Tråden om andra lag

1322323325327328396

Kommentarer

• Något som gått lite under radarn, Jönköping är bara 2 poäng över negativt kval

Gillad av:Petter Bengtsson, Slangen (2 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Något som gått lite under radarn, Jönköping är bara 2 poäng över negativt kval

och de har väldigt fina faciliteter. Södra är verkligen värda att få kvala igen och få spela fler matcher på sin fina arena.

Gillad av:Bissan, jon, Fidde P, olka6806, Platini (5 totalt)
  • Tittade igenom höjdpunkterna mellan Falkenberg och AFC. Två jättetavlor av Noring i målet som mycket väl kan ha kostat FFF kontraktet. Och det är inte de första grova missarna från olika målvakter i år. Lyckligtvis har vi haft riktigt stabila målvakter de senaste två åren, det kan vara direkt avgörande i en så jämn serie som superettan.

Gillad av:Memory Man, Platini (2 totalt)
  • @Drillo sa:

@ÖIF135 sa:

och de har väldigt fina faciliteter. Södra är verkligen värda att få kvala igen och få spela fler matcher på sin fina arena.

Åh Husqvarna sämre än Husqvarna, sämre än Husqvarna....

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Väntat men samtidigt oväntat. Borde kanske ha hänt för 5-7 omgångar sedan. Och att välja att ta in assisterande som huvudtränare i detta läge känns ändå ganska tandlöst. Han har ju varit med om alla förluster under säsongen och sannolikt haft en hel del att säga till om vad gäller laguttagningar och dylikt.

Men men, kanske ändå blir beslutet som räddar Gais. Den som lever får se…

• Förutspådde detta för 2 dagar sedan:

@Knugen sa:
    Om GAIS förlorar idag så hänger nog deras tränare jävligt löst efter den här matchen.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Med tanke på hur uppgiven Jacobsson lät i intervjun i radio 1930 måste det här kännas som en lättnad för honom…

Gillad av:Memory Man (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:

Förutspådde detta för några veckor sedan

• @Trollmand sa:

@ÖIF135 sa:

Dock så kan man nog sätta pengar på att de kommer att klara sig kvar över sträcket

• Jo guds hand vakar över de saliga, ond bråd död väntar deras belackare.> @Knugen sa:

@Trollmand sa:

@ÖIF135 sa:

Dock så kan man nog sätta pengar på att de kommer att klara sig kvar över sträcket

-Jo guds hand vakar över de saliga, ond bråd död väntar deras belackare!

• @ÖÖIIFF sa:
    Jo guds hand vakar över de saliga, ond bråd död väntar deras belackare.> @Knugen sa:

@Trollmand sa:

@ÖIF135 sa:

-Jo guds hand vakar över de saliga, ond bråd död väntar deras belackare!

Förstår ingenting du nyss skrev men jag håller med ;)

• Gais-tränaren får kicken...

• redigerade November 2021

Vi tränar för lite och för dåligt i svensk fotboll enligt Jonas Thern. Öster skall alltså träna mer och effektivare för att nå Allsvenskan 2025 eller senare.

• Jag tror Thern har rätt, hur många poäng har Värnamo inte ordnat på stopptid?
    Och hur många poäng har Öster tappat på stopptid?

• @MisterP sa:
    Jag tror Thern har rätt, hur många poäng har Värnamo inte ordnat på stopptid?

Öster har tappat tre poäng på stopptid, 1-0 till 1-1 mot Landskrona hemma och 2-2 till 2-3 mot Gais borta.

• Min totalt icke faktakollade uppfattning är att Öster 2012 tog väldigt många poäng genom mål från minut 80 och framåt medan vi i våras tappade en del poäng under samma tidsperiod. Vasalund (b), Landskrona (h), Gais (b) samtidigt som vi då inte tog några poäng under dessa minuter. Nu under hösten har det sett bättre ut även om jag tror det endast är mot Falkenberg (b) som det lett till några extra poäng, men vi har inte heller tappat några poäng i slutet.

Frågan är om det verkligen handlar om bättre tränade spelare eller om det mer handlar om att ”vara i ett flow” jämfört med att sakna självförtroende och då istället bli osäkra/rädda i slutet av matcherna…???

• @Vikash sa:

@MisterP sa:
    Jag tror Thern har rätt, hur många poäng har Värnamo inte ordnat på stopptid?

