Silly tränare

1679111228

Kommentarer

• @xonitex sa:

@Eckart sa:

@Villenyblom sa:
    Kan dock tyvärr dementera dem uppgifterna enligt mina uppgifter

Vilka utav uppgifterna? Brännan eller Max? Eller bägge..

Jag undrar också det ;)

Tolkar det som bägge personerna. Brännström måste vara hett villebråd därute så det är en svår signing.

Har lite svårt att se att han har så många tydligt bättre erbjudanden om han vill vara huvudtränare, åtminstone från svenska lag. Lagen på övre halvan i Allsvenskan är antingen orealistiska pga att de om de letar tränare lär leta på en högre hylla än den Brännan befinner sig på, att de inte är ute efter att byta tränare öht eller av relationella anledninger (Hammarby om Milos skulle hamna i Rosenborg). Möjligen undantaget Häcken, minns inte vad Högmo har för kontraktssituation där.

Undre halvan är det lag som antingen inte lär byta ut tränare eller som har sämre resurser/situation än Öster, även om jag försöker bedöma det så objektivt jag kan. Sirius skulle till exempel kunna hugga efter Brännan om Bäckström hamnar i U21 som det ryktats lite om, men de har klart mycket sämre förutsättningar att bedriva elitverksamhet än vad Öster har egentligen...

Med reservation för att han sitter med något anbud från typ Danmark eller Norge (eller kan tänka sig att vara ass i typ nordiskt topplag) tror jag fan att Öster kommer sy ihop det här.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @Bissan sa:
    Nu går Smålandsposten ut med att Brännström blir ny tränare "enligt uppgift". De hänvisar till tränarkarusellen.

Intressant om det är så att Tränarkarusellen har hämtat sina uppgifter från SMP:s artikel i förra veckan och att SMP nu hänvisar tillbaka till Tränarkarusellen. Lite rundgång i ryktena och i så fall låg tillförlitlighet. Men då jag nu har ändrat uppfattning om Brännström hoppas jag att Öster snart kallar till PK och presenterar honom så vi på allvar kan börja satsa inför 2022.

Intressant när journalistiken tar sina uppgifter från sociala medier. Blir lite dagis av det när uppgifter inte stämmer, "Han sa si, Han sa så, det var inte jag, jag visste inte...

• https://www.minboll.se/sport/tranarens-harda-kritik-mot-velic-vi-skrattar-at-honom-4b2f3ca5/

Denna minns man väl, tur då att de aldrig lär träffas i nån korridor i Arenastaden om nu "ryktet" stämmer in!

• @ÖÖIIFF sa:
    https://www.minboll.se/sport/tranarens-harda-kritik-mot-velic-vi-skrattar-at-honom-4b2f3ca5/

Denna minns man väl, tur då att de aldrig lär träffas i nån korridor i Arenastaden om nu "ryktet" stämmer in!

Denis kommer vara den förste att önska en ny tränare välkommen och vara honom behjälplig. Det som hänt i stridens hetta var något där och då och inget som han ägnar en tanke åt idag.

Name of the game. Punkt.

• @Drillo sa:

@ÖÖIIFF sa:
    https://www.minboll.se/sport/tranarens-harda-kritik-mot-velic-vi-skrattar-at-honom-4b2f3ca5/

Denis kommer vara den förste att önska en ny tränare välkommen och vara honom behjälplig. Det som hänt i stridens hetta var något där och då och inget som han ägnar en tanke åt idag.

Name of the game. Punkt.

Jo är nog säkert så, tror säkert de skrattar duktigt åt varann först o skojar om denna händelse o säkert nåra andra som ej vart uppe i massmedia, mer än att massmedia nu kanske göttar sig åt det o ställer motfrågor till båda om just denna händelse avd lågvattenmärke (knappast Dan, om än han gör det med glimten i ögat isåfall).

• KAXKAX
    redigerade November 2021

@Villenyblom sa:
    Enligt Twitter är Brännan ”klar” och Max Westerberg i MFF U19 som assisterande tränare

@Villenyblom sa:

Vi får hoppas att dina uppgifter inte stämmer denna gång! Tyvärr brukar du ha rätt allt som oftast vilket skrämmer mig i detta fall..

• @Eckart sa:

@Villenyblom sa:

Att Brännan är ”klar”, att dem har träffats stämmer till 100%

• @Villenyblom sa:

@Eckart sa:

@Villenyblom sa:

Solbrännan? Går å leka med parenteser när man bekräftar uppgifter…

Tror Brännström är ett bra alternativ så länge klubben och han har samma sätt att tänka och målbild, känns som att Brännström inte alltid är den enklaste människan och en ganska tjurig jävel, samtidigt som han har väldigt fina tränaregenskaper. Så viktigt att man har EN väg framåt med denna lösning för att de inte ska pannkaka av allting

• Jag bara undrar om Brännström kommer till Öster kommer Härenstam också? :p

• redigerade November 2021

@Villenyblom sa:

@Eckart sa:

@Villenyblom sa:

Beror väl på vad man menar med ”klar”. Känns ganska larvigt av tränarkarusellen att skriva så. Antingen är man klar utan citattecken, eller så är man inte klar.

