Östers IF-Kalmar FF, försäsong

redigerade February 8 i Supportersnack

Smp/Minboll sänder matchen på lördag, 12/2. Matchen börjar kl 14. Du måste vara prenumerant för att kunna se matchen på stream.

Gillad av:KAX (1 totalt)
«13456

Kommentarer

• Ohh hoppas Barren skickar en egen expert, typ han Victor Laag.

"Då ä de match i Växjö, å de då va åå de då va !"

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • "Bollen är rund och hela den biten"

Gillad av:Labila Kabila, Zingo (2 totalt)
  • De blev väl 5-0 i förratränigsmatchen mot KFF, de verkar vara riktigt på G, kanske inte de bästa lag o möta, om man vill stärka självförtroendet,

Gillad av:Old Chap (1 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    De blev väl 5-0 i förratränigsmatchen mot KFF, de verkar vara riktigt på G, kanske inte de bästa lag o möta, om man vill stärka självförtroendet,

Skönt med 3-4 nya inlägg i olika trådar som alla gör en på gott humör.

Gillad av:Lewinsky, Calle01, onion, Platini, Suppe, Slangen, olka6806, Old Chap, Pergitta (9 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    De blev väl 5-0 i förratränigsmatchen mot KFF, de verkar vara riktigt på G, kanske inte de bästa lag o möta, om man vill stärka självförtroendet,

otroligt relevant hur en träningsmatch för 1 år sen slutade

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Har väl slutat så i många år nu, men bara en i raden träningsmatcher o ju inget att hänga upp sig på, tycker en trevlig tradition att bibehålla framgent oavsett!

• Det betyder som vanligt mer för Kalmar än för oss vilket är tydligt på Twitter etc. Lillebrorskomplexet tycks aldrig gå ur. De har i dagsläget ett bättre fotbollslag än vi och har haft det rätt många år nu, men det är fortsatt jobbigare för dem att vi finns än tvärtom.

Det är länge sen vi möttes i en tävlingsmatch som betyder nånting. Så jag sparar min entusiasm till det sistnämnda och foksuerar som vanligt i alla träningsmatcher på Östers insats, inte på det lag vi möter.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Jag kör min vanliga inställning... det är en oviktig träningsmatch och inget att hetsa upp sig för.

Men skulle vi köra över K*F fullständigt så kommer jag ompröva min inställning.

Gillad av:lundino, Platini (2 totalt)
  • Skall försöka till matchen på lördag med grabbarna.. Står/sitter folk på någon speciell läktare i tipshallen nuförtin, eller är det jämnt utspritt som på den gamla goda tiden?

• Matchen spelas på C-planen

• @Sääf Sr sa:
    Skall försöka till matchen på lördag med grabbarna.. Står/sitter folk på någon speciell läktare i tipshallen nuförtin, eller är det jämnt utspritt som på den gamla goda tiden?

Precis om Hulthan skrev, så kommer matchen att spelas på C-plan, dvs utomhus. Men det finns ändå vissa uppmaningar/restriktioner under matchen. Du som håller på Öster uppmanas att köpa biljett till östra sidan medan motståndarfansen uppmanas att hålla sig på västra sidan. Men det handlar inte om pandemin utan för att undvika slagsmål. B)

• @Calle01 sa:

@Sääf Sr sa:
    Skall försöka till matchen på lördag med grabbarna.. Står/sitter folk på någon speciell läktare i tipshallen nuförtin, eller är det jämnt utspritt som på den gamla goda tiden?

Precis om Hulthan skrev, så kommer matchen att spelas på C-plan, dvs utomhus. Men det finns ändå vissa uppmaningar/restriktioner under matchen. Du som håller på Öster uppmanas att köpa biljett till östra sidan medan motståndarfansen uppmanas att hålla sig på västra sidan. Men det handlar inte om pandemin utan för att undvika slagsmål. B)

Ah, det hade jag missat - utomhus.. Vad skall nu detta vara bra för när man har tipshallen. Men ok - då har jag koll på upplägget!

• Måste ändå älska att det inte nånstans när man går in för att köpa biljett står att det är på C-planen.. vad jag kan se iaf.

• redigerade February 9

https://ostersif.se/a/publikinformation-osters-if-kalmar-ff-forsasong

Här står det men kanske är bra om det framkommer vid köp också.

