Sundsvall, borta, 20 november.

245

Kommentarer

• Tack för info CalleO1

• Passerade just Årsta ip. Träningen var i full gång.

Gillad av:asundberg, NonPhixion, Calle01 (3 totalt)
  • @Slangen sa:
    Passerade just Årsta ip. Träningen var i full gång.

Såg dom pigga ut?
    Stalltips om start-11?

• @Pelle sa:

@Slangen sa:
    Passerade just Årsta ip. Träningen var i full gång.

Såg dom pigga ut?
    Stalltips om start-11?

Hehe, skulle säga att det var måttligt tempo. Men en person jag spontant inte kunde identifiera stod och övervakade iförd tjock svart jacka och mössa.

• Fyfan vad skönt med match igen jag hatar verkligen landslagsuppehåll!
    Forza Öster!

Gillad av:olka6806, Jockeluring, Segeltorparn (3 totalt)
  • @Knugen sa:
    Fyfan vad skönt med match igen jag hatar verkligen landslagsuppehåll!
    Forza Öster!

Hatar med det, men hade vi inte haft det så hade serien varit slut för längesen. Tycker det är nice att serien slutar senare år = kortare tid till nästa säsong. Sen är det kanske inte optimalt för locka de stora massorna i slutet på november att gå på fotboll.

• @xonitex sa:

@Knugen sa:
    Forza Öster!

Hatar med det, men hade vi inte haft det så hade serien varit slut för längesen. Tycker det är nice att serien slutar senare år = kortare tid till nästa säsong. Sen är det kanske inte optimalt för locka de stora massorna i slutet på november att gå på fotboll.

Själv är jag av den åsikten att det hade gynnat svensk fotboll att utöka antalet matcher per säsong. Helst genom att utöka på AS och SE till 18 alternativt 20 lag per serie (därmed 34 eller 38 matcher per säsong). Älskar de veckor under säsongen med två matcher per vecka, men i och med att serierna uppenbarligen välfungerande kan hålla på till slutet av november och börja i slutet av mars/början av april borde i vart fyra ytterligare matcher per säsong vara möjligt...

Gillad av:Hasse-Hattrick, xonitex (2 totalt)
  • @Bissan sa:

Själv är jag av den åsikten att det hade gynnat svensk fotboll att utöka antalet matcher per säsong. Helst genom att utöka på AS och SE till 18 alternativt 20 lag per serie (därmed 34 eller 38 matcher per säsong). Älskar de veckor under säsongen med två matcher per vecka, men i och med att serierna uppenbarligen välfungerande kan hålla på till slutet av november och börja i slutet av mars/början av april borde i vart fyra ytterligare matcher per säsong vara möjligt...

Jag skulle också gärna ha fler matcher per säsong... men kan inte förstå hur man orkar att engagera sig för hundra omgångar meningslös hockey. Man devalverar ju värdet av varje match något enormt. Men ett par till Östermatcher per säsong hade ju bara smakat gott! :)

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Läget i truppen, enligt minboll.se. Alen och Mujanic sjuka. Billy missar matchen pga skada. Sedan tidigare är Mehic, Drott, Keene och Lima borta. Min elva:

Nilsson
    Tatu Mattis Berg Stenberg Oliver
    Kusu Alex Sörensen
    JW Mortensen

Vill egentligen ha Isak på plan men ser inte hans plats i laget med 3 mittbackar.

• För oss som inte är i Sundsvall börjar sändningen kl 12.29 på Dplay imorgon, dvs 31 minuter innan avspark. Det kommer givetvis vara mycket fokus på Giffarna men alltid kul när Öster spelar sådana här matcher.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Läget i truppen, enligt minboll.se. Alen och Mujanic sjuka. Billy missar matchen pga skada. Sedan tidigare är Mehic, Drott, Keene och Lima borta. Min elva:

Nilsson
    Kusu Alex Sörensen
    JW Mortensen

Vill egentligen ha Isak på plan men ser inte hans plats i laget med 3 mittbackar.

