

Du kan faktiskt ha en poäng. Vito/Tufa skulle kunna lita på att Kozica är startgubbe och att truppen är färdig. Men jag tror faktiskt inte det. Det behövs mer konkurrens där framme.

På officiella skrevs ju Vi tackar Nicolas för hans insatser i föreningen och arbetar intensivt för att kunna presentera hans ersättare.

• redigerade February 16

Kan väl inte bli mer tydligt vad Östers intentioner är, läs på den officiella kommunikén.

Och jag hoppas inte Kozica är tänkt som nr 9.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    Kan väl inte bli mer tydligt vad Östers intentioner är, läs på den officiella kommunikén.

Varför värvades Kozica??

• redigerade February 16

@jores sa:

@Villenyblom sa:

@Bonus sa:
    Läser att Dan Magnusson talar om sjusiffriga belopp. Som sluter med dryga miljonen. Det är bra, men inte sjusiffrigt.

Öster fick verkligen inte sjusiffrigt av det jag hört

Jag skulle gissa på nånstans mellan 300-400 tusen men det är verkligen en ren gissning då jag inte har tillgång till samma källor som vissa andra....

Vi får verkligen hoppas att din gissning är fel. Det låter för lågt. Jag har svårt att se att vi inte har något på gång. Annars tycker jag det är dumt att släppa Nico. Vi ska inte vara för snälla, så farligt är det inte att bo i Växjö i 8 månader. Om det nu inte hänt något allvarligt som gör att de måste flytta söderut. Med föreningens ambitionsnivå (plus texten på hemsidan) så lär det komma en ny anfallare.

• redigerade February 16

@xonitex sa:

Varför värvades Kozica??

För att spela 10a och inget annat

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Calle01 sa:

@jores sa:

@Villenyblom sa:

@Bonus sa:
    Läser att Dan Magnusson talar om sjusiffriga belopp. Som sluter med dryga miljonen. Det är bra, men inte sjusiffrigt.

Jag skulle gissa på nånstans mellan 300-400 tusen men det är verkligen en ren gissning då jag inte har tillgång till samma källor som vissa andra....

Vi får verkligen hoppas att din gissning är fel. Det låter för lågt. Jag har svårt att se att vi inte har något på gång. Annars tycker jag det är dumt att släppa Nico. Vi ska inte vara för snälla, så farligt är det inte att bo i Växjö i 8 månader. Om det nu inte hänt något allvarligt som gör att de måste flytta söderut. Med föreningens ambitionsnivå (plus texten på hemsidan) så lär det komma en ny anfallare.

Ja om det är som Dan påstår och vi fick dryga miljonen är det ju fantastiskt bra förhandlat. Och då bör vi ha utrymme för en riktigt bra ersättare.

• @jores sa:

@Calle01 sa:

@jores sa:

@Villenyblom sa:

@Bonus sa:

Ja om det är som Dan påstår och vi fick dryga miljonen är det ju fantastiskt bra förhandlat. Och då bör vi ha utrymme för en riktigt bra ersättare.

Ruggigt bra i så fall. De pengarna bör räcka till någon som är bättre än Mortensen. Han är långt ifrån oersättlig.

• redigerade February 16

Hela den här grejen att "flytta hem till Danmark" och spela för Trelleborg känns väldigt mycket guns for hire. Jag tvivlar på att det är så bra för Nico karriärmässigt. Men han börjar ju nå den åldern där famijen är viktig(are).

Hade f ö missat texten på officiella om att "presentera ersättare". Sorry!

• Kan inte vara jättesvårt att hitta en anfallare som leverar ett högre målsnitt och poängsnitt än Nico gjorde.

Nicos målsnitt 16 mål 45 matcher 0.355 mål/match.
    Nicos poängsnitt 19 poäng 45 matcher 0.422 p/match.

• @jojolaget sa:
    Kan inte vara jättesvårt att hitta en anfallare som leverar ett högre målsnitt och poängsnitt än Nico gjorde.

Är inte rättvist att jämföra hans snitt i ett lag med Velic som tränare.

Gillad av:KAX, Vikash (2 totalt)
  • Jag redogjorde för det tidigare här i tråden, men snittet är detsamma över karriären. Han ligger däromkring.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @Plantagenparkeringen sa:

@jojolaget sa:
    Kan inte vara jättesvårt att hitta en anfallare som leverar ett högre målsnitt och poängsnitt än Nico gjorde.

Är inte rättvist att jämföra hans snitt i ett lag med Velic som tränare.

Var det Velic som sa åt honom att missa två straffar förra säsongen?