Jag tycker själv att det är bra att de inte bara är i Tipshallen. Cupgenrep!

• @xonitex sa:
    https://ostersif.se/a/publikinformation-osters-if-kalmar-ff-forsasong

Här står det men kanske är bra om det framkommer vid köp också.

Jag tycker själv att det är bra att de inte bara är i Tipshallen. Cupgenrep!

Ok, tack - ja, jag gick ju direkt till köp biljetter och hade inte sett det inlägget, ligger ju först längre ner. Inte heller informationen om hemma- och borta-sida framgår ju om man går direkt till köp biljett.

Och visst, finns väl poänger med att spela ute men kanske mindre attraktivt att gå på med grabbarna, och svårare för dem att se vettigt. Får se hur vädret artar sig.

• Jag har bitit mig i tungan ett par dagar, men jag är oerhört irriterad att gästerna från öst får den västra sidan, dvs den enda sidan med någon sorts av upphöjning medan de trogna hemmasupportrarna får stå och trycka i markplan med spelarbåsen....

Gillad av:xonitex, onion (2 totalt)
  • @Sääf Sr sa:

@Calle01 sa:

@Sääf Sr sa:

Ah, det hade jag missat - utomhus.. Vad skall nu detta vara bra för när man har tipshallen. Men ok - då har jag koll på upplägget!

Tipshallen är upptagen då IFK Växjö arrangerar tävling

• redigerade February 10

Laag o Elgh kommenterar. Slippa kalmaritiska, gött!

Gillad av:Labila Kabila, ÖÖIIFF (2 totalt)
  • redigerade February 12

@xonitex sa:
    Laag o Elgh kommenterar. Slippa kalmaritiska, gött!

Hoppas Laag har städat bort några ”aamen”. Annars blir det utan ljud för min del…

Gillad av:onion (1 totalt)
  • Match utomhus en lördagsförmiddag på försäsongen. Bättre än så blir inte fotbollslivet. I februari.

• Genrep inför cupen för båda lagen, kan förvänta oss 2 lag som går för fullt. Kalmar är ju faktiskt bra, så blir spännande att se hur vi står oss mot dem.

• Minboll skriver att Månz (sjuk), Nico (skadad) och Drott (skadad) missar matchen mot KFF imorgon. Silverholt är dessutom osäker till spel pga skada. Månz sjukdom innebär att Mattis spelar och det skall bli kul att se honom mot allsvenskt motstånd. Nicos skada (?) kommer säkert att spä på spekulationerna om att han är på väg bort.

• Han har som bekant varit skadad ett tag men nu börjat träna igen, så just den saken är ju sann och inget som har med hans eventuella försäljning att göra.

Gillad av:Platini, Zingo (2 totalt)
  • 1 timme till avspark. Här kommer min laguppställning utifrån tillgängliga spelare:

Nilsson

Tatu-Mattis-Stenberg-Silver om tillgänglig annars Theodor
    Kudu-Hauksson
    Sörensen
    Isak-Kozica-Bonnah

Här får vi köra med bästa laget, i alla fall från start. Men jag hoppas att Stulic får lite speltid och även att t ex Brenner-Toris, Zahirovic och Eklund får det.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    1 timme till avspark. Här kommer min laguppställning utifrån tillgängliga spelare:

Nilsson

Kudu-Hauksson
    Sörensen
    Isak-Kozica-Bonnah

Här får vi köra med bästa laget, i alla fall från start. Men jag hoppas att Stulic får lite speltid och även att t ex Brenner-Toris, Zahirovic och Eklund får det.

>
    Gissar att Westermark startar

• Trupperna. Inga seniorer på vänsterbacksplatsen med. Spendler eller Pavic?

• Jag skulle vilja se JW från start, även om jag kan se fördelen med honom som supersub. Annars gillar jag din elva, Calle01!

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@Calle01 sa:
    1 timme till avspark. Här kommer min laguppställning utifrån tillgängliga spelare:

Nilsson

Kudu-Hauksson
    Sörensen
    Isak-Kozica-Bonnah

>
    Gissar att Westermark startar

JW kan givetvis vara ett alternativ från start. Enligt Elgh har JW sett het ut på träningarna.

• Elvan är visst ute, såg jag nu

• @Manne sa:
    Elvan är visst ute, såg jag nu

Isak-JW-Kozica får man väl förmoda?

Logga in eller registrera för att kommentera.