Gillad av:Vikash (1 totalt)
  • @Lutavallen sa:
    Jag bara undrar om Brännström kommer till Öster kommer Härenstam också? :p

Hur lågt kan man gå? :#

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • I nuläget kan vi nästan helt säkert slå fast att Brännström är oklar.

Gillad av:Grizzly (1 totalt)
  • Jag tror inte nödvändigtvis att Brännan setts till på Visma Arena. I den här typen av möten tänker jag att parterna träffas på t.ex ett hotell eller restaurang istället. Med det sagt så är det säkert så att föreningen har träffat han iallafall. Får se vad detta landar i!

• @tempelriddaren23 sa:
    Jag tror inte nödvändigtvis att Brännan setts till på Visma Arena. I den här typen av möten tänker jag att parterna träffas på t.ex ett hotell eller restaurang istället. Med det sagt så är det säkert så att föreningen har träffat han iallafall. Får se vad detta landar i!

Elite stadshotellet vet jag att dom brukar hålla till vid ibland

• Det var bättre på Roars tid, möte med Sheriffen på McDonalds i Hässleholm, sen var det klart!

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Brännström har träffat Öster. Bara så att det inte råder några tveksamheter kring det.

Men därifrån till ett kontrakt så är det en bit.

Gillad av:Ruuben (1 totalt)

Tror inte vi kommer få höra ett pip från Öster förrän nästa vecka, då säsongen är färdigspelad. Sedan kan det nog gå snabbt; ju snabbare desto bättre då våra spelare kommer att vilja veta vem som tränar dom nästa år, likaså porentiella nyförvärv. Men fram till dess ligger allt fokus på omgång 30 och en så bra tabellplacering som möjligt, att störa det med en presskonferens är ju bara dumt.

Gillad av:Calle01, Ruuben (2 totalt)
  • @jojolaget sa:
    Det var bättre på Roars tid, möte med Sheriffen på McDonalds i Hässleholm, sen var det klart!

McDonalds i Örkelljunga, om jag får be ;)

Gillad av:Ruuben, outdoor_miner (2 totalt)

@Labila Kabila sa:

@jojolaget sa:
    Det var bättre på Roars tid, möte med Sheriffen på McDonalds i Hässleholm, sen var det klart!

Just det, det var ju en jevvla skillnad.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Denna tråden helt knasig!! Snillen spekulerar/avancerad kremnologi.
    Härligt!!

• Oroväckande tyst oroväckande länge om det nu skulle vara så att det "i princip var klart" med Brännström som ny tränare. Förhoppningsvis inväntas bara sista omgången...

• @Bissan sa:
    Oroväckande tyst oroväckande länge om det nu skulle vara så att det "i princip var klart" med Brännström som ny tränare. Förhoppningsvis inväntas bara sista omgången...

Jag tror nog tystnaden är ett bra tecken. Om han inte skulle vara aktuell längre kanske det hade läckt ut? Ja, som ni märker, snille spekulerar.

• @xonitex sa:

@Bissan sa:
    Oroväckande tyst oroväckande länge om det nu skulle vara så att det "i princip var klart" med Brännström som ny tränare. Förhoppningsvis inväntas bara sista omgången...

Jag tror nog tystnaden är ett bra tecken. Om han inte skulle vara aktuell längre kanske det hade läckt ut? Ja, som ni märker, snille spekulerar.

Brännström var med i nån podd häromdagen och svarande undvikande på frågor om han var aktuell för Värnamo…

• @jojolaget sa:

@Labila Kabila sa:

@jojolaget sa:

Just det, det var ju en jevvla skillnad.

I mitt universum och minne träffades de på Lars Dufva utanför Osby.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Bissan sa:

Är det inte lite märkligt, om han inte är klar, att man inte hör nått från andra klubbar som rycker i honom?

• @Slangen sa:

@xonitex sa:

@Bissan sa:

Brännström var med i nån podd häromdagen och svarande undvikande på frågor om han var aktuell för Värnamo…

Thern och Brännström i samma lag. Är inte det som hund och katt?

• @Bissan sa:

När säsongen väl är slut så får vi nog höra på mer silly nyheter och tills dess så är det nog ganska tyst

• Dan säger i podden att det fortsatt står mellan ”några” kandidater enligt hans källa.

• Vore mer märkligt om en ny tränare presenteras innan säsongen är slut. Tidigast måndag får vi nog veta vem det blir.

Skulle bli förvånad om Brännan ville bli Therns dörrmatta, känns som två lite för starka och tjuriga individer för det.

• @Ruuben sa:
    Vore mer märkligt om en ny tränare presenteras innan säsongen är slut. Tidigast måndag får vi nog veta vem det blir.

Skulle bli förvånad om Brännan ville bli Therns dörrmatta, känns som två lite för starka och tjuriga individer för det.

Nä, då ligger Järdler bättre till för rollen dörrmatta.

Logga in eller registrera för att kommentera.