Öster har tappat tre poäng på stopptid, 1-0 till 1-1 mot Landskrona hemma och 2-2 till 2-3 mot Gais borta.

Och Gais var ju extraordinära omständigheter. Så vi är absolut inte för dåligt rustade för 90+stopptid.

Gillad av:Vikash (1 totalt)
  • Exakt, en kombination av att vara bra tränade samt bra lagmoral/flow som gör att matcherna ofta avgörs sista halvtimmen, ser man överallt i alla stora ligorna där ofta den lilla spetskompetensen där Pirlo/Xavi/De Bruyne gör den avgörande passningen till Vieri/Messi/Jesus som levererar.

• Träningsmängd är alltid en intressant fråga. Konstgräset är ett problem på våra breddgrader, är ju fortfarande så att ju mer tid på konstgräs ju mer skador. Vi kan komma att få en stor debatt om vi faktiskt tar slut på våra spelare i förtid med att så konsekvent tillåta alla möjliga former av konstgräs i elitfotbollsspel (nu tänker jag både träning och tävling, alltså inte bara arenorna vilka i regel har OK mattor).

Men i allt övrigt så brukar jag referera till Ingmark Stenmark när han fick frågan om tur vid något tillfälle: "Det är konstigt, ju mer jag tränar ju mer tur har jag".

Gillad av:MisterP (1 totalt)
  • Visst kan man alltid träna bättre och på annorlunda sätt än vad man gör. Fotboll tenderar att vara en konservativ bransch i mycket de håller på med och jag tror också det går att komma långt med ett annorlunda träningsupplägg.

Dock, tror jag att förmågan att göra mål de sista minuterna av en match, eller som 2012 ofta göra det extra i slutet. Är mer en mental inställning än att träningsförändringen gjort det möjligt.
    Om den mentala inställningen och det mentala minnet talar om för en att det är möjligt, och man upplevt ett par gånger att det gått, då tar man den extra löpningen, det extra steget som skapar de avgörande lägena.

Ett lag som varit med om tvärt om, åkt på något mål i röven i slutet, gör inte det. Och då vinner man inga matcher de sista minuterna, för rädslan att förlora är större än viljan och tron på att vinna.

Fotboll är mer mentalt än fysiskt i toppskiktet.

• Om jag kollat rätt så har Värnamo på stopptid vänt oavgjort till vinst vid 3 tillfällen i år.
    6 poäng + på stopptid.

• MATTAN säger att mattorna är helt avgörande

Gillad av:Zingo, micke.sv, CrobyJr (3 totalt)
  • Att missa VM är ingen Qatarstrof!

Gillad av:Tompa, olka6806 (2 totalt)
  • @Lutavallen sa:
    Att missa VM är ingen Qatarstrof!

Vi missar inte VM. Vi bojkottar!

Gillad av:Ols, Segeltorparn (2 totalt)
  • trista resultat i söderettan idag. tyvärr kan det bli utsikten till S1 och det är väl tråkigaste laget. Oskarshamn hade kanske varit roligast för Öster men de kan max nå kval om alla resultat går rätt

• @jon sa:
    trista resultat i söderettan idag. tyvärr kan det bli utsikten till S1 och det är väl tråkigaste laget. Oskarshamn hade kanske varit roligast för Öster men de kan max nå kval om alla resultat går rätt

På Utsiktens mittfält huserade idag en Jonasson Westermark. Presenterades inte JW med ett dubbelt efternamn förra hösten? Jag kommer inte ihåg vilket det var...

• @jon sa:
    trista resultat i söderettan idag. tyvärr kan det bli utsikten till S1 och det är väl tråkigaste laget. Oskarshamn hade kanske varit roligast för Öster men de kan max nå kval om alla resultat går rätt

Finns inga roliga lag överhuvudtaget i Division 1

• @Calle01 sa:

@jon sa:

På Utsiktens mittfält huserade idag en Jonasson Westermark. Presenterades inte JW med ett dubbelt efternamn förra hösten? Jag kommer inte ihåg vilket det var...

Både Erik och Jesper heter Jonasson Westermark

• @ÖIF135 sa:

@Calle01 sa:

@jon sa:

Både Erik och Jesper heter Jonasson Westermark

Bröder.

Logga in eller registrera för att kommentera.