Silly tränare

2456728

Kommentarer

• redigerade November 2021

Är Jens G över huvud taget tänkbar rent ekonomiskt måste han väl vara huvudspåret. Ärligt talat känner jag att Jens M framstod som en mer orealistisk värvning då än vad Jens G gör nu.

Kanske med en revanschsugen Järdler till rabatterat pris som assistent? Järdler sa ju upprepade gånger att Jens G var en förebild som tränare och de regelbundet hade kontakt.

• @Villenyblom sa:

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

förlängde nyligen och hört från bra källor att han ska vara överskattad

Mina källor säger precis tvärtom. Respekterad taktiker i div 1 som på kort tid gett ett Oskarshamns AIK på dekis en identitet.

Tydlig i sitt spelsätt och gjort Oskarshamn attraktivt med små medel. Mycket spännande namn.

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Mina källor säger precis tvärtom. Respekterad taktiker i div 1 som på kort tid gett ett Oskarshamns AIK på dekis en identitet.

Tydlig i sitt spelsätt och gjort Oskarshamn attraktivt med små medel. Mycket spännande namn.

Har hört samma sak, men att han inte hade kunnat va utan Janne Stahre

Det där stämmer inte. Jan Stahre är huvudtränare i Norrtälje BK i div 3 och har en egen säsong att tänka på.

Gillad av:Petter Bengtsson, Sheriffen (2 totalt)
  • @W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Det där stämmer inte. Jan Stahre är huvudtränare i Norrtälje BK i div 3 och har en egen säsong att tänka på.

Då har jag fått fel uppgifter, tråkigt oavsett att han förlängde

• Det vore spännande om Vito drog i sina kontakter utanför Sverige.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Allt går nog att lösa om man vill. Finns säkert klausuler. Vore spännade iallafall.

Jens G är otänkbart.

• @W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Allt går nog att lösa om man vill. Finns säkert klausuler. Vore spännade iallafall.

Jens G är otänkbart.

Ja spelar en frejdig fotboll i 433. Får hoppas dem inte går upp dirket. Jensa G är givetvis omöjligt, därav S-tier. jaa

• Alla verkar vara överens om Jens Gustafsson, så då bestämmer vi det! ;) Jag tycker det är ett jävla bra namn och om jag inte minns fel så var han på väg till Öster för något år sedan. Vet dock inte vad det föll på i slutändan. Jens och Jens borde känna varandra väldigt väl i alla fall.
    Roland Nilsson och Henrik Larsson har enligt mig aldrig lyckats på tränarbänken.
    Det kunde vara kul med ett ung tränare som varit lyckosam och visat framfötterna men som ännu ej provat Superettan-nivå. Men med Christian Järdler i färskt minne så vågar ÖIF nog inte chansa...

Gillad av:Petter Bengtsson, Plantagenparkeringen (2 totalt)
  • Ja Jens G var med i snacket, han fick kicken från HBK efter 2014 då de valde Janne Jönsson, så Jens slickade såren 1 år och kom till IFK Norrköping..

Och Hasse Eklund tror jag också blev tillfrågad men avböjde.

• https://www.minboll.se/sport/filip-elg-fem-tankbara-eftertradare-till-velic-4b7a9f9e/

Stort nej till Jacobsson och tyvärr även Askebrand även fast jag egentligen gillar honom. Jens G hade varit drömmen.

Lasse Jaca var inte mogen för Allsvenskan, Roar kanske kunde ha varit det om han fortsatt i Öster, Thomsson var inte heller färdig för eget ansvar i Allsvenskan.

Jag vill därför se en person som varit huvudtränare en längre tid, och har allsvenska erfarenheter. Annars riskerar det åter bli en kortvarig sejour – vid eventuellt avancemang.

Tränare som knäcks av forumkommentarer är också mindre intressanta.

Gillad av:Zingo, Fläns (2 totalt)
  • Väldigt intressant när Dan frågade angående varför han utlöste opptionsåret och hans följdfråga. Personligen har jag en annan teori om vad som är anledningen, men den får bli kvar i mitt huvud..

• Att ta tillbaka en tränare som varit här tidigare ser jag nästan som otänkbart.
    Med en sportchef över sig kanske järdler hade fått bättre förutsättningar till sin fotboll men även där nej.
    Vi behöver få in en tränare som inte lever på några meriter och som vill spela en attraktiv fotboll som ger poäng.

Gillad av:W_Star, Plantagenparkeringen, jon (3 totalt)
  • Något förvånande att Brännström inte är med på Elgs lista, skulle satt mina pengar på honom som läget ser ut just nu.

Nästan lika förvånande känns det istället att Askebrand tar plats på listan, väldigt osannolikt?

• @Johannesson sa:
    Något förvånande att Brännström inte är med på Elgs lista, skulle satt mina pengar på honom som läget ser ut just nu.

Nästan lika förvånande känns det istället att Askebrand tar plats på listan, väldigt osannolikt?

Brännström tror jag är ganska opopulär på forumet, dock inte för hans tränaregenskaper

• @ÖIF135 sa:

@Johannesson sa:
    Något förvånande att Brännström inte är med på Elgs lista, skulle satt mina pengar på honom som läget ser ut just nu.

Brännström tror jag är ganska opopulär på forumet, dock inte för hans tränaregenskaper

Ja det kulminerade väl lite under Zeidan-GATE i Jönköping senast och ogillar också det där med att flaxa i media etc. Lyssnade dock på när han var med i taktikpodden och tycker han känns kompetent. Att han varit ass till Jens nu senast borde ju tyda på något sånär liknande syn på hur fotboll ska spelas och kontakt med Jens M känns inte allt för långt borta?