• Bedrövligt, har vi blivit farmarklubb till Trelleborg, vem ska göra de viktiga målen nu kan man undra

• @Oldtimern sa:
    Bedrövligt, har vi blivit farmarklubb till Trelleborg, vem ska göra de viktiga målen nu kan man undra

Jag anar viss optimism, här finns ju trots allt en undring.

Gillad av:Zingo, Virden (2 totalt)
  • Med tanke på att Dalkurd värvat in Pashang Abdulla som annars hade varit intressant i Öster så kanske Koen Kostons kan vara tillgänglig. Dalkurd har för övrigt en väldigt bra trupp, kommer överraska många likt Värnamo och Bois

• @Platini sa:

@Oldtimern sa:
    Bedrövligt, har vi blivit farmarklubb till Trelleborg, vem ska göra de viktiga målen nu kan man undra

Jag anar viss optimism, här finns ju trots allt en undring.

Vi ska vänta oss viktiga mål ifrån främst Isak, Bonnah, Hauksson, Teo, Westerberg, Kozica och den nia som ska in som Nicos ersättare. Övriga oviktiga mål kommer göras av andra spelare.

• På tal om anfallare som har som vana att göra runt 10 mål i Superettan så har nykomlingen Utsikten värvat Nsima Peter. Lär bli några mål från honom i år också men han har nog passerat bäst-före datumet.

• Det är visserligen sagt att Bergmark-Wiberg ska stanna i Djurgårn i år. Men han har en väldigt tuff konkurrenssituation där. Han torde bara vara tredjeval - om ens det - som central anfallare och passar han på en kant i Djurgårns sätt att spela. Jag är inte övertygad om det. Kan kanske finnas en öppning ändå.

• Väljer man att skriva att man "arbetar intensivt för att kunna presentera hans ersättare" borde väl ett nyförvärv vara (så gott som) klart? Varför annars kommunicera något sådant, som inte är påkallat? Risken är ju att det inte blir något ny spelare in och då står man där med en uttalad avsikt som det inte blev något av med.

Gillad av:Suppe, Ojärnek (2 totalt)
  • @Oldtimern sa:

Jag gillar att vi tar deras spelare gratis och de betalar för våra =)

Gillad av:Slangen, Zingo, Bulten (3 totalt)
  • redigerade February 16

@HJärnek sa:
    Väljer man att skriva att man "arbetar intensivt för att kunna presentera hans ersättare" borde väl ett nyförvärv vara (så gott som) klart? Varför annars kommunicera något sådant, som inte är påkallat? Risken är ju att det inte blir något ny spelare in och då står man där med en uttalad avsikt som det inte blev något av med.

Exakt. Tyckte nästan det indikerade att en spelare skulle presenteras redan under dagen. Men helt klart kommer ju en spelare att presenteras inom kort, annars finns det ingen anledning att uttrycka sig så.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Bonus sa:

Vill nyansera detta då jag själv blev osäker igår p g a olika källor som säger olika saker. Kommer inte att avslöja vare sig detaljer eller min källa, men jag är är väldigt säker på att Dans uppgifter stämmer, alltså 1M+.

Gillad av:Slangen, Virden, outdoor_miner, Drillo, Vikash, Calle01, Bissan, KAX, KamiKnazen, Pelle (10 totalt)
  • redigerade February 17

Verkar kunna bli Gero…

Se hans Twitter som gick ut med Adolfsson. Hoppas det är trolleri.

• @xonitex sa:
    Verkar kunna bli Gero…

Ersätta Mortensen med Gero.. antiklimax deluxe! Låt oss hoppas att pengapåsen och siktet räcker till högre höjder.

Gillad av:Old Chap, Tompa (2 totalt)
  • @xonitex sa:
    Verkar kunna bli Gero…

Där har vi en som knappt når upp till 5 mål per säsong..

• Tror inte det blir Gero, hoppas än mindre. Utöver att det vore en dålig värvning vore den riktigt slapp. Känns som att vi lämnat den typen av värvningar bakom oss.

En dröm men nästan definitivt osannolik pga både kostnad och nivå vore Ryan Moon som är kontraktslös efter att ha brutit med Varberg i årsskiftet.

• Gero kan väl knappast vara tänkbar som ersättare för Mortensen. För hans mplskörd är väldigt skral om inte knappt obefintlig de senaste åren.

Men visst, roligt att höra skrik på Gero igen på arenan......

• redigerade February 17

Även om jag förstår @xonitex oro över sambandet så är Gero helt osannolikt. Vi pratar om en spelare som i Superettan 2021 fick till 0 starter, 3 inhopp, 0 assist och 0 mål jämfört med Mortensen som i samma serie fick till 26 starter, 3 assist och 9 mål.

Gillad av:Manne, KamiKnazen, Bonus, ÖIF135 (4 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.