Har man kunnat ge plats åt Pavic i ett 3-5-2 utan att han spelar vinge bör Magnusson kunna spela antingen tia eller i stället för t ex JW.

• @Vikash sa:

@Calle01 sa:
    Läget i truppen, enligt minboll.se. Alen och Mujanic sjuka. Billy missar matchen pga skada. Sedan tidigare är Mehic, Drott, Keene och Lima borta. Min elva:

Nilsson
    Kusu Alex Sörensen
    JW Mortensen

Har man kunnat ge plats åt Pavic i ett 3-5-2 utan att han spelar vinge bör Magnusson kunna spela antingen tia eller i stället för t ex JW.

Isak spelade wingback under hela 2019 och 2020, ska inte ha några problem att spela höger wingback

Gillad av:Vikash, Tompa (2 totalt)
  • Höger? Kan ju inte peta vår målfarligaste spelare. ????

• @Calle01 sa:

Nilsson
    Kusu Alex Sörensen
    JW Mortensen

Backa bandet ett par månader och ställ dig själv frågan om Isak eller JW ska starta.... då var JW totalt utdömd som sämsta värvningen på evigheter. Men nu förstår jag din fundering. Isaks roll i ett 5-3-2 är inte självklar.
    Men skulle han inte spela lite mer centralt och ännu högre upp? Även om jag faktiskt gillar JW så känns det som Isak har en högre potential i grunden.

• @Vikash sa:

@Calle01 sa:

Nilsson
    Kusu Alex Sörensen
    JW Mortensen

Helt ok att testa för mig, men får ändå känslan att JW passar bättre där nu. Skall Isak droppa så är Sörensens plats i fara, inte JWs. Och Isak skall inte spela wingback, där har vi Tatu. Formstark som få och en bättre högerback än Isak och det kommer inte vara oväsentligt i en match där vi med all säkerhet blir nedtryckta i perioder.

• Isak tillsammans med Mortensen hade varit kul att se

• Bara ut och kör grabbar inget att förlora. Allt att vinna

Gillad av:lemon (1 totalt)
  • https://www.fotbollskanalen.se/superettan/tvingades-lamna-succespelet-bakom-sig-da-kom-resultaten-vore-korkat-av-mig-a/

Mycket intressant om ett lag och en tränare som insett att resultat är viktigare än possession.

• @Per Johansson sa:
    Glöm inte bort Norrby som är före oss på fler gjorda mål samt Trelleborg som förvisso är efter men bara på målskillnad. Så även om Hif rasar ihop så måste vi ha dessa lag bakom oss efter 30 omgångar
    @Bissan sa:

@xonitex sa:

@Knugen sa:
    Forza Öster!

För Östers del hade det bästa varit ett tre månader långt sommaruppehåll, då tar vi ju ändå inga poäng. Sen fullt matchande under Österhösten

• 3-5-2 med silverholt och Tatu på kanterna, pavic i sin märkliga roll som tia och Mattis åter i backtrean.

Gillad av:DNA (1 totalt)
  • Det blev ungefär som jag förutspådde, men Pavic istället för Sörensen. Nu kör vi , grabbar!

• redigerade November 2021

Jag gillar uppställningen, det enda jag inte förstår är hur Isak kan hamna utanför startelvan i ett superettanlag. Tycker han kunde ha tagit Pavic eller Westermarks plats.

• Enligt FlashScore startar Astvald för Öster i dag. Spännande!

Gillad av:NonPhixion, Virden, jojolaget, ChaosColbyCC, Berra (5 totalt)
  • Tatu blir intervjuad av Dplay och presenterad som "en av Superettans formstarkaste spelare". Kul.

• Hurken mål i första minuten.. :/

• Nico, mot allsvenskan! :star:

• Kom igen nu ÖIS!!!!

• Han är bäst på det där.

• Och ny poäng av höken.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @Vikash sa:
    Han är bäst på det där.

Riktigt hög klass på både inlägg och nick

Logga in eller registrera för att kommentera.