Östers IF - GAIS

Äntligen hemmamatch igen. Och det är dags att ta emot Örnblom och Alexandersson i sin nya klubb.

Har vi startelvan från Landskrona tillgänglig så kan vi köra copy/paste. Eller så tar vi in Kusu in och Pavve ute.

Men känslan är att det finns något bakom att vi spelare våra egna spelare nu. Är det månne VItos önskan att se dem i spel för att kunna avgöra deras framtid?

För övrigt får jag känslan av att MRS inte spelar i Öster nästa år. Finns inte plats för både honom och Drott OCH en signad Kusu. Så tror det är dags att låta sälja av MRS som då får tassa runt och spela sin vackra mockasinfotboll i en annan förening. Här är uppdraget slutfört.

«13456

Kommentarer

• Håller med dig ang sista stycket.

Jag är nyfiken på Isak Magnusson, ej från start sist och inget inhopp. Har/hade han någon skavank?

• Om han inte hade nån skavank vore det märkligt, men har ju tyvärr inte levererat direkt matcherna innan och är ju nya namn i startelvan mest hela tiden. Vi har nu tre st matcher att spela in trupp till nästa år, tror säkert Vito/Velic tänker på detta nu när kontraktet är bärgat, med hopp de egna får mer spelutrymme. GAIS skall vi bara krossa oavsett, tror på tvåsiffrigt denna gången :-D

• Det finns i medierna olika förslag och tolkningar hur Öster ställde upp senast. 3-5-2, 5-3-2 och 3-4-3. Eller passar någon annan sifferkombination bättre? Pavic droppade en del och var ofta bakom JW och Nico, men framför Hauksson och Engqvist. I vilket fall som helst blir det svårt att peta någon av spelarna från startelvan efter den fina prestationen. Skulle vara Pavic i så fall men han verkar vara en favoritspelare hos tränarna.

Jag läste någonstans (kommer inte ihåg var) att Öster valde den uppställning de gjorde på grund av att tränarna noterat att Bois förlorat tidigare matcher mot den formationen. Därför kan det säkert bli en annan uppställning mot Gais. Förhoppningsvis en liten offensivare variant. Gärna en 4-3-3.

Nilsson
    Tatu Berg Stenberg Oliver
    Kusu-Hauksson-Emil
    Isak-Nico-JW

• Stulic måste få stå nu.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @Vikash sa:
    Stulic måste få stå nu.

Javisst, han gjorde det bra förra gången mot Gais.

• @Calle01 sa:
    Det finns i medierna olika förslag och tolkningar hur Öster ställde upp senast. 3-5-2, 5-3-2 och 3-4-3. Eller passar någon annan sifferkombination bättre? Pavic droppade en del och var ofta bakom JW och Nico, men framför Hauksson och Engqvist. I vilket fall som helst blir det svårt att peta någon av spelarna från startelvan efter den fina prestationen. Skulle vara Pavic i så fall men han verkar vara en favoritspelare hos tränarna.

Jag läste någonstans (kommer inte ihåg var) att Öster valde den uppställning de gjorde på grund av att tränarna noterat att Bois förlorat tidigare matcher mot den formationen. Därför kan det säkert bli en annan uppställning mot Gais. Förhoppningsvis en liten offensivare variant. Gärna en 4-3-3.

Nilsson
    Kusu-Hauksson-Emil
    Isak-Nico-JW

Ja dessa uppställningar kan ju aldrig bli annat än en lek med siffror ändå. Hur lagledningen än formulerar en uppställning på papper eller whiteboard, så är det upp till de tio spelarna att springa runt på en fotbollsplan, förhålla sig till varandra, använda sin egen spelförståelse och driva på enligt de de taktiska direktiv de fått.

Mot BOIS och Södra var det uppenbart full press mot bollhållare tidigt som var grejen. Det betalade bra dessa gånger. GAIS ska vi bara vinna över, men varför avvakta och låta dem få syre. Kör på med full gas och få dem att längta till att match och säsong är över, så de slipper ytterligare förödmjukelse.

