Tråden om andra lag

1311312314316317396

Kommentarer

• @Calle01 sa:

@Labila Kabila sa:

@Oldtimern sa:
    Vasalund brukar vi väl förlora mot, men nu måste de bli vinst,

Jag borde inte, men du har rätt i att vi har enormt svårt för Vasalund. Om jag läser det rätt så har vi förlorat 100% av seriematcherna mot dem....

Sen att det verkar vara andra seriematchen mot Vasalund imorgon är inget att hänga upp sig på :/

Kan vi verkligen vända på den statistiken? B)

Har vi lyckats skjuta bryta antalet matcher utan vinst mot Värnamo ska det nog inte vara omöjligt även mot Vasalund.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Vi har Ingen gedigen statistik med många matcher i SE likt mot Norrby & Varberg där vi i stort aldrig förlorar. Vasalaund bara ett av flera 08-wannabe lag som vi knappt aldrig mött så ingen idé att diskutera statistik, bara att gå in väl förberedda o taggade köra över skiten idag, behöver inta analysera det djupare än så. Bara 3p som gäller idag på hemmaplan oavsett motstånd, vi är o skall vara så pass bra nu att laget själva o vi skall kräva detta, forza ÖSTER!!!!!

• Mot de mindre namnkunniga Stockholmslagen brukar det väl ofta gå dåligt borta (trist för mig eftersom de är matcherna jag har lättast att se på plats) men bättre hemma.

• Det spelas andra matcher idag, både i Superettan och i Allsvenskan. Om Norrköping och Elfsborg vinner sina respektive matcher idag så blir toppen av Allsvenskan ett riktigt getingbo. Petrovic saknas idag för TFF. Han är inte med på bänken ens.

• Tur att Örgryte och Akropolis ligger under.

• Både ÖIS och Akropolis ligger under med 2-0.

Gillad av:öster i väster (1 totalt)
  • Otroligt starkt av Elfsborg borta mot Dif.

• Hyfsat jämnt i toppen av Allsvenskan.

• @Plantagenparkeringen sa:
    Otroligt starkt av Elfsborg borta mot Dif.

sådär vill man spela. är man bara snabb och beslutsam när läge uppstår kan man vinna matcher. inget vända tillbaka eller sidleds-Silkande

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Udda självmål när Sundsvall slog Akropolis med 3-0 https://www.svt.se/sport/fotboll/se-markliga-sjalvmalet-har

• Idag hejar jag särskilt på FFF. Ett lag som är i en situation vi allt för väl känner igen. Om de kan närma självgoda GAIS och nolla ännu mer självgoda HFF så skulle jag bli lycklig.

I matchen mellan Landskrona och Jönköping hejar jag faktiskt på Jönköping. Ett rent matematiskt tänkande då jag ogillar båda lagen. Men ett oavgjort resultat gör att vi skulle ha 4 poäng upp till BOIS medans en Jönköpings vinst skulle innebära 3 poängs avstånd. Så heja Jönköping, ikväll är ni förhoppningsvis bättre än Huskvarna...

Gillad av:Labila Kabila, jores, Drillo, Old Chap (4 totalt)
  • Någon på fotbollskanalen tycker att Strand borde ta klivet in i landslaget. Tja varför inte.

• @Plantagenparkeringen sa:
    Någon på fotbollskanalen tycker att Strand borde ta klivet in i landslaget. Tja varför inte.

Det är dags att pensionera Pierre B och Martin O (den förre verkar Janne ha fått nog av). In med Gabriel Gudmundsson innan han hittar nån obskyr DNA-tråd som gör honom aktuell för andra landslag. Simon Strand? Januariturnematerial.

• @Manne sa:

@Plantagenparkeringen sa:
    Någon på fotbollskanalen tycker att Strand borde ta klivet in i landslaget. Tja varför inte.

Det är dags att pensionera Pierre B och Martin O (den förre verkar Janne ha fått nog av). In med Gabriel Gudmundsson innan han hittar nån obskyr DNA-tråd som gör honom aktuell för andra landslag. Simon Strand? Januariturnematerial.

Stand,Pierre B och Martin O är vänsterbackar. Gudmundsson mer offensivt lagd.

• @Calle01 sa:

@Manne sa:

Gudmundsson är omskolad till vänsterback

• @ÖIF135 sa:

@Calle01 sa:

@Manne sa:

Ok, det visste jag inte.

• @Calle01 sa:

@ÖIF135 sa:

@Calle01 sa:

@Manne sa:

Ok, det visste jag inte.

Förstår detta, har gått lite under radarn. Har fått sitt stora genombrott när han gick ner som ytterback/wingback i Groningen. Numera i chanpions league klubb.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • FFF tar ledningen mot HIF. Bergmark Wiberg gör det han inte gjorde mot Öster, dvs mål.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Falken 1-0 min 9:)

• HIF har inte vänt underläge till seger den här säsongen. Får se om sviten håller i sig.