• @ÖIF135 sa:
    https://www.minboll.se/sport/filip-elg-fem-tankbara-eftertradare-till-velic-4b7a9f9e/

Stort nej till Jacobsson och tyvärr även Askebrand även fast jag egentligen gillar honom. Jens G hade varit drömmen.

Både Jacobsson och Askebrand är ju typ lika trötta förslag som exempelvis P-O Ljung. Då är Brännström ett bra mycket intressantare namn så får vi supportrar försöka förlåta honom för utspelet mot Velic förra året.

Gillad av:Johannesson (1 totalt)
  • När det stod klart att Henrik Larsson gjort sitt i Barcelona så skrev han i ett svar till Sportbladet:

”Jag är klar här och tycker att det är tråkigt så klart. Men så är det i denna bransch. Jag har inte så mycket mer att säga” och ville inte just då säga mer om sin egen framtid: ”Kanske längre fram”.

Larsson har något på gång som han inte vill berätta

• @Apotekaren sa:
    När det stod klart att Henrik Larsson gjort sitt i Barcelona så skrev han i ett svar till Sportbladet:

”Jag är klar här och tycker att det är tråkigt så klart. Men så är det i denna bransch. Jag har inte så mycket mer att säga” och ville inte just då säga mer om sin egen framtid: ”Kanske längre fram”.

Ha, Nu snackar vi Silly.

• @Ols sa:

@Apotekaren sa:
    När det stod klart att Henrik Larsson gjort sitt i Barcelona så skrev han i ett svar till Sportbladet:

Ha, Nu snackar vi Silly.

Att tacka nej till Barca för att ta över Öster vore nåt.

Jag har sagt det tidigare här men Brännström är min favorit för jobbet. Jens G känns inte supertroligt, om inte Rosenborg tar honom så hade la de flesta allsvenska klubbarna varit villiga att sparka sin tränare för att göra plats för honom.

• @Kalle Dahl sa:

@Ols sa:

@Apotekaren sa:

Ha, Nu snackar vi Silly.

Att tacka nej till Barca för att ta över Öster vore nåt.

Jag har sagt det tidigare här men Brännström är min favorit för jobbet. Jens G känns inte supertroligt, om inte Rosenborg tar honom så hade la de flesta allsvenska klubbarna varit villiga att sparka sin tränare för att göra plats för honom.

Vårt trumfkort är ju att vi har Jens M som skulle kunna övertala honom att hoppa på Östers framtidsprojekt. Ser man bara klubb för klubb finns de såklart tyngre alternativ för Jens G.

• Vore osmart med Brännström. Fatta om han skulle torska de första matcherna, snacka motvind då

Gillad av:ÖIF135, Labila Kabila, NonPhixion (3 totalt)

Slänger inte lite namn utan att värdera dem:

Tobias Tuvesson
    Axel Kjäll
    Paul Olausson

• Lägger ett par kronor på Patrick Winqvist, säkerligen en relation med Don Vito och ok CV.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @Gurröö sa:
    Lägger ett par kronor på Patrick Winqvist, säkerligen en relation med Don Vito och ok CV.

Visserligen kontraktslös, kommer från att ha varit assisterande i ett allsvenskt damlag. Har väl egentligen bara varit huvudtränare för ett elitlag, TFF och det gick väl både lite upp och ner. Ett osäkert kort i mina ögon.

• Är inte det som talar emot Eklund att hans lag nästan spelar lika statiskt och tråkigt som Askebrand?
    Eller är det bara något han tvingats till i Falkenberg....

• Jag förstår inte varför Eklund skulle vara något speciellt att sträva efter? Resultaten har väl inte varit exceptionella utan pendlat mellan ganska bra och ganska dåliga? Rolig/teknisk/framtidsfotboll är inget jag förknippat med FFF och Eklund iaf? Talangutvecklare av rang?
    Eklund är för mig ungefär samma som Velic/Askebrand. Det är OK, men det är ju inte direkt att "ta nästa steg".

Gillad av:Eckart, Plantagenparkeringen, gyros, östers_firma, ÖIF135, hannesnilsson (6 totalt)

@Apotekaren sa:
    Olof Mellberg tog bp från div 1 till allsvenskan på 2 år, Henrik Larsson tror jag kan göra under om han slipper press (vilket han haft i alla klubbar hittils) men flytta från Barcelona till Växjö?

När Österanhängare redan lidit kval över Denis ibland trumpna och buttra framtoning attityd undrar jag stilla vad Henkel Larsson som tränare hade fört med sig..

Jag gissar att en falang av supporters hade börjat injicera lugnande och att Murvel Magnusson hade tagit till repet.

Skriver du ut? @Apotekaren

Gillad av:DNA, Zingo (2 totalt)
  • När tror ni vi får reda på vilken ny tränare Öster får då? Måste ju vara någon gång i December låter rimligast eller som senast i Januari

• @Knugen sa:
    När tror ni vi får reda på vilken ny tränare Öster får då? Måste ju vara någon gång i December låter rimligast eller som senast i Januari

Before the end of the month. Ledningen har känt till detta ett tag och kan ha jobbat med frågan i veckor. För eventuella förlängningar och inte minst för nyförvärven är det viktigt att veta vem som tränar laget säsongen 2022 så jag tror på ett offentliggörande redan i månadsskiftet eller de allra första dagarna av december =)

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Om det är en tränare som är inblandad i någon form av streckstrid så kan det ju redan vara klart men man väljer att avvakta med att offentliggöra det innan alla matcherna är slutspelade....

Logga in eller registrera för att kommentera.