Jag tippar 9-0.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • 10-0 tycker jag. 9-0 är ju redan avklarat! (när du nu var)

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @Calle01 sa:
    Det finns i medierna olika förslag och tolkningar hur Öster ställde upp senast. 3-5-2, 5-3-2 och 3-4-3. Eller passar någon annan sifferkombination bättre? Pavic droppade en del och var ofta bakom JW och Nico, men framför Hauksson och Engqvist. I vilket fall som helst blir det svårt att peta någon av spelarna från startelvan efter den fina prestationen. Skulle vara Pavic i så fall men han verkar vara en favoritspelare hos tränarna.

Nilsson
    Kusu-Hauksson-Emil
    Isak-Nico-JW

Menar du på fultalvar att Mattis inte skall spela eller har du glömt han.

• @Vikash sa:
    Stulic måste få stå nu.

Är han mer redo nu @vikash?

• @Drillo sa:

@Vikash sa:
    Stulic måste få stå nu.

Är han mer redo nu @vikash?

Föreningen är i vart fall mer redo för att han eventuellt inte är redo.

Gillad av:Slangen, Drillo (2 totalt)
  • HIF spelar dagen innan oss, så om kvalplatsen försvinner även i teorin kan vi anpassa elvan efter det.

Gillad av:jon (1 totalt)
  • @Szabo sa:
    HIF spelar dagen innan oss, så om kvalplatsen försvinner även i teorin kan vi anpassa elvan efter det.

Med tanke på den stafflade pengen från förbundet, så lär dom inte med vaska placeringar.

• Kan nån uppdatera mig/oss kring pengafördelning vs tabellplacering? Nåt ytterligare incitament för laget o anstränga sig i nuvarande ”limbo-placering” i tabellen…. (Apropå Eckart)

• redigerade November 2021

@Segeltorparn sa:
    Kan nån uppdatera mig/oss kring pengafördelning vs tabellplacering? Nåt ytterligare incitament för laget o anstränga sig i nuvarande ”limbo-placering” i tabellen…. (Apropå Eckart)

Absolut värt att kämpa för så hög placering i tabllen som möjligt och ännu mer nu efter 2020 https://sillyseason.se/prispengar-superettan-tv-pengar-vinstpengar-236314/

• 1,35 milj i skillnad mellan 4e och 7e plats?

Om det stämmer är det bästa laget som gäller hela vägen. Dvs Stulic på bänken, m.m.

Gillad av:Tompa, Knugen, Petter Bengtsson, Bobby (4 totalt)
  • … tänker Kusu på det här? Varmanen? Berg? Etc…. Hur funkar det/dom?

• Känner att jag är (sannolikt) orimligt upphetsad, kaxig, överoptimistisk efter de 4 målen på BOIS. Kan nån hjälpa mig att visualisera en förlust mot GAIS…. Få ner mig på jorden helt enkelt. (”A football fans fear of success”…..) Jag vet att ni finns där ute!

• @penseln sa:

@Calle01 sa:

Nilsson
    Kusu-Hauksson-Emil
    Isak-Nico-JW

Menar du på fultalvar att Mattis inte skall spela eller har du glömt han.

Japp. Jag tänkte skriva en rad om det tidigare, men gör det nu istället. Tycker att 4-4-3 passar bäst och då får inte Mattis plats. Månz är bäst och Stenberg är också mycket bra. Jag gillar Mattis men med alla de bra spelarna plus formstarka spelare Öster har, så får andra duktiga och formstarka spelare sitta på bänken. Notera att även Rochester, Lima, JW etc sitter på bänken i min laguppställning.

• @Calle01 sa:

Ja, det var jag. Vi sprang in i Denis på läktaren efter matchen och han menade att de hade noterat att BoIS hade förlorat samtliga matcher där motståndaren ställt upp med en 3-5-2-uppställning. Jag tror som du att det därför finns goda anledningar att tro att vi kan skifta igen.

Jag skulle säga att JW har tagit chansen. Isak har ingen naturlig plats i ett 3-5-2 och man vill säkerligen få in honom igen. Jag gillar 3 på mitten men och även om JW gör sig bättre som en av två kan jag tänka mig att Isak och JW flankerar Nico mot GAIS samtidigt som Kusu och Haukson sannolikt startar men en fyrbackslinje bakom sig.