• redigerade October 2021

Landskrona leder också. Ska vi nå kvalplats är det bättre om de förlorar. Möjligen är ett kryss allra bäst.

• HIF kvitterar.

• 1-1 falken heif...

• O helt plötsligt är vi före Södra. Dock känns det inte alls lika hetsigt mot dom som det gjorde ifjol.

Falken riktig illa ute. Nästa 2 matcher för deras del borta mot Värnamo och Giffarna.

• Där dog det lilla, lilla hopp man närde. Starta sillytråden.

Gillad av:Zingo, Labila Kabila (2 totalt)
  • @Labila Kabila sa:

@Sigge sa:
    Om någon, läs någon av the Kabilas, har koll på ersättningsnivåerna beroende på placering så att alla blir påminda om hur mycket en extra poäng faktiskt kan betyda. Ett par hundratusen per placering är det iaf, så bästa laget bör spela merparten av tiden.

De har ju slätat ut kurvan, vilket gör det mindre attraktivt att kämpa för placeringar efter uppflyttning/-kval eller degradering/negativt kval är avgjort.

Artikel från 2019 om säsongen 2020:

Nettoersättningen till de 16 superettaklubbarna ökar under 2020 med 55 procent till 115 miljoner kronor.

Samtidigt minskar skillnaderna mellan toppen och botten.

2019 fick ettan i superettan drygt tio procent av totalsumman, 2020 minskar den till drygt sju procent.

Skillnaden mellan lag ett och lag 16 minskar under 2020 från 5,3 procent till 2,25 procent av totalsumman.

https://www.gp.se/sport/fotboll/så-fördelas-tv-pengarna-mellan-sef-klubbarna-2020-1.21547152

2020

Superettan
    1) 7,35/8,46

2) 7,25/8,34

3) 7,15/8,22

4) 7,10/8,17

5) 6,37/7,33

6) 6,33/7,28

7) 6,30/7,25

8) 6,27/7,21

9) 6,24/7,18

10) 6,21/7,14

11) 6,18/7,11

12) 6,15/7,07

13) 5,50/6,33

14) 5,40/6,21

15) 5,10/5,87

16) 5,10/5,87

Placering/procent/miljoner kronor

Så om vi ponera att serien blåsts av efter matchen igår, så hade avancemanget från åttonde till sjundeplats varit värd 40k.... Om siffrorna inte ändrats från 2020.

Själv vill jag säkra fortsatt Superettanexistens innan jag vågar dregla efter cash.

Hittade en annan tabell än den jag hänvisade ovan, och där är det mycket riktigt närmare en miljon i skillnad mellan 5e och 9e.
    Skulle vara kul att veta vad som stämmer.

Placering Fördelning prispott 2020 -2025
    (%) (MSEK)
    1 9,44% 12,73
    2 8,56% 11,54
    3 7,61% 10,26
    4 6,83% 9,21
    5 6,33% 8,53
    6 6,06% 8,17
    7 5,83% 7,86
    8 5,72% 7,71
    9 5,61% 7,56
    10 5,56% 7,49
    11 5,50% 7,41
    12 5,44% 7,33
    13 5,39% 7,27
    14 5,39% 7,27
    15 5,39% 7,27
    16 5,39% 7,27

https://sillyseason.se/prispengar-superettan-tv-pengar-vinstpengar-236314/

• Var inte strand rätt bespottad när han var i öster, nu låter de annat

Grym match av Strand. Borde va aktuell för landslaget med den löpkapaciteten och vinnarskallen. Hoppas DIF rannsakar sig själva och kommer ut som ett annat lag på lördag.

Ytterligare en spelare som plötslugt blev jättebra när han lämnade öster

• Njae, Strand var riktigt bra i Öster men lämnade oss på ett minst sagt mindre vackert sätt…

Gillad av:Labila Kabila, Zingo, ÖIF135 (3 totalt)
  • @Oldtimern sa:
    Var inte strand rätt bespottad när han var i öster, nu låter de annat

Nej, det var han inte. Han var hyllad och älskad, och blev det oväntat fort.
    Däremot hans flykt från Öster var bespottad på grund av sättet han tvingade sig bort.

Gillad av:Zingo, ÖIF135, McA, papy, Ozze, razz97, Lewinsky, outdoor_miner (8 totalt)
  • Helt klart den bäste vänsterback jag sett i Öster sedan 80-talet på det lilla vi fick uppleva, ägde fullständigt sin kant bakåt med fina intentioner även framåt där jag tror han utvecklats lite mer nu. Klart som korvspad han kände sin potential då han var här o ingen skam om han ville röra på sig, pratade även med hans pappa än gång på läktarn med 08-brytning o de hade större planer än SE. Om han kommer mycket längre än så vet ej, haft en brokig karriär, men finns nog potential för ev utlandsflytt på riktigt kan jag nu tycka, landslaget känns lite för långt steg dock.

Gillad av:Drillo, olka6806 (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.