Sista platsen? Jag tycker Engkvist har knipit den över Pavic, men det beror nog på hur man ser på deras respektive egenskaper i relation till motståndaren. Båda dyker upp i boxen som gubben i lådan titt som tätt. Pavic vinner en del frisparkar. Engkvist hittar bättre ytor, tycker jag mig ha sett. Både som bollförare och utan. Hugget som stucket.

Gillad av:Calle01 (1 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    1,35 milj i skillnad mellan 4e och 7e plats?

Om det stämmer är det bästa laget som gäller hela vägen. Dvs Stulic på bänken, m.m.

När Öster hade sitt "program" för medlemmar (kommer inte ihåg vad de kallade det), med intervjuer med Jens, Jonas etc, så berättade ordföranden att årets resultat skulle landa på "några hundra tusen plus". Det var innan eller i början av vår förlustfria svit och vi bör ha legat ett par placeringar sämre i tabellen än vad vi gör nu. Det verkar vara en klok man, Jonas, och jag har svårt att tro att han byggde uttalandet på en önskan om att vi skulle hamna bättre i tabellen än läget var då. Så förhoppningsvis kan det bli ett bättre ekonomiskt resultat än vad vår ordförande berättade om. Så låt det bästa laget spela och vi kan börja med att besegra GAIS. Vårt fokus är skiftat till att följa resultaten för BOIS, Norrby och TFF.

•  Gillad av:lemon, matjo (2 totalt)
  • Finns det någon sportaffär eller liknande som säljer Östersaker? Kläder o sånt

• @jbo sa:
    Finns det någon sportaffär eller liknande som säljer Östersaker? Kläder o sånt

Intersport säljer på nätet men det är mest träningskläder, annars har du ju östershoppen på arenan

• @jbo sa:

Citygross. Hyfsat bra utbud med t-shirts, hoods och kepsar.

• @Jockeluring sa:

FInns en alternativkostnad som skulle kunna vara högre än skillnaden mellan utbetalningarna beroende på tabellplacering.

• redigerade November 2021

Om jag skulle nu tänka som klubbens ledning skulle göra så kör de nog på de mest säkra alternativet dvs att inte Spela stulic just nu när man kan nå en 4e plats som ger ganska mycket mer pengar och att det gör det senare också mer attraktivt när man ska värva in nya spelare till nästa säsong att visa dom tabellplaceringen och kunna locka lite med sånt så det är många aspekter som ska tas in men min slutsats är att så länge de inte är avhängda på högre tabellplaceringar så kommer de garanterat inte att spela stulic och andra spelare som har fått lite speltid, de vill fortsätta sin svit med segrar och inga förluster ändan till säsongens slut.

• @Vikash sa:

@Jockeluring sa:

FInns en alternativkostnad som skulle kunna vara högre än skillnaden mellan utbetalningarna beroende på tabellplacering.

Intressant fundering. Exempel: ”Vi tror på Stulic, men han måste köras in. Kan kosta oss 600.000 i prispengar, dvs mindre än kostnaden för ny huvudmålis.” Nåt sånt? Det skulle kräva, tänker jag, att Stulic imponerat i det tysta. — Ekvationen går att utsätta andra för i truppen också.

• @Jockeluring sa:

@Vikash sa:

@Jockeluring sa:

Intressant fundering. Exempel: ”Vi tror på Stulic, men han måste köras in. Kan kosta oss 600.000 i prispengar, dvs mindre än kostnaden för ny huvudmålis.” Nåt sånt? Det skulle kräva, tänker jag, att Stulic imponerat i det tysta. — Ekvationen går att utsätta andra för i truppen också.

Känns oerhört hypotetiskt. Man kan ju också hävda att att en fjärdeplats istället för en sjundeplats kanske är det som gör oss så attraktiva att vi lyckas locka till oss en bärande spelare som bidrar till att spela upp oss nästa år. Också väldigt hypotetiskt.

Personligen skulle jag nog gå för de mindre hypotetiska 600 000 kronorna i prispengar.

• @jbo sa:

Intersport har i butiken på samarkand

• Intersport har sålt slut

Logga in eller registrera för att kommentera.